Kirjoittaja Aihe: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?  (Luettu 12962 kertaa)

raato

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #15 : 03.02.2020, 01:11 »
Meillä on panta käytössä vain, kun leikitään. Se luo selkeän eron, että nyt on arjesta poikkeavat säännöt voimassa. Pannassa oleminen taas mulle merkitsee jotain sellaista vähän hankalasti sanoitettavaa omistautumista ja sen hetken ajan omistettuna olemista. Panta symboloi jotenkin sitä, miten vapaasta tahdostani annan itseni ja kaiken vallan minusta toiselle. Meillä on rakkaussuhde, joten liitän pantaan myös paljon rakkauden ja turvan ja luottamuksen tunteita. Luotan niin paljon, että uskallan antaa kaiken vallan toiselle ja annan laittaa pannan kaulaani merkiksi siitä, että toinen on turvallinen minulle, teimme mitä tahansa. Panta kaulassani antaa myös miehelleni vastuun minusta ja turvallisuudestani. En kontrolloi (mikä on kontrollifriikille vapauttavaa) vaan alistun ja panta kaulassa symboloi siis luottamusta, että on turvallista alistua sille ihmiselle, joka pannan kaulaani laittaa.

Gynther

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #16 : 04.02.2020, 14:09 »
Minulle panta ja pannoitus on monimerkityksellinen asia.
Esimerkiksi sessiossa, kun laitan pannan subin kaulaan, niin siinä hetkessä hän tietää olevansa minun vallassani ja tilanne sähköistyy.  On se tietysti myös käytännöllinen sidonnoissa, ohjailussa ja nöyryytyksessä.
Mutta subin pannoituksella, on myös useita muita syvempiä merkityksiä. Master/slave suhteessa ja sen luomisessa pannoilla voi kuvata suhteen/koulutuksen eri vaiheita.
Kun tuntuu että omistus suhde voisi tuntua hyvälle idealle, niin annan orjalle harkintapannan. Se osoittaa, että otan orjan suojeluuni ja sitoudun katsomaan voisiko olla näin? Tämä aika on seurustelun syventämistä, jossa tutustutaan paremmin toisiimme ja toiveisiimme.

Jos ja kun näyttää siltä, että halutaan syventää suhdetta, niin orja saa harjoittelu pannan. Harjoittelupanta vastaa melkein kihlasormusta. Suhteessa siirrytään koulutuksen ja kurinalaisuuden alueille ja vaatimukset alistuvaa kohtaan kasvavat. Samoin minä sitoudun valmentamaan orjaa siihen, että hän on valmis luovuttamaan omistusoikeuden Herralleen.
 
Sitten kun hetki on kypsä, niin orjalle myönnetään virallinen orja panta. Se osoittaa Masterin ja orjan omistautumista  toisilleen. Pannan symbolista merkitystä voisi verrata vihkisormukseen. Tämän kauluksen hyväksyminen tarkoittaa, että orja tarjoaa täydellisen omistusoikeuden minulle. Hän haluaa jakaa omat tunteet, ajatukset ja kehonsa omistajalleen. Omistajana suostun suojelemaan ja pitämään orjan turvallisesti omistuksessani ja kohtelemaan  häntä kalleimpana omaisuutenani. Pannoitus hetki on juhlava ja tunteikas.

MolliMe

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #17 : 04.02.2020, 21:00 »
Meillä on panta käytössä vain, kun leikitään. Se luo selkeän eron, että nyt on arjesta poikkeavat säännöt voimassa. Pannassa oleminen taas mulle merkitsee jotain sellaista vähän hankalasti sanoitettavaa omistautumista ja sen hetken ajan omistettuna olemista. Panta symboloi jotenkin sitä, miten vapaasta tahdostani annan itseni ja kaiken vallan minusta toiselle. Meillä on rakkaussuhde, joten liitän pantaan myös paljon rakkauden ja turvan ja luottamuksen tunteita. Luotan niin paljon, että uskallan antaa kaiken vallan toiselle ja annan laittaa pannan kaulaani merkiksi siitä, että toinen on turvallinen minulle, teimme mitä tahansa. Panta kaulassani antaa myös miehelleni vastuun minusta ja turvallisuudestani. En kontrolloi (mikä on kontrollifriikille vapauttavaa) vaan alistun ja panta kaulassa symboloi siis luottamusta, että on turvallista alistua sille ihmiselle, joka pannan kaulaani laittaa.

Onnistuit raato sanoittamaan todella hyvin sen, mitä panta itsellenikin merkitsee. Toki pienillä yksilöllisillä eroilla, mutta kattavasti ja kauniisti ilmaistu. Allekirjoitan.

Minea

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #18 : 05.02.2020, 10:51 »
Mitä panta ja pannoitus merkitsee, mielenkiintoisesti ja moninaisesti asiaa avattu vastausketjussa. Kiitos  :love: :love:

Itselleni pannoitetuksi tuleminen, on ollut iso sitoumus. Kahden ihmisen tietoinen päätös yhteiselle matkalle lähtemisestä, jossa on vahvoja kahdenvälisiä sitoumuksia sekä sopimuksia. Suhde on varsin vakaalla pohjalla ja katse tulevaisuuteen yhteisin suunnitelmin. Iso asia, joka vaatii harkintaa ja puntaroimista kummaltakin osapuolelta. Pannalla ja pannoituksella on itselleni suuri merkitys. Pantaa kantaessani vaikkapa bileissä ikäänkuin edustan meitä kumpaakin, se on iso vastuu ja myös etuoikeus.

Panta on myös singnaali yhteisön suuntaan, joskin ei aina samanlaisin merkityksin. Kullekkin panta merkkaa omansalaisia asioita, mutta on tärkeä symboli.

Itselleni "keveimmässä" merkityksessään pannan kaulaan saaminen ja sen vastaanottaminen määrittää session aikaraameja sekä kulloistakin dynamiikkaa, se markkeeraa ikäänkuin aikalukkoa, jolla sulkeudutaan sovitusti yhteiseen hetkeen. Pannan pois ottaminen on vahvoja fyysisiä tuntemuksia aiheuttava toimi session loputtua, jolla rajataan tilanne päättymään. Tuntuu karulle ja samalla puhtaan  vapaalle, mutta myös yksinäiselle. Usein hyvin ravistelevaa. Itselleni näet pannan pois ottaminen on jopa intensiivisempi  osa ja hetki sessiossa kuin sen kaulaan laittaminen. Näin puhtaasti sessioon liittyen, lyhyesti asia ilmaisten :)

« Viimeksi muokattu: 05.02.2020, 22:03 kirjoittanut Minea »

Rama

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #19 : 27.11.2021, 21:18 »
Uudenkarhean pannan vaihdon kunniaksi, en koe että mut on pannoitettu vaan olen alistunut pannoitettavaksi. Itsenäisyys on mulle asia jota muuten vaalin viimeiseen asti, ja pannan kantaminen 24/7 on symboli sille että toinen on todettu sen arvoiseksi että haluan lahjoittaa palan pyhimpää eli oikeuttani perseillä ympäriinsä just niinkuin huvittaa. Otan toisen osaksi identiteettiäni ja lupaudun ajattelemaan tätä arjessa ollen ylpeä sekä pannasta että toisesta ihmisestä.

Lisäksi fyysisenä esineenä, karhean raapiva tai notkeaksi pehmennyt panta kaulan ihoa vasten tuo tarvittaessa lohtua, maadoitusapua tai voimia muistuttaessaan että kaikkien maailmaan mahtuvien kusipäiden keskellä on yksi kusipää jota arvostaa muiden yli ja joka arvostaa takaisin niin paljon että haluaa omistaa mut.

Eli melko itsekeskeiset näkökulmat, mutta samalla myös merkki oman itsekeskeisyyden ylittävistä asioista.

Fia

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #20 : 28.11.2021, 10:58 »
Uudenkarhean pannan vaihdon kunniaksi, en koe että mut on pannoitettu vaan olen alistunut pannoitettavaksi. Itsenäisyys on mulle asia jota muuten vaalin viimeiseen asti, ja pannan kantaminen 24/7 on symboli sille että toinen on todettu sen arvoiseksi että haluan lahjoittaa palan pyhimpää eli oikeuttani perseillä ympäriinsä just niinkuin huvittaa. Otan toisen osaksi identiteettiäni ja lupaudun ajattelemaan tätä arjessa ollen ylpeä sekä pannasta että toisesta ihmisestä.

Lisäksi fyysisenä esineenä, karhean raapiva tai notkeaksi pehmennyt panta kaulan ihoa vasten tuo tarvittaessa lohtua, maadoitusapua tai voimia muistuttaessaan että kaikkien maailmaan mahtuvien kusipäiden keskellä on yksi kusipää jota arvostaa muiden yli ja joka arvostaa takaisin niin paljon että haluaa omistaa mut.

Eli melko itsekeskeiset näkökulmat, mutta samalla myös merkki oman itsekeskeisyyden ylittävistä asioista.

Ihana Rama, ihana se köysipannoittaja.  :love:
Mulle tuli niin hyvä mieli näiden ajatustesi lukemisesta.
Resonoi tosi paljon omiin mietteisiini ja tunteisiini.

Mun panta ei ole karhea vaan kilisee, enkä pidä sitä 24/7, mutta en toisaalta myöskään vain sessioissa. Panta antaa turvallisuuden tunnetta, lohduttaa, maadoittaa, auttaa nukkumaan. Se edustaa välittämistä ja arvostamista. Asemaa ja paikkaa. Kunnioitusta.

Pantani on yhden tekemä, yhdeltä saatu ja sitä yhtä edustava. Samalla mulla kytkeytyy tähän pantaan tunteita myös muita tärkeitä kohtaan, tärkeän ihmiseni tärkeitä ihmisiä; muutamaa elämässäni nopeasti tärkeiksi noussutta ihmistä ja heidän ihmisiään, melkeinpä kokonaista yhteisöä.

Rama

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #21 : 28.11.2021, 12:19 »
Mun panta ei ole karhea vaan kilisee, enkä pidä sitä 24/7, mutta en toisaalta myöskään vain sessioissa. Panta antaa turvallisuuden tunnetta, lohduttaa, maadoittaa, auttaa nukkumaan. Se edustaa välittämistä ja arvostamista. Asemaa ja paikkaa. Kunnioitusta.

Kilkates tuo varmasti ihanasti lisäaistin mukaan pannan tiedostamiseen :love:

Vaihtokuntoisen köyden kanssa se lisäaisti voi olla myös haju. ::) :D

Fia

  • Vieras
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #22 : 28.11.2021, 14:00 »
Mun panta ei ole karhea vaan kilisee, enkä pidä sitä 24/7, mutta en toisaalta myöskään vain sessioissa. Panta antaa turvallisuuden tunnetta, lohduttaa, maadoittaa, auttaa nukkumaan. Se edustaa välittämistä ja arvostamista. Asemaa ja paikkaa. Kunnioitusta.

Kilkates tuo varmasti ihanasti lisäaistin mukaan pannan tiedostamiseen :love:

Vaihtokuntoisen köyden kanssa se lisäaisti voi olla myös haju. ::) :D

Joo, metalliketjupannan lämpötila myös muuttuu; ensin se on iholla hetken viileä, sitten lämpenee ihon lämpöiseksi, välillä tuntuu jopa omaa ihoa lämpöisemmältä; varaa lämpöä itseensä. Pantani on myös suhteellisen raskas, mikä myös tuntuu hyvältä.  :love:

Erilaiset aistimukset, sensation play, on mulle iso kink itsessään eli ehkä tavallaan voi myös ajatella, että panta on itsessään "leikki" aina kun se on mun kaulassa.  ;)

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 150
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #23 : 28.11.2021, 14:06 »
Meillä on panta käytössä vain, kun leikitään. Se luo selkeän eron, että nyt on arjesta poikkeavat säännöt voimassa. Pannassa oleminen taas mulle merkitsee jotain sellaista vähän hankalasti sanoitettavaa omistautumista ja sen hetken ajan omistettuna olemista. Panta symboloi jotenkin sitä, miten vapaasta tahdostani annan itseni ja kaiken vallan minusta toiselle. Meillä on rakkaussuhde, joten liitän pantaan myös paljon rakkauden ja turvan ja luottamuksen tunteita. Luotan niin paljon, että uskallan antaa kaiken vallan toiselle ja annan laittaa pannan kaulaani merkiksi siitä, että toinen on turvallinen minulle, teimme mitä tahansa. Panta kaulassani antaa myös miehelleni vastuun minusta ja turvallisuudestani. En kontrolloi (mikä on kontrollifriikille vapauttavaa) vaan alistun ja panta kaulassa symboloi siis luottamusta, että on turvallista alistua sille ihmiselle, joka pannan kaulaani laittaa.
Tämä oli hirvittävän samastuttavasti kuvattu ja pätee oikeastaan vallan hienosti siihen, mitä olin tulossa itse sanomaan. Voin käyttää pantaa muulloinkin kuin sessioidessa, mutta suoranaisesti arkikäyttöön se ei aivan sovellu monistakin syistä. Toisinaan yksin ollessani puen pannan kaulaani muistaakseni rakastani ja saadakseni tuntea sitä turvaa, välittämistä ja lohtuakin, jota meidän suhde mulle antaa.

Sublicious

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 134
  • Edelleen matkalla narniaan...
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #24 : 28.11.2021, 15:30 »
Pistipäs tämä aloitus miettimään omaa suhdettani pantaani.
Olen Herrani kanssa sessiosuhteessa ja sääntö on, että minulla on panta kaulassa kun tavataan ja sen saa ottaa pois kun sessiointi sillä erää lopetetaan ja ollaan se "jälkipuintihetki" kuitenkin vielä yhdessä.

Alkujaan panta oli mulle MUST. Olin silloin täysin noviisi ja jotenkin sen koin itselleni tärkeäksi merkiksi.
Tämä aloituksen luettuani tajuntaani iski ajatus, että ei fyysisellä pannalla ole enää minulle merkitystä kuten ennen. Laitan sen kaulaan koska niin kuuluu tehdä, en siksi että se merkitsisi minulle jotain. Nykypäivänä tiedän Herran omistavan minut ja sessiomme ei ole leikkiä vaan meidän elämää ja tapa toteuttaa suhdettamme. Minulle on siis henkisesti panta aina kaulassa, ei vain Herran seurassa ja se on minulle  :love:. Henkinen panta on siis minulle fyysistä arvokkaampi.
Tässä saattaa olla vaikutus myös sillä, että meillä on kesken prosessi minun polttomerkitsemisestä. Narttu on sitä toivonut ja Herra suostumuksensa antanut, mutta pakotti vielä nartulle harkinta-ajan (sadistista mielestän  ::) ) joka kuluu tuskastuttavan hitaasti...

Kaislanen

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 49
  • Koko universumin kaikkein paras ihminen
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #25 : 28.11.2021, 20:51 »
Pannan merkitys omissa ajatuksissa on vaihdellut esineestä(lelu siinä, missä muutkin) kihlasormusta vastaavaan. Olen käyttänyt pantaa ihan muuten vaan hauskana lisänä sessiossa sekä kokenut, että minä en koskaan halua, että kukaan laittaa minun kaulaani pantaa.

Panta on vahvasti itselleni omistussuhteen symboli ja minähän en halua tulla kenenkään omistamaksi. Paitsi, että olenkin päätynyt omistussuhteen elementtejä sisältävään suhteeseen. Panta tai pannoitus ei kuitenkaan tähän suhteeseen ole koskaan kuulunut.

Käytän pantaa kuitenkin silloin, kun itse haluan, koska pidän siitä, miltä pannat näyttävät ja tuntuvat kaulalla. Enimmäkseen kinkytapahtumissa, ehkäpä viestittämään ulkopuolisille jotakin omasta suhdestatuksestani.

Panta on minulle lähinnä koru ja asuste. En kuitenkaan koe, että voisin käyttää pantaa, jos en olisi D/s suhteessa. Vaikka suhteen sisällä pannalla ei ole juurikaan merkitystä, sillä on jonkinlainen merkitys ulospäin.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #26 : 30.12.2021, 02:28 »
Panta ansaitaan, eli ilamsia lounaita ei jaeta. Eli taitaa vain moni ollaa onneline että löytää jonkun jolle pannan antaa, mutta itse aina ollut senverran omanarvon tunteva, että subi joutuu tämän ansaitsemaan, eli tavallaan suhde kehityy siihen suuntaan että pannan antaa, jota myös tällöin itse subi arvostaa huomattavasti enemmän.

Pip

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #27 : 30.12.2021, 02:40 »
Panta ansaitaan, eli ilamsia lounaita ei jaeta. Eli taitaa vain moni ollaa onneline että löytää jonkun jolle pannan antaa, mutta itse aina ollut senverran omanarvon tunteva, että subi joutuu tämän ansaitsemaan, eli tavallaan suhde kehityy siihen suuntaan että pannan antaa, jota myös tällöin itse subi arvostaa huomattavasti enemmän.
Tämä nyt itseasiassa on itsestäänselvyys koko aiheeseen? Tarkoittaen laajemmassa mittakaavassa koko skeneen.

Tanuki

Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #28 : 27.03.2022, 22:08 »
Panta on osoitus potentiaalista. Se on eräänlainen ankkuri, jonka ympärille avautuu koko mahdollisuuksien avaruus.

Se symboloi rajoittavaa vapautta. Vapautta saada tulla alistetuksi, alistua hänelle, joka sen on ansainnut tai joka on ottanut itselleen oikeuden ansaita sen. Vapautta olla oma itsensä, toteuttaa oikeaa, todellista, luontoaan. Se symboloi vapautta sitoutua siihen, mitä panta edustaa; sitoutumista, syventymistä. Vapautta valita pannoittaja ja vapautta luopua valinnanvapaudestaan.

Ehkä jollain tasolla se on myös käännekohta tai uusi alku. Siihen latautuu odotuksia tulevasta, jännitystä, epävarmuuksia, toiveita. Rinnanalusessa polttelevaa elähdyttävää epävarmuutta, luottamusta, vastuuta ja kepeää huolettomuutta.

Se on ylös saakka napitettavia paitoja, kaulahuiveja, selittelyihin valmistautumista tai röyhkeää ja itsetietoista ylpeyttä.

Se on vain pahainen pätkä kylmässä kaulaa jäätävää metalliketjua, suihkun jälkeen siihen takertuvia hiuksia. Se on kehon mustelmista, ruhjeista ja hampaanjäljistä muistuttava rauhoittava paino.

Panta on puoliksi muotoiltuja, hajanaisia ajatuksia. Ääneenlausumattomia, nöyriä, kainoja toiveita, kertomistaan odottavia toistaiseksi salaisia fantasioita. Se on lupaus kivusta, kärsimyksestä, nöyryytyksestä, julman laskelmoivasta ja veretseisauttavasta jäisestä katseesta ja silmäkulmasta katsottu iskuun nostettu ruoskaa pitävä käsi. Se on oven kolahdus ja hiljalleen harteille laskeutuva seesteisen eheä hiljaisuus. Se on murtumista, antautumista, epämukavuusalueella kasvamista ja turvapaikka. Panta on rajapyykki ja tienviitta; tästä minä sekä alan että lopun, annan itseni kaikkineni, sellaisena kuin olen. En enempänä enkä vähempänä, mutta sen myötä kuitenkin hieman enempänä kuin osieni summana.

Panta on paholaisen kanssa allekirjoitettu sopimus. Se on jotain, mitä kantamalla on ansaittu oikeus olla jotain enemmän, jotain merkityksellisempää ja tärkeämpää. Se on omistajan, pannoittajan, antama kieroutunut lisäarvo. Se on vaatimuksia, turhautumista, odotuksia ja epäonnistumisia. Kunnes se on enää vain rinnassa läikähtävä muisto, lipaston päälle aseteltu reliikki yhdestä elämänvaiheesta iloineen ja suruineen.

Kosketuksen muisto.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1726
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Mitä panta ja pannoitus merkitsee S(s)inulle?
« Vastaus #29 : 28.03.2022, 00:24 »
..
Se symboloi rajoittavaa vapautta. Vapautta saada tulla alistetuksi, alistua hänelle, joka sen on ansainnut tai joka on ottanut itselleen oikeuden ansaita sen. Vapautta olla oma itsensä, toteuttaa oikeaa, todellista, luontoaan. Se symboloi vapautta sitoutua siihen, mitä panta edustaa; sitoutumista, syventymistä. Vapautta valita pannoittaja ja vapautta luopua valinnanvapaudestaan.
..
Kosketuksen muisto.
Kaikkea tuota, vaikka en viitsinyt kokonaan lainata. Olipa kyllä hyvin sanoitettu  :love: