Tämä panta kysymys on mielenkiintoinen. Itse aluksi vierastin ajatusta pannasta. D kuitenkin laittoi heti ensimmäisessä sessiossa pannan kaulaani ja pidin tunteesta. Panta merkitsee minulle session alkua, alistumista, syvää luottamusta ja turvallisuutta. Sitä että voin luovuttaa kaiken vallan D:lle, luottaa siihen, että hän pitää minusta huolta session aikana. Panta kuvaa myös sitä, että tarpeeni tulevat nähdyksi ja voin hetkeksi hellittää sekä antautua totaalisesti. Panta on myös visuaalisesti kiihottava symboli ja antaa luvan tähän sessiosuhteeseen.
Yleensä D ottaa pannan pois jälkihoidon aikana, johon kuuluu paljon hellyyttä sessioinnin jälkeen. Ja onhan se ihana tunne, kun melko tiukalla ollut panta otetaan pois ja saan kaulalle helliä suudelmia. Samalla siihen hetkeen liittyy myös haikeutta ja odotan jo seuraava hetkeä, jolloin panta puetaan jälleen ylleni.
D hankki hetki sitten minulle omat henk. koht pannat ja tämä tuntui jotenkin erityisen tärkeältä. Liittyykö teillä jotain tiettyä rituaalia pannan pukemiseen esim. polvistuminen, tietty asento yms? Itseäni tämä ajatus kiehtoisi. Entä käytättekö pantaa etätehtäviä suorittaessa?