Kirjoittaja Aihe: Kuinka kasvetaan kinkyksi  (Luettu 25221 kertaa)

pikkusisko

Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #45 : 15.05.2020, 19:49 »
Kai sitten minunki on parasta noudattaa sitä linjaa, että pysytään asiassa.

Pikkusisko: omien ajatusten ja menneisyyden miettiminen on hyvin vaarallista puuhaa. Ei kannata tehdä sitä. Ja vielä ominpäin.

Iltaisin, kun menee nukkumaan, kannattaa laittaa Netflix pyörimään ja varmuuden varalta podcast korvanappeihin, ettei kuule omia ajatuksia eivätkä oman elämän muistot tule mieleen.

Voi, kyllä itse asiassa kannattaa. Muttei kenenkään foorumipuoskarin opein, joka ei edes muista mistä on jotain mieltä ravisuttavaa lukenut.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #46 : 15.05.2020, 20:13 »
Kai sitten minunki on parasta noudattaa sitä linjaa, että pysytään asiassa.

Pikkusisko: omien ajatusten ja menneisyyden miettiminen on hyvin vaarallista puuhaa. Ei kannata tehdä sitä. Ja vielä ominpäin.

Iltaisin, kun menee nukkumaan, kannattaa laittaa Netflix pyörimään ja varmuuden varalta podcast korvanappeihin, ettei kuule omia ajatuksia eivätkä oman elämän muistot tule mieleen.

Voi, kyllä itse asiassa kannattaa. Muttei kenenkään foorumipuoskarin opein, joka ei edes muista mistä on jotain mieltä ravisuttavaa lukenut.

Tässä kolumnissa ei onneksi mihinkään hirveän vaaralliseen härkkimiseen vielä menty, mutta tismalleen samaa mekanismia käytettiin kuin ihmisen psyykelle oikeasti helvetin vaarallisissa valtatrippailuissa on iän kaiken käytetty.

Kirjoituksessani kuvattiin mallia, jolla voi itse tutkia omaa elämänhistoriaansa ja ajatustensa sisältöä.

Lupaan etten ota sinua tai ketään muutakaan valtaani, jos joku tätä päättää harjoittaa.

Ps. Mainitsin jo tuossa aiemmin yhden erinomaisen teoksen, josta voi halutessaan lähteä tutkimaan miten ihmismieli toimii - etenkin mielen ja kielen yhteenliittymän osalta. Sanoit muuten itse sen perään, että "Yllyttämiseesi en lähde enkä korruptointiasi tunnusta, sori"

Kirjoitin myös, että "Tämän vuoksi musta myös tuntuu täysin turhalta kertoa, mistä kirjoista esimerkiksi kielen ja seksuaalisuuden väliseen yhteyteen liittyvä teoriapohja on peräisin (mm. Bruce Finkin tuotanto)."

Niin että mitä sä niillä lähteillä, jos ei sitten kuitenkaan kelpaa kun niitä mainitaan?

Vai oisko jo aika lopetella ja puhua itse asiasta. Jos siitä on mitään sanottavaa.

---

Hei! Tuli ihan sellanen hassu ajatus mieleen, että aatella jos joku olisi vaikka kirjoittanut ensimmäisenä kommenttina tähän kolumniin jonkin oman, itselle tärkeän kinkytouhuihin liittyvän sanan ja kertonut samalla jonkun menneisyyden tapahtuman, mistä muistaa sen saaneen erityistä merkitystä.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #47 : 15.05.2020, 22:25 »
Ketjun lukijana ei voi välttyä ajatukselta, että käynnissä on meneillään jonkinlainen ryhmälynkkausyritys. Kenen muroihin tää kolumnin kirjoittaja oikein on pissinyt. Koska eihän voi olla niin, että pelkkä erilainen lähestymistapa tai jonkun mielestä "väärässä oleminen" voi aiheuttaa tällaista, eihän  ;D

Lisäys: sorry ylläpito, luin viestinne vasta kun olin lähettänyt tämän viestini. Jotenkin vain tuntui kohtuuttomalta jyräämiseltä kun itse en osaa kiihtyä tästä, enkä muistaakseni muistakaan kolumneista. Ne ovat arvokasta foorumisisältöä monipuolisuutensa takia. Olis tylsää, jos kaikki laulaisivat samaa biisiä joka kerta.

Mä olen tasan kritisoinut tekstin raskaslukuisuutta ja sivistyssanojen viljelyä. Puhtaasti teknisiä juttuja, joista hyvä kirjoittaja ottaisi opikseen. Henkilöä en ole missään vaiheessa kritisoinut.

Ps. Kun itse toimin kolumnistina, hyökättiin mua kohtaan paaaaaaljon pahemmin, ja nimenomaan siis mun pervoidentiteettiä kohtaan, ei tekstiä. Silloin ei tosin ylläpito rientänyt mun avuksi.

Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?

pikkusisko

Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #48 : 15.05.2020, 22:37 »
En voi muuta kuin olla onnellinen että karisma tästä kulttitrippailusta puuttuu. Muuten voitaisiin olla aika vaarallisilla vesillä tämän palstapsykologian kanssa. Kukkoiluhan ei ole täällä mitenkään uutta, heilutelkaa menemään vaan  ;D

Olen yhä eri mieltä siitä pitäisikö tällaista sisältöä sallia, mutta hyväksyn tämän ratkaisun. Mihinkään leikkiin en kirjoittajan kanssa aio kuitenkaan lähteä, lycka till tuleviin teksteihin.

latexbun

  • Vieras
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #49 : 15.05.2020, 23:25 »
Olen samaa mieltä pikkusiskon kanssa, kun joukolla otetaan kantaa johonkin (tässä nyt kolumniin), joka aiheuttaa vastareaktion, kyseessä voi olla myös terve ja ymmärrettävä reaktio.

Mielestäni nykypäivän vitsaus tässä uudistuneessa some-kulttuurissa on oletus siitä, että jos olet eri mieltä, olet pahoittanut mielesi. Ap puhui kyllä irkistäkin (vähän ehkä johdattaakseen keskustelua sivuraiteille?), mutta sanon että irkissä uskallettiin olla eri mieltä, eikä tarvinnut pelätä #kickbannia.

Pidätän oikeuteni olla halutessani eri mieltä ja kyllä, tulen kommentoimaan silloin kun siltä tuntuu.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #50 : 15.05.2020, 23:51 »
Ps. Kun itse toimin kolumnistina, hyökättiin mua kohtaan paaaaaaljon pahemmin, ja nimenomaan siis mun pervoidentiteettiä kohtaan, ei tekstiä. Silloin ei tosin ylläpito rientänyt mun avuksi.

Mä sain sen käsityksen, että useampi henkilö oli valitellut ylläpidolle minusta. Jonka seurauksena ottivat kantaa, että eivät aio puuttua asiaan, mutta toivovat, että jatkettaisiin tekstin sisältöä käsittelevällä jatkokeskustelulla.

On harmillista, jos sulla on ollut kokemus missä olisit tarvinnut ylläpidon puuttumista asiaan, mutta et sitä saanut.

Luulen kuitenkin, että mikäli olisit heille asiasta vinkannut, niin olisivat puuttuneet keskusteluun? Ainakin haluaisin uskoa näin. Jos vinkkasit eikä mitään tapahtunut, niin sitten tosi harmillista. Mutta tuotakaan ei varmaan sulle olisi käynyt, jos kommentoijat osaisivat suhteuttaa sitä mitä kirjoittavat. Vastuu on heillä, jotka käyttäytyvät tuolla tavoin.

Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?

Voitko näyttää missä kohtaa kirjoitan tämän olevan "ainoa oikea" tapa? En muista kirjoittaneeni tuolla tavoin.

Mihinkään leikkiin en kirjoittajan kanssa aio kuitenkaan lähteä, lycka till tuleviin teksteihin.

Oliko tämä lupaus, ettet aio jatkaa samaa linjaa jatkossa? Vai arveletko, että vielä tulee olemaan tarvetta kommentoida mun kirjoituksiani? En jaksaisi samaa tylsää leikkiä aina uudelleen ja uudelleen, kun sitä joutuu jo tekemään jonkun kanssa...

Olen samaa mieltä pikkusiskon kanssa, kun joukolla otetaan kantaa johonkin (tässä nyt kolumniin), joka aiheuttaa vastareaktion, kyseessä voi olla myös terve ja ymmärrettävä reaktio.

Joukossa on turvaa.

Jouko on hyvä mies.

Mielestäni nykypäivän vitsaus tässä uudistuneessa some-kulttuurissa on oletus siitä, että jos olet eri mieltä, olet pahoittanut mielesi.

Jos ollaan eri mieltä ilman, että kerrotaan mistä ollaan eri mieltä ja miksi, niin se on somessa aika usein seurausta mielensä pahoittamisesta, ego-jutuista tai muusta. Foorumilla on myös mahdollista, että ollaan jokseenkin "aina" eri mieltä jonkun kanssa. Käy vähän tylsäksi ilman niitä argumentteja.

Ap puhui kyllä irkistäkin (vähän ehkä johdattaakseen keskustelua sivuraiteille?), mutta sanon että irkissä uskallettiin olla eri mieltä, eikä tarvinnut pelätä #kickbannia.

Kuinka mIrc oli keskustelun johdattamista sivuraiteille, kun keskustelu ei ole ollut raiteillaan käytännössä laisinkaan?

Tai siis, mulla oli ajatus että tässä voitaisiin puhua muusta kuin mun kirjoitustyylistä ja sellasesta. Mut joo. Ehkä jotkut näki asian toisin. Taas vaihteeksi.

Pidätän oikeuteni olla halutessani eri mieltä ja kyllä, tulen kommentoimaan silloin kun siltä tuntuu.

Niinpä niin. Silloin kuin siltä tuntuu.

...töissä tästä sentäs maksetaan.

latexbun

  • Vieras
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #51 : 16.05.2020, 00:03 »
Ap, jos et siedä teksteihisi kohdistuvaa kommentointia ja liki väistämätöntä kritiikkiä, suosittelen pitämään yksityistä päiväkirjaa. Voit myös pyytää muita jättämään kaiken kommentoinnin väliin, tai estää sen kokonaan.

Pelkkää positiivista kommentointia ei kenelläkään (edit. aikuisella) ole lupaa odottaa.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2020, 02:03 kirjoittanut bunni »

pikkusisko

Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #52 : 16.05.2020, 00:12 »
En tiedä mistä tälle tyypille maksetaan, mutta mitään psykologiaan liittyvää se tuskin (tai herra paratkoon) on, jollei tämän tekstin tarpeisiin lähteitä mieleen muistu. Puhumattakaan siitä miten toisiin ihmisiin suhtautuu.

Minun puolestani olkoon, mutten tule jatkossakaan katsomaan sivusta näin kyseenalaista kirjoittamista.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #53 : 16.05.2020, 01:39 »
Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?

Voitko näyttää missä kohtaa kirjoitan tämän olevan "ainoa oikea" tapa? En muista kirjoittaneeni tuolla tavoin.


Et kirjoittanut, mutta tekstistäsi saa sen kuvan. Ja vastaisitko kysymykseeni, kiitos.

toysnstuff

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 526
  • Sinä antaudut, minä pidän sinusta huolen
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #54 : 16.05.2020, 02:20 »
Ap, jos et siedä teksteihisi kohdistuvaa kommentointia ja liki väistämätöntä kritiikkiä, suosittelen pitämään yksityistä päiväkirjaa. Voit myös pyytää muita jättämään kaiken kommentoinnin väliin, tai estää sen kokonaan.

Pelkkää positiivista kommentointia ei kenelläkään ole lupaa odottaa.

Tarkoitin sinulle kirjoittaessani ihan vain sinun kommentointia.

Mutta jos nuo sinun kommentit eivät olekaan minua varten suunnattuja, vaan muita lukijoita varten, niin sitten ymmärrän miksi jatkat.

En tiedä mistä tälle tyypille maksetaan, mutta mitään psykologiaan liittyvää se tuskin (tai herra paratkoon) on, jollei tämän tekstin tarpeisiin lähteitä mieleen muistu. Puhumattakaan siitä miten toisiin ihmisiin suhtautuu.

Olen tuossa jo kahdesti antanut viittausta lähdekirjallisuuteen. Vieläkö sä jaksat?

Vai oisko nyt aika yrittää jotain manööveriä? Dissata lähdekirjallisuutta? Lukea sitä? Googlata jotain siitä ja yrittää sitten? En tiedä mitä kaikkea siihen kirjoituksen "raidaamiseen" kuuluu, mistä tuossa aiemmin haaveilit. Vai oliko se sitten tuossa. Että "kerro mistä luit tästä!" eikä sen enempää.

Minun puolestani olkoon, mutten tule jatkossakaan katsomaan sivusta näin kyseenalaista kirjoittamista.

Jeps jeps. Eipä taas yllätä.

Kokeilisitko ensi kerralla sitten sitä argumentointia tekstin sisältöön liittyen, jookos?

Ps. Toysnstuff, millä meriiteillä sä kirjoitat "kuinka käytännössä voi jäljittää omaa kinkyihin taipumuksiin johtanutta historiaa"? En kysy vittuillakseni vaan olen vilpittömästi kiinnostunut siitä, miksi koet että kertomasi tapa olisi se "ainoa oikea" tapa?
Voitko näyttää missä kohtaa kirjoitan tämän olevan "ainoa oikea" tapa? En muista kirjoittaneeni tuolla tavoin.
Et kirjoittanut, mutta tekstistäsi saa sen kuvan. Ja vastaisitko kysymykseeni, kiitos.

Hyvä että tunnustit, että se oli vain sinun muodostama mielikuva asiasta eikä minun kirjoittamani väittämä tai minun ajatukseni aiheesta. On aika olennainen ero.

Kysymykseesi: olen yli 10 vuoden ajan paneutunut aiheeseen. Mun rakkain kiinnostuksen kohde elämässä on oppia tuntemaan, miten ihmisen mieli toimii. Haluan oppia tuntemaan, miten ja miksi me ajatellaan, tunnetaan ja toimitaan niinkuin me ajatellaan, tunnetaan ja toimitaan.

Tuo, että kyse on kinkyyden selvittämisestä, ei ole sen kummempi asia kuin minkään muunkaan selvittäminen. Otin sen aiheeksi kun tällä foorumilla voisi olla kiinnostuneita ja omalla kohdallani se on ainakin kantanut paljon hedelmää.

Mennäänpäs takaisin aiheeseen:

Onko joku joskus törmännyt johonkin toisenlaiseen malliin, jolla voisi selvittää mistä se oma kinkyys on peräisin?

notreallyhere

Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #55 : 16.05.2020, 16:22 »
Tämä kommenttiketju on melkoista luettavaa. Olisi suotavaa että ihan tän tason hyökkäystä ei tarvitsisi ottaa vastaan vain siksi että menee kyhäämään kolumnin joka ei kaikille maistu.

lemmikki

Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #56 : 16.05.2020, 17:22 »
Ihan aiheeseen palatakseni..

Oon miettinyt tota kolumnia. En itse osaisi nimetä henkilöhistoriastani mitään, mikä olisi kasvattanut minusta kinkyn. Toki jotain varmaan on, mutta en osaisi osoittaa sormella. Olen myös tajunnut taipumukseni verraten myöhään. Silti en varmaan edusta ihan keveintä läpsykankkusarjaa, vaikka en osaa täysvaniljallekaan yökkiä. Itse asiassa kinkyn ja vaniljan raja on ihan hämärän peitossa itselleni. Kai sekin on yksi kohta kinkyksi kasvamisessa, että määrittelee itsensä jotenkin poikkeavaksi ja identifioituu kinkyksi.

Joka tapauksessa omalla kohdallani uskon luonteenpiirteideni olevan merkitsevin tekijä. Rohkeus, uteliaisuus ja kokeilunhalu. Hyvät kokemukset, rajojen etsiminen ja äärimmäisyyksien etsiminen.
En viihdy kultaisella keskitiellä. Kaikki tai ei mitään.

Oikean ihmisen kohdatessaan tuollainen on varmaan omiaan istuttamaan jos vaikka millaisia mieltymyksiä kasvamaan.

Toisaalta tekisin eron heidän välillään, jotka ovat tosiaan uteliaita ja kokeilunhaluisia/avoimia ja niiden välillä, joille kinkytaipumusten toteuttaminen on pakkomielle tai hyvin selkeä tarve, jota ilman ei esimerkiksi näkisi parisuhdetta mahdollisena. Esimerkiksi sadistien kohdalla tämä voisi mennä niin, että joku tykkää satuttaa, on valmis siihen toisen toiveesta tai kokeillakseen ja pystyy nauttimaan, mutta ei ikinä kokisi tarvetta etsiä itselleen seuraa nimenomaan satutettavaksi. Molempia voinee kutsua sadisteiksi, mutta toiselle kyse on tarpeesta, toiselle lähinnä optiosta.

Voisiko olla, että meitä kinkyjä on aika moneen junaan? Joku voi tosiaan olla syntynyt taipumuksineen ja muistaa leikkineensä jo lapsena kyseenalaisia leikkejä. Joku toinen on havahtunut siihen vanhempana ja ehkä juuri jokin trauma, vuorovaikutussuhde tms. ympätistötekijöissä on laukaissut. Ja jotkut meistä ovat ehkä vain luonteensa puolesta otollista maaperää kaikelle tälle.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #57 : 16.05.2020, 17:36 »
Uskon, että kaikki ihmiset on pohjimmiltaan 'kinkyjä'.

Jostain syystä toiset sitä puoltaan eivät halua/uskalla/kykene/tmv kohdata, ja sitten on niitä jotka haluaa sitä erikseen oikein korostaa joka tilanteessa saadakseen huomiota tai kokeakseen olevansa erilaisia kuin muut.

IKRM

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #58 : 16.05.2020, 18:16 »
Missä on Michael Jackson syömässä poppareita, kun häntä nyt tarvittaisiin?

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Kuinka kasvetaan kinkyksi
« Vastaus #59 : 16.05.2020, 18:24 »
Missä on Michael Jackson syömässä poppareita, kun häntä nyt tarvittaisiin?

Oliko se vielä kannibaalikin?  >:(