Kirjoittaja Aihe: Erityisherkkä D  (Luettu 4741 kertaa)

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Erityisherkkä D
« : 11.05.2020, 14:40 »
Löytyykö täältä erityisherkkiä Domeja? Vai viekö herkkyys katu-uskottavuuden Domilta? Vai voisiko se jopa tuoda syvyyttä tai maustetta kinkyilyyn?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Erityisherkkyys  Wikipediasta löytyy lyhykäisyydessään tietoa erityisherkkyydestä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #1 : 11.05.2020, 15:09 »
Villi veikkaus että vuoden parin sisällä hermostollisesta yliherkkyydestä tulee samanlainen vinksahtanut käsite
kuten vaikkapa narsismista tai adhd:sta.

Ihan vaan sen takia kun se on niin ihqun kivasti sekoitettavasti tunneherkkyyteen.

 :o


pyllyart

Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #2 : 11.05.2020, 15:50 »
Pidän enemmän termistä highly sensitive person, koska olen saanut lieksalaisen nöyryyskasvatuksen, että erityisiä ihmisiä ovat vain Nykänen ja Mannerheim ja turpaan kaikkia jotka yrittävät omia niiden paikan. Herkkyys on lähtökohtaisesti hyvä asia. Ongelmia tulee, jos kaksi karheustasoltaan hyvin erilaista on keskenään tekemistä. Toinen ongelma on, että herkkänä tunnelmanmuutoksia on helppo aistia, mutta herkkyys ei auta tulkinnan teossa. Lieksalaisen kasvatuksen saaneena nämä tunnelmamuutokset tulkitsee negatiivisempina kuin ne ovat. Elämänkokemus on vähän helpottanut. Parhaillaan pääsee toisen kanssa tosi syvälle helposti.
Lisään vielä: herkkyys ja arkuus sekoitetaan toisiinsa. Haasteellista on olla arka keskustelemaan vaikeista aiheista ja arka tekemään aloitetta.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2020, 16:11 kirjoittanut pyllyart »

Loffe

Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #3 : 11.05.2020, 19:51 »
Kun omaa elämää katsoo taaksepäin, niin voin sanoa ominaisuuden tuoneen lisää mahdollisuuksia. Sitä kuormittavuutta ei välttämättä kaikki ymmärrä, mutta iän myötä epäolennaisten asioiden suodattaminen helpottuu. Homman ydinhän on vain siinä, miten sitä tietoa käyttää tai on käyttämättä eri tilanteissa. Ensimmäisenä asiana siinä on tietenkin se oma reagointi ja tähän vastavuoroisesti sen toisen mahdollinen reagointi, niin kuin kaikissa muissakin jutuissa tässä elämässä. Tämähän hipoo mun ymmärryksen mukaan jonkinlaista samankaltaisuutta, samansuuntaisuutta, kemiaakin tai miksikä sitä nyt voi kuvailla. Itse koen tästä pelkkää hyötyä, oli se sitten tuntemattoman ihmisen tapaaminen ensimmäistä kertaa tai ihan vaan makkarin puolella touhuaminen.
Mutta vastatakseni kysymykseesi - kyllä, ja nimenomaan voi tuoda syvyyttä ja intensiteettiä kinkyilyyn, mutta myös muihinkin asioihin. Vaatii siis jonkin sortin molemminpuolista kiinnikettä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #4 : 11.05.2020, 20:36 »
Kiinnostaisi tietää onko erityisherkkiä sadisteja olemassa.
Jos on, miten he kokevat kovan kipusession antajana. Menevätkö syvälle mukaan subin kipuun aivan kuin tuntien saman omassa kehossaan. Ovatko empaattisempia. Pystyvätkö sivuuttamaan oman herkkyytensä ja toimimaan tarpeen mukaan hyvinkin sadistisella tavalla. Vai estäkö herkkyys toimimasta kun haluaisi toimia.

Bilquis

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 45
  • Hymyile! Se hämmentää ihmisiä
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #5 : 11.05.2020, 21:48 »
Kiinnostaisi tietää onko erityisherkkiä sadisteja olemassa.
Jos on, miten he kokevat kovan kipusession antajana. Menevätkö syvälle mukaan subin kipuun aivan kuin tuntien saman omassa kehossaan. Ovatko empaattisempia. Pystyvätkö sivuuttamaan oman herkkyytensä ja toimimaan tarpeen mukaan hyvinkin sadistisella tavalla. Vai estäkö herkkyys toimimasta kun haluaisi toimia.

Olen erityisherkkä sadisti. Vielä tosin ei ole niin paljon kokemusta kuin haluaisin, mutta hitaasti hyvä tulee.

Olen huomannut, että sellainen tekeminen johon minulla ei ole mahdollisuutta samaistua fyysisesti (cbt, bb yms) on helpompaa toteuttaa ilman että herkkyys suuremmin pistää vastaan. Sitten sellainen mistä oma keho ei ollenkaan pidä on haastavampaa toteuttaa myös toiselle, koska silloin tarkkailen toisen reaktioita liiankin herkästi vaikka tietäisin toisen pitävän kovemmastakin käsittelystä.

Enemmän herkkyyden varjopuolena minulle on kuitenkin se kuinka paljon varsinkin uudet asiat ja ärsykkeet väsyttävät ja rasittavat. Mieli rasittuu negatiivisista ja positiivisista sosiaalisista tilanteista kuin keho joka on juossut pitkän ja rasittavan lenkin. Jos joka päivä rasittaa vähän liikaa, jossain vaiheessa huomaa olevansa ylikunnossa ja lepoaikaa pitää silloin jostain väkisinkin löytää.

En kuitenkaan vaihtaisi erityisherkkyyttäni pois kuten en kinkyyttänikään. Ne tuovat haasteiden lisäksi niin paljon kaikkea ihanaa elämääni. :)

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 721
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #6 : 12.05.2020, 00:20 »
Erityisherkkä ei ole yksisarvinen.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #7 : 12.05.2020, 10:17 »
Kiinnostaisi tietää onko erityisherkkiä sadisteja olemassa.
Jos on, miten he kokevat kovan kipusession antajana. Menevätkö syvälle mukaan subin kipuun aivan kuin tuntien saman omassa kehossaan. Ovatko empaattisempia. Pystyvätkö sivuuttamaan oman herkkyytensä ja toimimaan tarpeen mukaan hyvinkin sadistisella tavalla. Vai estäkö herkkyys toimimasta kun haluaisi toimia.

Ikävä kyllä tuo erityisherkkyys löytyy ja pidän sitä itse vain negatiivisena asiana. Varmaan tässäkin eroja, yhtä monta kuin ihmisiäkin, että onko positiivinen vai negatiivinen asia, ja millä tavoin.
Tuo Bilquisin mainitseman varjopuolen koen juuri samoin, uudet asiat ylikuormittaa, mutta itselläni ylikuormittaa kaikki sosiaalisuus tietyn pisteen jälkeen. Liikaa hälyä ja melua, niin en tunne oloani enää hyväksi ja alkaa ahdistus vyöryä. Liikaa ärsykkeitä ympärillä. Alkoholilla pystyy turruttaa aisteja, että sen ympäristön sietää vähän paremmin.

Kipusessiossa en tunne itse aiheuttamaani kipua, mutta vahinkokivut sitten taas tunnen. Jos esimerkiksi telkkarissa joku vääntää nilkkansa pahasti, niin tunnen sen kivun humahduksen kropassa. Tai joku näyttää vahingossa tulleen pahan näköisen jäljen, esim palovamman, niin sama homma. Sadistisessa sessiossa taas jotenkin se himo, saalistusvietti, mikä nyt onkaan blokkaa tuollaiset tuntemukset ja tilalla on pelkkä nautinto, katsoa kuinka iholle jää jälkiä, kuinka kyyneleet valuu, kuinka pelko hiipii silmiin. Osan joudun sensuroida, koska tämä on julkisella puolella.
Ainut mikä sessioihin kulkee mukana on tuo meluherkkyys. Eli huutava subi sattuu fyysisesti korviin. ;D

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 856
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #8 : 12.05.2020, 18:48 »

. Eli huutava subi sattuu fyysisesti korviin. ;D
[/quote]

Kunnollinen gägiviritys orjalle ja Dommelle noise canceling kuulokkeet :P ? auttaisiko asiaa?

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Erityisherkkä D
« Vastaus #9 : 13.05.2020, 10:59 »
Eli huutava subi sattuu fyysisesti korviin. ;D

Kunnollinen gägiviritys orjalle ja Dommelle noise canceling kuulokkeet :P ? auttaisiko asiaa?

Kunnon muffler on vielä testaamatta. Ehkä joku hikinen tennissukka voisi olla sopiva? ;D Ikinä en oo testannut noita melukuulokkeita, blokkaako ne puheenkin? Pitäisi varmaan sitten subille antaa joku iso valkoinen lippu jota heiluttaa turvaeleeksi.

Edit: Muistelin, että olen vastannut joskus pidemmästäkin tähän aiheeseen täällä. Ja löytyihin se ketju, missä on asiaa käsiteltykin yleisesti BDSM:n saralla.
Aisti(yli)herkkyydet (ja muutenkin herkkyys) & kink/bdsm