Kirjoittaja Aihe: Henkisyys  (Luettu 3003 kertaa)

Louhi

  • Vieras
Henkisyys
« : 13.07.2020, 12:55 »
Mitä henkisyys ja aistikokemukset merkitsee Sinulle?

Voiko henkisen seksuaalisuuden vetää bdsm-käsitteeseen?

Nämä asiat pohdituttaa ja tarvitsisin näkökantoja, ajatusten vaihtoa ja ehkä jopa kokemuksia/sessiointia.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #1 : 13.07.2020, 13:42 »
Hyvä aihe :love:

Ei mulla ainakaan sulje toisiaan pois! Pikemminkin vahvistaa toisiaan.
Henkisyys itelle paljon sitä et löydän/kuorin todellisen minäni esiin kaiken ton ehdollistamisen ja aivopesun alta.

Aika samaan paikkaan vie esim. meditaatio ja kunnon orgasmi.
Monelle seksi se helpoin ja yksinkertasin tapa maadottuu ja pelaa kundaliinienergioilla.

Seksin eristäminen pelkästään fyysisen nautinnon kokemukseksi ja ruumiilliseksi reaktioksi on musta asian yksinkertaistamista.
Ei pelata pelkästään fyysisillä jutuilla musta tässä.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #2 : 13.07.2020, 14:24 »
Henkisyyden ja seksuaalisuuden yhdistämisestä (jopa kinkynäkökulmasta) löytyy paljon kirjallisuutta. Ehkä seksimagia tai sadomagia voisi kiinnostaa sinua aiheena. Kysymys oli tietysti aika laaja, henkisyys kun tarkoittaa ihmisille niin eri asioita. Kiinnostaako ihmisen luontoyhteys ja wicca, musta magia vai joogan ja meditoinnin seksuaalienergiaa vahvistavat tekniikat. Kaikista noista löytyy mielestäni annettavaa myös kinkyn seksuaalisuuden kentälle.
Itselläni on nyt tuossa lukujonossa sadomagiaa käsittelevä kirja, Carnal Alchemy: Sado-Magical Techniques for Pleasure, Pain, and Self-Transformation, joka vaikuttaa ainakin kiintoisalta. Käytännön kokemuksia ei vielä ole kauheasti kerrottavana, koska en ole päässyt kokeilemaan.
Joogaan ja meditoin kyllä, ja niistä uskon olevan ihan seksielämäänkin hyötyä. Meditointi auttaa rentoutumaan, rauhoittumaan ja keskittymään hetkeen, ja jooga harjoittaa lantionpohjanlihaksia ja kehonhallintaa. Joogan tyyppiset keholliset harjoitukset missä keskitytään omiin tuntemuksiin, auttavat vahvistamaan aistikokemuksia ja ne ovat ehkä helpompi tapa lähteä liikkeelle kuin pelkkä meditointi, mikä taas voi useimmille olla alkuun vaikeaa ja tylsää.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #3 : 13.07.2020, 14:45 »
Komppaan MissMaryy tos vahvasti et jooga useimmille kivuttomampi/vaivattomampi tapa lähtee likkkeelle ku meditaatio, joka ainakin itelle voi olla tosi tuskasta ja tylsää alussa jos rutiinit pahasti hukassa. Ja auttaa ainkin itellä siihen et helpompi tehä se meditaatio just vaikka joogan tai ihan vaan lenkin jälkeen ku keho ei huuda siihen niin pahasti vastaan rauhattomana.

Seksi kyl tosi monelle meditatiivista touhua oman kokemuksen perusteella.

MissMary jos sul muuten vinkkei tän aiheen suhteen et mitä kannattaa ottaa luettavaksi niin Lukisin mielelläni!

Ja tosta kinkyn ja henkisyyden yhdistelemisestä ni esimerkkinä vaik kundaliinienergian nosto edgaamalla.
Tääkin jo seksimagiaa.

Tuloksina mitä haetaan voi olla vaikka just toi kundaliinienergian nosto, sitä kautta vaik lucid dreaming tms. Tää helposti aukeavana esimerkkinä jos uus konsepti jollekkin.

Louhi

  • Vieras
Vs: Henkisyys
« Vastaus #4 : 13.07.2020, 15:25 »
Kiitos! Hyviä vinkkejä.

Itse lähestyn aihetta erityisesti intuition ja intuitiivisen energiahoitojen kokemuksien ja oppimieni kannalta. Tahto ja tarve olisi päästä samoihin sfääreihin myös seksuaaliselta puolelta samaa käsitteistöä tuntevan ihmisen kanssa/myötä. Onko suuntaus sitten tantrinen vai joku muu. En itsekään, edes tekijänä, tiedä. Ihmettelen vaan.

Light

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 282
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #5 : 13.07.2020, 15:48 »
Nyt tuli asiallinen aihe, Louhi.  ;D  :love: Jään korvat hörölle.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #6 : 13.07.2020, 16:20 »
Kiitos! Hyviä vinkkejä.

Itse lähestyn aihetta erityisesti intuition ja intuitiivisen energiahoitojen kokemuksien ja oppimieni kannalta. Tahto ja tarve olisi päästä samoihin sfääreihin myös seksuaaliselta puolelta samaa käsitteistöä tuntevan ihmisen kanssa/myötä. Onko suuntaus sitten tantrinen vai joku muu. En itsekään, edes tekijänä, tiedä. Ihmettelen vaan.

Näistä ei ole kokemuksia, mut mieluusti kuulis kokemuksia niiltä joilla on. Ihan tantrastakin. Suomessa on tantrakouluja, ja eroottisen tantran kursseja, joten siinä mielessä hyvät mahdollisuudet perehtyä aiheeseen. Tantrakoulujen ja kurssien suhteen olen tosin kuullut paljon kritiikkiä kinkyiltä ja polyilta, että suhtautuminen seksiin on kovin heteronormatiivinen ja perinteisiä sukupuolirooleja vahvistava. Tantrassa painotetaan miehen ja naisen välistä rakkautta, ottamatta huomioon gay, bi tai monisuhteita. Mutta tantraahan voi opiskella itse kotona kirjoistakin, jos kurssit epäilyttävät. Sitä en tiedä mitä tantrassa ajatellaan kinkyydestä, mutta kai niistä tekniikoista voi kinkyilynkin suhteen apua olla. Voi olla että itsekin käyn eroottisen tantran kurssilla tai tantrajoogassa ihan mielenkiinnosta, tutustumassa aiheeseen.

Auringonkukka

  • Vieras
Vs: Henkisyys
« Vastaus #7 : 13.07.2020, 18:19 »
Ei mulla ainakaan sulje toisiaan pois! Pikemminkin vahvistaa toisiaan.
Henkisyys itelle paljon sitä et löydän/kuorin todellisen minäni esiin kaiken ton ehdollistamisen ja aivopesun alta.
Tämä hyvin vahvasti!  :love:

Myös MissMaryn mainitsema meditoinnin hyöty seksielämässä on tullut koettua pelkkänä positiivisena tekijänä. Koen olevani niin henkisesti kuin fyysisestikkin enemmän läsnä, joka taas lisää nautinnon ja kaiken muunkin tuntemista paljon intensiivisemmällä tasolla.

Vaikka henkisyys, tutkiskelu, kehittäminen/kehittyminen yms on ollut jo vuosia tekeillä, olen selvästi vielä minäkin vasta alkutaipaleella. Oma kinkyys on liittynyt siihen lähinnä vain itsetutkiskelun muodossa.  :)
Jään mielenkiinnolla odottamaan tästä syntyvää keskustelua!

Alistavaherra

  • Vieras
Vs: Henkisyys
« Vastaus #8 : 13.07.2020, 18:48 »
Henkinen seksuaalisuus on itselle tiedostettu osa D/s asetelmaan liittyvää kanssakäymistä. Oli sitten kyse alistuvan rauhoittamisesta, positiivisesta myötävaikuttamisesta, tunnelman luomisesta tai tunteiden vahvistamisesta. Mutta aiheeseen syvempi perehtyminen ja keinovalikoiman laajentaminen kiinnostaa - ja jotenkin näen, että avoin suhtautuminen henkisyyteen edistää kummankin hyvinvointia, kun ymmärtää asian kääntöpuoltakin.

Koen, että henkinen seksuaalisuus voi olla joskus jopa fyysistä läsnäoloa korvaava kokemus, mitä etään liittyviin D/s kokemuksiin tulee.

Itse meditoin päivittäin juurikin rentoutumiseen, rauhoittamiseen ja keskittymiseen liittyen. Itsetutkiskelua ja kehittämistä tietysti tapahtuu jatkuvasti. Tantrakin voisi kiinnostaa konseptina.

Najwa

Vs: Henkisyys
« Vastaus #9 : 13.07.2020, 21:16 »
Mulle henkisyys on itsensä tutkiskelua ja itsensä hyväksymistä sekä ymmärtämistä. Samalla se lisää kapasiteettia ymmärtää muita ja nähdä reaktioiden ja defenssien ohitse toisen ihmisen oikeata olemusta. Keinoja tutkiskeluun on monenlaisia ja itse näen, että meditaatio ja jooga ovat työkaluja ja apuvälineitä siihen, kun varsinainen työ käydään sitten sydämessä ja korvien välissä.

Tällä hetkellä itselläni on sellainen vaihe, jossa opettelen ymmärtämään ihmisyyden erilaisia tunnetasoja. Tässä on apuna ihan vaan kirja ja peili sekä sanoissaan rehelliset ystävät  :love:

Varsinaista tantraa en ole kokeillut, mutta kiinnostaa kovasti. Varsinkin kun olen saanut maistiaisia, jossa toinen saa tulemaan vaan halaamalla tai makaamalla mun selän päällä ja pitämällä mua paikallaan. Tai kun itse on saanut toisen silmät pyörimään päässä ihan vaan ottamalla otteen olkapäästä tai pohkeesta. Ihmismieli  - huikea työväline :love:

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #10 : 14.07.2020, 00:14 »
Mulle henkisyys on itsensä tutkiskelua ja itsensä hyväksymistä sekä ymmärtämistä. Samalla se lisää kapasiteettia ymmärtää muita ja nähdä reaktioiden ja defenssien ohitse toisen ihmisen oikeata olemusta. Keinoja tutkiskeluun on monenlaisia ja itse näen, että meditaatio ja jooga ovat työkaluja ja apuvälineitä siihen, kun varsinainen työ käydään sitten sydämessä ja korvien välissä.

Juu, joogalla tarkoitetaankin oikeastaan sitä koko prosessia, yhteyttä ja matkaa todelliseen "itseen", missä fyysinen liike eli asana, on vain yksi osa joogaa. Mutta koska usein jooga käsitetään vaan jumppailuna, niin tulee itsekin vedettyä vähän mutkia suoriksi tälläisellä keskustelupalstalla, ettei tulevaisuuden joogaharrastajat pelästy että tää on jotain hörhöilyä ja om-hyminää (kuten jo nyt ajattelee varmaan puolet tämä ketjun lukijoista), ja hylkää koko harrastusta. Kuitenkin jos saa ihmisen kokeilemaan edes sitä joogan fyysistä jumppapuolta, niin siinä on hyvät mahikset että alkaa kiinnostaa opiskella joogafilosofiaakin. Ja silloin mun mielestä alkaa se ovi vähän aukeamaan henkisen kehityksen mahdollisuuksiin päin ja alkaa käymään prosessia korvien välissä, jolloin hyötyy muutakin kun että saa vetreän ja toimivan kehon. Ja silloin siitä saa muutakin kun työkalun. Mutta tavat on monet, kovimmat joogit Intiassa ei edes harjoita fyysistä asanaa, vaan pelkästään meditoi ja mietiskelee.

Kouluttaja, etsin itsekin vielä sopivaa luettavaa aiheen tiimoilta, kun tuntuu että tarjolla on vaan liian diippiä ja syväluotaavaa, tai sitten jenkkityylistä self help-hapatusta. Mutta kunhan saan lukujonoa pienenemään, niin on ehkä jotain mitä suositella.

Yuino

  • Vieras
Vs: Henkisyys
« Vastaus #11 : 14.07.2020, 00:42 »
Supermielenkiintoinen keskustelu, kiitos Louhi aloituksesta! Jotain tällaista oon toivonut löytävänikin. Ja MissMary, lukuvinkit kiinnostaa myös. Mulla on yksi kirjasuositus, en oo lukenut itse vielä mutta oon kuullut hyvää. Laitan sen myöhemmin kun en nyt muista mikä se olikaan..

Mulle henkisyys (niinkuin sen miellän) ja bdsm (ja seksuaalisuus) kulkee itsestäänselvästi käsi kädessä. Vaikea oikeastaan erotella missä mikäkin menee, mutta sanat ovat silti tärkeitä niin täytyy yrittää. Ne ruokkii toisiaan. En varmastikaan osaisi nauttia aistikokemuksista läheskään niin paljoa ilman vuosien (tai oikeastaan vuosikymmenten) joogaharjoitusta. Omaan kehoon tutustuminen, ajatusten hyrrästä edes hetkeksi kehoon laskeutuminen ja sen mahdollistava keholla eläminen ja tunteminen on olleet ja ovat edelleen joitakin joogan hyviä puolia ja tavoitteita.  Meditoiminen (tai tykkään sanoa ”istuminen”) , keskittymis- ja hengitysharjoitukset antaa niin paljon kykyä olla läsnä (mikä klisee mutta usein kliseet on totta) ja olla sen kanssa mitä on. Melkein koen, että harjoittaminen valmistaa bdsm:ään (löysin kinkyyden vasta noin vuosi sitten), sen kautta koettavien intensiivisten tuntemusten kestämiseen. Istuminen itsensä kanssa; ahdistuksen kanssa, levottomuuden kanssa, riivaavien ajatusten kanssa on tavallaan kärsimystä (ainakin aika usein) ja kärsimyksen sietoa tarvitaan elämässä (ja bdsm:ssä). Itsetuntemus ja kasvu on ainakin mun kohdalla olleet välttämättömyys, jotta olen voinut edes astua koko tähän maailmaan. Bdsm ei todellakaan ole mulle pelkkää seksiä, vaan jotain kokonaisvaltaisempaa.

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Vs: Henkisyys
« Vastaus #12 : 14.07.2020, 00:55 »
Seksuaalisuuden ja sessioiden kanssa huomaan usein fiilisteleväni ajassa taakseppäin sellaseen johonkin oman lapsuuden aikaan ennen kun alkoi mitenkään sensuroimaan itseään tai häpeämään mitään ja vaan leikki jotaan päättömiä ja pöhköjä leikkejä kaverien kanssa. En niinpitkälle omalla kohdalla mene että alkaisin pikkuistelemaan, mutta se fiilis on tärkeää hakea sieltä lapsuudesta ja jättää tämän aikuisten pinnallisen tönkköyden ja vakavuuden pois. Itseä on ihan vaan auttanut niitten joidenkin lapsuuden muistojen muistelu. ;D

Immi

  • Vieras
Vs: Henkisyys
« Vastaus #13 : 14.07.2020, 11:02 »
Henkisyys on yhteys: kyky olla tietoisesti läsnä hetkessä.
Se on jotakin joka on meissä kaikissa. Keinot on monet. Oleellista on löytää itselle toimivat. Sellaiset jotka auttavat matkalla siksi ihmiseksi joka jo sisimmässämme olemme. Jos vain uskallamme.

Yuino

  • Vieras
Vs: Henkisyys
« Vastaus #14 : 14.07.2020, 11:47 »
Immi, sillä ei tosiaankaan ole väliä mikä se metodi on. Tästä voi vääntää loputtomiin mutta ainakaan mua se ei kauheesti enää kiinnosta 😄 niinkuin yksi viisas sanoi niin ei kai silläold väliä mitä kautta vuorelle nousee.