Kirjoittaja Aihe: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?  (Luettu 8940 kertaa)

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #15 : 17.07.2020, 20:31 »
Kinkyys on tapa muuttaa oma erikoisuus erinomaisuudeksi ja siten nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Sen takia rajan vetäminen on mahdotonta, koska jokaisella se on eri. (Pulse, 1991)

Mulle kinkyä on avoimuus kokeilla ja antaa mahdollisuus uudelle, mitä mielestäni vanilja ei tee. Vaniljamaisuus on asioiden kieltämistä, koska muut sanoo ettei noin voi tehdä. Kinky tekee silti.

Chennai

  • Ketjureaktio
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 315
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #16 : 17.07.2020, 21:18 »
Jos vanilja on valkoinen ja kinky musta, kaikki ovat harmaan sävyjä siinä välissä.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #17 : 17.07.2020, 21:27 »
Jos vanilja on valkoinen ja kinky musta, kaikki ovat harmaan sävyjä siinä välissä.
Tarina kertoo että siihen mahtuis jopa viitisenkymmentä harmaan sävyä siihen väliin.

balthazar

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #18 : 17.07.2020, 21:53 »
Tähän sopii mun mielestä erinomaisesti se vanha vitsi...

"Vanilja käyttää höyheniä, kinky koko kanaa"

;D

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #19 : 17.07.2020, 22:28 »
Omassa päässä, aika sama mitä muut sanoo....

Fia

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #20 : 17.07.2020, 22:48 »
Kiittelen tässä välissä hyvistä vastauksista ja ajatuksista, joita toivotan tervetulleiksi myös lisää.

Vähän itse vierastan keskustelussa esitettyä ajatusta, etteikö vaniljasuhteissa voisi tapahtua ja paljon tapahtuisikin (toki varmasti suhteesta riippuen) ei-yhdyntäkeskeistä erotiikkaa. Onhan nyt kaikkinainen viettely ja vehtailu erilaisissa tilanteissa toki osa hyvää vaniljadynamiikkaakin.

Toooosin voi myös olla, että mun vanilja on sit vaan aima ollut vähän salapervoa. Oon ollu aikoinaan mm. periaatteellisesti ja poliittisesti vaniljassa parisuhteessa, jossa pyrittiin harjoittamaan mutkikasta seksimagiaa. 😂

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #21 : 17.07.2020, 23:36 »
Mä en ymmärrä, miksi pitäisi olla jokin raja vaniljan ja bdsm:n välillä? Kyseessä on kuitenkin vaan ihmisten luomat käsitteet. Aika helvetin tylsäksi menisi seksin harrastaminen ja erotiikka, jos pitäisi jotain rajoja varoa, ettei vaan leimautuisi vaikka kinkyksi tai vaniljaksi.

Eiköhän nautinto ole se pääasia. Mitä väliä, miten sen saa (pois lukien laittomuudet).

Fia

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #22 : 18.07.2020, 00:04 »
Mä en ymmärrä, miksi pitäisi olla jokin raja vaniljan ja bdsm:n välillä? Kyseessä on kuitenkin vaan ihmisten luomat käsitteet. Aika helvetin tylsäksi menisi seksin harrastaminen ja erotiikka, jos pitäisi jotain rajoja varoa, ettei vaan leimautuisi vaikka kinkyksi tai vaniljaksi.

Eiköhän nautinto ole se pääasia. Mitä väliä, miten sen saa (pois lukien laittomuudet).

Yhdyn hyvin vahvasti tähän ajatukseen.

latexbun

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #23 : 18.07.2020, 00:26 »
Omassa päässä, aika sama mitä muut sanoo....

Juuri näin. Jos olet mielestäsi pervoillut, olet pervoillut.

laalaa

  • Vieras
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #24 : 18.07.2020, 09:06 »
Jos vanilja on valkoinen ja kinky musta, kaikki ovat harmaan sävyjä siinä välissä.
Tarina kertoo että siihen mahtuis jopa viitisenkymmentä harmaan sävyä siihen väliin.

 ;D ;D

notreallyhere

Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #25 : 19.07.2020, 01:21 »
Mä en ymmärrä, miksi pitäisi olla jokin raja vaniljan ja bdsm:n välillä? Kyseessä on kuitenkin vaan ihmisten luomat käsitteet. Aika helvetin tylsäksi menisi seksin harrastaminen ja erotiikka, jos pitäisi jotain rajoja varoa, ettei vaan leimautuisi vaikka kinkyksi tai vaniljaksi.

Eiköhän nautinto ole se pääasia. Mitä väliä, miten sen saa (pois lukien laittomuudet).

Eiköhän syy miksi tästäkin aina keskustellaan ole sama kuin kaiken muunkin määrittelyssä: määritteleminen selkeyttää asioita ja helpottaa käytäntöä ja keskustelua. Esimerkiksi jos lähdettäisiin siitä, että ei ole koskaan määritelty sellaista asiaa kuin kinky, ei tätäkään saittia mihin tätä juuri kirjoitan, olisi olemassa. Emme voisi etsiä ihmisiä helposti samoilla haluilla, koska meillä ei olisi niille sanoja. Varmasti ihan vaan vaikkapa kadulla ihmisiä treffeille pyytämällä ja sitten yhteisiä haluja kartoittamalla ajan kanssa voisi törmätä itselle sopiviin ihmisiin, mutta ehkä on kumminkin kätevämpää pistää ilmo kinkyfoorumille muutamilla määritteillä jotka itsestään tunnistaa, kuin lähteä aina alusta?

Luulen myös että mitä kinkympi tai mitä vaniljampi, sitä tärkeämpää tämän määrittely on. Itse en tee vaniljakumppanilla mitään, eikä hän minulla. 😀 On mukava että näille asioille on sanat. Kun on olemassa sanat kinky ja vanilja, voi random Tinder-deittikin (jos sellaisilla kävisin) saada aika nopeasti kiinni onko yhteistä vai ei, ilman että tarvitsee selittää pitkällisesti mistä kaikesta ja miten ja milloin itse tykkää ja mistä ei.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #26 : 19.07.2020, 02:32 »
Hyvin luultavasti vastaava foorumi kyl löytys mut nimellä sidontaadominointiasadismiamasokismia&pyllyjuttujaseksuaalisessakonteksissavirkistysjuomaravintola.comina

Asioiden määrittely helpottaa niiden käsittelyä ja niistä kommunikoimista. Ois aika tuskaa jos jokainen keskustelu lähtis siitä et hei määritellääs nyt eka sanat ja niiden merkitys, ens vuonna sit käsitellään itse aihetta et vaniljaa vai suklaata.

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #27 : 19.07.2020, 09:37 »
Mä en ymmärrä, miksi pitäisi olla jokin raja vaniljan ja bdsm:n välillä? Kyseessä on kuitenkin vaan ihmisten luomat käsitteet. Aika helvetin tylsäksi menisi seksin harrastaminen ja erotiikka, jos pitäisi jotain rajoja varoa, ettei vaan leimautuisi vaikka kinkyksi tai vaniljaksi.

Eiköhän nautinto ole se pääasia. Mitä väliä, miten sen saa (pois lukien laittomuudet).

Eiköhän syy miksi tästäkin aina keskustellaan ole sama kuin kaiken muunkin määrittelyssä: määritteleminen selkeyttää asioita ja helpottaa käytäntöä ja keskustelua. Esimerkiksi jos lähdettäisiin siitä, että ei ole koskaan määritelty sellaista asiaa kuin kinky, ei tätäkään saittia mihin tätä juuri kirjoitan, olisi olemassa. Emme voisi etsiä ihmisiä helposti samoilla haluilla, koska meillä ei olisi niille sanoja. Varmasti ihan vaan vaikkapa kadulla ihmisiä treffeille pyytämällä ja sitten yhteisiä haluja kartoittamalla ajan kanssa voisi törmätä itselle sopiviin ihmisiin, mutta ehkä on kumminkin kätevämpää pistää ilmo kinkyfoorumille muutamilla määritteillä jotka itsestään tunnistaa, kuin lähteä aina alusta?

Luulen myös että mitä kinkympi tai mitä vaniljampi, sitä tärkeämpää tämän määrittely on. Itse en tee vaniljakumppanilla mitään, eikä hän minulla. 😀 On mukava että näille asioille on sanat. Kun on olemassa sanat kinky ja vanilja, voi random Tinder-deittikin (jos sellaisilla kävisin) saada aika nopeasti kiinni onko yhteistä vai ei, ilman että tarvitsee selittää pitkällisesti mistä kaikesta ja miten ja milloin itse tykkää ja mistä ei.

Tämä on totta, on tärkeää määritellä sanat mitä käytetään. Kinky - vanilja-asteikon määritteleminen vaan on ihan hiton vaikeaa, kun ne termit ei kuvaa mitään tiettyä asiaa tai selkeästi määriteltävää ja rajattavaa aihetta. Ehkä sellainen paneeli pitäisi pistää pystyyn Suomi-foorumilla, niin saadaan jokin lähtöpiste näille keskusteluille.

Mulle seuranhaussa kinkyys on tietyllä tavalla tärkeää, ei pakollista (siis vastapuolen kinkyys). Käännytystyö on ihan kivaa  >:D. Ja toistaiseksi reaktio sanaan kinky, vaihtelee paljon. Toiset ei edes tiedä mitä se tarkoittaa, toisia huvittaa ja osaa sit kiinnostaa. Neutraali se termi on todella harvoin. Sinällään sen termiparin kinky/vanilja käyttäminen tuntuu olevan ihan luontevaa keskustelussa. Eli määrittelyä ei niinkään tarvita yleisellä tasolla.

Uskon että useimmat ihmiset tietää, että kinky viittaa sinne paholaisosastolle ja seksuaaliseen toimintaan. Tiedetään myös, että vanilja on pehmeää ja hellää, eikä siihen ketjut ja kahleet kuulu. Kiinnostavaksi tämän minusta tekee sen, miten kinkyt määrittelee termin kinky, kuten nyt on kyse. Siinä hypätään niin laajan käsitteistön pariin, ettei sen määrittäminen ole tosiaankaan helppoa, tai edes tarpeellista. Kinky on kattokäsite kaikelle ja me ollaan sen sateenvarjon alla kaikki.

Vähän sama asia kuin politiikassa yritettäis kaikille hakea niiden toiminnan perusteella oma puolue. Jos et miellä itseäsi kokoomuslaiseksi, mutta haiset, maistut ja näytät kokoomuslaiselta, oletko kokoomuslainen? Vastaus on korvien välissä.

Ja mun mielestä kaikki on kinkyjä, vaniljat vaan ei tiedä sitä.




stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #28 : 19.07.2020, 15:19 »
Eilisiltaisen mietintäriihen käsittelyn lopputuloksena, pohjanmaan alueella, kinky statuksen saavutus vaatii,
ehdottomasti sen, että on käynyt Kahlitun mökillä saunassa.

 O0

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Missä sinusta menee vaniljan ja kinkyn raja?
« Vastaus #29 : 19.07.2020, 18:36 »
Nää on niin paljon määrittelykysymyksiä. Mulla on yksi satunnainen vakkaripano, jonka kanssa seksi on omalla mittapuullani hyvin vaniljaa. Mies taas pitää seksiämme pervona. Ja vaikka olemme harrastaneet esim peppuseksiä, niin vaniljan kanssa edes se peppuseksi ei tunnu pervolta, kun taas kinkyn kanssa anaaliseksikin voi olla hyvin pervoa.

Määrittelykysymyksiä..