Kirjoittaja Aihe: Älä pane lapsia  (Luettu 36650 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #90 : 14.10.2020, 07:42 »
On muuten tavattoman typerä asenne paapoa subeja kuin olentoja ilman omaa tahtoa, ymmärrystä ja harkintakykyä. Täysi-ikäinen ihminen kelpaa, kuten joku aiemmin totesi, kuolemaan juoksuhaudoissa. Kuitenkaan ei saisi itse valita kenen kanssa haluaa touhuta makkarissa ja mitä.

Loppuosa alkuperäisestä oksennuksesta olikin setämiesten kinksheimaamista ja olkiukkojen rakentelua, mikä tuntuu olevan kirjoittajan lempiaihe. Kenties kannattaisi sitä vihaventtiiliä pistää vähän pienemmälle?

Jokaisesta ikäryhmästä ja sukupuolesta löytyy manipuloivia mulkkuja, hyväksikäyttäjiä, kiusaajia ja näiden uhreja. ”Olkaa ihmisiksi” on paras neuvo, jota noudattamalla pääsee pitkälle.

Edit: typo
« Viimeksi muokattu: 14.10.2020, 12:50 kirjoittanut Snadistisadisti »

Punisher

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Sitä käsittelyä saa mitä tilaa
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #91 : 14.10.2020, 07:58 »
Hmmmm...
 Snadi toi on niin toden totta..

Maailmaa on muuallakin kuin täällä baarin sisällä ja kyllä sieltäkin seuraa saa.

Aina kun on näitä seuranhakuilmoja niin kyllä sitä miettii en maksaako vaivaa panostaa edes sitä puolta sanaa kun tämä
D miesten sheimaaminen on  näkyvästi framilla eri muodoissaan kuukaudesta toiseen.

Emme me kaikki ole kiinnostuneita pelehtimään ritsapillujen kanssa emmekä ns. proppunsa polttaneiden kinkykokemusmatkalijioiden turistioppaina toimimaan  heidän luoviessa karikkoisella BDSM-merellä.

Se on vain niin ettei paaposubista saa kukaan irti oikein mitään muuta kuin ne kuuluisat itkupotkuraivarit ja ex-muistelot, mikä ei enää saa hekumaa syttymään millään tasolla..

Mutta ettei menisi subien haukkumiseksi niin olen toki tavannut aivan ihania  sub-naisia,todella hienoja ihmisiä ja jok ikisen anti on ollut mieleenpainuva siis niiden jotka ovat syystä tahi seitsemännestä selvinneet tännne asti, suurkiitokset ja rispektit  kera jaxuhalien ihan kaikille heille..




pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #92 : 14.10.2020, 08:09 »
Loppuosa alkuperäisestä oksennuksesta olikin setämiesten kinksheimaamista ja olkiukkojen rakentelua, mikä tuntuu olevan kirjoittajan lempiaihe. Kenties kannattaisi sitä vihaventtiiliä pistää vähän pienemmälle?

Suosittelen lämpimästi pistämään  :) jos tuollaiset tulkinnat minun teksteistäni kerta kerran jälkeen nousevat.

Olkaa ihmisiksi on loistava neuvo, sitähän minä olen tässä koittanu sanoa.

hwyl

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #93 : 14.10.2020, 08:19 »
Olkaa ihmisiksi on loistava neuvo, sitähän minä olen tässä koittanu sanoa.

Itse olen netin suhteen tiivistänyt sen, että älä ole mulkku. Sivistäisi somea mahdottomasti. Mutta siis tässä yhteydessä ehkä: älä vahingoita tai vahingoittavasti manipuloi haavoittuvaisia. Tässä on tietty korrelaatio iän suhteen, ei suora, mutta selkeä kuitenkin. Toki voi olla nuoren ihmisen kanssa suojaavasti ja monet varmasti ovat, mutta ihan tarpeeksi on esimerkkejä siitä, ettei näin tapahdu. Eikä sen tarvitse liittyä vain bdsm-seksiin, ihan myös vaniljassa tapahtuu kaikenlaista, mikä ehkä muodollisesti on vapaaehtoista, mutta de facto ei ole. Ei tästä ole kahta sanaa. Tuo aloittava kirjoituksesi oli hieno ja nyansoitu.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #94 : 14.10.2020, 08:24 »
^ Totta, hyvin sanottu!

Kiitos  :love:

Tuli

  • Vieras
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #95 : 14.10.2020, 10:06 »
Heii.. haastetaan meidät:

Mitä sen vanhemman tai kokeneemman olisi hyvä ottaa huomioon, millaisilla asioilla voisi varmistaa että suhteeseen ollaan lähdössä tietoisesti ja terveellä pohjalla? Miten varmistaa uuden tyypin kohdalla, ja millaisia asioita voisi kysyä itseltään?

Miten, siis oikaasti MITEN, me yhteisönä voidaan puuttua. Konkreettisesti.

Yhteisönä on tosi arvokasta, että ihmiset järjestää esim. subnaisten miittejä, jossa voi uusi tutustua muihin alistuviin ja saada vertaistukea ja ymmärrystä siitä, mitä nämä dominoimisen ja alistumisen säännöt ovat. Sen jälkeen ääliön on vaikeampi yrittää vakuuttaa nuorta sub-naista siitä, että hänen tapansa tehdä kinkyä on ainoa oikea.

Lisäksi väärinkäytöksiä harjoittavat kannattaa poistaa yhteisöstä. Paikallinen kinkyskene on sosiaalinen yhteisö, johon kuuluminen on etuoikeus ja sille voidaan asettaa ehtoja. Itse kannatan mm. sellaisia ehtoja, että kunnioittaa toisten itsemääräämisoikeutta ja oikeutta yksityisyyteen. Jos joku toistuvasti rikkoo muiden suostumusta, tällä ei ole mitään asiaa mukaan yhteisöön.

Eli lyhyesti: nuoria ja muutenki uusia kannattaa valistaa kinkyilyn kirjosta ja siitä, että jokainen saa etsiä itselleen hyvän tavan tehdä asioita - ja vastaavasti ne toistuvasti muita rikkovat kannattaa heittää pihalle. Oikeasti niitä tapauksia, jotka tekevät tuolla tavalla pahaa, on kohtuullisen pieni joukko, eikä ole mitään syytä hyväksyä näiden läsnäoloa kinkyskenessä.

Sitten muutama henkilökohtainen neuvo. Nuorten ja uusien kanssa kannattaa varmistaa, että toinen on kiinnostunut sessioimaan juuri sinun kanssasi - etenkin, jos olet jollain tavalla valta-asemassa (osaamisen, skeneaseman tai tunnettuuden takia). Niille nuorille, jotka tulevat kyselemään voinko hypnotisoida, olen pyrkinyt kysymään tätä suoraan ja tarjonnut myös sitä mahdollisuutta, että voin opettaa jonkun toisen hypnotisoimaan, jotta kukaan ei sessioisi minun kanssani vain siksi, ettei voisi saada samaa kokemusta muuten.

Kannattaa itse opetella puhumaan rajoista ja mahdollisista ongelmista tavalla, joka tekee näistä puhumisesta helppoa myös sille nuorelle osapuolelle - tällä ei välttämättä ole kokemusta siitä, että seksiin liittyvistä asioista ja ongelmista voisi puhua suoraan. Ja ehdottomasti kannattaa oppia suhtautumaan hyvin siihen, että ihmisillä on omia rajoja ja vaikeita kohtia. Jos toinen kertoo jotain arkaa ja yksityistä, kuten omista rajoistaan tai sitä että jokin tuntui pahalta, siitä pitää kiittää.

Kiteyttäen: jos on paljon nuoremman ihmisen kanssa, on hyvä, jos voi tarjota myös oman elämänkokemuksen suomaa osaamista ihmissuhdeviidakon handlaamiseen ja tarvittaessa erottaa omat halut siitä, mikä on toiselle parasta.

mustapukki

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #96 : 14.10.2020, 10:24 »
Lainaus
Pointti siis periaatteessa sama kuin muillakin, miten vähentää vääryyksiä ?
Eroavaisuutena se, että en kovinkaan äkkiä näe, että se tapahtuu luottamalla ihmisten moraaliin.

En veikkoste minäkään siihen luota  :))

Mutta minä vetoan. Älkää "ottako nuorta hoitoa" siksi että se on teille pinssi rintaan. Älkää hypätkö toteuttamaan alistamisfantasioitanne ihmisten kanssa, jotka vielä luulevat että se on ainoa tapa harrastaa seksiä niin että he ovat "oikein". Älkääkä nyt helvetissä enää alistako alaikäsiä.

Mä en keksi muuta kun kysyä toiselta: Haluut sä tätä?

Sit siitä jos eteenpäin pitäs jotenkin selvittää mitä se luulee tai kokee ni voisin antaa jonkun moraalisen opetus session. Niinkun jonkun selittelyn. Ei se varmaan panettas. Varmaan sanoisin että olen paha ja musta sisältä sielustani niinkuin sinäkin mutta haluan tehdä hyvää. Sit varmaan sanoisin että mä kosken suhun kohta. Ja sit koskisin. ja jos ei olis aiemmim sovittu ni sanoisin että turvasana on turvasana.

Oletan myös että kyseessä on nyt nuori eikä alaikäinen. Viitatussa tekstissä puhutaan molemmista.

Jos tässä puhutaan pelkästään lapsista ni lapset menee rikki jos niitä panee. Siinä ei tartte ajatella onko oikein vai väärin. Se energia vaan polttaa ne.

lemmikki

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #97 : 14.10.2020, 10:46 »
Pystyn samaistumaan joihinkin kohtiin alkuperäisessä kirjoituksessa. Vaikka itse päädyin pitkään parisuhteeseen ollessani vielä sakkolihaa, olinpa ehtinyt sitä ennen joutua tilanteeseen, joka täyttäisi raiskauksen kriteerit.

Enhän minä sitä silloin tajunnut. Itseäni minä syytin. Ja niin teki kaikki muutkin. Yhdessä yössä minusta tuli huora, koska yli 10 vuotta minua vanhemmat tutut kaverit ystävällisesti avustivat minua humaltumaan enemmän, kuin oli tarkoituksenmukaista ja yksi heistä pääsi pöksyihini asti muiden katsellessa vierestä. Itsekin seurasin tilannetta lähinnä sivusta täysin lamaantuneena, kunnes tajusin ottaa jalat alleni ennenkuin mitään sormia isompaa oli käynyt sisällä.

Tapahtuma oli yleisessä tiedossa. Sitä väritettiin ja kerrottiin eteenpäin. Kukaan, ei kukaan, kyseenalaistanut näiden peräkammarin poikien toimintaa. Minut kyllä leimattiin. Koko totuuden kerroin vain myöhemmin entiselle aviopuolisolleni, kun hän oli kovasti sitä mieltä, että en ole neitsyt, koska hän on kuullut juttua. Toki hänkin syytti minua tapahtuneesta. Kutsui vielä muutamien vuosien päästä tämän raiskaajan meille kahville, että pääsisi kuittailemaan minulle nuoruuden toilailuistani.

***

En kuitenkaan olisi valmis allekirjoittamaan väitettä, että ikäero aina loisi valtarakenteen, joka tekee alistussuhteesta hyväksikäyttöä. Nykyään ei liene edes kovin harvinaista, että ne hätäisesti täysi-ikäiset tytöt pyörittävät vanhempia miehiä mielensä mukaan ja tekevät siitä jopa ammatin itselleen. Sokerideittailussa on vaikea joskus arvioida, kuka onkaan se hyväksikäytetty vai onko kukaan.

Ihmistä voi arvostaa ja kohdella hyvin tai huonosti ikäerosta riippumatta. Useimmat meistä kohtaa huonoja ja hyviä parisuhteita. Niistä oppii, toiset nopeammin, toiset hitaammin. Eikä kypsä ikä aina ole pelastus - ennemminkin se kokemus. Kokemusta kertyy vain kokeilemalla ja elämällä. Jokaisen on kai tehtävä omat virheensä. Jotkut tekevät ne nuorena, jotkut keski-ikää lähestyessä. Monelle kinkypiireihin päätyminen on kuin uusi teini-ikä ja käytös sen mukaista.

Pidän aihetta tärkeänä. Asioista puhuminen voi tehdä ainakin sen, että silmät aukeavat nopeammin, jos suhteessa ei ole kaikki kohdallaan. Me voimme edistää sitä, että se hyväksikäytön potentiaalinen uhri osaa väistää pahimmat miinat ja miinaan astuessaankin pystyy puhumaan, kysymään ja selviämään vähemmillä vaurioilla. Mutta jos hän haluaa tanssia miinakentällä, lopulta voimme vain toivottaa onnea matkaan ja tarjota oman kokemuksemme ja tukemme.

Voihan se vanhempi kumppani olla pelastuskin. Parhaimmillaan suhde kokeneemman hyvän tyypin kanssa tarjoaa turvallisen tavan tutustua skeneen ja valtasuhteisiin. Se vaara voi yhtä hyvin piillä siellä omanikäisissä. Valtasuhteesta voi saada siipeensä tai ne siivet voivat vahvistua. Eikä osapuolten ikä ole kovinkaan olennainen tekijä tässä yhtälössä.

Ihan nuorimmat kaipaavat suojaa ja sellainen onkin lain puolesta olemassa. Jollekin se ikäraja on sopiva, jollekin liian matala, joku olisi kypsä toimimaan oman harkintansa mukaan jo nuorempana. On ihmisiä, jotka eivät ikinä opi varomaan tai elämään tasavertaisissa suhteissa. Osa saa kiksinsä juuri siitä, olipa oma osa sitten heikompi tai vahvempi. Sille nuorellekin ihmiselle juuri se ikäero voi olla se juttu. Ja kyllä, osa ihmisistä nyt uhriutuu jokaisen suhteen jälkeen, olipa se ollut miten hyvä tahansa. Eteenpäin kerrottu tarina voi olla ihan jotain muuta, kuin totuus ja siinä kohdin on helppo tehdä vanhemmasta ja kokeneemmasta syypää kaikkeen, mikä suhteessa oli pielessä. Mielestäni on virhe lähteä liian yksioikoisesti syyttämään aina sitä kokeneempaa osapuolta. Näin viestimme, että nuorella ihmisellä ei itsellä ole vastuuta ja hän on automaattisesti viaton ja uhri. Ja edesautamme sitä, että kuvio toistuu, eikä omaa toimintaa ikinä tarkastella kriittisesti.

Ei. En sano, että vastuu olisi aina sillä nuorella tai kokemattomalla. Aikuisten välisissä parisuhteissa vastuuta on molemmilla. Ainaki olisi syytä kantaa sitä jälkikäteen oppimalla huonoista kokemuksista jotain.

Vaikka näen molemmat osapuolet vastuullisina, silti toisen kokemattomuuden hyväksikäyttäminen on vastenmielistä, jos se on tietoista ja järjestelmällistä. Sen sijaan toisen nuoruuden ja viattomuuden ihannoinnissa ei ole lähtökohtaisesti mitään väärää. Sen vain voi tehdä joko toista osapuolta arvostaen tai hänen heikkouksiinsa iskien ja laskelmoiden. En vain usko, että sellaiseen pystyvät ihmiset ovat taipuvaisia muuttamaan käytöstään, jos heille heristelee sormeaan. Sen sijaan asian tapetille nostaminen voi auttaa tunnistamaan nämä tilanteet ajoissa. Yhteisö voi tarjota tukensa ja keskusteluapua. Eikä siinä työssä ole kenenkään etu kategorisesti leimata tiettyä sukupuolta, ikäryhmää tai sosiaalista asemaa. Ihan sama miten lokeroit ihmisiä, joka lokeroon osuu myös kusipäitä. Mutta löytyy sieltä niitä hyviäkin tyyppejä.

Vaikka siis olenkin osittain eri linjoilla aloituksen kanssa, kiitän pikkusiskoa tärkeästä aiheesta. Asiasta puhuminen voi jo itsessään tehdä hyvää.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #98 : 14.10.2020, 11:37 »
Upeasti kirjoitettu Tuli  :love: ja hyviä pointteja, lemmikki. On toki totta, että hyväksikäyttöä esiintyy toisinkin päin, ja ettei ikä ja kokemus aina mene käsi kädessä. Silti, se ei minusta poista sitä, että nuorten tyttöjen seksuaalinen hyväksikäyttö ja muu kaltoinkohtelu on ihan rakenteellinen ongelma, yksittäisiä tapauksia isompaa.

Ja ihan kamala tuo sinun kokemuksesi  :-\ Niin väärin.

Fia

  • Vieras
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #99 : 14.10.2020, 22:45 »
Nyt hei jätkät! Asioista voi olla monta mieltä, mutta Snadistisadistin, Punisherin ja IKRM:n kommentit menevät jo asiattomuuden puolelle hyökätessään kolumnisti Pikkusiskon henkilöä vastaan.

Kertokaa toki omista ajatuksistanne ja kokemuksistanne aiheeseen liittyen, mutta älkää häpäiskö Pikkusiskoa omien näkemystensä ja kokemustensa esiin nostamisesta. Tuollainen käytös on häpeällistä ja pikkusieluista.

Pyydän ystävällisesti, että ylläpito puuttuisi ketjun asiattomaan sisältöön.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #100 : 14.10.2020, 22:54 »
Välttämällä vihaa ja myrkkyä tihkuvia yleistyksiä, sheimaamista ja leimaamista, voi saada positiivisempaa palautetta myös minulta. Scenen toksisen feministisesti käyttäytyvät, miesvihamieliset myrkynlevittäjät siinä harvemmin onnistuvat.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #101 : 14.10.2020, 23:08 »
.. Niin tai sitten vaan joitakin kiukuttaa, kun kerrankin alistuva nainen ei vain myönny kaikkeen ja hänen tekstissään on totuuksia joita moni ei tahdo myöntää.

Peiliin meistä voi katsoa ihan jokainen.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #102 : 14.10.2020, 23:14 »
Välttämällä vihaa ja myrkkyä tihkuvia yleistyksiä, sheimaamista ja leimaamista, voi saada positiivisempaa palautetta myös minulta. Scenen toksisen feministisesti käyttäytyvät, miesvihamieliset myrkynlevittäjät siinä harvemmin onnistuvat.

Nyt kaveri oikeasti. Sinä olet tässä keskustelussa ainoa, joka on viitannut "setämiehiin" käyttäen vihaavia ja halventavia termejä.

Jottei jäisi kellekään epäselväksi, itsehän rakastan irstaita ikäisämpiä miehiä, joiden käyttäytymiselle toisia kohtaan mulla on tismalleen samat standardit kuin kaikille muillekki. Se, että nuoret naiset näitä herrasmiehiä kiihottaa, ei ole mielestäni mikään vika eikä ongelma. Kun herrasmiehistä puhutaan, homma pysyy suuremmitta vaikeuksitta pelkästään mukavana ja mielihyvää tuottavana asiana, päädyttiinpä toteuttamaan tai tyydytäänpä fantasioimaan. Vihaa heitä kohtaan en itestäni pysty löytämään.

Sitten taas kun on ihan niitä oikeita ukkoja eikä suinkaan olkiukkoja, jotka ei toisia ihmisiä osaa kohdella ihmisarvoisesti... Ongelma lienee jossain ihan muualla kuin allekirjoittaneessa niissä tapauksissa.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #103 : 14.10.2020, 23:15 »
.. Niin tai sitten vaan joitakin kiukuttaa, kun kerrankin alistuva nainen ei vain myönny kaikkeen ja hänen tekstissään on totuuksia joita moni ei tahdo myöntää.

Peiliin meistä voi katsoa ihan jokainen.

Ja se jäi vielä sanomatta että :love:

Apollyon

  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 651
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #104 : 14.10.2020, 23:31 »
Hyvä kirjoitus, olen itsekin sitä mieltä, että iän tuoma elämänkokemus ja itsetuntemus helposti luo suhteeseen tahattomasti epätasa-arvoisen asetelman. Miten sillä ei muka olisi väliä, että toinen on asunut nahoissaan tuplasti yhtä pitkään ja oppinut tuntemaan itsensä läpikotaisin, toisen vielä harjoitellessa itsenään olemista?

Totta kai se vaikuttaa, eikä sen tarvitse olla väistämättä hyväksikäyttöön johtava asetelma, mutta riski on aina suurempi silloin, kun kumpikin kovasti haluaa irstailla yhdessä, mutta toisella on paaaaljon enemmän lusikoita.

Moni haluaa ajatella, että täysi-ikäinen on oikeasti aikuinen, mutta kun vaikkapa toisella asteella on nähnyt näiden aikuisuutta opettelevien nuorten elämää, niin aikuisuudessakin on aika paljon sävyjä. Kahdeksantoista kesäinen ei paini samassa sarjassa kolmekymppisen kanssa, ja se luo riskejä koska kolmekymppinen ei ole myöskään mikään rajattoman altruistinen olento joka ei itsekkäästi halua asioita. Halu ja himo ovat todella taitavia näyttämään asiat itselle suotuisassa valossa.

Toki mielestäni on hienoa, että nuoret kokeilevat siipiään ja voivat tutustua omaan itseen ja omiin mieltymyksiinsä. Tarkoitukseni ei ole sanoa, etteikö kahdeksantoistavuotias ole ihan oikea ihminen ja kykeneväinen sanomaan, mitä haluaa. Nämä setit vaan on usein sen verran intiimejä ja vahvoja kokemuksia, että kaikennähneet kehäraakitkin polttavat näppinsä, joten ei liene kovin yllättävää, että aloittelevalle nuorelle riski on vielä suurempi.

Pikkusiskolle iso peukku!