Kirjoittaja Aihe: Hengellisyyden jälkeen; vai seksuaalisuuden kautta uudenlaiseen henkisyyteen?!  (Luettu 5747 kertaa)

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Morgul, anna tulla jungia vaan :D :love:  :)) Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?

Eiköhän aika moni joo pyri tukahduttamaan itsessään saatanaa eli nautinnonhakuisuutta, itsenäistä ajattelua ja pyrkimystä äärimmäiseen itsenäisyyteen.

Sadismi on iian monitahoinen juttu mun analysoitavaksi koska itse olen vain master.

hwyl

Morgul, anna tulla jungia vaan :D :love:  :)) Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?

Eiköhän aika moni joo pyri tukahduttamaan itsessään saatanaa eli nautinnonhakuisuutta, itsenäistä ajattelua ja pyrkimystä äärimmäiseen itsenäisyyteen.

Sadismi on iian monitahoinen juttu mun analysoitavaksi koska itse olen vain master.

Minä hyväksyn Nietzschen monilta osin, mutta tahto valtaan on korvautunut tahdolla ymmärrykseen ja etiikkaan. Ja siinäkin olen samaa mieltä hullun Friedrichin kanssa, että nautinnonhalu ei ole itsessään kovin ideaalinen päämäärä. Itsenäinen ajattelu on tietysti yksilöllisyyden perusta, mutta on vaikea nähdä mitä olisi äärimmäinen itsenäisyys, jonkinlaista solipsismia? En halua olla itsenäinen lapsistani esimerkiksi - ja aina on vaarana rakastua, jolloin menetän täydellisen itsenäisyyteni jonkun toisen henkilön suhteen.

Enkä halua tällä mitenkään etsiä riidanaiheita, mutta vain kommentoida omista lähtökohdistani - emme välttämättä pohjimmiltaan ajattele kovin erilaisesti, ja nuo ovat mielenkiintoisia pointteja.

Pera

Myös mulle herää tästä keskustelusta vahvasti nietzscheläisiä ajatuksia. Yritän jossain vaiheessa kirjoittaa niitä enemmän auki.

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Morgul, anna tulla jungia vaan :D :love:  :)) Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?

Eiköhän aika moni joo pyri tukahduttamaan itsessään saatanaa eli nautinnonhakuisuutta, itsenäistä ajattelua ja pyrkimystä äärimmäiseen itsenäisyyteen.

Sadismi on iian monitahoinen juttu mun analysoitavaksi koska itse olen vain master.

Minä hyväksyn Nietzschen monilta osin, mutta tahto valtaan on korvautunut tahdolla ymmärrykseen ja etiikkaan. Ja siinäkin olen samaa mieltä hullun Friedrichin kanssa, että nautinnonhalu ei ole itsessään kovin ideaalinen päämäärä. Itsenäinen ajattelu on tietysti yksilöllisyyden perusta, mutta on vaikea nähdä mitä olisi äärimmäinen itsenäisyys, jonkinlaista solipsismia? En halua olla itsenäinen lapsistani esimerkiksi - ja aina on vaarana rakastua, jolloin menetän täydellisen itsenäisyyteni jonkun toisen henkilön suhteen.

Enkä halua tällä mitenkään etsiä riidanaiheita, mutta vain kommentoida omista lähtökohdistani - emme välttämättä pohjimmiltaan ajattele kovin erilaisesti, ja nuo ovat mielenkiintoisia pointteja.

Siis pyrkimys hyvyyteen, totuuteen ja kauneuteen tai nyt vaikkapa itsenäisyyteen (vapaus esim. indoktrinaatiosta vai toisista ihmisistä vai mistä, siinäpä pulma) ei tule koskaan valmistumaan ja siis koivut eivät ala kasvaa makkaraa.

Siitä huolimatta en näe mitään syytä luovuttaa.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 572
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Joihinkin ihmisiin on leikkiessä syntynyt sen kaltainen yhteys, että kokemus on tuntunut jopa henkiseltä kokemukselta. Siinä ollaan jotenkin niin yhtä ja samaa energiaa. En osaa sanottaa sitä tuntemusta tarkemmin, mutta olen kokenut ne hetket meditatiivisiksi ja "syviksi". Mennään ikään kuin jollekin ihan toiselle tasolle. Mulle seksuaalisuus kuuluu siis ajoittain henkisyyteen, mutta se riippuu siitä toisesta osapuolesta menäänkö henkiselle puolelle vai ei. Hengellisyys taas ei kuulu mun maailmaan laisinkaan.

KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Selina, kiehtovaa kuulla! Toivon että itsekin pääsen kokemaan sitä, mitä kuvaan meditatiivisiksi ja syviksi.

Joihinkin ihmisiin on leikkiessä syntynyt sen kaltainen yhteys, että kokemus on tuntunut jopa henkiseltä kokemukselta. Siinä ollaan jotenkin niin yhtä ja samaa energiaa. En osaa sanottaa sitä tuntemusta tarkemmin, mutta olen kokenut ne hetket meditatiivisiksi ja "syviksi". Mennään ikään kuin jollekin ihan toiselle tasolle. Mulle seksuaalisuus kuuluu siis ajoittain henkisyyteen, mutta se riippuu siitä toisesta osapuolesta menäänkö henkiselle puolelle vai ei. Hengellisyys taas ei kuulu mun maailmaan laisinkaan.

hwyl

Mietin tuota henkisyyden ja hengellisyyden eroa - onko se aina niin jyrkkä? Onko esim. gregoriaarinen kirkkomusiikki hengellistä musiikkia tai Bachin monet hyvin uskonnollisiin teksteihin ja aiheisiin tekemät sävellykset? Minusta kumpikin reitti, joka tapauksessa, avaa tietä kohti mystiikkaa, jotain sanojen toisella puolella olevaa. Suuri osa organisoituneesta uskonnosta on tietysti kuollutta, mutta siellä on eläviäkin osia. Lähinnä vähän kömpelösti yritän tässä sanoa, etten oikein tunne kummankaan termin olevan täysin osunut omalla kohdallani...

Griselda_80

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 104
  • Silmät ovat sielun peili.
  • Galleria

Mietin itseasiassa tänään et ois tehny tosta langan et onko porukalla kokomuksia siitä miten esim. edgaus vaikuttaa unimaailmaan.


On kokemusta, eron jälkeen en kolmeen kuukauteen hareastanut seksiä millään muotoa, karsin kaiken siihen viittaavaakin pois elämästä. Noh, keho teki tästä omat johtopäätökset ja laukeili unessa. Oli metka tunne herätä huohottaen orgasmin kourissa.

faerie

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
Hmm. Mielenkiintoista keskustelua.

Mä löysin tantrisen seksin vahingossa exäni kanssa. Ihmetellessämme voimakkaita henkiseksikin luokiteltavia kokemuksia, löysin tantrisen erotiikan. Luin pari kirjaa ja kävimme läpi energiankierrätys- ja siemensyöksytön orgasmi yms. harjoituksia niissä onnistuen. Yhteyden ja rakkaudellisuuden sekä egon katomaisen kokemuksissa pitkissä tantrisissa sessioissa oli samoja piirteitä mitä olen kokenut muutamia kertoja muutoin esim. paastotessa tai meditatiivisen mekaanista työtä tehdessä.

Mä luulen, ettei sillä ole lopultakaan suurta eroa missä yhteydessä kokee voimakkaan läsnäolevia yhteyden, rakkaudellisuuden ja kaikkeen lientymisen kokemuksia. Sikäli erotiikka voi olla minusta aivan yhtä kelvollinen väline kuin mikä tahansa muukin riippuen toki siitä mitä hakee. Luulisin vuosien joogan, meditaation tms. harjoitusten tuovan pysyviä muutoksia omaan mieleen ja olemiseen maailmassa ja itsessään, mutta puhuttaessa maailmankatsomukselleen tärkeistä hetkittäisistä kokemuksista erotiikka toimi ainakin minulle. En enää ajattele itsestäni, maailmasta tai erotiikasta samoin kuin ennen tantrista seksiä.

Tämä kaikki kiinnostaisi edelleen, mutten ole löytänyt sopivaa kaveria / kumppania osin 50+ iästäni johtuen. Tunnen itseni turhan vanhaksi tantrisiin piireihin ja tännekin.

Mua kiinnostaisi ylipäätään enempi tällainen henkinen erotiikka muunlaisten kinkykokemustenkin ohella / sijaan. 

Kuulin itse asiassa eilen uskontotieteen luennolla suomalaisesta pienimuotoisesta tutkimuksesta kinkyjen henkisistä / mystisistä kokemuksista. Pitäisi kaivaa esiin, jos löydettävissä. Olikohan kandityö eli aika suppea.  Tavattoman mielenkiintoinen aihe kyllä. Jokuhan voisi väsätä halutessaan aiheesta gradun / väikkärin leimautumisen riskillä. Sä olisit sit loppuelämäsi kinkytohtori. ;)

mooky

Hmm. Mielenkiintoista keskustelua.

Mä löysin tantrisen seksin vahingossa exäni kanssa. Ihmetellessämme voimakkaita henkiseksikin luokiteltavia kokemuksia, löysin tantrisen erotiikan. Luin pari kirjaa ja kävimme läpi energiankierrätys- ja siemensyöksytön orgasmi yms. harjoituksia niissä onnistuen. Yhteyden ja rakkaudellisuuden sekä egon katomaisen kokemuksissa pitkissä tantrisissa sessioissa oli samoja piirteitä mitä olen kokenut muutamia kertoja muutoin esim. paastotessa tai meditatiivisen mekaanista työtä tehdessä.

Ethän millään muotoa muistaisi millä manuskoilla tuon aloitit?
Itse hankin jotain läpysköjä, mutta en löytänyt vielä sellaista "oikeaa" (helpottaisi, kun tietäisi mitä oikein etsii...)

Kirjojen kirjo on niin valtaisa, että ohjeita otettaisiin mielellään vastaan

Kuulin itse asiassa eilen uskontotieteen luennolla suomalaisesta pienimuotoisesta tutkimuksesta kinkyjen henkisistä / mystisistä kokemuksista. Pitäisi kaivaa esiin, jos löydettävissä. Olikohan kandityö eli aika suppea.  Tavattoman mielenkiintoinen aihe kyllä. Jokuhan voisi väsätä halutessaan aiheesta gradun / väikkärin leimautumisen riskillä. Sä olisit sit loppuelämäsi kinkytohtori. ;)

Ohhoh, siinä oliskin titteli, jota kantaisin ylpeydellä "Uskontotieteiden kinky-tohtori" :D
Olisiko tuo työ julkisessa levityksessä? Olisi kiva lukea.

Kiitos!

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria

Mietin itseasiassa tänään et ois tehny tosta langan et onko porukalla kokomuksia siitä miten esim. edgaus vaikuttaa unimaailmaan.


On kokemusta, eron jälkeen en kolmeen kuukauteen hareastanut seksiä millään muotoa, karsin kaiken siihen viittaavaakin pois elämästä. Noh, keho teki tästä omat johtopäätökset ja laukeili unessa. Oli metka tunne herätä huohottaen orgasmin kourissa.

Meinasin tolla enemmän sitä et unien näkeminen lisääntyy ja ne ei oo enää pelkkii välähdyksiä vaan koko yön kestäviä tarinoita.
Mut toi sama itellä kyl kans käyny vedin 5 kk vapaaehtosen selibaatin joka loppu siihen et ku olin tutun luona yötä niin herään lauetessani housuihini nukkuessani kun unessa harrastetaan seksiä. Otin tän selvänä merkkinä siitä että ois aika taas alkaa toteuttaa tota puolta taas itessään.


Kuulin itse asiassa eilen uskontotieteen luennolla suomalaisesta pienimuotoisesta tutkimuksesta kinkyjen henkisistä / mystisistä kokemuksista. Pitäisi kaivaa esiin, jos löydettävissä. Olikohan kandityö eli aika suppea.  Tavattoman mielenkiintoinen aihe kyllä. Jokuhan voisi väsätä halutessaan aiheesta gradun / väikkärin leimautumisen riskillä. Sä olisit sit loppuelämäsi kinkytohtori. ;)

Noi on ollu jännää luettavaa!

BDSM:än vaikutus aivokemiaan aika tosi lähellä sitä mitä jooga ja meditaatio tekee sun välittäjäaineille.
Tässä linkkejä artikkeleihin ja yhteen tutkimukseen jos kiinnostaa.

https://www.researchgate.net/publication/236913615_Psychological_Characteristics_of_BDSM_Practitioners

https://www.medicaldaily.com/sm-may-be-new-yoga-bdsm-causes-blood-flow-brain-alter-state-consciousness-269863

https://www.psychologytoday.com/us/blog/standard-deviations/201806/dasya-yoga-self-development-through-surrender-and-pain

https://www.livescience.com/43502-sadomasochism-mind-alteration.html

Suurin ero mun mielestä on tosiaan se et jooga harjoituksen tai meditaatio session jälkeen sitä energiaa ei pureta.
Okei en ite tuu aina ku teen juttuja mut silti uskallan tän yleistyksen heittää ilmoille.
Ois mielenkiintoista kuulla kuinka paljon löytyy porukkaa jotka jättää tosiaan tulemisen väliin.

faerie

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
Luin tällaiset loppuunmyydyt teokset. Löytyy kirjastoista ja toisen sain hankittua divarista:

Mantak Chia: Moniorgasminen mies (miehille)
Mantak Chia: Moninkertainen orgasmi (pareille)

Kävin myös kumppanin kanssa jooga- ja tantrakoulu Nathan alkeistason eroottisen tantran viikonloppukurssin pariskunnille. Näitäkin löytyy vissiin monenlaisia ja tasoisia. Toi oli kiltti ihan perusjuttuja tarjoava.

(Noilla opeilla pystyi rakasteleen vaikka kuusi tuntia putkeen miehellekin moninkertaisilla orgasmeilla.)

Turhauduin materiaalin runsaudenpulaan vaihtelevine tasoineen. Riittävän pohjatiedon puuttuessa ei oikein tiedä lukuisista koulukunnista ja tulkinnoista mihin suunnata ja mikä taho / kirjoittaja tarjoaisi oikeasti pätevää opetusta ja opastusta. Tantraakin tuntuu olevan niin monenlaista, joista erotiikka vain pieni osa-alue. Tykkäsin muutamista ei-eroottisista tantrailloista, joissa olen käynyt.

Noi kaksi kirjaa toimi mulle.

Tsekkasin Hesan yliopiston kirjaston kinkyjen mystisistä kokemuksista. Vissiin kandityö, koska ei löytynyt tekijän nimellä.

Joo. Olispa kiva saada Suomeen oma kinkytohtori, vai joko meillä on sellainen. 😄


faerie

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
Isosti kiitos linkeistä. 😊

On varmasti vaikeaa ja tarpeetontakin vetää selkeää rajaa henkisten ja kinky-kokemusten välille. Riippuu paljon miten noita määritellään. Jos henkisyyden mittarina pitää jonkinlaista yhteyttä tai kokemusta yliluonnolliseen / transsendenttiin, niin lienee jollain tavalla mielekästä tehdä eroja. Joku on toisaalta varmasti kokenut kinkysessioissakin yhteyttä yliluonnolliseen.

Siemensyöksyttömät moninkertaiset orgasmit oli ainakin mulla jänniä, koska ne ei purkaneet energiaa. Olotila jatkui pitkään energistyneenä. Päiviäkin jopa, useimmiten vähintään loppupäivän. Ihminen on tosi jännä kapistus.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Samaa mieltä.
Seksi muutenkin monelle ei meditaatiota/mindfullnesia harrastavalle se helpoin kosketuspinta meditatiiviseen/flow tilaan mun mielestä.

Ja sit kun mietitään et mitä jooga on, ni seksin sulkeminen siitä pois on mun mielestä aika turhaa ja tylsää.

Jooga on yhtymistä kaikkeen.


Tää on sanan merkitys itselle ja monelle muulle.

Ja ole hyvä  :love:

Pera

Samaa mieltä.
Seksi muutenkin monelle ei meditaatiota/mindfullnesia harrastavalle se helpoin kosketuspinta meditatiiviseen/flow tilaan mun mielestä.

Ja sit kun mietitään et mitä jooga on, ni seksin sulkeminen siitä pois on mun mielestä aika turhaa ja tylsää.

Jooga on yhtymistä kaikkeen.


Tää on sanan merkitys itselle ja monelle muulle.

Ja ole hyvä  :love:

Mulla on hyvin vähän kokemusta joogasta ja se vähäinen on tähdännyt fyysisen hyvinvoinnin lisäämiseen. Kuitenkin muissa aktiviteeteissa olen mielestäni “yhtynyt kaikkeen”. Erityisesti lajit/aktiviteetit, jotka vähän virheellisesti kutsutaan extreme-lajeiksi (mm. vuorikiipeily, vapaalasku, alamäkipyöräily...) ovat tuoneet tuollaisia kokemuksia. Mm. itse kiivetyn vuoren laskeminen sopivassa puuterilumessa on mulle äärimmäinen flow-tila, jossa aivot naksahtavat toiseen asentoon. Samalla kokemuksessa voi olla myös voimakasta pelkoa, vaikka kaikki turvallisuusasiat (lumivyöryriski) olisi selvitetty, koska tykkään laskea tuollaisissa oloissa kovaa ja päästää välillä irti kontrollista, jos tiedän saavani sen jossain vaiheessa takaisin.

Valitettavasti en ole samaa kokemusta saanut ikinä mistään seksuaalisesta. Siksi(kin) haluan tutkia omaa seksuaalisuuttani.

********

En yleensä pidä termistä extreme-lajit, koska siinä niputetaan niin iso määrä asioita samaan nippuun. Oikeasti äärimmäisiä juttuja (mm. kiipeily ilman köyttä tai ns. jyrkänlasku, joissa molemmissa virhe johtaa yleensä kuolemaan) on noissa touhuissa vain pieni osa.