Kirjoittaja Aihe: Hengellisyyden jälkeen; vai seksuaalisuuden kautta uudenlaiseen henkisyyteen?!  (Luettu 5748 kertaa)

KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Heips vaan.

Uutena baarilaisena kirjoitan eka postaukseni.
Käytän tässä hengellisyys ja henkisyys jonkinlaisina synonyymeina, vaikka tiedän, että eivät välttämättä sitä ole. Spirituality olisi paras termi.

Minua kiinnostaa kuulla muiden baarilaisten ajatuksia ja kokemuksia.

*Miten näet/koet hengellisyyden? Missä ja miten se kohtaa seksuaalisuutesi, kinkyytesi?
*Mikäli sinulla on kokemuksia uskonnollisuudesta, onko mitään yhteneväisyyksiä sen asian ja seksuaalisuutesi kanssa?
*Oletko bdsm:n kautta löytänyt jonkinlaista henkisyyttä?


Itselläni on vapaakirkollinen tausta, ja koska seksi kuului avioliittoon, enkä ollut naimisissa, en juurikaan ajatellut seksiä tai pohtinut seksuaalisuuttani. Klassinen out of sight, out of mind-kind of thing. Edelleen koen kiihottumista pääasiassa vain, kun olen itse mukana tekemässä ja luomassa tilannetta, enkä juuri muuten. Kun menetin/kadotin uskoni joitakin vuosia taakse, seurasi hidas matka kohti ateismia (vaikka en koe tarvitsevani sitä sanaa identiteetttimarkkerina). Sen myötä löisin itseni tilanteessa, missä olin vailla moraalisääntöjä - ja tässä sitä nyt ollaan: BDSM baarissa...  ;D



Mitä täältä sitten haen? Piiskaa? Ehkäpä, ainakin vähän. Alistumista? Varmastikin. Olin taivaallisen hyvä tyttö kristillisenä, olisin varmasti helvetin
hyvä tyttö rakastavalle ja määrätietoiselle domille. (täyspäiset saa laittaa viestiä  O:-) )
Haen ainakin lisää ymmärrystä ja eheytymistä: mitä kinkyä minussa onkaan, haluan, että sekin puoli on osa minua.

Uskomukseni on, että ihminen koostuu kehosta, tunteista ja ajatuksista, ja että näiden keskellä on se spirituality. Uskomukseni on myös, että se spirituality-kolikon toinen puoli on seksuaalisuus. Olen hengellisesti hyvinkin kokenut, kovasti toivon että saisin nyt tutustua tähän toiseen puoleen itsestäni. Ja muihin ihmisiin. Mutta mua vähän pelottaa, katsokaas, kun välillä uskottelen, että olen ihan toiselta planeetalta tullut Outous enkä ole varma, onko minunkaltaisia lisää, tai onko minullekin tilaa.



Ja hei, jos olet kadottanut uskosi, edelleen riekaleissa/vihainen kirkolle, ex-kristitty, deconstructing tms. laita viesti, haluan jutella kanssasi - olen päässyt jo eteenpäin monen asioiden kanssa ja annan mielelläni vertaistukea  :love:

Betonia

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 252
  • halullinen sielu
  • Galleria
    • Metsänhehku
Viimeksi tänään mietin tätä ja muotoilin niin, että syvimmät tunteet kulkee samassa, syvimmässä kanavassa. En usko ikinä pystyväni erottamaan näitä asioita toisistaan omassa kokemusmaailmassani. Voihan se olla niinkin, että minulle ensimmäinen kinkykokemukseksi laskettava oli polvirukous episkopaalisessa kirkossa. (Saako näin edes sanoa?!)

Itselläni on vähän toinen tilanne, olen ollut jonkinlainen humanistisen ateismin uhri: Uskonnosta ei ollut mahdollista puhua muuten kuin tiettyyn, halveksivaan sävyyn. Se oli jotain niin noloa, älytöntä ja hävettävää. Jouduin sanomaan itselleni kädestä pitäen, että täällä on uskonnonvapaus ja se koskee myös minua. Jos asia puhuttelee, niin sitä kohti on lupa mennä.

Kinkyyden hyväksymiseen meni reilu kymmenen vuotta kauemmin. Olen ehkä jo päässyt siitä kivuliaasta kaapin oven raosta, jossa vielä keväällä kärvistelin, mutta... tämä pätee myös minuun, hyvin sanottu:

 
Mutta mua vähän pelottaa, katsokaas, kun välillä uskottelen, että olen ihan toiselta planeetalta tullut Outous enkä ole varma, onko minunkaltaisia lisää, tai onko minullekin tilaa.


Onnea matkaan KiharaKettu, toivoo enimmäkseen toiveikkaana suon ja peruskallion vaiheilla etenevä Betonia  :love:

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Mielenkiintoinen lähestymiskulma!

Lainaus
*Miten näet/koet hengellisyyden? Missä ja miten se kohtaa seksuaalisuutesi, kinkyytesi?

Kai se on sitä, että on selittämätöntä ja mysteeri. Luterilaisuudessa mysteeriä ehkä pitää enemmän etsiä tavalla joka on tyypillisempää lahkoissa kuin normi tapakristillisyydessä.
Itse kirkosta eronneena agnostikkona mua kiehtoo vasemman käden polku ja yksilölliset keinot kasvattaa itseään ihmisenä. Periaatteessa olemme kaikki jumalia mutta hävitämme sen keskinkertaisuuden ja traumojemme alle.

En ole ihan varma, kohtaako tämä puoli minussa kinkyminääni ja seksiä. Toki mä haluaisin tuntea seksissä (kinky- ja muuten) jotain epämääräisen ylevää ja taiteellista olemisessa peto tai "primal".
Hyi helvetti, kohta vedän tähän Jungin mukaan jos en lopeta. :D

Lainaus
*Mikäli sinulla on kokemuksia uskonnollisuudesta, onko mitään yhteneväisyyksiä sen asian ja seksuaalisuutesi kanssa?

Lähinnä viehtymys arkkityyppiseen pahaan sekä epäkorrektiin.


Lainaus
*Oletko bdsm:n kautta löytänyt jonkinlaista henkisyyttä?

Nääh. Ennemminkin psykologisia kelaamisia. Hedonisti olen kyllä, olen irstailija, äitini toivoi minusta teologia mutta minusta tuli rivologi.

Mutta tervetuloa! Toivottavasti löydät kivaa sessioseuraa, joka auttaa sua etsimään itseäsi.  :)

Headmaster_

Heips vaan.


*Miten näet/koet hengellisyyden? Missä ja miten se kohtaa seksuaalisuutesi, kinkyytesi?
*Mikäli sinulla on kokemuksia uskonnollisuudesta, onko mitään yhteneväisyyksiä sen asian ja seksuaalisuutesi kanssa?
*Oletko bdsm:n kautta löytänyt jonkinlaista henkisyyttä?

Uskonnot ja hengellisyys ovat olleet vieraita, kasvoin ateistisessa ympäristössä jossa uskoon tuleminen tulkittiin mielenterveysongelmaksi.
Myöhemmin varttuneena aikuisena hengellisyys alkoi kiinnostaa olihan se uusi asia, kiinnostaa tietää mistä siinä on kysymys. Olenkin lueskellut historiaa, uskontojen syntyä. Uskonnot suurelta osalta perustuvat erilaisiin tarinoihin joiden historiallinen totuus on kyseenalaista. Moraalis- eettiset neuvot ovat pääosin kohdallaan mutta ne ovat vaikeasti ymmärrettäviä, leivottu erilaisten tarinoiden sisään, ovat vertauskuvia. Raamattukin sopisi yhdelle A4 arkille jossa olisi
- Rakkauden kaksoiskäsky
- Kultainen sääntö

Seksuaalisesta vinoudestani johtuen Raamatun ankarat kuritusohjeet kiihottavat kaltaistani spankoa.

hwyl

Olen körttiläinen, näen siinä surumielisyydessä ja mystiikassa (ja hämmentävässä suvaitsevaisuudessa) todella syviä ja kauniita arvoja - oheinen musiikki on osa sitä samaa universaalia kaipuuta johonkin enempään ja parempaan kuin taide yleensä, ei kotia meillä täällä pysyvää:

https://www.youtube.com/watch?v=hmectSX55_Y

BDSM ja seksi yleensä voi hyvinkin olla hetkittäin täysin transsendentaalista, syvästi henkistä ja mystistä, mutta enemmän näen sen tässä maailmassa olevana lohtuna, lämmittävän tulen virittämisenä. Mutta missään tapauksessa BDSM ei ole missään ristiriidassa uskonnon, hengellisyyden tai henkisyyden kanssa.

marionilla

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Sydän, mitä sahaat?
  • Galleria
Olen kristitty, kuulun ev. lut. kirkkoon mutta myös ortodiksikirkko on varsinkin nuorempana ollut mulle toinen hengellinen koti. En itse koe ristiriitaa hengellisyyden ja seksuaalisuuden välillä, vaan ne ovat sitä minun syvintä virtaa, jos voi tuota Betonian hienoa vertausta lainata.

Koen tunteet voimakkaasti kehossani ja joskus kipua vastaanottaessani ja orgasmeissa tavoitan sen saman tunteen pyhyydestä minkä joskus tavoitan esim. rukoillessa, laulaessa tai mietiskellessä. Mutta tämä ei ole minulle mikään varsinainen tavoite, tai että tavoittelisin  vain tätä kokemusta. Joskus seksi on kepeää panemista, joskus tätä syvempää virtaa mutta yhtä kaikki yksi ihana elämänvoimaa ja - iloa lisäävä asia.
 

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Kipusessio on minulle kuin rukous. Eli kyllä, bdsm:n avulla olen päässyt lähemmäs henkisyyttä.

KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Betonia, onpa kiehtovaa kuulla sun näkökulmaa! Voin hyvinkin kuvitella, että polvilla rukous vois olla mullistava kokemus! Oliko se niinkun henkisyydelle polvistuminen (ajatellet tuota ateistista taustaa)?
Ja tuo kääntöpuoli on myös mielenkiintoinen, "religious deconstruction"-piireissä puhutaan helposti, että olisi parempi kasvattaa lapsia vailla uskontoa. Nyt kun jaat oma kokemuksesi, tulee mieleen jälleen, että viisaudella ja hyväksynnällä kasvattaminen taitaa olla se kriittinen juttu.

 :love:


KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Morgul, anna tulla jungia vaan :D :love:  :)) Voiko noi lähestymistavat yhdistää sillai, että vasemman käden polun (minulle melkein täysin verias juttu, kiitos linkistä!) saatana kuvaa semmoista arkkityyppiä, mikä moni (ainakin minä) tukahduttaa? Liittyykö siihen sadismi?


Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Hengellisyys: Sut on on opetettu ja ehdollistettu toimimaan tietyn sääntöjärejestelmän mukaan kyseenalaistamatta sitä.

Henkisyys: Otat selvää itse kuka ja mikä oot. Tähän kuuluu myös seksuaalisuus. Ja bdsm oiva väline kyllä itsetutkiskeluun ja itseensä tutustumiseen musta.

KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Kiitos tosi mielenkiintoisista vastauksista ja erinäisistä linkeistä!!

Minua kiehtoo nyt se, voinko saada samankaltaisia kokemuksia kuten uskonnossa, mutta ilman uskontoa. Vaikuttaa siltä, että keho ja seksuaalisuus on yksi tie siihen.

Kouluttaja  :)) , hienosti jaettu. Itse vaihtaisin tuossa "Hengellisyys"-sanan "Uskonnollisuus"-sanaan. (en tiiä, onko klassinen potato-potato mutta näin)

pyllyart

Olin täysillä mukana kun amerikkalaistyyppinen hurmoskristillisyys saapui Suomeen 1995. Kaikki alkoi "ylistyksestä", eli samojen sanojen toistamisesta rytmissä uudestaan ja uudestaan niin kauan että osa väestä vaipui transsin kaltaiseen tilaan. Turvallinen tila ja joukko, joka rohkaisi menettämään itsekontrollin. Oikeastaan mitä enemmän oli sekaisin, sen lähempänä ihmisten silmissä oli Jumalaa. Meno näytti kokouksen lopussa suunnilleen tältä: https://www.youtube.com/watch?v=sEKRUadHWeY Muistelen sekoilun alkuvaiheitta lämmöllä. Kunpa olisin jättänyt opettelematta Raamattua ulkoa ja tottelematta sitä liian kirjaimellisesti.

Kouluttaja

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Etsitään nuoria narttuja koulutettavaksi
  • Galleria
Kiitos :love:

Joo samasta asiasta puhutaan, toi sun termi kyl selkeempi.

Ainakin itellä kundaliinienergian nousulla on samoja vaikutuksia tapahtuu se sit joogan, meditaation, selibaatin tms. kautta.
Ihan jo sekin et session/harrastan seksiä ja oon tulematta tekee ton mulle.
Mietin itseasiassa tänään et ois tehny tosta langan et onko porukalla kokomuksia siitä miten esim. edgaus vaikuttaa unimaailmaan.
Koska itellä kun en tuu ja jos seksuaali/kundaliinienergiaa nostetaan niin vaikutus esim. mun unimaailmaan ja energiatasoihin, Oloon ja mielialaan on sama kuin henkisillä harjoituksilla.

Okei Jooga ja meditaatio ehkä selkeempi polku kulkea monelle mut kyl toi vasemman käden polku kans paljon antaa.
Se on sit itestä kiiinni et haluuko sen energia latauksen purkaa toisen naamalle vai käyttää vaikka siihen et unimaailmassa on jännempää.

Itellä nyt 3 viikkoo tulematta ja mun leffat on öisin koko yön kestäviä tarinoita.
Tekee hyvää, suosittelen kaikkia kokeilemaan. Energia tasot tapissa, oLo mitä mainioin. Ja mieliala todella korkealla ja positiivinen.

Haluisin kyl tähä tätä rauhassa ja ajna kanssa jollekkin henkistä polkua kulkevalle subille niin et käydään rauhassa ja analyyttisesti läpi vaikutuksia ja samaan aikaan muitakin henkisiä harjoituksia.

KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Pyllyart, kiitos kun jaatja kerrot! tunnistan tuon transsimaisen sekoiluhuumaisen olotilan. Sitä joskus kaipaan, ja se oli minulle vahva todiste Jumalan olemassaolosta ja läsnäolosta. Se verran, etten nuorena uskaltanut/kiinnostanut lähteä rokkikonsertille - - - - koska mitä jos fiilis ja huuma olis samakaltainen?!?  Olisi ollut kriisin paikka ja sitähän halusin välttää.... (voi tota nuorta pientä kettua  :love:)


Olin täysillä mukana kun amerikkalaistyyppinen hurmoskristillisyys saapui Suomeen 1995. Kaikki alkoi "ylistyksestä", eli samojen sanojen toistamisesta rytmissä uudestaan ja uudestaan niin kauan että osa väestä vaipui transsin kaltaiseen tilaan. Turvallinen tila ja joukko, joka rohkaisi menettämään itsekontrollin. Oikeastaan mitä enemmän oli sekaisin, sen lähempänä ihmisten silmissä oli Jumalaa. Meno näytti kokouksen lopussa suunnilleen tältä: https://www.youtube.com/watch?v=sEKRUadHWeY Muistelen sekoilun alkuvaiheitta lämmöllä. Kunpa olisin jättänyt opettelematta Raamattua ulkoa ja tottelematta sitä liian kirjaimellisesti.

KiharaKettu

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Uutena nuuhkimassa menoa, tutustumassa maailmaan..
  • Galleria
Super kiehtovaa, Kouluttaja!!


Kiitos :love:

Joo samasta asiasta puhutaan, toi sun termi kyl selkeempi.

Ainakin itellä kundaliinienergian nousulla on samoja vaikutuksia tapahtuu se sit joogan, meditaation, selibaatin tms. kautta.
Ihan jo sekin et session/harrastan seksiä ja oon tulematta tekee ton mulle.
Mietin itseasiassa tänään et ois tehny tosta langan et onko porukalla kokomuksia siitä miten esim. edgaus vaikuttaa unimaailmaan.
Koska itellä kun en tuu ja jos seksuaali/kundaliinienergiaa nostetaan niin vaikutus esim. mun unimaailmaan ja energiatasoihin, Oloon ja mielialaan on sama kuin henkisillä harjoituksilla.

Okei Jooga ja meditaatio ehkä selkeempi polku kulkea monelle mut kyl toi vasemman käden polku kans paljon antaa.
Se on sit itestä kiiinni et haluuko sen energia latauksen purkaa toisen naamalle vai käyttää vaikka siihen et unimaailmassa on jännempää.

Itellä nyt 3 viikkoo tulematta ja mun leffat on öisin koko yön kestäviä tarinoita.
Tekee hyvää, suosittelen kaikkia kokeilemaan. Energia tasot tapissa, oLo mitä mainioin. Ja mieliala todella korkealla ja positiivinen.

Haluisin kyl tähä tätä rauhassa ja ajna kanssa jollekkin henkistä polkua kulkevalle subille niin et käydään rauhassa ja analyyttisesti läpi vaikutuksia ja samaan aikaan muitakin henkisiä harjoituksia.