Kirjoittaja Aihe: Alastomuuden epäseksuaalisuus  (Luettu 6493 kertaa)

IndigoZone

Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #15 : 15.09.2021, 16:49 »
Asiaan... eli onko muita, jotka kokevat alastoman kehon luontaiseksi olotilaksi, vapaudeksi olla itsensä. Eivätkä saa tästä seksuaalisia kiksejä?

Kontekstiriippuvaista. Mutta ei alastomuus itsessään kiihota — sen paremmin kokijana kuin katsojanakaan. Ympärille vaaditaan sopiva kehystarina tai -ajatus, jotta se sen tekisi.

Eikä se ole automaatio, että sellainen kehkeytyisi edes silloin, kun kohteen estetiikka erityisesti miellyttää silmää. Alastomuuden voi ottaa ihan vain alastomuutena.

Helsingin Sanomien Sielu ja ruumis -haastattelusarja on hieno konsepti, jota ei ehkä joka maassa voitaisi tehdä.

Omppu

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 140
  • Galleria
Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #16 : 16.09.2021, 08:20 »
Mietin muutaman hetken omien alastonkuvien kohdalla, et laitanko sellasia ylipäätään tänne. Alastomuus on niin luonnollista ja tavallista itelle, et mun mielessä ne on aika liki yhtä tyhjänpäiväsiä täällä kuin vaikka jonku kuva et hei kattokaa värjäsin hiukset. Eli ei oikein liity omaan aihepiiriin.

Mutta omat fetissit on sen verran vahvat, ni se ohjaa ajatuksia paljon. Joten laitoin pari kuvaa, ne menee taiteen puolelle eikä niiden ajatus ole edes mikään uhahseksivau. Ne vaan on ja ite niissä vaan on. Lähinnä oli kiva jakaa kuvina muutakin ja ehkä noilla enemmän sitä ajatusta et alastomuus oikeesti on ihan normaalia. Enkä osaa oikein ujostella tai hävetä.
Ja instassa loppu ne vinkuviestit et haluan kuvan susta alasti koska lääh ja puuh. Siin on, kaikille halukkaille katsojille ja siinä meni pohja sille muka niin kuuman eroottisesta yksityisestä alastonkuvasta.

Et tättähää. Tissit vau.

Rama

  • Vieras
Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #17 : 16.09.2021, 11:12 »
Paljas ihmisruumis ilman seksuaalista kontekstia tuo mulle aivan valtavasti mielihyvää. Se on niin mahtava, monimutkainen ja mielenkiintoinen biologinen kone. Mutta tällaisena mielenkiinnonkohteena se on ihana lisä seksiinkin, kun voi yhdistää kaksi kivaa asiaa. Tuntea ja nähdä läheltä pintojen tekstuurit, luut, lihakset, jänteet, rasvan, verenkiertojärjestelmän jne. Onhan mulla vaatefetissejäkin, mutta siinäkin yhdistyy kaksi erillistä mielenkiinnonkohdetta yhdeksi.

hwyl

Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #18 : 03.10.2021, 11:29 »
Pidän todella paljon meikäläisestä sauna- ja alastomuuskulttuurista. Millenniumin tienoilla asuin Irlannissa ja kävin kuntosalilla ja oli hyvin tyypillistä, että miesten puolella mentiin hikisissä shortseissa suihkuun, kuten myös "saunaankin" (vaikea oikein kuvata sitä systeemiä - seinässä oli luukku johon kaadettiin vettä, minkä jälkeen nousi hetken kuluttua jonkinlainen lievä löylyn tunne). Meistä suomalaisista se oli järjetöntä ja epähygieenistä. Samoin oli naisten puolella, että siellä kiemurreltiin yleisesti pyyheliinan alla vaatteet pois. Ei hyvää päivää. Omituinen puritaanisuus tuossa asiassa, toki sitten alkoholiin suhtauduttiin sangen epäsuomalaisen ilomielisesti ja rennosti :) Anyway, on vaan tosi hyvä, että meillä totutaan jo lapsesta pitäen alastomuuteen ja kehojen moninaisuuteen ja luonnollisuuteen.

FFFetish

Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #19 : 28.03.2023, 13:39 »
Täysin alastomana ihminen on juuri sellaisenaan ja täydessä luonnontilassa. Alastomassa kropassa ei ole itsessään mitään ”jännää”. Miten tämän nyt muotoilisi. Liian luonnollista?
Naturistipiirejä en tunne. Sen mitä tiedän, niin heikäläisetkään eivät alastomuuttaan koe seksuaalisena. Enemmänkin nauttivat olotilastaan kaltaistensa keskellä ilman, että saadaan yleistä paheksuntaa.

Floora

Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #20 : 28.03.2023, 14:30 »
Hmm. Tämä ketju kyllä pisti miettimään! Mulla on yleensä tosi epämukava olla alasti kenenkään edessä ja en kyllä kotonakaan alasti kävele tai oleile. Mun lapsuudessa perhasaunaankin mentiin pyyhkeen tai uimapuvun kanssa ja alastomuus on semmonen asia mikä on mulle iskostettu päähän semmoisena makuuhuoneeseen kumppanin kanssa jäävänä asiana. Viime vuosina oon alkanut ymmärtämään alastoman kehon seksuaalittomuuden, mutta samaan aikaan myös haavoittuvaisuuden. Kynnys olla alasti kenenkään edessä on kyllä vieläkin suuri, mutta alastomuus ei oo enään mun silmissä yhtäkuin seksuaalisuus. Jos otan vaatteet jonkun edessä pois, oli se sitten seksuaalisista syistä tai ei, niin se on semmosta esteetöntä olemista. Se ihminen näkee mun kaikki kasvujäljet, arvet, pigmentit, kaiken ja mä nään sen myös heidän kehoistaan. On jotenkin tosi kaunista kun joku uskoo tuollaisen asian mun käsiin ja antaa itsensä olla esteettömästi. Ihminen on silloin kaikista eniten itsensä.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2023, 17:32 kirjoittanut Floora »

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #21 : 28.03.2023, 18:07 »
Vaatteeton, alaston, naku, nude, paljas, aito, paljasta pintaa. Riippuu aivan missä tilanteessa tai asemoinnissa ollaan minkälainen tunnereaktio kullekkin tulee. Työni vuoksi olen nähnyt ihmisen kaikkein paljaimmillaan riisuttuna kaikesta ulkoisesta. Siinä tilanteessa ei tule seksuaalisuus mieleen harvoin muutoinkaan tavatessani ihmisen alastomana. Käyttäytyminen puolin ja toisin tilanteissa saattaa ja johtaakin usein seksuaalisiin ajatuksiin, kukin tavallaan.
Itse kotioloissa viihdyn sopivassa lämpötilassa lähes alastomana, kesällä vaatteita on enemmän varsinkin ulkona koska ihoni palaa herkästi.
En ole perehtynyt kuinka muissa kulttuureissa alastomuus kohdataan, luulisin että jossakin suht eristyneissä kolkissa alastomuudelle ei ole välttämättä edes sanaa.

Viettelys

Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #22 : 04.05.2023, 10:27 »
Mielestäni lähtökohtaisesti jokaisen keho on... noh, keho. :)) En seksualisoi ketään - en edes itseäni - automaattisesti, vaan näen lähinnä sen ulkokuoren, jonka ihminen on saanut ja jonka kanssa hän elää. En häpeile alastomuuttani ja mm. kotona nakuna pyöriminen on mulle hyvin luontaista. Ei tule myöskään ajateltua jonkun ollessa alasti, että "onpas siinä kuuma yksilö". Ei muiden alastomuudesta herää juuri mitään ajatuksia.

Oon muutenkin nyt tässä "iän myötä" huomannut, että mua kiihottaa paljon enemmän ihmisen luonne jos huomaa että kemiat kolahtaa. Keho on melko toissijainen asia, vaikka tiedän itseäni sen verran että esim. kovin suuri ylipaino ei kiihota ja on turn-off itselleni. Paljon enemmän ihmisen viehätykseen vaikuttaa juurikin se, että huomaan välillämme sielujen sympatiaa ja henkistä yhteyttä. En väitä etteikö ihminen alkaisi ulkoisestikin näyttää paremmalta, jos hän on hyvä tyyppi mutta todella hyvännäköinenkin ihminen on pian silmissäni epäviehättävä jos hän on kusipäinen luonteeltaan.

En tiedä ajettiinko aloituksella näitä ajatuksia ollenkaan, mutta en oikein äkkiseltään osaa paremminkaan ajatuksiani sanoiksi pukea. :D

Rami

  • Vieras
Vs: Alastomuuden epäseksuaalisuus
« Vastaus #23 : 09.05.2023, 20:39 »
En osaa sanoa, hyvin pidetty ja huollettu keho vaan sattuu olemaan seksikäs. Alastomuus on luonnollista enkä koe tilannetta seksuaaliseksi, kun olen alastomana saunassa tai joku sattuu näkemään minut alasti kotonani. Koen tilanteen seksuaaliseksi, kun osapuolet lähettävät kehollista viestintää siitä, että haluaisi toisen ihokontaktille.