Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 60667 kertaa)

elanor

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 324
  • You can't take the sky from me
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #45 : 08.06.2022, 16:21 »
Joissakin tapauksissa (itseni mukaan lukien) tähän on liittynyt vaihteleva määrä ylenkatsetta vähemmän vakavasti BDSM asioihin suhtautuviin. Tätä voi myös sanoa mulkkuudeksi niin halutessaan.

Tää on itselleni olennainen syy, miks saatan suhtautua väheksyen ja pilkallisestikin truumastereihin. Jos siis esiinnytään tyyliin "minä kerron, mikä on oikea tapa dominoida ja alistua, muut tavat on vääriä ja huonoja". Typerää itsekorostusta. Ja aika haitallista. Itse oon vasta nyt "toisella kierroksellani", vanhempana ja välinpitämättömämpänä, tajunnut miten paljon nuorempana otin tosissaan kaikenlaisia näkemyksiä siitä, miten "oikeasti alistuva" subi käyttäytyy.

Dominoivat ihmiset ei ehkä aina täysin tajua, miten subin voimakas miellyttämisenhalu voi helposti johtaa omien rajojen rikkomiseen, siihen että on mukana jossain jutussa jossa ei sitten kuitenkaan ole syvällä sisimmässään mukana. Sellainen ei pidemmän päälle syvennä D/s-suhdetta ja luottamusta eikä johda parhaaseen lopputulokseen kummankaan kannalta. Näin uskon nykyään.

Oon myös ruvennut itseäni kouluttamaan pikemminkin siihen suuntaan, että hyväksyn kinkyilyn koko laajassa kirjossaan, myös ne karvakäsiraudat ja silkkihuivit yöpöydän laatikossa. Niin että jokainen saa hitto vie ihan itse olla niin kuin tahtoo ja määritellä juttunsa itse. Koska miksi ei? Kyse on pohjimmiltaan nautinnosta ja omien taipumusten toteuttamisesta, ei suorittamisesta.

Jotta tässä olis kysymyskin, kysyn tätä: voiko TrueMaster ajoittain väsyä tai kyllästyä dominoimaan?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #46 : 08.06.2022, 17:01 »
Jotta tässä olis kysymyskin, kysyn tätä: voiko TrueMaster ajoittain väsyä tai kyllästyä dominoimaan?
Sanoisin, että sikäli kuin kyseessä on seksuaalinen toiminta, kuten sessiointi, siihen liittyy varmasti itse kullakin jonkinasteista vaihtelua. Aina ei jaksa sessioida, joskus riittää vähempikin.

Sen sijaan jos ajattelen esimerkiksi orjattareni ja minun välistä D/s dynamiikkaa, niin se on kyllä aina läsnä. Joskus vähemmän, joskus enemmän, mutta sisäänrakennettuna ominaisuutena se ei koskaan katoa.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #47 : 08.06.2022, 17:35 »
Tää on ehkä paras ketju mitä baarista oon vuosiin löytänyt,hienoa. Oon aina pitänyt TrueMastereiden kommenteista täällä vaikka ylilyöntejä on niissäkin provosoituna ollut.
Kriteerien mukaan itsekkin kuulun tuohon TrueMastereihin hienoon porukkaan vaikka mieltymykseni ovatkin erilaisia kun niihin ei kuulu alistaminen eikä ees kivun tuottaminen.

Ei pepun läiskiminen mun mielestä satu Kuin joskus vähän kämmeneen  >:D

Kait sitä kysymyskin pitää tähän laittaa kun se on ketjun tarkoituskin  :)

Eli oonkos mä TrueMaster kun saan subin tekeen mitä haluan ihan vaan olemalla vain oma kusipäinen itteni  >:D

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #48 : 08.06.2022, 17:50 »
Eli oonkos mä TrueMaster kun saan subin tekeen mitä haluan ihan vaan olemalla vain oma kusipäinen itteni  >:D
Pidän sitä mahdollisena ja sinun tapauksessasi jopa todennäköisenä. Näillä lähdetiedoilla en kuitenkaan voi antaa 100% lausumaa asiasta.

Muisku

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 24
  • Demi&sapio, haluaisin antautua
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #49 : 08.06.2022, 18:10 »
Täytyy alustaa hieman historialla, jotta pääset kartalle mistä on kysymys. Jos haluat vain vastaukset, hyppää tämän ylitse.

Kiitos vastauksista, ja erityisesti historiatiedosta :love:
Näin kun uutukaisena pölähtää yhteisöön, jossa on toisilleen tuttua porukkaa, ja itselle paljon kaikkea uutta ja jännää, on kovin paljon ihmeteltävää.
Hih, historian valossa ymmärrän nyt senkin, miksi TrueMasterin ominaisuuksien kohta 1 oli juuri se mitä oli  ;D

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #50 : 08.06.2022, 21:35 »
Täytyy näin välihuomiona sanoa, että olen ilahtunut miten asiallisesti sinä Snadi vastailet kysymyksiin. Keskustelu pysyy hedelmällisenä ja mielenkiintoisena.

Kiitos.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #51 : 08.06.2022, 22:58 »
No problemo Ms. M.

TrueMasterit ovat pahamaineisia siitä, että provosoituvat (ja provosoivat, ollaan nyt rehellisiä) helposti. Erityisesti meillä on tapana vastata, kun vittuillaan ja se nyt ei useinkaan ole järin rakentavaa.

Koetan edelleen parhaani mukaan vastailla kaikkiin asiallisiin kysymyksiin vilpittömällä vakavuudella, kun tälle tielle nyt lähdin. Olen kyllä ihmetellyt, kuinka fiksusti tätä keskustelua on onnistuttu käymään. Se on ilahduttavaa.

fido

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #52 : 09.06.2022, 06:11 »
Voiko transmies olla truumasteri?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #53 : 09.06.2022, 08:24 »
Voiko transmies olla truumasteri?
Nähdäkseni voi. Edellyttäen, että uusitun kalustonsa kanssa omaa sellaisen jäätävän itseluottamuksen ja järkähtämättömän tietoisuuden siitä kuka ja mikä tarkalleen ottaen on.

Toisin sanoen, jos Ritvasta on tullut Risto ja hän tietää 100% varmasti olevansa nyt aidosti oikeassa kehossaan, tarvitsematta hetkeäkään epäillä päätöstään ja hän täyttää kaikki muut kriteerit on vastaus kyllä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2022, 09:26 kirjoittanut Snadistisadisti »

Queen

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #54 : 09.06.2022, 16:04 »
Oi, miten mielenkiintoinen keskusteluketju! Itse olen näissä piireissä vielä varsin nuori, mutta koko BDSM-maailma on auennut minulle juuri tällaisen "Trun" kautta vaikka hän ei varsinaisesti sceneen kuulukaan. Hänen lisäkseen olen tavannut vain muutaman muun, jotka voisi samaan kategoriaan laittaa.

Luonnostaan dominoiva ja sessiodominoivilla ihmisillä on mielestäni suuri ero. Ensin mainitut ottavat luonnostaan "tilaan" saapuessaan sen haltuun ja tämä kyky on sisäsyntyistä, toiset eivät siihen kykene vaikka kuinka tyrkyttäisi. Mitä olet mieltä tällaisesta havainnostani?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #55 : 09.06.2022, 16:23 »
Luonnostaan dominoiva ja sessiodominoivilla ihmisillä on mielestäni suuri ero. Ensin mainitut ottavat luonnostaan "tilaan" saapuessaan sen haltuun ja tämä kyky on sisäsyntyistä, toiset eivät siihen kykene vaikka kuinka tyrkyttäisi. Mitä olet mieltä tällaisesta havainnostani?
Itselläni on samankaltainen kokemus asiasta, eli yhdyn näkemykseesi. Tämä on joskus herättänyt hilpeyttä läheisissäni, kun ovat tunnistaneet reaktion. Itse ovat tietenkin jo tottuneet läsnäolooni, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #56 : 09.06.2022, 17:07 »
Voitko antaa jotain käytännön esimerkkiä miten luontainen dominoivuutesi näkyy esimerkiksi työelämässä, mahdollisten lapsiesi seurassa tms? Jos liian henkilökohtainen kysymys, niin yv:llä voi vastata myös.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #57 : 09.06.2022, 17:20 »
Luontaisesti dominoiva voi myös olla alistuva. Itse olen varsinkin työelämässä dominoiva. En tosin haluaisi olla, enkä nauti siitä, että työyhteisössä minusta tulee auktoriteetti tahtomattani (ei, en ole esihenkilö tehtävissä, mutta yhteisön dynamiikassa yleensä se joka johtaa tilanteita). Niin vain on tapahtunut aina.

Ehkä se on jokin juttu tavassani toimia ja habituksessani.

Siksi seksuaalisuuden puolella tarvitsen erityisesti henkisesti vahvan dominoivan, jolla ei mene pupu pöksyyn "alfa-subin" kohdatessaan.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #58 : 09.06.2022, 17:30 »
Voitko antaa jotain käytännön esimerkkiä miten luontainen dominoivuutesi näkyy esimerkiksi työelämässä, mahdollisten lapsiesi seurassa tms? Jos liian henkilökohtainen kysymys, niin yv:llä voi vastata myös.
Aika tiukka kysymys kyllä. Hieman tajunnanvirtaa tähän, ilman syväluotaavaa analyysiä.

Luontainen dominoivuus paistaa läpi aina, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Työelämässä se näkyy siten, että auktoriteetin kyseenalaistamista ei juurikaan tapahdu. Se vaikeuttaa toimintaa joissakin tilanteissa, esimerkiksi kun on tärkeää saada myös erilaisia mielipiteitä kuuluville. Se tarkoittaa sitä, että on pyrittävä tasoittamaan tilannetta rohkaisemalla, kyselemällä ja kannustamalla kyseenalaistamaan. Liian jyrkkä lähestyminen tappaa helposti avoimen keskustelun ja se ei usein ole toivottavaa.

Lapsien kanssa tulen hyvin toimeen, koska nassikat kaipaavat turvallista aikuista, joka asettaa rajat ja jota on luontojaan helppo totella. Tämä ilmenee parhaiten esimerkiksi silloin, kun vaikka ystävällä on vaikeuksia saada normaaliolosuhteissa viikareita käyttäytymään sievästi ja minun seurassani he ovatkin varsin kilttejä ja tottelevaisia.

Samoin tuo aiemmin käsitelty vaikutus, jossa huoneeseen tullessa olemus vaikuttaa kaikkiin läsnäolijoihin.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #59 : 09.06.2022, 17:32 »
Luontaisesti dominoiva voi myös olla alistuva. Itse olen varsinkin työelämässä dominoiva. En tosin haluaisi olla, enkä nauti siitä, että työyhteisössä minusta tulee auktoriteetti tahtomattani (ei, en ole esihenkilö tehtävissä, mutta yhteisön dynamiikassa yleensä se joka johtaa tilanteita). Niin vain on tapahtunut aina.

Ehkä se on jokin juttu tavassani toimia ja habituksessani.

Siksi seksuaalisuuden puolella tarvitsen erityisesti henkisesti vahvan dominoivan, jolla ei mene pupu pöksyyn "alfa-subin" kohdatessaan.
Tässä lienee ero siinä, kuinka dominoiva on. 🤔

Kenellä tahansa, sub/Dom akselilla voi olla luontaisesti dominoivia piirteitä. TrueMaster ei vain saa sitä pois päältä ja on epämukavuusalueellaan, jos sitä joutuu jostakin syystä luonteensa vastaisesti himmailemaan liikaa.

Lisähuomiona vielä sellainen tarkennus, ettei luontainen dominanssi tee kenestäkään ihmisenä toista parempaa tai huonompaa. Meitä on moneksi ja hyvä niin. Kaikille löytyy kyllä tilaa maailmasta.