Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 60107 kertaa)

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #240 : 18.07.2022, 22:59 »
Kiitos vastauksista, nämä olivat hyvin valaisevia.

Huomaan, että hieman kadehdin rohkeuttasi luoda tällainen identiteettiviitekehys ja noin vahvalla itse itselle annetulla mandaatilla määritellä järkähtämättömästi ja täysin epäröimättä rajat sille, mikä oleminen kategorian sisään mahtuu ja mikä ei. Se lieneekin juuri sitä luontaista dominovuutta aina "mulkkuuteen" asti.

Minullakin on joskus "Devil May Care" -vaihde olemisessani, mutta ihan tuohon itsetuntoni ei ehkä riittäisi. Tai tiedä häntä. Ehkä pitäisi vain kokeilla.

Kiitoksia joka tapauksessa tästä keskustelustaja
ja onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #241 : 18.07.2022, 23:37 »
Huomaan, että hieman kadehdin rohkeuttasi luoda tällainen identiteettiviitekehys ja noin vahvalla itse itselle annetulla mandaatilla määritellä järkähtämättömästi ja täysin epäröimättä rajat sille, mikä oleminen kategorian sisään mahtuu ja mikä ei. Se lieneekin juuri sitä luontaista dominovuutta aina "mulkkuuteen" asti.

Aika hauskasti, ehkä jopa huomaamattasi, tiivistit tuossa TrueMasteriuden ytimen.

Itse asiassa vieläpä juuri sen, minkä vuoksi kirjoituksemme ovat lietsoneet  kanssabaarilaisten mieliä hurjiin vastakirjoituksiin ja loputtomiin olkiukkojen mätkimisiin.

IKRM

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #242 : 19.07.2022, 00:28 »
1. Onko TrueMasterin oltava TPE-suhteessa?
Suhdestatus itsessään ei ole määrittävä tekijä. Ne muuttuvat aika ajoin. Kyky TPE suhteeseen sen sijaan on selkeästi edellytys.
Lainaus
Voiko TrueMaster olla TrueMaster sessiosuhteessa tai vaikka 24/7-suhteessa, joka ei kuitenkaan ole täysin TPE?
Me voimme tehdä mitä haluamme ja valita suhdemuotomme elämäntilanteeseen sopivaksi.
Lainaus
2. Voiko TrueMaster olla masokisti? Jos voi ja on, voiko hän sitten käskeä subinsa piiskaamaan itseään? Jos, onko tämä tapahtuma sitten switchausta vai onko tilannetta tarkasteltava niin, että sub alistuu piiskaamaan TrueMasteriaan, koska se käski?
TrueMaster ei voi olla masokisti, tai switch.


Nyt en puhu kenestäkään tietystä yksilöstä vaan olen miettinyt tätä joskus tällä foorumilla abstraktilla tasolla, mutta en viitsinyt kysyä.

Näissä truemasterointi-ketjuissa kun saa helposti sen kuvan, että TPE-jengi olisi yhtä kuin TrueMasterit. Mutta puhutaan TPE-suhteista niin läheskään kaikki Master-osapuolet (sukupuoliriippumattomasti) eivät identifioidu TrueMaster-kategoriaan (ainakaan tämän foorumin kontekstissa) ja osa ainakin tässä ketjussa rajataan koko ryhmän ulkopuolelle. Mutta silti kyseiset henkilöt saattavat elää TPE-suhteessa. Mikä on TrueMasterien suhde näihin henkilöihin? Pidetäänkö näitä henkilöitä jotenkin erillisen ryhmänä, vähemmän oikeina tai jonain muuna? Vai ovatko nämä oikeasti erillisiä asioita?

Kuunlilja

  • Vieras
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #243 : 19.07.2022, 07:26 »
1. Osallistuuko True Master kotitöihin?

2. Leipooko True Master pullaa?

3. Ostaako True Master kaupasta terveyssiteitä tai tampooneita? 

4. Käykö True Master kaupassa?

5. Hemmotteleeko True Master kumppaniaan esim. jalkahieronnalla?

6. Vaihtaako True Master vauvan kakkavaipan?

7. Itkeekö True Master?

8. Kahvi maidolla vai ilman?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #244 : 19.07.2022, 07:57 »
Näissä truemasterointi-ketjuissa kun saa helposti sen kuvan, että TPE-jengi olisi yhtä kuin TrueMasterit.
Onko näitä useampikin?  :o
Lainaus
Mutta puhutaan TPE-suhteista niin läheskään kaikki Master-osapuolet (sukupuoliriippumattomasti) eivät identifioidu TrueMaster-kategoriaan (ainakaan tämän foorumin kontekstissa) ja osa ainakin tässä ketjussa rajataan koko ryhmän ulkopuolelle. Mutta silti kyseiset henkilöt saattavat elää TPE-suhteessa. Mikä on TrueMasterien suhde näihin henkilöihin? Pidetäänkö näitä henkilöitä jotenkin erillisen ryhmänä, vähemmän oikeina tai jonain muuna? Vai ovatko nämä oikeasti erillisiä asioita?
Jokainen saa olla mitä on ja elää sellaisessa suhteessa kuin huvittaa, kunhan homma on konsensuaalista ja lapset jätetään rauhaan. Eli emme kategorisoi TPE suhteilijoita erikseen mitenkään. Kukin taaplaa tyylillään.

Toisin sanoen viimeinen ajatus on lähinnä oikeaa. Nämä ovat erillisiä asioita. Sama ajatus kuin siinä, että kaikki revolverit ovat pistooleja, mutta kaikki pistoolit eivät ole revolvereja.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #245 : 19.07.2022, 08:15 »
Kelpo määrä kysymyksiä aprikoitaviksi. Lähtökohtaisesti TM tekee mitä haluaa ja sopii suhdekuvioissa työnjaon kuten parhaaksi näkee. Vastailen siis omasta puolestani, en kategorisesti kaikkien TrueMasterien
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
1. Osallistuuko True Master kotitöihin?
Kotityöt ovat pääasiassa naisten ja lasten hommia. Minä teen remonttia, rakennan, kannan raskaita tavaroita ja teen muita perinteisiä miesten töitä.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
2. Leipooko True Master pullaa?
Pullaa en ole leiponut pitkään aikaan, mutta viimeiseen kahteentoista vuoteen olen kyllä tehnyt muutaman kakun, jos se lasketaan.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
3. Ostaako True Master kaupasta terveyssiteitä tai tampooneita?
Jos niitä tarvitaan, niin tottakai ostaa.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
4. Käykö True Master kaupassa?
Toki. Ainakin muutaman kerran vuodessa.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
5. Hemmotteleeko True Master kumppaniaan esim. jalkahieronnalla?
Toisinaan.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
6. Vaihtaako True Master vauvan kakkavaipan?
Jos on sinappikoneen maailmaan avittanut, niin silloin siitä pidetään myös huolta. Paska on vain paskaa ja joskus on pakko tehdä paskahommia.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
7. Itkeekö True Master?
Itse taisin itkeä viimeksi kymmenkunta vuotta sitten, kun faija kuoli. Eli vastaus on kyllä.
Lainaus käyttäjältä: Kuunlilja
8. Kahvi maidolla vai ilman?
Kerma on paras.

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #246 : 19.07.2022, 09:10 »
Huomaan, että hieman kadehdin rohkeuttasi luoda tällainen identiteettiviitekehys ja noin vahvalla itse itselle annetulla mandaatilla määritellä järkähtämättömästi ja täysin epäröimättä rajat sille, mikä oleminen kategorian sisään mahtuu ja mikä ei. Se lieneekin juuri sitä luontaista dominovuutta aina "mulkkuuteen" asti.

Aika hauskasti, ehkä jopa huomaamattasi, tiivistit tuossa TrueMasteriuden ytimen.

Itse asiassa vieläpä juuri sen, minkä vuoksi kirjoituksemme ovat lietsoneet  kanssabaarilaisten mieliä hurjiin vastakirjoituksiin ja loputtomiin olkiukkojen mätkimisiin.

IKRM

Ehkä jopa huomaten, kisu. Ehkä jopa huomaten.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #247 : 19.07.2022, 09:26 »
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Huomaan, että hieman kadehdin rohkeuttasi luoda tällainen identiteettiviitekehys ja noin vahvalla itse itselle annetulla mandaatilla määritellä järkähtämättömästi ja täysin epäröimättä rajat sille, mikä oleminen kategorian sisään mahtuu ja mikä ei. Se lieneekin juuri sitä luontaista dominovuutta aina "mulkkuuteen" asti.
Meillä TrueMastereilla on tapana olla aika suoraviivaisia. Meille ei passaa ollenkaan se mentaliteetti, jossa asioiden määritelmät jätetään epämääräisiksi ja usvaisiksi, jotta voidaan kätevästi siirtää maalitolppia kun joku kyseenalaistaa tai haastaa.
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Minullakin on joskus "Devil May Care" -vaihde olemisessani, mutta ihan tuohon itsetuntoni ei ehkä riittäisi. Tai tiedä häntä. Ehkä pitäisi vain kokeilla.
On loppujen lopuksi aika vapauttavaa, kun ei mieti liikaa mitä muut ajattelevat. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, joten miksi mennä tuhannelle mutkalle ettei kukaan pahastuisi.

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #248 : 19.07.2022, 13:42 »
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Huomaan, että hieman kadehdin rohkeuttasi luoda tällainen identiteettiviitekehys ja noin vahvalla itse itselle annetulla mandaatilla määritellä järkähtämättömästi ja täysin epäröimättä rajat sille, mikä oleminen kategorian sisään mahtuu ja mikä ei. Se lieneekin juuri sitä luontaista dominovuutta aina "mulkkuuteen" asti.
Meillä TrueMastereilla on tapana olla aika suoraviivaisia. Meille ei passaa ollenkaan se mentaliteetti, jossa asioiden määritelmät jätetään epämääräisiksi ja usvaisiksi, jotta voidaan kätevästi siirtää maalitolppia kun joku kyseenalaistaa tai haastaa.
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Minullakin on joskus "Devil May Care" -vaihde olemisessani, mutta ihan tuohon itsetuntoni ei ehkä riittäisi. Tai tiedä häntä. Ehkä pitäisi vain kokeilla.
On loppujen lopuksi aika vapauttavaa, kun ei mieti liikaa mitä muut ajattelevat. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, joten miksi mennä tuhannelle mutkalle ettei kukaan pahastuisi.

Hear, hear.
Olen hyvin samaa mieltä siitä, että pyrkimys miellyttää kaikkia kaiken aikaa ajaa paitsi hermoromahduksen partaalle myös sellaiseen päänsisäoseen sekasotkuun, että ei lopulta itsekään tiedä kuka on ja mitä on mistäkin mieltä.

Useimmat ihmiset tuntuvat kuitenkin kokevan tarvetta miellyttää mielipiteillään omiaan ja sitä kautta kokea yhteisöllisyyttä oman sosiaalisen (tai sosiaalimediallisen?) viitekehyksensä ja omien läheistensä kanssa.

Kysymys: Ovatko True Masterit immuuneja tarpeelle miellyttää toisiaan? Vai hyökkäävätkö he tarvittaessa mielipiteitään ilmaistessaan samalla positiivisesti haltuun otetulla "mulkkuudella" toisiaan kuin ulkopuolisia kohtaan?

Voidaanko True Mastereita ylipäätään pitää yhteisönä?
Jos, onko yhteisöllisyys ja vertaistuki True Mastereille merkityksellistä? Millä tavoin? Miten se ilmenee?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #249 : 19.07.2022, 14:13 »
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Kysymys: Ovatko True Masterit immuuneja tarpeelle miellyttää toisiaan? Vai hyökkäävätkö he tarvittaessa mielipiteitään ilmaistessaan samalla positiivisesti haltuun otetulla "mulkkuudella" toisiaan kuin ulkopuolisia kohtaan?
Tarvittaessa suomimme toisiammekin kovin sanoin. Tosin sen jälkeen ei kanneta turhaa kaunaa toisillemme. Asiat riitelevät ja suoraan puhuminen on perkeleen hyvä tapa käsitellä niitä.

Lainaus
Voidaanko True Mastereita ylipäätään pitää yhteisönä?
En sanoisi yhteisöksi, vaan joukoksi yksilöitä, joilla on vahvasti samankaltaisia, yhdistäviä piirteitä.

Lainaus
Jos, onko yhteisöllisyys ja vertaistuki True Mastereille merkityksellistä? Millä tavoin? Miten se ilmenee?
Ei kovinkaan merkityksellistä. Toisinaan pidämme yhteyttä, mutta varsin vähän loppujen lopuksi. Välillä kuulumisia kysellään ja scenen propelipäille naureskellaan. Hallitsevat harmaaselät viihtyvät pääosin parhaiten omiensa parissa.

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #250 : 19.07.2022, 17:48 »
Tuntuu, että olen ehkä kohta jo käyttänyt kaikki kysymyskorttini, mutta yksi "olisi vaan jännä tietää" -kyssäri mulla täällä näköjään on. Pahoittelen, jos aihetta on jo keskustelussa edellä käsitelty, koitin kyllä selata pikaisesti läpi enkä huomannut, että varsinaisesti olisi.

Eli siis: Mikä on käsitteen True Master etymologinen tausta?
Miten ja milloin se vakiintui käyttöön (tai käyttöösi) ja miksi juuri True Master?

Olenko ymmärtänyt oikein, että ilmauksen tausta lienee "pejoratiivinen" eli loukkaava ja se on ns. "positiivisesti haltuunotettu" siinä käyttökontekstissa, miten sitä itse käytätte (tai käytät)?
Mikä tai mitkä olivat ne alkuperäiset pejoratiiviset käyttöyhteydet, mistä termi on poimittu?

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #251 : 19.07.2022, 19:31 »
Meitä pilkkaamaan se tosiaan aikoinaan otettiin käyttöön, ihan puhtaaasti. Kiusaamismielessä sitä täällä käytettiin kovasti nokkelin eri kirjoitusasuin, mitä suvaitsevaisempi ihminen sitä hauskempaa asian kanssa oli.

TrueMastereille tyypillisesti itse päätin että en taivu moiseen suvaitsemattomuuteen ja koulukiusaamiseen joten ilmoitin olevani TRUEMASTER, samoihin aikoihin Snadi ilmoitti olevansa TrueMaster. Muut meikäläiset pääosin poistuivat baarista, tai ainakin lakkasivat postaamasta.

IKRM

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #252 : 19.07.2022, 22:21 »
Meitä pilkkaamaan se tosiaan aikoinaan otettiin käyttöön, ihan puhtaaasti. Kiusaamismielessä sitä täällä käytettiin kovasti nokkelin eri kirjoitusasuin, mitä suvaitsevaisempi ihminen sitä hauskempaa asian kanssa oli.

TrueMastereille tyypillisesti itse päätin että en taivu moiseen suvaitsemattomuuteen ja koulukiusaamiseen joten ilmoitin olevani TRUEMASTER, samoihin aikoihin Snadi ilmoitti olevansa TrueMaster. Muut meikäläiset pääosin poistuivat baarista, tai ainakin lakkasivat postaamasta.

IKRM

Milloin tämä noin suunnilleen tapahtui? Minä vuonna tai vuosina?

Asialla ei varmasti ole mitään käytännön merkitystä, mutta näin vanhana historianörttinä vaan tykkään saada tapahtumien kulusta mahdollimman hyvän kokonaiskuvan. Ja kun nyt kerran kysyä sai niin kysynpä, kun on kerran mietityttänyt.




Marginaalihuomiona: Itse olen muuten joskus käyttänyt ilmausta hamsteri semmoista wannabe-mastereista, jotka eivät asiattoman käytöksensä vuoksi ole mitään Dominoivan arvonimeä ansainneet. Ja tällä tarkoitan siis nimenomaan asiatonta käytöstä ihan kyseisten hamsterien omia subeja kohtaan. Olen kohdannut hamsterin itsekin. Hamsteri on semmoinen omasta mielestään kovastikin erinomainen Dominantti, joka ei oikeasti pysty kantamaan vastuuta teoistaan, ei esimerkki kunnioita turvasanoja tai muita sovittuja rajoja, ei handlaa jälkihoitoa, käyttää hyväkseen vastapelurinsa kokemattomuutta tai naiiviutta, on välinpitämätön turvallisuusasioissa tai noin muuten vaan rikkoo lelujaan mennen tullen ja palatessa omaa osaamattomuuttaan tai puhdasta kusipäisyyttään ja sitten lakaisee syntejään maton alle piiloon kun lähtee metsästämään seuraavaa uhriaan. Hamsteri on myös huono häviäjä, joten jos alistuja toteaa, että en muuten alistu hamsterille,  hamsteri saa itkupotkuraivarin, ryhtyy stalkkeriksi ja koettaa mustamaalata uhriaan ja tuhota hänen elämänsä kaikin keinoin. Tie hamsteriksi on myös kivetty perättömin ja särjetyin lupauksin; hamsteri tykkää myös esiintyä kokeneempana ja osaavampana kuin on.

Hamsteri ei selvästikään ole True Master sellaisena kuin True Master tässä ketjussa esitetään, sillä Snadi on listannut tässä True Masterin määritelmäksi monia asioita, jotka voidaan katsoa kunnioitettaviksi ja luottamusta herättäväksi ominaisuuksiksi kenessä tahansa Dominoivassa, missä tahansa skenen alaskenessä. Se, haluaako D:nsä mulkkumaisuudella maustettuna tai syökö itsestä vaikka switchaaminen tai itkeminen muulloinkin kuin isin hautajaisissa D:n uskottavuutta luontaisena auktoriteetina (henk. koht. en koe niin, mutta preferenssinsä kullakin) - tai edellyttääkö ylipäätään D:ltään 'luontaista' Dominoivuutta, on näin submissiivisesta näkökulmastani lähinnä makuasia. Toiset tykkää pojuista ja toiset isukeista.

Hamsteri voi kuitenkin ihan epäilemättä pitää itseään True Masterina. Tai vaihtoehtoisesti halveksua True Mastereita äänekkäästi. Hamsteri voi sekä pitää itseään Ukko Ylijumalana, että halveksua Ukko Ylijumalaa äänekkäästi.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2022, 09:20 kirjoittanut belladonna »

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #253 : 19.07.2022, 22:43 »
Vielä True Masteriuden historian alkuhämäriä kaivellakseni:

Minkä katsoisitte itse olleen niitä syitä ja tekijöitä, jotka alunperin johtivat siihen, että True Mastereita / TRUEMASTEReita / valitse tähän itse kirjoitusasu alkujaan alettiin foorumikeskustelussa halventamaan?
Eli siis mitä asiaa kritisoitiin / halvennettiin? Mikä siis oli se yhteinen nimittäjä niissä henkilöissä tai niiden henkilöiden elämäntavassa tai tavassa toteuttaa kinkyyttä, joita alettiin nimitellä "truemastereiksi"?

Itse olen hahmottanut, että vastakkain asettelun syynä olisi ollut nimenomaan se "truemastereiden" tietty ylen katse muiden kinkyjen vähemmän "aitoa" BDSM toimintaa kohtaan - ja tästähän Snadi nyt jälkikäteen tässä keskustelussa irtisanoutuu. Uumoilen, että toisaalta ennakkoluuloa "kevyemmin" kinkyilevien taholta on saattanut esiintyä "truemasterien" BDSM-elämäntavan kokonaisvaltaisuutta (siis esim. 24/7-suhteita ja TPE:tä kohtaan) - mistä taas itse ainakin irtisanoudun.

Mistäs muusta tässä nyt olikaan siis beefiä, kuin siitä, että saisko kaikki olla sitä mitä ovatkin?

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #254 : 20.07.2022, 00:14 »
Kaikessa yksinkertaisuudessaan oletan syynä olevan / olleen perinteisen, kateellisuuden.

IKRM