Kirjoittaja Aihe: Kokenut BDSM-harrastaja raiskasi nuoren naisen törkeästi Kauniaisissa  (Luettu 16442 kertaa)


Blondewolf

Harmi että tuossa ei oikeen näy oikeuden perusteluja tuomiosta että tulkitsivatko että mitään suostumusta ei ollut vai että toimet olivat suostumuksesta huolimatta tuomittavia.

Voisi kuvitella että tätä käsitellään seuraavissa asteissa.

GoodLife

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 63
  • Fetlifessä on vähän enemmän tietoa ja kuvakin.
  • Galleria
"Käräjäoikeus ei pannut painoa tältä osin syytetyn tahi todistajan sanoille. Asianomistaja eli syytetyn tuolloinen seksikumppani ei yksiselitteisesti ollut antanut hänelle lupaa kuristaa."

Kyllä tää mun mielestä sanoo että ainakaan kaikkea ei oikeudessa katsottu suostumukselliseksi.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Tuomioon näköjään riitti ainoastaan naisen kertomus. Muita todisteita ei ollut. Vaikka näin ei pitäisi ja saisi olla.

Hotpot

Ei ehkä liity tähän keissiin mutta tästä heräsi ajatus. Onko ihmiset ollut miten tilanteissa missä näennäisesti on sovittu suostumuksesta mutta ihmiset on lopulta kokenut sanojen merkityksen tosi erilailla? Mä oon törmännyt tähän tosi paljon siviilitöissä missä näennäisesti sovitaan asioista mutta ihmiset ymmärtävät sanat tosi eri tavalla ja joutunut sitten erilaisia konflikteja ratkaisemaan.

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
tinder, "kokenut bdsm-harrastaja"--- 2asiaa jotka lähtökohtaisesti jo "päinpersettä tässä"  -ja jokainen tietää kuinka "veteenpiirretty viiva voi monasti olla kyseessä... kun ollaan ekoissa sessioissa kenentahansa kanssa.."  - Kuten Hotspot totesi: "vaikka juttelisit 100tuntia  ja kirjoittaisit 500 tekstaria, mielikuvat sallitusta eivät välttämättä silti kohtaa, tämä vaan on elämää ja erilaista kirjoa joka pitää huomioida.. ( edes. testamentti ei välttämättä päde vaikka sen olis 10 lakimiestä laatinut ottaen kaiken ns. huomioon)

Kontrolli on tässäkin pettänyt "domilla" pahasti ja pohjatyöt jääneet tekemättä kokonaan myös omaksi tappioksi.. (menejatiedä) ;/ Surullisia tarinoita jälleen.. Varsinkin kun "suuri vaniljayleisö" ei käsitä mitään kinkydynamiikan nyansseista, on leima taas kova

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Hotpot, hyvä havainto.

Mietin myös sitä, miten D-ihmisiltä vaaditaan täydellistä hallintaa ja osaamista joka kerta.
Kyseisessä tapauksessa oli todistamassa aikaisempia leikkikumppaneita. Heillä ei mitään moitittavaa syytetystä. Kaikki meni hyvin.
Sitten se yksi jonka kanssa tapahtui (uhrin mielestä) jotain mitä ei olisi saanut tapahtua.

Itse HC-sessioita tekevänä olen joka kerta hc-session jälkeen tilanteessa, missä leikkikumppani voisi halutessaan nostaa syytteen. Eikä oma sanani, kokemukseni, entisten leikkikumppaneiden puoltavat lausunnot tms, niillä ei ole mitään vaikutusta tuomioon.

Ei varsinaisesti pelottavaa mutta laittaa miettimään miten joku tyytymätön subi joka ei saanut haluamaansa voi mennä tekemään rikosilmoituksen esim vapaudenriistosta (sitominen). Ja koska vain hänen sana riittää tuomioon niin sitten katsellaan kaltereiden takaa maailmaa ja ihmetellään miten tässä kävi niin.

En suinkaan halua vähätellä kyseisen subin kokemusta. Mietinpä vain D:n asemaa ylipäätään.

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili


Itse HC-sessioita tekevänä olen joka kerta hc-session jälkeen tilanteessa, missä leikkikumppani voisi halutessaan nostaa syytteen. Eikä oma sanani, kokemukseni, entisten leikkikumppaneiden puoltavat lausunnot tms, niillä ei ole mitään vaikutusta tuomioon.

Ei varsinaisesti pelottavaa mutta laittaa miettimään miten joku tyytymätön subi joka ei saanut haluamaansa voi mennä tekemään rikosilmoituksen esim vapaudenriistosta (sitominen). Ja koska vain hänen sana riittää tuomioon niin sitten katsellaan kaltereiden takaa maailmaa ja ihmetellään miten tässä kävi niin.

En suinkaan halua vähätellä kyseisen subin kokemusta. Mietinpä vain D:n asemaa ylipäätään.

Onneks on parisuhde jossa voi toteuttaa näitä juttuja joissa muutoin olis mahdollisesti session jälkeen syytteessä...  :love: ( Komppaa Whippiä, ja  miettii omaakin menneisyyttä kuinka aina harrastanut vuosikymmeniä sokkosessioita..)
« Viimeksi muokattu: 21.09.2022, 08:47 kirjoittanut Pulse »

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Usko siihen, että on itse oikeassa, eikä ole toiminut väärin, saa olla aika vahva jos rosiksessa tuomion pohjana on oma tunnustus tehdyistä asioista.
Koulutetusta Kaunialais miehestä törkeän raiskauksen lusineeksi rikolliseksi niks naks.
En tiedä yhtään rikollista joka tunnustais tekonsa sana vastaan sana tilanteessa.

Tämä lehtiartikkelin pohjalta, josta saa kuvan siten, että jos tuomittu olis kieltänyt kaiken, tuomiota tuskin olisi tullut, koska mitään varsinaista näyttöä ei ainakaan kerrota.
Muuta en asiasta tiedä.

Toivottavasti joskus on jokin tapa tai väline, jolla ainakin tahattomat väärinkäsitykset saadaan vältettyä, kommunikaatio ei näytä riittävän.

Pikkupöllö

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • Pöllö, kissa, nainen - yhtäkaikki hiiret varokoon
  • Galleria
Pari ajatusta:

Hirveästi oli kirjallista kommunikaatiota, kas kun ei ollut niitä rajoja myös käyty sillä lailla läpi. Se sekä selkeyttäisi sitä mitä on sovittu kummallekin, että parantaisi Domin oikeusturvaa. Täydelliseksi kommunikaatiota ei saa koskaan, mutta kirjallinen usein vähentää väärinkäsityksiä. 

Nainen ihan noviisi ja mies sen tiesi - vaikka suostumuksen saisikin niin kuinka hyvin voi luottaa totaalinoviisin tietävän mistä loppujen lopuksi sitten pitää ja mikä on sittenkin liikaa? Yllätyksiähän voi tulla kumpaankin suuntaan. Eikö se kannata silloin edetä hitaasti, varmistellen? Niin ei tuossa kuulostaisi käyneen. Ainakin uusia subeja varoitetaan, ettei kannata olla hyppäämässä liian nopeasti syvään päätyyn, vaikka se kiinnostaisikin.

Pip

Pidän näppini erossa näppiksestä, etten jälleen kerran saa banneja.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 694
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Linkissä ollutta tapausta en tiedä enkä osaa ottaa kantaa siihen, että kuka ja missä asioissa on toiminut väärin ja onko tuomio oikea jne. Kuitenkin kun nyt tässäkin (ihan aiheestakin) moni dominoiva on huolissaan, että millainen kuponki sitten kumppanilta pitää pyytää, että jos joutuu käräjille muutaman kuukauden tapailun jälkeen, niin ei olisi lain edessä niin heikoilla, niin olisiko tässä yhdistyksillä aktivoituminen paikka? Eikös yhdistysten tehtävä ole ajaa nimenomaan kaikkien jäsentensä etuja... En kyllä tiedä kuka tai mikä taho olisi oikea kenen kanssa tuota lähtisi selvittämään.

Jossakin kommenteissa oli nostettu esille, että nainen oli noviisi ja mies tiesi tämän ja olisi pitänyt aloittaa varovasti. Kuvauksen mukaan on ensimmäisellä kerralla kuristettu kolmesti niin että tajunta ei ole lähtenyt vaan vähän yskityttänyt ja piiskattu takaista. Aika monen mittapuulla tässä on varsin varovaisesti aloitettu. Tai siis itse ainakin mietin, että jos tämä ei ollut varovainen aloitus niin mikä olisi?

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
--- Jossakin kommenteissa oli nostettu esille, että nainen oli noviisi ja mies tiesi tämän ja olisi pitänyt aloittaa varovasti. Kuvauksen mukaan on ensimmäisellä kerralla kuristettu kolmesti niin että tajunta ei ole lähtenyt vaan vähän yskityttänyt ja piiskattu takaista. Aika monen mittapuulla tässä on varsin varovaisesti aloitettu. Tai siis itse ainakin mietin, että jos tämä ei ollut varovainen aloitus niin mikä olisi?

Nämähän on mielipideasioita. Minulle varovainen aloitus on esim.:

- Valitaan yhdessä väline tai pari, millä piiskataan, ja kysellään toiminnan aikana esim. 1-10 että miltä tuntuu ja mihin asti mennään. Siinä kaikki sm siltä kertaa.
- Täysin feikkikuristamista, eli ei lähelläkään kuristamista, vaan esim. käsi tiukasti leualla ja ehkä toinen käsi peittämässä suuta, varmistettuna että pystyy hengittämään nenän kautta silti. Tämän lisäksi ehkä kevyttä painia ennalta neuvoteltuna.
- Sidonnassa melko teknistä treeniä, eli tavanomainen keskustelu voimassa koko sidontatreenin ajan ja opetellaan tekemään one/double column tie tai harnessi tai jotain peruskiinnityksiä joillekin raajoille. Sidontaan kuuluvia turvallisuustsekkauksia avoimesti keskustellen. Siinä kaikki siltä kertaa.

balthazar

  • Vieras
Mitenkään ottamatta kantaa itse tapaukseen, kuristusleikeissä on kolme olennaista osatekijää (mitenkään erityisesti pistämättä niitä arvojärjestykseen):

Ensimmäisenä pelko, jota kuristaminen aiheuttaa, eritoten tuntemattoman ihmisen suorittamana. Sen voi toki hoitaa niinkin, että pilliin kiinni ja jälkikäteen mietitään, että oliko nyt jännää, oliko.

Toisena hengityksen rajoittaminen, suosin itse etenkin uusien tuttavuuksien kanssa kämmenellä suun ja nenän tiivistämistä kaulan alueelle menon sijasta juurikin mainitun pelon aiheuttamisen vuoksi. Monille ihmisille kaula voi herättää hyvin voimakasta ja lamauttavaa pelkoa, siksi haluan tuntea ihmisen paremmin ennen varsinaiseen kuristamiseen siirtymistä. Minulla pitää olla voimakas luotto siihen, että alistuva on session jälkeen enemmän endorfiinipöllyissä, kuin toimii autopilotilla lamaantuneena ja tilanne alkaa purkautua vasta myöhemmin, kun en välttämättä ole enää paikalla.

Kolmantena on kipu, vaikka kokenut kuristaja osaisi sen tehdäkin niin, ettei se aiheuta kuristusleikkeihin tottuneelle kohtuutonta kipua, kokemattomalle kipu voi pelkoon yhdistettynä olla niin voimakas, että mainittu lamaantuminen vie mukanaan. Ei siis niinkään kipu, vaan kivun kokemus.

Selviytymisviettien kanssa leikkiminen on aina riskialtista hommaa, edellämainituista syistä suhtaudun erittäin varauksella siihen jos joku penkki märkänä ilmoittaa haluavansa tulla kuristetuksi ilman aiempaa kokemusta. Tämä on mielestäni suoraan verrannollinen tähän tee mulle mitä vaan -tyyppiin, joka tuskin osaa edes kuvitella, mitä halutessaan voi tehdä.


Sitten itse aiheeseen, hyvä että uhrin kokemus validoitiin ja tuli tuomio. Tästä syystä pitäisi _aina_ tarttua epäkohtiin, ja mikäli dominoiva ei kykene asiasta keskustelemaan niin tarvittaessa tehdä rikosilmoitus. Vaikka rikosilmoitus ei itsessään johtaisi tuomioon, niin jos rikosilmoituksia alkaa tipahdella samasta tyypistä enemmänkin niin ei poliisit mitään tyhmiä ole, kyllä siellä tajutaan jos alkaa nousta tietyntyyppinen kuvio tai toimintatapa esille.

Tämäkin tapaus olisi voitu fiksun ja asiansa tuntevan domin kohdalla välttää, kun olisi maltettu rauhassa tutustua. Noin kolmisen kuukautta on mun kokemuksen mukaan aika jolloin alkaa kunnolla aukeamaan se keskinäinen luottamus, jonka perusteella voidaan siirtyä turvallisesti syvempiin kokemuksiin. Kuudesta kahteentoista kuukautta alkaa olla aika, jolloin voi turvallisesti saada toisen pelkäämään henkensä edestä, koska luottamus siihen että session jälkeen kaikki on hyvin on olemassa.

Terkuin balthazar, joka ei koskaan ole vaatinut mitään kirjoitettuna, mutta joka vaatii kumppaniltaan avoimuutta ja rehellisyyttä voidakseen luottaa, ja olla luotettava. Huolellinen jälkityö myös varmistaa sen, että pienimmätkin poikkeamat tulevat esille, ja toimintaa juuri siinä suhteessa voidaan käsitellä omana kokonaisuutenaan eikä nojata aiemmin koettuun, koska jokainen suhde on lopulta omanlaisensa.

Mikä on aiemmin ollut jollekulle ok, ei aina vaan ole kaikille ok, mutta tottakai saa myös tuusata kirjoittelemalla asioita ylös. Turha vaan siinä kohtaa ulista kun paska osuu tuulettimeen.


susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 694
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Niinhän nämä on mielipiteitä ja kaikilla tollainen oppikirjan mukaan aloittaminen ei vaan sitten toimi. Tai siis tiedän ainakin itseni, että jos aloitus olisi ylläkuvatun kaltainen niin kaikki sattuisi ja tuntuisi pahalta koska siitä puuttuisi se tilanteen tuoma hurmos tai miksi sitä sitten kutsuukaan ja lopputuloksena todettaisiin, että " eihän sulle/ sun kanssa voi tehdä mitään".

Isompi pointti omassa kirjoituksessa oli tuo ensimmäinen kappale, se että pitäisi olla joku keino saada samanlainen status mikälie näihin kuin mitä tietyillä kamppailulajeilla on. Että jos kuristetaan tai lyödään päähän niin se on siitä kontekstissa ok kun niin on sovittu. Vaikeita Jan nämä on kun aina löytyy mätäpaiseita jotka toimivat väärin. Oli mitä vaan sovittu ja sitten kun se ihmisen luotettavuus ei näy päällepäin, niin hankalaa on.

Ihan jo bdsm ulottuvuuden ulkopuolella itseäni on yhden kumppanin toimesta pahoinpidelty ja asia ei ole ollut ok ja toisen kanssa lyöty ja kuristettu ja kerran vahingossa lyöty puukolla reiteen. Kummastakin kumppanista olisi voinut tehdä rikosilmoituksen ja todennäköisesti jopa joku tuomio olisi tullut kummastakin, toisesta olisi oman oukeudentajun mukaan jälkikäteen pitänyt (näistä tuo ensimmäinen tapaus) ja kummastakaan en ole tehnyt.