Kirjoittaja Aihe: Yle: Pyllyn kommentointi voi pian olla seksuaalista ahdistelua  (Luettu 7035 kertaa)

Jefferson

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • bi/sub/bottom/tv/cd nahkafettari
  • Galleria
Flirttailu ei tietystikään ole mikään helppo laji, koska siinä pitää osata tulkita vastapuolta oikein, mikä ei aina ole niin kovin helppoa. Mutta itse flirttailen lähinnä katseella ja hymyllä ja jos saan vastakaikua, niin sitten kun uskaltaudun juttelemaan, niin voin kehua vaikka hänen hymyä, tai vaikka kivaa vaatetusta. Lähtökohtaisesti jos flirttiin lähdetään kehumalla toisen persettä tai tissejä, niin ollaan jo metsässä.

Muista, että jatkossa se katsekin voidaan tulkita ahdisteluksi.

tuskantuoja

Tälläiset lait voivat johtaa lähes päinvastaiseen tulokseen. Eli kohta kuin konsanaan Quatarissa ja lähi-idän maissa "siveellisyys syyttäjät" ilmiantajineen jahtaavat  väärän sanan sanojia tuomiolle ;) Vähän kärjistetysti sanoen tosin. Tälläinen myös johtaa toiseen kerrokseen/todellisuuteen, jota ihmiset alkavat elämään piilossa :D kohta voi sulkea kuvagallerian tältäkin sivustolta tai kommentoinnin niihin ainakin. No, siinähän sitten "oikeaoppiset" pääsevät mielityöhönsä :D

Valveuni

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 18
  • Täs siul on semmonen hyvä mies
  • Galleria
Flirttailu ei tietystikään ole mikään helppo laji, koska siinä pitää osata tulkita vastapuolta oikein, mikä ei aina ole niin kovin helppoa. Mutta itse flirttailen lähinnä katseella ja hymyllä ja jos saan vastakaikua, niin sitten kun uskaltaudun juttelemaan, niin voin kehua vaikka hänen hymyä, tai vaikka kivaa vaatetusta. Lähtökohtaisesti jos flirttiin lähdetään kehumalla toisen persettä tai tissejä, niin ollaan jo metsässä.

Muista, että jatkossa se katsekin voidaan tulkita ahdisteluksi.
Missä näin on sanottu? En moista ainakaan tuosta Ylen tekstistä sellaista havainnut. Näkisin että oikeudessa ollaan aika heikoilla jos syytetään siitä, että toinen katsoi ja hymyili.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Hyvä laki.
Ei kenelläkään ole mitään oikeutta kommentoida toisen ulkonäköä, ei varsinkaan tuntemattoman.

fido

Hyvä laki.
Ei kenelläkään ole mitään oikeutta kommentoida toisen ulkonäköä, ei varsinkaan tuntemattoman.

Juuri näin. Erinomainen laki, edistystä. Muistakaamme käyttäytyä.

Jefferson

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • bi/sub/bottom/tv/cd nahkafettari
  • Galleria
Flirttailu ei tietystikään ole mikään helppo laji, koska siinä pitää osata tulkita vastapuolta oikein, mikä ei aina ole niin kovin helppoa. Mutta itse flirttailen lähinnä katseella ja hymyllä ja jos saan vastakaikua, niin sitten kun uskaltaudun juttelemaan, niin voin kehua vaikka hänen hymyä, tai vaikka kivaa vaatetusta. Lähtökohtaisesti jos flirttiin lähdetään kehumalla toisen persettä tai tissejä, niin ollaan jo metsässä.

Muista, että jatkossa se katsekin voidaan tulkita ahdisteluksi.
Missä näin on sanottu? En moista ainakaan tuosta Ylen tekstistä sellaista havainnut. Näkisin että oikeudessa ollaan aika heikoilla jos syytetään siitä, että toinen katsoi ja hymyili.

Katsekin voi olla rangaistava jos katsottu kokee katseen ahdistavana. Tuossa lainaus IS samasta aiheesta olevasta jutusta. "Lakimuutos tekee rangaistavaa myös sellaisesta seksuaalisesta ahdistelusta, johon ei välttämättä liity koskettelemista – mutta joka loukkaa muutoin toisen ihmisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta." Koska tuo kohta "joka muutoin loukkaa" perustuu niin vahvasti henkilökohtaiseen kokemukseen niin tämä on vaarallinen muutos periaatteellisesti.

Jefferson

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 29
  • bi/sub/bottom/tv/cd nahkafettari
  • Galleria
Hyvä laki.
Ei kenelläkään ole mitään oikeutta kommentoida toisen ulkonäköä, ei varsinkaan tuntemattoman.

Tuskantuoja kysyi äsken hyvän kysymyksen: Jos näin on kuin sanot, miksi täällä baarissa on käytössä kommentointi-toiminto kuvissa? Miksi se ei ole rajattu vain kuvan jättäjän kavereiden käytettäväksi???

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Hyvä laki.
Ei kenelläkään ole mitään oikeutta kommentoida toisen ulkonäköä, ei varsinkaan tuntemattoman.

Tuskantuoja kysyi äsken hyvän kysymyksen: Jos näin on kuin sanot, miksi täällä baarissa on käytössä kommentointi-toiminto kuvissa? Miksi se ei ole rajattu vain kuvan jättäjän kavereiden käytettäväksi???

Kuvan jättäjä voi halutessaan laittaa ekan kommentin kuvaansa vaikka näin: Saa kommentoida.

tuskantuoja

Hyvä laki.
Ei kenelläkään ole mitään oikeutta kommentoida toisen ulkonäköä, ei varsinkaan tuntemattoman.

Kaikilla on oikeus kommentoida ulkonäköä :D

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 695
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Itseä huolettaa eniten tässä mielensä pahoittamisen ja pahoittajien ja loukkaantujien kulttuurissa se, että ei mietitä sitä mitä joku on tehnyt tai jättänyt tekemättä vaan sitä mikä on "uhrin" oma kokemus. Lähtökohtaisesti mistä vaan voi loukkaantua ja minkä vaan asian voi tulkita melkein millä vaan tavalla ..

napakettu

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 223
  • Galleria
Itse asiassa täällä baarissa kuvia julkaistessa julkaisija määrittelee saako kuvaan jättää kommentin tai saako kuvan arvostella.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2022, 18:08 kirjoittanut napakettu »

tuskantuoja

kysymys lienee tarkemmin tuosta laista . Uskaltaako kommentoida kun lähes mistä vaan voit saada syytteen. Sitähän toki moni on halunnutkin ;)

faerie

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 90
  • Kokeilunhaluinen sensualisti.
  • Galleria
Hmm.

Lainaus
Kaikilla on oikeus kommentoida ulkonäköä :D

Tässä laissa haetaan ymmärtääkseni esim. tällaisten kommenttien kyseenalaistamista:

Sua vastaan kävelee tuntematon henkilö. Tokaiset hänelle: ”Hei läski. En oo koskaan pannu läskin kaa. Sullon aikamoinen pantava herkkuperse. Lähetkö mun luo?”

Sen sijaan voi varmaan edelleen flirttailla vaikka bussissa tai junassa jutustelun yhteydessä tuntemattoman henkilön kaa sanoen jossain vaiheessa, et ”Oot muuten tosi kaunis ja pukeudut tosi tyylikkäästi”. Jos homma etenee siitä, vaikka kahville, niin voi jutella hiukka rohkeammin.

Sen sijaan ei kannattane minun tokaista miehenä bussissa tai junassa toiselle miehelle peppuun tarttuen, et ”Sun etumus pullottaa komeesti. Ois ihanaa saada peppuun sun kaltaselta sonnilta”.

Mun on henk koht aika hankalaa ymmärtää mikä tässä on niin vaikeaa.

Mä voisin edelleen iskeä jonkun baarin valomerkin jälkeen, kuten kerran kävi ja päädyimme sänkyyn kymmenessä minsassa eka kommenteista. Kuka sä oot. Kukas sä oot. Hymyillään. Missä sä asut. Tossa naapurikorttelissa. Tuutko mun luo. Kaikki hyvässä hengessä ja enempi kahdensadan metrin matkalla tutustuen. Tilanne oli selkeä kaikille baarin edustalle jääneille toistensa vonkujille.

En mun kannattaisi noin kirjastossa toimia.

Jokainen voinee käyttää tilannetajuaan. Jos erehtyy, niin pyytää ystävällisesti anteeksi huutelematta hinttiä tai huoraa & tarttuen kiinni väkisin. Ihmiset ymmärtää, jos käyttäytyy itse fiksusti.

Ei kai tää niin vaikeaa ole.

Jos joku haluaa käyttää tätä hyväkseen, niin saman voi tehdä jo sen lainsäädännön puitteissa, missä näihin on puututtu aiemmin. Aihepiiri tehdään vaan nyt selkeämmäksi.

tuskantuoja

Hmm.

Lainaus
Kaikilla on oikeus kommentoida ulkonäköä :D

Tässä laissa haetaan ymmärtääkseni esim. tällaisten kommenttien kyseenalaistamista:

Sua vastaan kävelee tuntematon henkilö. Tokaiset hänelle: ”Hei läski. En oo koskaan pannu läskin kaa. Sullon aikamoinen pantava herkkuperse. Lähetkö mun luo?”

Sen sijaan voi varmaan edelleen flirttailla vaikka bussissa tai junassa jutustelun yhteydessä tuntemattoman henkilön kaa sanoen jossain vaiheessa, et ”Oot muuten tosi kaunis ja pukeudut tosi tyylikkäästi”. Jos homma etenee siitä, vaikka kahville, niin voi jutella hiukka rohkeammin.

Sen sijaan ei kannattane minun tokaista miehenä bussissa tai junassa toiselle miehelle peppuun tarttuen, et ”Sun etumus pullottaa komeesti. Ois ihanaa saada peppuun sun kaltaselta sonnilta”.

Mun on henk koht aika hankalaa ymmärtää mikä tässä on niin vaikeaa.

Mä voisin edelleen iskeä jonkun baarin valomerkin jälkeen, kuten kerran kävi ja päädyimme sänkyyn kymmenessä minsassa eka kommenteista. Kuka sä oot. Kukas sä oot. Hymyillään. Missä sä asut. Tossa naapurikorttelissa. Tuutko mun luo. Kaikki hyvässä hengessä ja enempi kahdensadan metrin matkalla tutustuen. Tilanne oli selkeä kaikille baarin edustalle jääneille toistensa vonkujille.

En mun kannattaisi noin kirjastossa toimia.

Jokainen voinee käyttää tilannetajuaan. Jos erehtyy, niin pyytää ystävällisesti anteeksi huutelematta hinttiä tai huoraa & tarttuen kiinni väkisin. Ihmiset ymmärtää, jos käyttäytyy itse fiksusti.

Ei kai tää niin vaikeaa ole.

Jos joku haluaa käyttää tätä hyväkseen, niin saman voi tehdä jo sen lainsäädännön puitteissa, missä näihin on puututtu aiemmin. Aihepiiri tehdään vaan nyt selkeämmäksi.

Tuo on valitettavasti lähinnä "kaunista" toiveajattelua. Kun laki antaa syytäjälle niin halutessaan aika rajatomman mahdollisuuden. Niin valitettavasti sen tulee myös käyttämään. Se myös pätee kommentoihin kuviin. Eli voit tästä eteenpäin vuosienkin päästä joutua vastaamaan siitä kuva kommentistä vaikka tällä sivustolla.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Jos ihmiset käyttäytyisi kaikki fiksusti, ei tarvittaisi sellaisia lakeja. Mutta nyt tulee saamaan samalla lapiolla myös ne kuka käyttäyty fiksusti, jos jostain syystä kohde päättäkin, vaikka kavereiden painostuksenalaisena, ettei se lähestyminen ollutkaan kiva ja oikeuskäynti alkaa... Fiksu ihminen pystyy myös ilman pysyviä sielunvaurioita, torjumaan epämukavia kommentteja. Hyvä esimerkki on eteläamerikan flirttailukultuuri. Siellä Naiset kykenee todella terveella tavalla laittaa jauhot suuhun jopa härskeimillekin kommentien heittäjille. Misehet harvoin kehuista ja kommenteista pillastuvat. Siinäkin ollan jännän äärellä. Miksiköhan se, jos hyvästä rintamuksesta saa kehuja mies, saa yleensa vastaukseksi hymyn ja kiitoksen. Mutta, jos saman saa nainen, mennään taas kärjille? Jos foliohattua haluais päähän niin nykypoliitikka ja sen kritiikkin nojaen, on pakko saata tilastoihin lisää "jotain muuta" kun mamujen turvapaikka jatkokäsittelujen jatkokäsitteluja ja heidän tekemien rikosten juttuja. jos sinne saatan kaikki Jaripetterit, kuka kehhuit yökerhossa Anna-Kaisa pyllyä, niin alkaa taas tilastot näyttämään siltä, että Sannamarinit saa kehuskella, miten he ovat saanet asiat kuntoon.