Kirjoittaja Aihe: Kunnallisvaalit lähestyy...  (Luettu 32365 kertaa)

Koo

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #45 : 04.10.2012, 21:21 »
Ihan mielenkiintoinen anekdootti omasta kunnastani: kunta lähetti joka kotiin vaalitiedotteen, missä on ehdokkaiden nimet, äänestysnumerot ja puolueet - ja sitten oikeusministeriön vaalit.fi -sivuilla on samoilla ihmisillä eri äänestysnumerot ja osilla eri puolueetkin; samoin oikeusministeriön sivuilla on yksi ehdokas puolueesta mitä ei edes mainita kunnan lähettämässä vaalitiedotteessa.

Ja joku ihmettelee miksi en usko politiikkaan...?

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #46 : 04.10.2012, 21:35 »
Demokratia on kaikkein paskin systeemi, mikäli jätetään huomiotta ne kaikki muut vaihtoehdot.

allegoria

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #47 : 04.10.2012, 21:57 »
Demokratia on kaikkein paskin systeemi, mikäli jätetään huomiotta ne kaikki muut vaihtoehdot.

Kyllä, mutta kovin paljoa hyviä vaihtoehtoisiakaan systeemejä ei ole keksitty :P

LeatherM

Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #48 : 04.10.2012, 22:41 »
Demokratia on kaikkein paskin systeemi, mikäli jätetään huomiotta ne kaikki muut vaihtoehdot.

Kyllä, mutta kovin paljoa hyviä vaihtoehtoisiakaan systeemejä ei ole keksitty :P

Kyllä mä kannattaisin valistunutta itsevaltiutta, ainakin jos olisin itse siellä ravintoketjun huipulla.  ;D

katti

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #49 : 04.10.2012, 23:27 »
Meikäpoika kuunteli eilen toisella korvalla eduskunnan istuntoa töissä, siinä jalkoja hoitaessa eli ihan rehellisesti työn tuoksinassa, enkä lusmuillut lähimmällä hampurilaisbaarilla.Kukaa ei laittanu seksitekstareita edes.

Eivät päässeet oikein keskusteluissa eteenpäin kun jokainen totesi että keskustelun taso on niin heikkoa..että jotta koska kun. En aio äänestää ketään tänäkään vuonna, koska en ymmärrä mitään politiikasta ikinä  >:(

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #50 : 05.10.2012, 02:15 »
Demokratia on kaikkein paskin systeemi, mikäli jätetään huomiotta ne kaikki muut vaihtoehdot.

Kyllä, mutta kovin paljoa hyviä vaihtoehtoisiakaan systeemejä ei ole keksitty :P

Kyllä mä kannattaisin valistunutta itsevaltiutta, ainakin jos olisin itse siellä ravintoketjun huipulla.  ;D

Mä kannatan domekratiaa...  ;)

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #51 : 09.10.2012, 09:56 »

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #52 : 09.10.2012, 10:07 »
Ai eurostako tässä äänestetään? Minä kun luulin, että kunnanvaltuustosta?

Henkilökohtaisesti minulla ei muuten ole mitään kotikuntani lakkauttamista vastaan ja voisin muuttaa Kreikkaan niiden säästöjeni perässä.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #53 : 09.10.2012, 10:43 »
Jep. Aion äänestää. Ennakkoon, sillä olen matkoilla tuolloin. Ja koska kuulun kanssa näihin kommarikukkahattutäteihin niin...Ja todellakin ihan kunnanvaltuustoon, ja paikallista. Ja parhaillaan yritän kartoittaa ehdokasta...ei ihan helppoa.
Tosin siinä sivussa huvitan itseäni Itiksessä asioidessani haastatellen itseään tyrkyttämään tulevia Kruununhaka- Punavuorelais (Kokoomus, Vihreät, yleensä) ehdokkaita siitä kuinka vaikuttaisivat asuinalueeni tilanteeseen...pidän niistä hämmentyneistä ilmeistä kun vastaukset ovat aika vähissä ja joudun toteamaan "etten nyt kyllä tässä tilanteessa voi kyseistä ehdokasta äänestää, toki hän varmaan asian ymmärtää..."
Kunnallispolitiikkaan kun vielä jossain määrin jaksan uskoa, tuo valtakunnan markkina- ja mielikuvashow ei oikein jaksa innostaa.

kide

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #54 : 09.10.2012, 11:14 »
En aio äänestää ketään tänäkään vuonna, koska en ymmärrä mitään politiikasta ikinä  >:(

Ei toi kunnallispolitiikka mitenkään erityisen monimutkaista ole - sinne valittujen tekemisistä en kylläkään aina ole erityisen tyytyväinen, siksipä kannan korteni kekoon samalla toivoen, että mahdollisimman moni äänestäisi ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kunnallisvaalit_2012

allegoria

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #55 : 09.10.2012, 14:37 »
Heh he, jos ei meinaa keksiä ehdokasta niin mikseipä vaalikuvakin voisi joskus ajatuksia herättää, täällä oli aika hyvää settiä  :D  http://www.facebook.com/SuomenKaruimmatVaalikuvat?ref=stream

Esim. "nro 667, Vapaus, Vauraus ja Vampyyrit!"

Uniform

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #56 : 10.10.2012, 19:56 »
Kokoomus tai hurrit
Tottakai äänestän
Ennakkoon

ruiner

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #57 : 10.10.2012, 22:40 »
Vasemmalle mennään, perheellinen mieluusti (eli kertokaa ehdokkaat jotain jälkikasvustanne niillä kotisivuilla kuten 2 ala-asteikäisen isä/äiti tms) koska tietää mitä opetuksen/päivähoidon säästöt tarkoittaa käytännössä. Sosiaali- ja terv.huollon työstä plussaa (vaikka se on meillä päin mennyt jo reisille), myös opettajaa voisin äänestää.

Jalkovälin värkillä ei oo väliä, tosin jälkikäteen tarkasteltuna huomaan useammin äänestäneeni naista.

mirri

Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #58 : 15.10.2012, 11:44 »
Äänestän, itseäni, jos en äänestäis itseäni niin tietäisin silti puolueen. Koska juurikin puoluetta äänestetään näissäkin vaaleissa. Luultavasti äänestän ennakkoon.

On munkin mielestä edelleen kumma, että nää vaalit on ne jotka vähiten kiinnostaa ihmisiä. Kuitenkin nää vaalit on ne, jotka jokapäiväiseen elämään vaikuttaa eniten.

edit: ja nii joo, äärivasemmalla mennään toki.

Lilith

  • Vieras
Vs: Kunnallisvaalit lähestyy...
« Vastaus #59 : 15.10.2012, 12:46 »
edit: ja nii joo, äärivasemmalla mennään toki.

Jee! Samis   ;)