Kirjoittaja Aihe: Hengityksen rajoitusleikit  (Luettu 107251 kertaa)

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #75 : 30.03.2018, 11:02 »
Tykkään. Mutta niinku. Ilmeisesti kasvoissani on pintaverenkierto niin herkkää ja pinnassa, että vetää aika pahasti punaisille verenpurkaumille naaman täyteen ja sen kanssa sitten ollaan päivä pari :-\ Lienen myös herkkä hapenpuutteelle(?), sillä pientä pistelyä ehtinyt kokea lyhyen rajoitushetken aikana tossa kulmakarvojen välissä.

Tuleeko muille jälkiä tai kipuaistimuksia tms. herkästi? Tai ollenkaan...?

submit

  • Vieras
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #76 : 30.03.2018, 13:38 »
Tykkään. Mutta niinku. Ilmeisesti kasvoissani on pintaverenkierto niin herkkää ja pinnassa, että vetää aika pahasti punaisille verenpurkaumille naaman täyteen ja sen kanssa sitten ollaan päivä pari :-\ Lienen myös herkkä hapenpuutteelle(?), sillä pientä pistelyä ehtinyt kokea lyhyen rajoitushetken aikana tossa kulmakarvojen välissä.

Tuleeko muille jälkiä tai kipuaistimuksia tms. herkästi? Tai ollenkaan...?
Ei ole näistä leikeistä tullut jälkiä eikä kipuja, sen verran lempeää toimintaa ollut, mutta oksentamisesta oon kyllä saanut kasvoihin näitä ihan pieniä verenpurkauksia eli petekioita.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #77 : 30.03.2018, 13:46 »
^ Aa, sain nimen sille, kiitos! :) Eli sinänsä ne verenvuodot eivät kai ole vaarallisia, mutta se kipristely voisi nyt kyllä olla sellainen, minkä laskisin vähän varoitusmerkiksi ettei tartte tehoja lisätä... *maallikoi*

submit

  • Vieras
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #78 : 30.03.2018, 13:54 »
En uskalla ottaa kantaa, missä raja näissä ilmaleikeissä menee.


Mutta toiset on alttiimpia petekioille. Esim. atoopikot ja muut herkkähipiäiset. Jos verenpurkauksia tulee ilman syytä, kandee mennä lääkäriin.

latexbun

  • Vieras
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #79 : 30.03.2018, 14:43 »
Keuhkojen tilavuus vaikuttaa luonnollisesti myös asiaan ja näissä tilavuuksissa on suuriakin eroja ihmisten välillä. Siinä missä toinen voi helpostikin pidättää hengitystään 30 sek. ajan, toinen on pulassa jo 15 sek. jälkeen. Kyse ei ole useinkaan tahdonvoimasta tai haluttomuudesta pidättää hengitystä, vaikka valitettavasti tähänkin ajatteluun olen törmännyt. Varovasti siis ainakin alussa, uusi kumppani ei välttämättä kestä samaa käsittelyä kuin edellinen.

Btw: Huolestuttavan harva osaa elvyttää ja mielestäni jokaisen joka näitä asioita tosissaan tekee, tulisi tietää kuinka toimia jos toinen vaipuu tajuttomaan tilaan ja hengittää/ei hengitä.

Hra K

Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #80 : 30.03.2018, 14:59 »
Lyhyesti sanon tähän:

"Kuristaminen eri tavoin sulkee kokonaan tai osittain kaulavaltimoitten verenkierron aivoihin.  Tehokkaimmillaan uhri menettää tajunnan 7-14 s kuluessa."

En tiedä minkäasteisesta tajuttomuudesta alkutekstin kirjoittaja puhuu mutta noin arkikielisesti tajun saa kankahalle - eli ihmisen tilaan, jossa veltostuu ja ei muista jälkäteen mitä tapahtui - alle neljän sekunnin ainakin omien kokemusten mukaan. Aivojen ylemmät toimminnot pysähtyvät varsin nopeasti kun verenkierto seisahtuu tai verenkierto heikkenee riittävästi mutta jatkavat toimintaa ihan normaalisti sen jälkeen, kun veri taas alkaa liikkumaan.

Noin otsikkolla "hengityksen rajoittaminen" on typerää puhua kuristamisesta kun se ei ole hengityksen rajoittamista.

 K

Ko80

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 273
  • Ai mitä sanoit haluavas?
  • Galleria
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #81 : 31.03.2018, 09:53 »
Näyttää menevän monella puurot ja vellit sekaisin...

Kuristaminen (verenkierron estäminen kaulalta)
Kevyt painaminen väärästä paikasta voi aiheuttaa vagushermo ärsytyksen jolla sykkeet laskee ja taju saattaa mennä parissa sekunnissa.
Kovempi kuristaminen aiheuttaa nopeasti kaulavaltimoiden kasaan painumisen ja vagushermo ärsytyksen jolloin taju karkaa ja mahdollisuus aivovauriolle kasvaa todella nopeasti mitä pidempään tajunnan menetyksen jälkeen verenkierto on estynyt.

Hengityksen rajoittaminen ( ilmavirran esto keuhkoihin)
Ihminen sietää tällä tavoin hapen puutetta huomattavasti kauemmin.
Itse pystyn pidättämään henkeä reippaan 2 minuuttia aivan vapaaehtoisesti pienellä etukäteisharjoituksella.
Tunne ilman loppumisesta tulee huomattavasti nopeammin kuin oikea tarve.
Huomattavaa että ihmisen hengityksen säätelyssä yhtenä isona tekijänä on hiilidioksidi eikä happi. Joten jos rajoitetaan niin tulisi huolehtia että rajoitettavalla on välillä tarpeeksi aikaa tuulettaa keuhkot kunnolla.

Jos alatte leikkimään jotain muuta kuin käden pitoa kurkulla pannessa, niin käykää sen verran opissa että osaatte edes erottaa tajuttoman ja elottoman. Osaatte tarvittaessa avustaa hengitystä puhaltamalla ja elvyttää.

Varmasti hyvät kiksit saa asiasta mutta kyse on peruselintoimintoihin kajoamisesta. Ihan turvallista kun tietää mitä tekee. Aivan helvetin vaarallista ja idioottimaista jos vaan fiilispohjalta testailee...

submit

  • Vieras
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #82 : 31.03.2018, 10:17 »
Joo, parempi otsikko voisi olla joku "Hapenpuute/asfyksia-leikit" tms.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2258
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #83 : 31.03.2018, 10:18 »
Hups, en jotenkin ajatuksissani tajunnut että tämmönenki ketju oli olemassa ja kirjoitin johonkin vanhaa ketjuun juuri, vaikka tämä on tainnut olla aktiivinen viimeaikoina :D

Pumpkin

Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #84 : 31.03.2018, 13:01 »
Tykkään. Mutta niinku. Ilmeisesti kasvoissani on pintaverenkierto niin herkkää ja pinnassa, että vetää aika pahasti punaisille verenpurkaumille naaman täyteen ja sen kanssa sitten ollaan päivä pari :-\ Lienen myös herkkä hapenpuutteelle(?), sillä pientä pistelyä ehtinyt kokea lyhyen rajoitushetken aikana tossa kulmakarvojen välissä.

Tuleeko muille jälkiä tai kipuaistimuksia tms. herkästi? Tai ollenkaan...?

Mulla tulee myös usein pieniä verenpurkaumia kasvoihin, erityisesti silmänalueen iholle ja silmiin. Eli et ole ainoa :)

Rennet

  • Vieras
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #85 : 13.07.2018, 11:07 »
Luin tän kommenttiketjun jo useampi päivä sitten, mutta silloin jäi oma viesti kirjottamatta. Jostain syystä tän harrastuksen myöntäminen tuntuu vaikealta, jopa tällä foorumilla. Mutta on tätä tullut harrastettua ja nimenomaan yksin.

Lähes siitä asti kun koko itsetyydytyksen alotti niin oon kasannut paksuja peittoja ja tyynyjä naaman päälle ja sit 17 vuotiaana tuli ostettua yks vyö, sitä on tullut käytettyä nyt 11 vuotta. Pari kuukautta sitten kokeilin muovipussia, mutta siinä alko tulemaan paniikki vähän liian nopeesti, joten se on tähän mennessä jäänyt yhteen kertaan. Ja ehkä parempikin pitäytyä siinä tutussa, jonka kanssa on oppinut mikä on just tarpeeksi eikä yhtään liikaa.

Oon muutaman kerran pyytänyt avomiestä pitämään kättä mun suun edessä tai kuristamaan seksin aikana ja on se niin tehnytkin, ei kovaa ja lyhyen aikaa vaan. Tuntuu että toisen tekemänä mulle tärkeintä siinä ei olisi se että happi loppuu, vaan enemmän se, että tietää että se toinen voisi halutessaan tehdä mulle mitä vain ja nähdä ja tuntea sen vahvan käden tarttumassa mun kaulaan. Joten en välttämättä edes haluakaan (vielä) että joku toinen kuristaa mua yhtä kovaa kuin miten mä itse sen teen.

Hei, kiinnostaisiko vaihtaa ajatuksia tästä yksityisviesteinä ?

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 281
  • Galleria
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #86 : 14.07.2018, 00:16 »

käykää sen verran opissa että osaatte edes erottaa tajuttoman ja elottoman.


Tossa on sininen akka maannut jo pari päivää soffalla, soitanko 112 vai testamenttaanko smurffeille.  ;D

Kinkykundi

Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #87 : 14.07.2018, 08:23 »
Tämä aihealue ei oikeastaan ole koskaan kuulunut omaan repertuaariin, vaikkakin kiinnostusta on jonkun verran ollut. Tosin sellaista kumppaniakaan ei ole ikinä ollut, kuka olisi hengityksen rajoittamisesta ollut kiinnostunut, joten kokemukset aiheesta rajoittuvat lähinnä tahattomiin hengityksen rajoittumisiin naamalla istumisen yhteydessä. Se taas ei ole niin kivaa kuntietää itse ettei toinen tiedä mitä tekee.

-Mermaid-

  • Vieras
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #88 : 03.03.2019, 00:28 »
Olen käyttänyt suojanaamaria, käden painamista kasvoille, kuristamalla hapensaannin rajoittamista, sekä ns. hapettamista (käsivarsilla tehtävä lukko, joka salpaa verenkierron aivoihin).
Kaikissa tapauksissa käytän erittäin suurta varovaisuutta, erityisesti kuristettaessa.

Kuristettaessa kurkusta on syytä kiinnittää huomiota siihen, ettei paina kurkunpäätä, joka vahingoittuu kokolailla helposti. Naruja tms. välineitä en käytä hengityksen kontrollointiin, koska tuntuma subiin puuttuu.

Pelottavinta vinkulelulle tuntuu olevan hengitysteiden peittäminen kädellä, tai korkitetulla suojanaamarilla. Tämä on turvallisin menetelmä ylläluetelluista ja luo helposti pakokauhun tuntemuksia. Kannattaakin jutella tästä subin kanssa ennen, ja jälkeenpäin. Kokeilla ensin varovasti ja edetä vain, jos tunnutaan selviävän ilman traumoja. Joskus on lopetettu ensimmäiseen kertaan, kun se on ollut henkisesti liian kova paikka. Tärkeintä on kuitenkin subin hyvinvointi.

Olen kokeillut tuota kuvailemaasi ns. hapettamista (käsivarsilla tehtävaä lukkoa) ja siitä jäi hyvin seksuaalinen tunne (kuin seksi, mutta ei orgasmia  :)) ). Ei tullut lisää, vaikka pyysinkin  :)) Niinpä kysynkin: mikä määrä on sallittu tehdä tätä? Mikä on turvaraja? Kerran tunnissa vai kerran päivässä? Vai onko lainkaan? Pitääkö jotain ottaa huomioon, kuten painoraja?  ^-^

Neiti

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 22
  • I`m not a princess, I`m The Queen.
  • Galleria
Vs: Hengityksen rajoitusleikit
« Vastaus #89 : 20.10.2019, 19:22 »
Tykkään. Mutta niinku. Ilmeisesti kasvoissani on pintaverenkierto niin herkkää ja pinnassa, että vetää aika pahasti punaisille verenpurkaumille naaman täyteen ja sen kanssa sitten ollaan päivä pari :-\ Lienen myös herkkä hapenpuutteelle(?), sillä pientä pistelyä ehtinyt kokea lyhyen rajoitushetken aikana tossa kulmakarvojen välissä.

Tuleeko muille jälkiä tai kipuaistimuksia tms. herkästi? Tai ollenkaan...?

Mullekin tuli yhden leikin jälkeen pienenpieniä purkaumia silmien ympärille. Ja joskus tulee kevyemmästäkin breath playsta ikävä tunne otsan/silmien alueelle. Sen takia (myöskään) en harrasta tätä jatkuvasti, mutten ole myöskään saanut mistään muusta niin taianomaista oloa. Aivan kuin jossain huumeissa olisi.