Hmm. Sillätapaa kinkkinen juttu, että kuitenkin kyseessä on siis nimenomaan historiallisesti naisvihalatautunut haukkumasana (eng. slur, on ihan kuvaava—myös
bitch, eli spesifisti
narttu, on naiskohtanen slurri tälleen ohimennen btw). Latautuneeksi tiedän sen ihan siitä miten paljon kyseinen termi on omaan elämääni vaikuttanut kun sitä on pikkutytöstä asti omaan toimintaani milloin missäkin muodossa sovellettu, menemättä nyt liiaksi yksityiskohtiin. Valitettavasti mentaliteetti, joka tekee siitä niin voimallisen sanan, elää ja voi hyvin eikä siitä faktasta pääse mihinkään—siksipä siitä on hyvä voida keskustella!
En usko siitä olevan hyötyä että soimaa sitä sanaa hallitusti BDSM-kohtauksessa käyttäviä ihmisiä. Ei ole minun tehtäväni holhota miten kukanenkin itse omat tuntonsa ja kipunsa käsittelee; voin vain olla reilu kaveri joka kuuntelee kun kuunnella voi, tietää ja ilmaisee rajansa rehellisesti, tekee tästä maankuoresta vähemmän ahdistavan pinnan elää omalta osaltansa muutenkin.
Minulle on aivan ehdoton ei, että sanoja 'huora', 'lutka' tai 'narttu' sovellettaisiin itseeni missään muodossa kenenkään toimesta. Ei, vaikka sen sanoja oliskin nainen, domme. Loistava vaihtoehto näille kaikille on 'ämmä'. Ehkä aikanaan vielä 'akka', kun oikein pääsen hopeutumaan ja kasvattamaan arvokkuuttani. Katsotaan.
Mutta kun miespuolisesta subista puhutaan? Saattaa minunkin suuni taipua siihen että nimittelisin tätä lutkaksi. Silloin toki pitäisi hänenkin ansaita kyseinen sangen äkkiväärä nimitys-- olemalla jotenkin poikkeuksellisen pidäkkeetön ja säälittävä otus. Siis,
niin itseään alentava kiimainen häröpallo ja friikki, ettei voisi muuta tehdä kuin vaikuttua minun ihailtavakseni avautuneesta luomakunnan kukkasesta.