Kirjoittaja Aihe: Miksi niin monet kinkyt preferoivat polysuhteita?  (Luettu 332 kertaa)

FoxyLady

Onko se ainoa vaihtoehto? Vai onko polysuhdetta hakevat vaan yliedustettuina treffipalveluissa, kun monot ovat kiltisti kotona pervoilemassa sen yhden ja ainoan kumppanin kanssa?

Millaisia ajatuksia tämä aihe herättää?

Uteliaatsormet

Vs: Miksi niin monet kinkyt preferoivat polysuhteita?
« Vastaus #1 : 25.12.2025, 17:06 »
Kinkyissä lienee keskivertoa enemmän liberaaleja näkemyksiä, jolloin polyt luonnollisesti näkyvät myös treffipalstoilla.

Samaan aikaan sen oman yksisarvisen löytäneillä ei ole niin isoa tarvetta olla näkyvästi alustoilla, kun kaikki tarvittava löytyy kotoa. Baarista voi lähinnä hakea inspiraatiota omiin ajatuksiin tai parisuhteeseen, mutta syvemmälle meneviä aktiivisia keskusteluja ei valitettavasti löydy älyttömän paljoa.

Mutta jos rivien välistä voi lukea kysymyksen, niin kyllä täältä löytyy onnellisia mono-kinksuhteita. Parin vuoden pohjilla tuntuu, että yhdestä suhteesta voi saada älyttömästi irti ja että ajan kuluessa suhde vain syvenee ja pervoilut paranevat.

Taleir

• Uusi asiakas
  • *
  • Lempeä Isäntä
  • Galleria
    • Taleirin esittely Baarissa
« Vastaus #2 : 26.12.2025, 23:30 »
Sormet tuossa yllä varmaan kertoi perusasiat.
Sosiaalinen näkyvyys. Ihan tilastotiedekin: kun polyamoriset muodostavat useampia suhteita, niin heidän näkyvyytensä (osin) polyamorisilla markkinoilla on vastaavasti niin monta kertaa suurempi. Ja vielä kun kinky-maailmassa sessiointi ja sitä kautta nopammat suhteet ovat yleisiä, niin se taas nostaa näkyvttä niihin parisuhteisiin vetäytyviin nähden.
Ja mitä nyt lyhyen aikani aikana olen nähnyt, niin siinä on myös jonkinlaista näkyvyyden attraktoria. Ei voi yleistää simppelisti, mutta eniten näkyvimpien ja energisimpien keskuudessa on jonkinlainen kokemusten ja asioiden kerääminen tai kertyminen linjana.

Olen seurannut joitain (pääasiassa anglosaksisen maailman) tieteellisiä white papereita, ja vaikka polyamorisuus on moninkertainen (tutkittujen) kinky-piirien sisällä, niin ei se silti ole hallitseva maailmanjärjestys. Se on vain yleisempää. Kuin tavisten ja vaniljoiden kesken.

Itse tällaisena semi-vaniljana dom:ina olen halunnut suosia ja tukea vastaavien satelliitti-kinkyjen osallistumista. Kaikki eivät ole ääritapauksia, vaikka voimakkaiden tapausten näkyvyys,  identiteetti ja painoarvo on suuri. Mediaani ei varmasti ole kuitenkaan siellä.

Joten antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta pääasia että kukit itse sellaisena kuin olet.
Suosin myös pehmeämpiä kinky-ihmissuhteita. Mitä ihmettä se sitten tarkoittaisikaan.
Myös omaksi edukseni, koska olen kiusallisen monogaminen tähän maailmaan ja toivon näkeväni enemmän itseni kaltaisia!  ;D

susa-anniina

• Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #3 : tänään kello 00:11 »
Muuhun en ota kantaa, mutta itsellä tähän on johtanut useampi tekijä.

En ole löytänyt yhdestä ihmisestä sitä kaikkea, mitä kaipaan suhteessa ja yhdelle ihmiselle olisin lähtökohtaisesti liikaa. Edellisen kerran kun yritin olla monogamisessa suhteessa, olin esimerkiksi liian seksuaalinen, jopa siinä määrin, että toisella omien sanojen mukaan meni maku koko kinkyyn.

Itse en taida olla mono enkä poly, vaan ambiamorinen. Polyjen maailmaan hyppääkinen ei ole ollut mikään helppo ratkaisu (vaikka tavallaan olen ollut siellä aina), vaan olen joutunut opettelemaan paljon esimerkiksi itsestäni, kommunikoinnista, muiden huomioimisesta, mustasukkaisuuden käsittelystä, siitä miten voin olla omanlaisensa vaikka muut olisivat muuta ja työstämään sitä itselle, että tämä on ok. Näiden kanssa joudun vieläkin työskentelemään ja varmaan loppuelämän ajan.

Kuitenkin elämä on varsin karulla tavalla opettanut, että elämä on tässä ja nyt. Huomisesta ei voi olla varma ja haluan nauttia asioista. Jos se omassa elämässä tarkoittaa sitä, että itsellä on useampi ihminen ja näillä minun lisäksi muita, niin sitten se on niin. On tavallaan myös helpottavaa, ettei minun tarvitse vastata toisen kaikkiin tarpeisiin eikä rajata omaa tekemistä siihen, mitä yksi ihminen haluaa minun kanssani tehdä. Sitä paitsi kun tapaa vain ihmisiä joista aidosti pitää, voi saada hyvän mielen myös myötä elämisen kautta  siitä, että se itselle tärkeä ihminen kokee mukavia asioita jonkun muun kanssa. Tämänkin opetteleminen on ollut oma tiensä.

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
« Vastaus #4 : tänään kello 06:36 »
Miksi tyytyä yhteen ?
Monona suhteesta saa rakennettua helpommin syvemmän ja merkityksellisemmän.
Polynä suhteet jää hieman vajaaksi koska on muitakin jotka vie osan huomiosta ja ajasta.

Itselläni on vain yksi lelu kenen kanssa ei ole ollut useiden kuukausien monosuhdetta taustalla ja tuo eroaa selkeesti muista.

The_Peikko

• Asiakas
  • **
  • Älä kysy, jollet halua kuulla vastausta
  • Galleria
    • Käsi hiekassa ja sinussa
« Vastaus #5 : tänään kello 08:30 »
Luulen että kinkyt eivät preferoi polysuhteita yhtään sen enempää kuin vaniljatkaan. Maailma vaan muuttuu. Toki on monia jotka vaan tykkäävät jättää takaportin auki ja polyilla sen takia, ikävä kyllä.