Kirjoittaja Aihe: Feminismi  (Luettu 95458 kertaa)

Kettu vinossa

  • Vieras
Feminismi
« : 20.04.2013, 11:29 »
Tästä aiheesta ei ollut vielä keskustelua, mutta tasa-arvokysymyksiä ja naisten asemaa on paljon tälläkin foorumilla keskusteluissa käsitelty. Yleisön pyynnöstä laadin feminismikeskustelun.

Voitte pohtia esimerkiksi näitä kysymyksiä:

1. Oletko feministi? Perustele!
2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?
3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?
4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?
5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?
6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?

Saa toki pohtia lisää kysymyksiä.



Omat pohdintani:

1. En ole feministi, koska pidän miehiä monessa asiassa naisia parempana ja viihdyn paremmin miesten kuin naisten seurassa.

2. Vastustan sukupuolistereotypioita, mutta moni mediassa näkynyt (yleensä feministien tekemä) sukupuolistereotypioiden vastainen projekti on mennyt mielestäni päin mäntyä. Olen nainen, mutta sukupuoli-identiteetiltäni tomboy. Sain aikoinani sukupuolineutraalin kasvatuksen, eli sain tyttönä vapaasti leikkiä poikien leluilla, käyttää poikien vaatteita ja pelata videopelejä ilman, että kukaan olisi sanonut ettei semmoinen sovi tytöille tai että olisi ohjannut minua tekemään tyttömäisempiä juttuja. Myöhemmin on harmittanut, että naisena minulta on vaadittu joitakin stereotyyppisiä naisten asioita, kuten on pyydetty pukemaan juhliin hame housujen sijaan ja pyydetty laittamaan meikkiä naamaani.

3. En ota tähän kantaa, aivoihin sattuu.

4. Mielestäni saa. Saa pukeutua myös burkaan ja muihin peittäviin perinneasuihin. Ei niitä minun mielestäni saisi kieltää "feminismiin" vedoten; miksi taistella naisten vapaan pukeutumisen puolesta rajoittamalla naisten pukeutumista?

5. Moni netissä kohtaamani feministi on sitä mieltä että nainen saa itse päättää vartalostaan (tarkoittaa esimerkiksi abortteja, tatuointeja ja lävistyksiä), mutta vastustaa silti naisia, jotka hankkiutuvat kosmeettisiin plastiikkakirurgisiin leikkauksiin kohentaakseen ulkonäköään. Omasta mielestäni nainen saa muokata kehoaan niin paljon kuin huvittaa. Muistan, kun ollessani lapsi 1990-luvun alussa, monia naisia kehotettiin vihaamaan Pamela Andersonia ja kaikkia hänen näköisiään naisia, kun he olivat "keinotekoisia, muovisia ja rumia" sekä "naista alentavia". Omasta mielestäni Pamela Anderson oli hyvin kaunis nainen, ja pidin hänen kritisoijiaan vain kateellisina, etteivät he itse voi koskaan näyttää samalta.

6. Mielestäni mallimittainen nainen voi myös olla älykäs. En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä ihminen joka ei täytä länsimaisia kauneusihanteita on aina automaattisesti paras ja älykkäin. Heille olisi varmasti suuri kauhistus, jos joku upea tissiblondi tulisi tarjoamaan apua vaihtoehtokulttuurin projektiin. Myös jotkut kinkyt ovat sitä mieltä, ettei kinkyseksuaalisuutta missään nimessä sovi esittelemään kukaan mallimittainen ihminen, koska "stereotyyppiset täydelliset tissitähtöset" sopivat vain vaniljaseksuaalisuuden esittelyyn. Kinkyseksuaalisuutta esitelköön heidän mielestään mieluiten mahdollisimman "vaihtoehtoisen" näköinen ihminen, vaikka joku tatuoitu ja lävistetty anorektinen lattarintainen gootti, joka on tynnä viiltelyhaavoja.

Purppura

Vs: Feminismi
« Vastaus #1 : 20.04.2013, 12:22 »
1. Oletko feministi? Perustele!
Riippuu määritelmästä ja siitä keneltä kysytään. Olen tavannut naisia joiden mielestä mies ei voi olla feministi. Olen tavannut naisia joiden mielestä olen feminsiti. Mene ja tiedä, en uskalla ottaa kantaa kun en saa sanan sisältöä määrittää.
2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?
Perseestä. Ihmisten pitäisi saada tehdä mitä haluavat, jos siihen kykenevät, riippumatta siitä onko viimeinen kromosomipari XX van XY.  Ei pitäisi olla 'poikien' ja 'tyttöjen' juttuja, mutta minkäs teet tässä yhteiskunnassa.
3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?
Ei ole. Niin kauan kuin ihminen itse valitsee mitä hän haluaa kokea, ristiriitaa ei ole.
4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?
Miksei saisi? Eri juttu sitten saako julkisen naamioitumisen kieltää, tai saako tietyt uskonnolliset vaatteet kieltää. Miesten pitäisi voida vetää hame päälle ja päinvastoin.
5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?
Saa. Kaikkialla maailmassa tämä ei toteudu, mikä on paskempi juttu. Jos joku haluaa isontaa tissinsä niin siitä vain, ei ole minulta pois.
6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?
Ei? Laitettu ja kaunis nainen voi olla myös älykäs ja kinky. En usko että äly ja ulkonäkö korreloivat kovinkaan paljoa. Muuten komppaan Kettua yllä.

Koo

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #2 : 20.04.2013, 14:42 »
1. Oletko feministi? Perustele!
Eihän tällaiseen voi vastata kun ei tiedä mikä on kysymyksenasettajan ajatus feminististä! Yksinkertainen idiotismi on varmaan se, että "feminismi on tasa-arvoa naisten ja miesten välillä" mutta tuo on kyllä utopiaa - naiset ja miehet EIVÄT voi tasa-arvoisia jokaisessa asiassa mitä elämässä on! Minulla oli pitkään tapana pitää itseäni feministinä kunnes truufeministit kerran haukkuivat minut maan rakoon koska teen kuulemma feminismille isoa hallaa olemalla ns miesten töissä  ::) Joskus vastaan alkuperäiseen kysymykseen (muka)vitsikkäästi "ei, en ole feministi koska en tiedä miksi minun pitäisi laskeutua miesten tasolle"  ::) Tänään pyrin ajattelemaan naisia ja miehiä henkilöinä joilla on erilaisia ominaisuuksia ja mielipiteitä sekä elämänkatsomuksia sen enempää lokeroimatta.

2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?
"Oikea" vastaus on tietenkin se, että ne ovat väärin/huonoja/tms, mutta... olen sitä mieltä että stereotypioita ei synny jollei suuri joukko ihmisiä omalla käyttäytymisellään aiheuta näiden muodotsumista joten siis, hyvin pitkälle stereotypiat ovat oikeassa.

3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?
Sessiothan ovat eräänlaista leikkiä, eikös vaan? Joten leikkijät voivat olla ihan minkälaisen aatesuunnan edustajia tahansa, leikissä ollaan sitten jotain muuta. 24/7 orjat ja körttisubit sun muut varmaan vastaavat omasta puolestaan - heidän rooleihinsa asettuminen ei minulta edes ajatuksissa onnistu!

4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?
Monipolvinen kysymys. Eräs ex oli sairaalloisen mustasukkainen ja vahtasi tarkkaan minkälaisia vaatteita pidän, mutta sillä asialla ei ollut mitään tekemistä feminismin kanssa. Työelämä saattaa sanella pukeutumiskoodin, mutta se tekee sen kyllä miehillekin vastaavanlaisissa ammateissa! Naisella voi olla jakkupukuvelvoite mutta ei se mieskään vastaavissa töissä farkkuihin voi pukeutua joten tuollakaan ei ole feminismin kanssa mitään tekemistä. Ehkä tässä haetaan takaa sitä saako naisella on paljastavat vaatteet eikä sitä saa pitää itseaiheutettuna jos joutuu raiskatuksi? Tässä mielessä naisen totta kai pitää saada itse päättää miten pukeutuu eikä se saa kääntyä häntä vastaan.

5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?
Täysi-ikäinen saa. Yksiselitteisesti. Minun mielestäni.

6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?
Ei, ajatteleeko joku todellakin noin? Eikö tuo ole jo aikaansa elänyt ajattelumalli, että kaunis nainen ei voi olla älykäs? Ihan sama kuin ajattelisi, että ruma nainen on automaattisesti älykäs. Mitä se ei ole.


KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #3 : 20.04.2013, 14:46 »
Olisi ihan kiva, jos naiset olisivat ensin edes tasa-arvoisia keskenään. Naisvaltaisilla aloilla nokkimisjärjestys, juoruilut ja selkäänpuukottaminen on kai sitä feminismiä parhaimmillaan.

Uniform

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #4 : 20.04.2013, 15:04 »
Hysss Vormu.... Nyt ihan hiljaa....         Hys!  >:D

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #5 : 20.04.2013, 15:11 »
No kun naiset mokomat ajattelee ja elää niin tunteella eikä tunteet ole useinkaan loogisia.
Sanotaan yhtä, tehdään toista ja sitten ihmetellään miksi taas minua kohdellaan epätasa-arvoisesti.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #6 : 20.04.2013, 15:26 »
1. Oletko feministi? Perustele! En ole kun olen mies =) mutta jotukut aatteeni on lähellä sovinismia hyi hyi =)


2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista? Tämän voisi ympätä siihen miehen euro on naisen arvo summa 70senttiä

tuskin näistä koskaan päästään että jos romiksella tulisi vastaan "hemaiseva blondi dd kupeissa" kysyisin varmaan

missä duunarit on =)


3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa? Erittäin

mielenkiintoinen pointti mutta näkisin tässä mahdollisuuden äärikorpi feministeille rupeaa vaan Dominaksi

saa pompottaa miehiä halujensa mukaan,miehet tekee kaikki työt mitä haluat,saat vielä rahaa/lahjoja siitä

että piekset sovinistit "vereslihalle", ne puheet että tuossa palvelet miestä voit kuitata vertauksella normityöhön

jossa enimmäkseen sen suurimman rahallisen hyödyn saa mies/miehet..

4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?Miksi ei mutta ei sit pidä suuttua jos huudan mitäs kundi kun kaikkia ei

farkut päällä naiseksi tunnista =)

5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee? Mielestäni saa vaikka esim monessa

tutkimuksessa on todistettu että suurinosa miehistä EI pidä silareista yms  tätä ei kaikki tunnu tietävän,,


6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky? Aika provosoivasti kysytty mutta vastaan ympäripyöreästi

katuuskottavuus kinkypiireissä on toisista in toisista ei =)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2013, 15:52 kirjoittanut orjamies »

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #7 : 20.04.2013, 15:48 »
No kun naiset mokomat ajattelee ja elää niin tunteella eikä tunteet ole useinkaan loogisia.
Sanotaan yhtä, tehdään toista ja sitten ihmetellään miksi taas minua kohdellaan epätasa-arvoisesti.

Unohdit listasta hormonit  :D. Akkalaumaa on mukava ohjastaa... esim. koskaan ei voi tietää mistä nyt taas kenkä puristaa...vaikka kysyy kaksi kertaa päivässä palaverissa että onko kysyttävää tai jokin asia epäselvää ei vain saada suuta auki. Seläntakana sitten onkin hyvä avautua kun ei saa tarpeeksi tietoa  eikä asioista kerrota  :'(.


SweetTheSting

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #8 : 20.04.2013, 16:12 »
1. Oletko feministi? Perustele!

Mielestäni olen. Kannatan kaikkien sukupuolten keskenäistä tasa-arvoa kuitenkaan haluamatta kieltää niiltä niiden erityispiirteitä. Tosin joillakin tuntuu olevan feminismistä sellainen käsitys, että sen pohjimmainen tarkoitus on polkea miehisyyttä munille. Tätä ei auta se, että jotkut "feministit" edesauttavat tätä käsitystä, mikä on aivan helvetin perseestä.

2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?

Olen siinä mielessä vähän sosiaalisesti vammainen, etten aina ihan ymmärrä joidenkin luokitusten ja stereotypioiden olemassaoloa niin ajatuksen kuin konkretiankaan tasolla. Tähän törmään aina silloin, kun joku huomauttaa tai tekee oletuksia minusta itsestäni ulkomuotoni perusteella enkä yhtään tajua, mitä oikein tapahtuu. Itse olen kai kasvanut niin sukupuolioneutraalissa ympäristössä, ettei pääni sisälle ole rakentunut joitakin lokeroita. Jos tiivistäisi vastauksen yhteen sanaan: hämmennys  ???

3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?

En. Minä saan mielestäni kuvitella päässäni vaikka kolmannen maailmansodan olematta siitä huolimatta väkivaltainen mulkvisti. Vallan luovuttaminen on aina minun käsissäni, eikä sitä saa kukaan ilman lupaani minulta viedä.

4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?

Saa, kunhan ei syntymäpuvussaan juokse ympäri toreja  ;D

5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?

Kyllä. Myönnän itsekin kauhistelleeni maailman suurimpia silikonitissejä, mutta minun mielipiteelläni ei sen suhteen ole paskankaan väliä. Netissä olen myös törmännyt ihmisiin, jotka pitävät korsettineulotuksia sairaana paskana, mutta ei sekään estä minua pitämästä niistä.

6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?

En taaskaan ymmärrä tätä luokitusta. Olo on kuin puulla päähän lyöty.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #9 : 20.04.2013, 19:22 »
1. Oletko feministi? Perustele!
Enpä usko että olen. Olen aika konservatiivinen ja perinteinen ja mun mielestä on olemassa miesten ja naisten ammatteja.. vaikka noin esimerkkinä.
Vanhanaikainen kotikasvatus istuu sitkeässä.

2. Mitä mieltä olet sukupuolistereotypioista?
Ajatuksen tasolla on aina hyvä murtautua niistä, mutta käytännössä sorrun niihin liiankin usein.

3. Koetko että feminismi on ristiriidassa alistumisfantasioiden ja/tai alistumissessioiden kanssa?
Vaikea sanoa ei-alistuvan naisena, mutta uskon että alistuvilla feministeillä on ajatuksissaan melkoinen myllerrys. Itselläni sadismi ja dominoivuus herättää ristiriitoja sen kanssa että uskon perinteisiin sukupuolirooleihin.  :))

4. Saako nainen pukeutua miten haluaa?
Tietenkin saa

5. Saako nainen todella päättää itse, mitä hän omalle vartalolleen tekee?
Toivottavasti kyllä.

6. Onko kauneusihanteet täyttävä, meikattu ja kaikin puolin stereotyyppinen nainen häpeäksi koko sukupuolelle ja automaattisesti tyhmä lutka, joka ei voi olla kinky?
No ei todellakaan, vaikka helposti huomaa ajattelavansa vähän sinne päin jos joku on todella "barbien" oloinen. Kunnes taas saa itsensä kiinni moisesta ajattelusta.


Näiden kysymysten myötä tajusin olevani todella kaksinaismoralistinen ja ristiriitainen ja ailahtelevainen, siis todellinen nainen..?  ;) >:D :-*

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #10 : 20.04.2013, 19:36 »
1. Oletko feministi? Perustele!
Eihän tällaiseen voi vastata kun ei tiedä mikä on kysymyksenasettajan ajatus feminististä!

Jätin tarkoituksella perustelematta feminismin. Feminismi on samanlainen suuntaus kuin muutkin -ismit, että on tsiljoona eri tapaa tulkita sama asia. Siksi tässä ketjussa itse kukin voi perustella, miksi kokee olevansa feministi tai miksi ei.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #11 : 20.04.2013, 19:50 »
No kun naiset mokomat ajattelee ja elää niin tunteella eikä tunteet ole useinkaan loogisia.
Sanotaan yhtä, tehdään toista ja sitten ihmetellään miksi taas minua kohdellaan epätasa-arvoisesti.

Ensimmäisen tuntemani subnaisen sanoin:
Miten miehet vois ikinä ymmärtää naisia, koska naiset ei ymmärrä edes itse itsään.

IKRM

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #12 : 20.04.2013, 20:51 »
On kaikkein mukavain sellaiselle subille näyttää mitä feminismi on, joka toitottaa sen ja tasa-arvon perään kunnolla. Näille nuppusille kun sitten näyttää miten se tasa.arvo toteutetaan, menään vaikka kaverin rakennustyömaalle ja siirrelään pikkase harkkokasoja ihan vain huvittain paikasta toiseen ja kun on saatu valmiikis, niin se ei ollutkaan hyvä paikka. Kumman nopeesti alkaa se feministisyys ja tasa-arvo toitottamine hiipumaan. Tätä kun jatkaa niin kauan, että kieltää feminstisyyden ja ei puhu sanallakaan tasa-arvosta, on subin pohjakoulutus aika hyvin reilassa.

Terhenneito

  • Vieras
Vs: Feminismi
« Vastaus #13 : 20.04.2013, 21:10 »
On kaikkein mukavain sellaiselle subille näyttää mitä feminismi on, joka toitottaa sen ja tasa-arvon perään kunnolla. Näille nuppusille kun sitten näyttää miten se tasa.arvo toteutetaan, menään vaikka kaverin rakennustyömaalle ja siirrelään pikkase harkkokasoja ,,,

Öö tuota. Mitä tällä voimannäytteellä tai vähemmän voiman osoittamisella on tekemistä feminismin, tasa-arvon tms. asioiden kanssa?

Ei kai se habakysymys ole ollut koskaan? Enkö ymmärtänyt vitsiä?


Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Feminismi
« Vastaus #14 : 20.04.2013, 21:17 »
On kaikkein mukavain sellaiselle subille näyttää mitä feminismi on, joka toitottaa sen ja tasa-arvon perään kunnolla. Näille nuppusille kun sitten näyttää miten se tasa.arvo toteutetaan, menään vaikka kaverin rakennustyömaalle ja siirrelään pikkase harkkokasoja ,,,

Öö tuota. Mitä tällä voimannäytteellä tai vähemmän voiman osoittamisella on tekemistä feminismin, tasa-arvon tms. asioiden kanssa?

Ei kai se habakysymys ole ollut koskaan? Enkö ymmärtänyt vitsiä?
Eikö  naisilla ole tarve aina huonekaluja pitkin taloa siirellä tasasen ajan mukaan. Tossa viedään nainen miesten maailmaan, mutta käyttäydytään siellä kuin nainen.