Kirjoittaja Aihe: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?  (Luettu 23465 kertaa)

MissSofia

  • Vieras
Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« : 09.05.2011, 23:35 »
Täällä on käyty keskustelua subspacesta ja flowsta sessioissa; miten ne vaikuttavat ihmisiin ja näkyvät heissä. Mutta miten tällaisen vapautuneen tilan voi saavuttaa? Asiaa ajattelemalla se tuskin tulee, mutta onko jotain "kikkaa", millä sen voi helpommin saavuttaa?

Vaniljaseksissä pystyn helposti vapauttamaan mieleni ja saavuttamaan flown, mutta sessioissa huomaan, että ajatukset ovat monesti aivan muualla. Arkiasiat tulevat väkisinkin mieleen, vaikka nimenomaan tahtoisin niistä karata hetkeksi. Voiko syy olla kokemuksen puutteesta (sessiokerrat laskettavissa yhden käden sormilla)? Huonosta valmistautumisesta? Jostain omassa päässäni olevasta klikistä?

Ennen kuin asia saa liian suuret mittasuhteet päässäni, kuulen mielelläni teidän kokemuksianne asiasta. Sana on vapaa. Uskallan uskoa, etten ole ainut, jolla on ollut sessiossa oikean mielentilan saavuttamisen kanssa ongelmia.  :P

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #1 : 09.05.2011, 23:59 »
Minulle se on ollut helppoa. En osaa oikein sanoa miksi, mutta subspace löytyy helposti. Aikaisemmin en sellaisesta edes tiennyt. Alistun vain yhdelle ja hänen persoona tekee asian helpoksi. Ei pelkkä persoona, vaan kaiken kokonaisuus. Jonkun muun kanssa ei olisi niin helppoa, ehei. En varmaan edes yrittäisi.

Eräs yksittäinen juttu on. Alan valmistautua jo hyvissä ajoin. Olen sessiosubi. Kun on sovittu aika, olen valmis ainakin tuntia ennen. Kävelen ulkona, käyn kahvilassa ja nautin kiireettömyydestä. Puhelin on jo äänettömällä. En ajattele enää työasioita. Rauhoitun hiljalleen ja unohdan muun. Olen jonkinlaisessa tilassa heti session alussa, me emme puhu ja neuvottele. Hän saattaa sanoa jotain, kysyä vointia. Vastaan nyökäten tai parilla sanalla. Arkiasiat eivät enää tule mieleen.

En siis keskity mihinkään subspaceen, vaan totaalisesti rauhoitun.

I-me

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #2 : 10.05.2011, 00:28 »
Tilaan pääsemisen tärkein pointti on läsnäolo, tietoinen läsnäolo. Kun keskityt täysin kuuntelemaan omaa kehoasi ja sitä mitä tuntoja kosketus saa liikkeelle, mitä kuulet, näet, haistat, maistat.. Silloin ajatus ei lähde harhailemaan ja saavutat helpommin subspacen.

Ja oleellista on myös se ettet session aikana ajattele että on joku tila johon sinun olisi päästävä. Silloin et sitä tavoita. Miltä tämä piiskan sivallus tuntuu? Miltä hellä hyväily tuntuu? Äläkä siis suinkaan analysoi (siltä nämä kysymykseni varmaan vaikuttavat) vaan keskity tuntemaan, kokemaan ja aistimaan. Äläkä murehdi, ei aina ole tiloja tarjolla. Helpoiten subspacen saavuttaa sillon kun ylitetään rajoja, kun joudut poistumaan omalta mukavuusvyöhykkeeltäsi.

NarttuNainen

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #3 : 10.05.2011, 14:38 »
Itse olen tuohon muutamaan otteeseen päässyt, en läheskään aina. Minulle se tulee ehkä jonkinlaisen väsymyksen kautta. Kun on puljailtu jo aikansa, tietää, että ei pääse irti esim. sidonnasta, kun on joutunut luovuttamaan. Sen jälkeen.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #4 : 10.05.2011, 15:50 »
Minulla vaatii kiireettömyyden lisäksi totaaliluoton ja rentoutuneen olotilan. Kiireisessä "arkisessiossa" on turha edes kuvitella moista.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #5 : 10.05.2011, 17:44 »
Sama kuin monella vastaajalla: keskittyä juuri käsillä olevaan hetkeen, usein silmien sitominen auttaa siihen (ei tule koko ajan häiritseviä ärsykkeitä). Heittäytyä hyväksymään kaikki mitä toinen tekee, ei arvioida tai arvostella ("löis nyt lujempaa, joko se kohta panee" tms.) ja ottaa vain vastaan. En itse yritä päästä siihen, koska se pitää tietoisen mielen keskittyneenä väärään asiaan. Ehkä jännitys (mitähän nyt tapahtuu???) voi kokemattomalla vaikuttaa.

Master T

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #6 : 10.05.2011, 20:48 »
Voin vastata vain Domin puolesta, siitä miten minä johdatan naiseni subspaceen. Kunnollisen subspaceen pääseminen vaatii meillä rauhallista tilaisuutta ja mielellään tietoisuutta siitä, että kyse ei ole vain hätäisestä yhden illan sessioinnista.

Suunnittelen hänen johtamisensa alistuneeseen tilaan huolella. Kaikki alkaa jo ennen varsinaista sessioita. Sovimme yhdessä tarkasti säännöt, joita on noudatettava. Sääntöjä on myös minulle. Minun on esimerkiksi aina rikkomuksen tapahtuessa rangaistava häntä. Rangaistuksista ja/tai piiskaamisen tavoista sovimme etukäteen, minkälaisia rangaistuksia on mistäkin rikkeestä odotettavissa. Olennaisinta on kuitenkin naiseni kannalta sääntö, että hän luovuttaa täysin itsensä minun määrättäväkseni ja käytettäväkseni (tietysti mellä on turvasanat, joilla tilanteen voi pysäyttää tai keskeyttää). Näin hän on jo asennoitunut hyvissä ajoin alistumiseensa.

Olen huomannut parhaaksi tavaksi aivan ensimmmäiseksi ruoskia/piiskata hänet hitaasti ja voimaa lisäten, jotta me molemmat pääsemme nopeasti oikeaan tunnelmaan ja tiedämme asemamme. Olen tätä ennen pukenut hänelle orjuuden merkit kertoen, mitä ne edutavat ja tarkoittavat. Tiedämme kumpikin valmiiksi nämä, mutta niiden ääneen kertominen ja hänen hiljainen hyväksymisensä tekee tilanteesta todemman.

Aika varsinkin alussa menee usein niin, että käytän hänen alistumistaan hyväkseni ja samalla hän saa osoittaa itelleen haluaan ja valmiuttaan alistua miehelleen. Saatan ilokseni sitoa hänet tai vain valtaani osoittaakseni ja samalla nauttiakseni ruoskia häntä. Tietenkin käytän hänen kiimaansa myös ahkerasti tyydyttääkseni seksuaalisia halujani. Käytän hänen suutaan tai nain häntä määräten hänen orgasminsa hetken.

Subspacea on montaa eri tasoa. Piiskatessa tai ruoskiessa on olennaista seurata naistaan, hänen reaktioitaan. Minulle paras tapa on asteittan lisätä tehoa liikkuen lähellä hänen rajojaan. Nämä rajat liukuvat kokoajan kauemmas hänen siirtyessään syvemmälle alistumisensa nautintoon. Toinen taso subspacelle syntyy vasta, noin vuorokauden kuluttua. Tällöin subille alkaa alistumisesta tulla kaiken kattava ehdoton olotila. Hän saa jatkuvaa tyydytystä kaikesta alistumisestaan ja palveluistaan Herralleen. Naisen liikkeet muuttuvat pehmeämmiksi ja hän on hetkessä innoissaan niin kaikesta naimisesta suunsa käyttöön antamisesta kuin itsensä piiskattavaksi antamisesta. Nainen on jatkuvassa alistumisen kiimassa. Hän nauttii silloin kaikesta mitä hänen Herransa hänelle määrää, ja nautinto on selkeästi seksuaalista, mutta laajempaa kuin pelkkä himo. Se on myös täysin jatkuvaa, eikä se edellytä mitään täyttymyksiä, mutta se ei myöskään orgasmeista vähene lainkaan.

Tällaisesta subspacesta palautuminen vie naiselta pitkiä aikoja. Hän on pehmeän alistuva ja seksuaalisesti kiihottunut jopa viikkoja muutaman päivän tällaisen vaiheen jälkeen.

Alistavalle tämä kaikki johtaa tietysti myös vastaavaan henkiseen tilaan, eräänlaiseen Domspaceen. Tälainen hallinnan tunne jatkuu kaikessa elämässä myös hyvin pitkiä aikoja.

swan

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #7 : 11.05.2011, 09:38 »
En tiedä onko ihan viisasta lukea näitä kun tulee itellekin tietynlainen mielentila päälle. Mutta ehkä näistä oppii. Hieno kuvaus Master T:ltä kerrassaan.
Edit: ai joo,pallomerihän tää osasto on kuitenkin (:

MissSofia

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #8 : 11.05.2011, 12:44 »
Tilaan pääsemisen tärkein pointti on läsnäolo, tietoinen läsnäolo. Kun keskityt täysin kuuntelemaan omaa kehoasi ja sitä mitä tuntoja kosketus saa liikkeelle, mitä kuulet, näet, haistat, maistat.. Silloin ajatus ei lähde harhailemaan ja saavutat helpommin subspacen.

Ja oleellista on myös se ettet session aikana ajattele että on joku tila johon sinun olisi päästävä. Silloin et sitä tavoita. Miltä tämä piiskan sivallus tuntuu? Miltä hellä hyväily tuntuu? Äläkä siis suinkaan analysoi (siltä nämä kysymykseni varmaan vaikuttavat) vaan keskity tuntemaan, kokemaan ja aistimaan. Äläkä murehdi, ei aina ole tiloja tarjolla. Helpoiten subspacen saavuttaa sillon kun ylitetään rajoja, kun joudut poistumaan omalta mukavuusvyöhykkeeltäsi.

Tästä voisi ainakin olla jotain apua. Aisiten hyväksikäyttäminen sessiossa. Vaarana kyllä tulee olemaan (liika) analysoiminen, varsinkin, kun minut on koulutettu aistinvaraiseen arviointiin. :D Pitää vain oppia erottamaan työ ja huvi, tavallaan siirtymään objektiivisesta "no tältä tämä nyt tuntuu/maistuu...", "edellisestä tämä erosi siten, että..." "tuotteen" tarkkailusta pään sisällä tapahtuvaan ja kropassa tuntuvaan, subjektiivisempaan tilanteiden aistimiseen. Vaan helpommin sanottu kuin tehty.  :o

I-me

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #9 : 11.05.2011, 13:21 »
 ;)Älä analysoi, vaan tunne. Tämäkin vaatii harjoitusta, opettelua. Mutta onneksi matka kinkeyteen on niin mielenkiintoinen opintoretki omaan itseensä.

MissSofia

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #10 : 11.05.2011, 17:24 »
Onko subspace välttämättömyys (vrt. orgasmi)? *pohtii*  ???

Smooth

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #11 : 11.05.2011, 18:33 »
Onko subspace välttämättömyys (vrt. orgasmi)? *pohtii*  ???

Ei ole. Älä tee kumpastakaan itsellesi kynnyskysymystä. Jos asioita liikaa miettii, ne menee mittasuhteistaan pois.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #12 : 11.05.2011, 20:00 »
Onko subspace välttämättömyys (vrt. orgasmi)? *pohtii*  ???

Ei ole. Älä tee kumpastakaan itsellesi kynnyskysymystä. Jos asioita liikaa miettii, ne menee mittasuhteistaan pois.
Ihan samaa mietin, jos noita liikaa alkaa vääntää päässään, ei varmuudella onnistu. Tilanteen mukaan vaan, tulee jos on tullakseen :)

I-me

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #13 : 11.05.2011, 21:16 »
Saahan niitä toki session ulkopuolella pohtia, kunhan muistaa päästää ajatuksista irti sitten ajoissa..  ;)

Milla

  • Vieras
Vs: Miten saavuttaa flow-tila/subspace?
« Vastaus #14 : 12.05.2011, 03:49 »
*keittiöpsykologi käärii oikein hihat ennen kun vastaa  ;D

Wanha sanontahan kuuluu: Ajattelen. Siis olen.
Liika ajatteleminen ja analysointi saattaa kostautua, varmempaa on vain olla. Olla nimenomaan läsnä.

Ensimmäinen ajatus kun luin aloituksen, oli voidaanko kaupata sellaista vaihtoehtoa kuin onko väärässä päässä piiskaa, jos arkijutut eivät tee tilaa sille läsnä olemiselle. Tai jokin elementti vaniljasexin puolella on hallitseva sessioon nähden, jos sillä puolella spacen saavuttaa helposti. Naisille pääsääntöisesti tärkeä läheisyys jos on läsnä vain vaniljapuolella aktin jälkeen, muttei session jälken lainkaan, tai liian vähän (jälkihoito), ei ole ollenkaan ihme, ettei alitajunta tjsp oikein diggaa sessioita. Tässä nyt ei voi kuin arvailla tilanteita kun ei tunne aloittajaa, eikä tarkemmin toisten makuuhuone-elämää  ::)  Kaikilla toki lienee tilanteita ettei moodia saa päälle edes yrittämällä.

Peace kirjoitti valmistautumisestaan ja aika hyvin tyhjensi jasson:
Lainaus
En siis keskity mihinkään subspaceen, vaan totaalisesti rauhoitun.

ja Master T heti perään:
Lainaus
Subspacea on montaa eri tasoa.


Jos tilanteessa on joitain latistajia kuten kiire, väärä paikka/aika, sivuäänet ja mitä muita sessionlatistajat-ketjuun nyt onkaan kirjoitettu, jää valmistautuminen ja "ennakoiva rauhoittuminen" pois. Tee hyvää millekään tilanteelle muutenkaan.

Toiset kapuavat, vai onko tässä parempi sana putoavat, spaceen kertarysäyksellä, toiset valuvat pikku hiljaa. Olotila on upea sekä aikana, että jälkeenpäin. Ymmärrettävästi sellaista on valmis yrittämään vaikka väkisin päälle. Aiheena tämä on vähän sama kuin orgasmi-ketjussa, ja ei, kumpikaan em asioista ei ole välttämättömyys.