Kirjoittaja Aihe: Opas aloitelevalla Masterille.  (Luettu 39931 kertaa)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Opas aloitelevalla Masterille.
« : 01.11.2013, 14:03 »
Ihan aluksi mieti mitä itse haluat subilta, eli ahaluatko hanet vain sessio subikis vai haluatko hänen kanssa alkaa pietmmän suhteen. Yleisesti kannatan alussa ottamaan sessio subin, sillä on hyvä saada kokemuksia minkälaisa eroja subeissa on. Se kuva että D puoleisia miehiä on enemistö on harha, sillä suurin osa D:ksi itseään mainostavian on fettareita, joille esim bondage on pakko mielle, eli ovat niin sanotusti yhden asia harrastajia. Nämä normaalis hyvin erottaa, sillä heillä ei subit pysy kovina kauaa, sillä itse subit kyllästyvät asioiden toistamiseen. Eli määrittele mitä haluat ja pysy siinä , silloin itsesti kunnioitus nousee ja opit kanssa fettari neitoset todella nopeesti huomaamaan, sillä heitä kanssa vain hyvin rajatut asita kiinostavat.

Toine asia mihin kiinnitä huomiota, älä mihinkää tekniikkaan tai välineeseen kiinnity, eläkä tee siitä itsellesi pakkomiellettä, sillä silloin itse muutut fettarikis sille asialle. Vaan pidä aina subin kanssa tekemine pääasian, joka voi mahdolistaa eri tekniikoiden ja välineiden käyttämisen. Se että kiinität huomion subin myös saa aikasekis sen, että voi häne pistää toimiman sillein kuin sinusta itsestä tuntuu hyvältä ja sitä kautta opettaa subin toimiman ja myös nauttimaan sinun kanssa asioiden takemisestä. Tämä mysö luo subille haluna olla kanssasi, jos sinulla tulee määritellä mihin tasolle haluat suhteen muodostuvan, sillä kokemuksesta voin sanoa, että subit ovat todella helposti leimaantuvaa ihmis ryhmää, jotka nimen omaan nauttivat siitä etä joku tekee heidän vaikeat päätökset, sekä opetta heidät tuntemaan itsenäs paremmin.

sitten mennäänkin päänsisälle, eli miten valta muodostuu, siinä hän on kaikis puolta, toine on mukava eli itse valta, mutta se negatiivine tulee vallan tuomasta vastuusta, joka monelle D ihmiselle on joka heidät jakaa kaikkein parhaiten. Sillä jos on vain valtaa, mutta ei vastuuta, niin silloin ihmine on aika lailla narsisti, sillä pelkän vallan käyttämine myös johtaa sen väärinkäyttöön, jota osaava D ei koskaan halua. Toine mikä on D tehetävä vallan kanssa, on siitä osan annetava subille, sillä hän ei tarvitse itse kuin viimeisen sanan asioihin. Jolloin subille pitää jättää hänelle annetuista vastuun alueista kanssa valta päättä miten hän ne tekee, sillä asiota aina voidaan tehdä monella tavalla, eli loppu tulos on pääasia.

Toine mikä päänsisällä tapahtuva asian on määritettävä, on ne rajat jossa subi saa olla, tällöin D on itse määritettävä itselle millä tasolla hän itse jaksaa rajoja yllä pitää, kokemuksesta voin sen sanoa, että ne kannattaa pitää hyvin pienenä, sillä liikaa säntöjä monesti kalahtaa omaan nilkkaan, sillä ne voivat olla ristiriidassa toistensa kanssa. Eli yleensä subille kannattaa vain asettaa säännöt miten käyttäytyy D kohtaan, sillä näillä sönnöillä voi kaikki asiat hoitaa, sillä ne ovat aina voimassa tilanteessa kuin tilanteesa. Tämä tuo määräteietoisuutta ja selkeyttä, joka taas johtaa siihen että subin on siinä kanssa helppo olla.

Eli aloitelvalla Masterille pikkasen pohdintaa, jota toivon että ei orjalisesti noudateta, vaan jokaiselle Masterille mielummin mietittävä, jota en oleta kaikkien edes haluavan noidattavan, sillä itse BDSM on liian monimuotoine vain yhdellä tavalla tehtäväksi.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #1 : 01.11.2013, 14:46 »
Toine mikä on D tehetävä vallan kanssa, on siitä osan annetava subille, sillä hän ei tarvitse itse kuin viimeisen sanan asioihin.

Tarkoittaako virkkeen loppuosan "hän" ("sillä hän ei tarvitse itse kuin viimeisen sanan asioihin") D:tä vai subia? Tarkoitti kumpaa vaan, niin session aikana viimeinen sana voi olla turvasana ja sen sanoo subi, jos tilanne on hänelle ylivoimaisen tukala.

Tartun yksittäiseen virkkeeseen, koska ketjun otsikossa sanotaan, että ketju on tarkoitettu aloittelijoille. Siksi pitää olla erityisen tarkka, ettei aloittelijoille tule väärinkäsityksiä mistään. Guiden tuo sitaatti voi toki tarkoittaa D/s-suhteen muutakin aikaa kuin sessioita, mutta sessioissa käytäntöön on tuo mun mainitsema poikkeus.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #2 : 01.11.2013, 14:55 »
Tuvasana käytöstä lisäys, eli jos subi käyttää turvasanna, niin määrittele itse milloin subi on sopivassa mielntilassa, tähän voi mennä rajotamaton aika, joten ole kärsivällinen, toisaalta myös itse pohdi voidaanko suhdeta jatka tämän jälkeen, jos turvasana tuli sellaisessa kohdassa, joka on itsellesi sellain mikä ei tule muuttuman vaan kuuluu sinulle tärkeisiin asioihin. Eli määrittele kuinka tärkeä asia on itselesi ja tee sen mukan päätökset, voitko jatkaa subin kanssa olemista. Sillä muista tämä, subille ei koskaan pidä antaa valtaa käyttää väärin turvasanaan, vaan itse sanktioi aina turvasanan käyttäminen. Tämä parhaiten menee sillä tavalla, että valmiikis kerrot subille mitä turvasana käyttämisestä seuraa ja se että pysyt tässä päätöksessä asettaa subille itse pohtimaan omaa kestävyyttään, jolloin hän myös itse joutuu turvasanan käyttämisestä vastuun kantamaan.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #3 : 01.11.2013, 15:02 »
Tarkoittaako virkkeen loppuosan "hän" ("sillä hän ei tarvitse itse kuin viimeisen sanan asioihin") D:tä vai subia? Tarkoitti kumpaa vaan, niin session aikana viimeinen sana voi olla turvasana ja sen sanoo subi, jos tilanne on hänelle ylivoimaisen tukala.

Turvasanan ollessa käytössä on myös muistettava että sub on useimmiten niin pihalla ettei sitä turvasanaa/turvatoimintoa muista, pysty käyttämään tai halua käyttää. On hyvin vaarallista sanoa aloittelevalle Masterille, että luota subin arvostelukykyyn vaan turvasanan käytössä. Siihen ei voi luottaa.

IKRM

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #4 : 01.11.2013, 15:08 »
Tarkoittaako virkkeen loppuosan "hän" ("sillä hän ei tarvitse itse kuin viimeisen sanan asioihin") D:tä vai subia? Tarkoitti kumpaa vaan, niin session aikana viimeinen sana voi olla turvasana ja sen sanoo subi, jos tilanne on hänelle ylivoimaisen tukala.

Turvasanan ollessa käytössä on myös muistettava että sub on useimmiten niin pihalla ettei sitä turvasanaa/turvatoimintoa muista, pysty käyttämään tai halua käyttää. On hyvin vaarallista sanoa aloittelevalla Masterille, että luota subin arvostelukykyyn vaan turvasanan käytössä. Siihen ei voi luottaa.

IKRM

Täysin samaa mieltä.

Guiden tekstissä on paljon asiaa ja myös paljon asioita jotka esitetään "totuuksina".  Totuuksien julistaminen on mielestäni kovin vaarallista ja mielestäni näkisin että asiat esitetään "minun mielestäni. Tietenkin jos on täysin varma asiastaan, niin tilanne on toinen.

- Karwis

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #5 : 01.11.2013, 15:49 »
Tarkoittaako virkkeen loppuosan "hän" ("sillä hän ei tarvitse itse kuin viimeisen sanan asioihin") D:tä vai subia? Tarkoitti kumpaa vaan, niin session aikana viimeinen sana voi olla turvasana ja sen sanoo subi, jos tilanne on hänelle ylivoimaisen tukala.

Turvasanan ollessa käytössä on myös muistettava että sub on useimmiten niin pihalla ettei sitä turvasanaa/turvatoimintoa muista, pysty käyttämään tai halua käyttää. On hyvin vaarallista sanoa aloittelevalla Masterille, että luota subin arvostelukykyyn vaan turvasanan käytössä. Siihen ei voi luottaa.

IKRM

Täysin samaa mieltä.

Guiden tekstissä on paljon asiaa ja myös paljon asioita jotka esitetään "totuuksina".  Totuuksien julistaminen on mielestäni kovin vaarallista ja mielestäni näkisin että asiat esitetään "minun mielestäni. Tietenkin jos on täysin varma asiastaan, niin tilanne on toinen.

- Karwis
Mielipide on vappaa, joten omanmielipiteen voi tuoda esille :)

AdultMaster

Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #6 : 01.11.2013, 19:08 »
Tuolta löytyy myös joitakin perusjuttuja:

http://www.sidottuna.net/ohje.php

chilinen

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #7 : 01.11.2013, 19:29 »
"vaan itse sanktioi aina turvasanan käyttäminen. Tämä parhaiten menee sillä tavalla, että valmiikis kerrot subille mitä turvasana käyttämisestä seuraa ja se että pysyt tässä päätöksessä asettaa subille itse pohtimaan omaa kestävyyttään, jolloin hän myös itse joutuu turvasanan käyttämisestä vastuun kantamaan."

Mä en ainakaan ensimmäisillä kerroilla laittaisi vastuuta pelkästään subille. Ei sitä tiedä, miten uusi tilanne/tuttavuus saa reagoimaan. Toiset on varovaisempia, toiset taas ei. Totta sekin, että jos M haluaa tietynlaista nöyryyttämistä/kivunsietoa, ja toiselle se tuntuu olevan kynnyskysymys, voi kyllä käyttää omaa harkintaa, mistä se turvasanan liian aikainen käyttö johtuu. Voi myös  olla, että se joka käyttää turvasanaa liiankin herkästi ekalla kerralla, ennen kuin tuntee toista riittävästi (ja se toinen toisen reaktioita), voi ollakin just se oikeanlainen, kunhan tuntee paremmin.
  Ja sitten on niitä, joilla ei tunnu olevan rajoja ollenkaan, ja niidenkin kanssa kannattaa olla varovainen, ellei satu osumaan just kohderyhmään luotettavasti.

Virgil

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #8 : 01.11.2013, 22:15 »
Hyviä txt:jä!! Ja erittäin huomioon otettavia asioita!!! :) Olisi pitänyt törmätä näinkin selkeään tekstiin jo kun aloitti itse tutustumaan itseeni,ei silti monta koppia sain kaikkien kirjoittajien jutuista!.

Sindex

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 750
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #9 : 01.11.2013, 22:26 »
sanktio turvasanan käyttö?

Kuulostaa minusta juuri siltä mitä ei pitäisi tehdä.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #10 : 01.11.2013, 22:46 »
komppaa Sindexiä

submit

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #11 : 01.11.2013, 23:01 »
Aloittelijoille ja niille, jotka kokevat turvasanan kanssa sessioinnin tärkeäksi, turvasana on hyvä, eikä siitä luopumiseen pidä ketään painostaa.

Ehkä kuitenkin olis hyvä koittaa tässäkin nähdä kokonaisuus, eikä juuttua liikaa esim. turvasana-asiaan, siitä on jo olemassa ainakin pari pitkähköä keskusteluketjua ja varmasti aloittelijat perehtyvät asioihin muutenkin kuin tämän ketjun perusteella ;)

Kuten usein on jo todettu, ei turvasanan olemassaolokaan välttämättä estä liian pitkälle menemistä, jos sattuu asiat menemään totaaliseen väärinymmärrykseen tai muuten vaan pieleen. Itse pidän omalla kohdalla monia muita luottamustekijöitä tärkeämpinä kuin turvasanan saamista. Tietysti on esim. edge play - tilanteita , joissa turvallisuuden takia on oltava turvasana- tai ele,  mutta harva menee koko ajan ihan hc-äärirajoilla. Oletetaanko automaattisesti, että subilla ei olisi lupaa tai mahdollisuutta kommunikaatioon, jos turvasanaa ei ole? Jokainen järkevä D tietää, että suhteesta tulee hyvin lyhyt, jos subi tulee väärällä tavalla kaltoinkohdelluksi ;)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #12 : 01.11.2013, 23:53 »
Tästä ketjusta halusin sellasen josta aloitteleva Master nimenoman voi sada tietoa mihin asioihin kannatta ottaa huomion, sillä se on kanssa subeille paras, sillä tällöin kanssa mahdolisset ylilyönnit jäävät kokematta.


-katy-

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #13 : 02.11.2013, 01:28 »
Vaikeneminen lienee sitä kultaa sittenkin.
En vain tajua, että miksi ihmisten mielenterveys ja sen säilyminen ei olisi arvokas asia.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2013, 12:08 kirjoittanut katy »

olivia-orjatar

  • Vieras
Vs: Opas aloitelevalla Masterille.
« Vastaus #14 : 02.11.2013, 11:25 »
Kun olen switch, niin teen subille samaa mitä haluan itselleni tehtävän