Kirjoittaja Aihe: Hypnoosi BDSM-skenessä  (Luettu 10791 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Hypnoosi BDSM-skenessä
« : 05.03.2014, 00:43 »
Koska aihe kiinnostaa,lähinnä lääketieteelliseltä kannalta katottuna, niin rohkaistuin laittamaan yleiseksi aiheeksi ja lainaan muutamaa kommenttia:

Hypnoosiyhdistyksiin kuuluminen ei ole pakollista vaikka hypnoosia tekisikin kaupallisesti. Tieteellinen hypnoosi ry:n jäseneksi pääsee terveydenhuollon ammattilainen joka käyttää sitä kliinisessä työssä. Esittelystään päätellen T.H. ei jäseneksi pääsisikään.
Eli voihan hän edelleen hypnoosia tehdä.

katy: hypnoosi ei vaihtoehtohoito, vaan aika paljonkin käytetty, tutkittu hoito lääketieteessä. Sitä voidaan käyttää esim. erilaisten, pelkojen, kroonisen kivun hoitoon ja kivun lievittämiseen esim. toimenpiteden yhteydessä. Siinä ei anneta valtaa kenellekään; vastentahtoista ihmistä ei voi hypnotisoida. Ihmistä ei voida myöskään hypnotisoida tekemään sellaista mitä hän ei normaalisti tekisi. Viihdehypnoosi on oma lajinsa. Mutta toki tekijän aina pitää tietää mitä tekee.


Palvelua mainostanut ketjun aloittanut henkilökin on poistunut foorumilta. Luultavasti hypnoosibisnes ei kukoistanut tai sitten hypnoosi ei laisinkaan toiminut.

Googlailin äsken Teppo Holmqvistia...Joten lienee turvallista olettaa, että hän ei enää hypno-hommia tee.

Ensimmmäinen lainaus kertoo negatiivisesta ajattelusta. Olen eritellyt negatiiiviset ajatukset alle, etten vain vahingossa keksi niitä päästäni.
Ei kukoistanut.
Ei laisinkaan toiminut.

Jälkimmäisestä lainauksesta. Pitäisi olla lapsellekkin selvää, että jos minä sanon, että Subway on lopettanut suomessa ja sinä viet kuukauden ajan rahasi Maccariin siinä uskossa, että minä olen oikeassa niin subway menettää tuloja.
Toivottavasti  nyt perustelin selkeämmin kantani.

Ja mulle siis ihan sama kuinka negatiivistä porukka täällä yksikössä tai monikossa on MUTTA tuo jälkimmäinen kommentti voisi teoreettisesti oikeasti haitata yksityistäliikkeenharjoittajaa joten varotaanhan vastaavia tulevaisuudessa, jos ei oikeasti olla varmasti ja täysin oikeassa, jookos?!
Kuten täälläkin moni on sanonut niin hypnoosilla voi tehdä suomessa rahaa kuulumatta mainittuihin järjestöihinkin!


Oma kommentti tähän aloitukseen: Toiminnan pohtiminen, oli kyseessä mikä tahansa toiminta- ei ole välttämättä kritiikkiä. Se voi olla myös asian oppimista, selkiytymistä, uuden näkökulman avautumista ymv.
Tästä voisi kenties jakaa oman aiheensa,mutta kun sen pitäisi vissiin liittyä kinkyyteen jotenkin. Tuommoisen linkin löysin ja se mitä Lauermaa olen kuunnellut,ihan asiajuttua. Erikseen sitten noi huutavat otsikot,joita iltapäivälehdet harrastaa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288523017779.html

Jos vielä löytäisi ihan rautalankaversion siitä,miten ja millä tavoin tuo hypnoosi toimii, missä kohtaa aivoissa tapahtuu jotain, jos tapahtuu jne.
Mielenkiintoista toi mitä sandy mainitsi alkoholismista- eli että jos aivot lilluu kemikaaleissa,hypnoosi ei olisi mahdollista. Varmaankin asia koskee sitten muitakin,kuten lääkkeiden väärinkäyttäjiä, narkomaaneja jne.

Viittasin Hannu Lauermaan tuossa hypnoosissa, joten laitan linkit vielä :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hannu_Lauerma

http://www.radiorock.fi/#!/muu/Hannu%20Lauerma

Ja tosi hauskaa olisi, jos aiheesta löytyisi lääketieteellistä dokumenttia eli joku Lauerman kaltainen henkilö kertoisi,että mistä hypnoosissa on kysymys.
Itse en tosiaan kykenisi lähteä, (lievästi alkoholisoituneena,lievästi masentuneena) mukaan. Tai siis en olisi edes kelpoinen  :)

« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 01:43 kirjoittanut katy »

Ai

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #1 : 05.03.2014, 02:36 »
http://masterful-lover.com/erotichypnosis/
kävin tämän kurssin ja noh voi olla tässä hetki ennenkuin sopiva harjoittelukappale löytyy mutta sainpahan yhden frendin eroon tupakista jo ja kaikkea muuta jännää kokeiltua.

En itsekkään usko, että kaikkia voisi hypnotisoida.  Ja en usko, että kaikkia joita voi hypnotisoida voisi saada tuon mainosvideon mukaisesti noin syvälle. Mutta alan uskoa, että tuommoinen on mahdollista pikkuhiljaa. Joko on jo iso muutos kun ennen en uskonut naisen orgasmin olevan mentaalinen vaan fyysinen.

Mutta niin. Oman käsitykseni mukaan hypnoosi on vain syvä keskittymisen tila. Jos  joskus oot ollut täydessä leffateatterissa ja huomaat kuinka siellä haisee pahalle ja ihmiset juttelee ja räplää kännykkää. ja on jotenkin ahdistava meininki.  Kun valot sammuu ja elokuva alkaa yhtäkkiä hajut katoaa tai niitä ei ainakaan huomaa ja vaikka porukka tekisi silloin tällöin ärsyttäviä juttuja siihen ei most of the time keskity millään tavalla vaan keskittyneesti katsoo leffaa.

Hypnoosissa on kyse ihan samasta arkisesta ilmiöstä.  Olet vain tässä tapauksessa keskittynyt hypnotisoijan ääneen. Itse uskon, että suurella osalla ihmisiä voidaan näin vapauttaa aivoista jotain resursseja käyttöön.  Esim. ite olen kokenut fyysisiä tuntemuksia kehossani niskassani...kun kaveri joka kävi kanssani tuon dvd kurssin sanoi, että tunnen nautintoa ympäri kehoa ja ympäri mieltä.  Olen unohtanut aakkosets hypnoosin ajaksi ja esim. saanut pari eri kaveria unohtamaan nimensä.

Hypnoosi on hauskaa ja suht turvallista koska tiedän, että negatiiviset tai huonot suggestiot eivät toimi eikä ketään saa hypnotisoitua vasten heidän tahtoaan.

Lavahypnoosi on tämä show hypnoosin muoto jossa ihmiset tekee hassuja juttuja tai nolaa itsensä lavalla yms.  No siinä sitten taas yhdistetään taikuutta (sormi näppäryyttä ja psykologiaa) ja muita tekniikoita niin, että valikoidaan semmoiset ihmiset jotka haluaa nolata itsensä  lavalla ja annetaan heille suht turvallinen tilanne ja paikka tehdä se. Eli siis jooo...jos olet exhibbari ja meet lavashowhun niin olet vaarassa, että sinut valitaan tai houkutellaan lavalle:P  Ne kaverit osaavat hommansa myös!!! XD

-katy-

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #2 : 05.03.2014, 03:12 »

Lavahypnoosi on tämä show hypnoosin muoto jossa ihmiset tekee hassuja juttuja tai nolaa itsensä lavalla yms.  No siinä sitten taas yhdistetään taikuutta (sormi näppäryyttä ja psykologiaa) ja muita tekniikoita niin, että valikoidaan semmoiset ihmiset jotka haluaa nolata itsensä  lavalla ja annetaan heille suht turvallinen tilanne ja paikka tehdä se. Eli siis jooo...jos olet exhibbari ja meet lavashowhun niin olet vaarassa, että sinut valitaan tai houkutellaan lavalle:P  Ne kaverit osaavat hommansa myös!!! XD
Joo, onhan näitä lavaleijonia tosiaan tullut nähtyä. Tuon tieteellisyysaspektin yrittäs pitää tässä aiheessa mukana-josko se vaikka johtaisi lopulta ekshibitionismiin muunmuassa  :)

Ai

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #3 : 05.03.2014, 03:22 »
Yritetään xD. Kelan korvaama kognitiivinen psykoterapeutti olisi aikoinaan halunnut masennukseen/ahdistukseen ja rauhattomuuteen kokeilla hypnoosia kohdallani mutta sillloin en tiennyt tarpeeksi niin en lähtenyt yhtä sessiota enempää kokeilemaan. Onneksi ei ole noita ongelmia enää :love:

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #4 : 05.03.2014, 09:15 »
Palvelua mainostanut ketjun aloittanut henkilökin on poistunut foorumilta. Luultavasti hypnoosibisnes ei kukoistanut tai sitten hypnoosi ei laisinkaan toiminut.

Googlailin äsken Teppo Holmqvistia...Joten lienee turvallista olettaa, että hän ei enää hypno-hommia tee.

Ensimmmäinen lainaus kertoo negatiivisesta ajattelusta. Olen eritellyt negatiiiviset ajatukset alle, etten vain vahingossa keksi niitä päästäni.
Ei kukoistanut.
Ei laisinkaan toiminut.

Jälkimmäisestä lainauksesta. Pitäisi olla lapsellekkin selvää, että jos minä sanon, että Subway on lopettanut suomessa ja sinä viet kuukauden ajan rahasi Maccariin siinä uskossa, että minä olen oikeassa niin subway menettää tuloja.
Toivottavasti  nyt perustelin selkeämmin kantani.

Kannattaa opetella merkitykset myös sanoille "luultavasti" ja "lienee". Ne eivät sulje pois mahdollisuutta että asialle on vaihtoehtoinenkin selitys.

Sitäpaitsi jos väittäisin Subwayn lopettaneen Suomessa tai sanoisin että "Subway luultavasti on lopettanut Suomessa", ei mene kauaakaan kun joku on googlannut netistä että firma on edelleenkin toiminnassa Suomessa, ja minulle naurettaisiin päin naamaa.

Sepon hypnobisneksiä taas ei ainakaan netistä löytyvien tietojen  mukaan ole vähään aikaan ollut olemassa. Sen perusteella ei toki voi sanoa että "firma on lopettanut toimintansa", mutta voi sanoa että "firma luultavasti on lopettanut toimintansa, kun nettisivua ei enää ole". Eipä sitä arvailua kukaan voi ainakaan netistä löytyvien tietojen perusteella kumota.

Firma siis joka tapauksessa on olemassa, ja hyvä niin. Hypnotisoija olkoon hyvä ja päivittäköön nettisivunsa, ettei väärinkäsityksiä synny lisää. Tuskin olen ainoa, joka on arvannut väärin.


Ja mulle siis ihan sama kuinka negatiivistä porukka täällä yksikössä tai monikossa on MUTTA tuo jälkimmäinen kommentti voisi teoreettisesti oikeasti haitata yksityistäliikkeenharjoittajaa joten varotaanhan vastaavia tulevaisuudessa, jos ei oikeasti olla varmasti ja täysin oikeassa, jookos?!

En ole tässä ketjussa väittänyt olevani varmasti ja täysin oikeassa, vaan olen ilmaissut vain pohdintoja ja arvailuja.

Lisäksi harmittaa ihmiset, jotka loukkaantuvat toisten ihmisten puolesta (koska se toinen henkilö ei välttämättä itse koe itseään loukatuksi). Jos joku yrittäjä todella kokee että kommenttini aikuisten oikeasti on haitannut hänen bisneksiään, niin valittakoon minulle henkilökohtaisesti! Minä olen vain yrittänyt kehua Teppoa - ainoastaan hänen nettisivunsa kaipaavat päivittämistä ajan tasalle, jos hän todella vielä tekee työtään hypnoosin parissa.

tämä olkoon viimeinne viestini aiheesta.

Varotaanhan vastaavia tulevaisuudessa, jookos?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 09:45 kirjoittanut Kettu vinossa »

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #5 : 05.03.2014, 12:16 »
En tajua miten hypnoosi liittyisi erityisesti BDSM-skeneen, ehkä samalla tavalla kuin lihapullat ja BDSM-skene?

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #6 : 05.03.2014, 12:32 »
En tajua miten hypnoosi liittyisi erityisesti BDSM-skeneen, ehkä samalla tavalla kuin lihapullat ja BDSM-skene?

Tämä on katyn erottama offtopic-ketju tästä ketjusta:
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=4009.0

Sen aloitusviestissä puhuttiin hypnotismin käytöstä seksuaalisen nautinnon lisäämiseksi. BDSM ei aiheeseen liity muuten kuin että Teppo Holmqvist on ottanut asiakkaikseen myös kinkyjä.

-katy-

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #7 : 05.03.2014, 14:57 »
En tajua miten hypnoosi liittyisi erityisesti BDSM-skeneen, ehkä samalla tavalla kuin lihapullat ja BDSM-skene?

Tämä on katyn erottama offtopic-ketju tästä ketjusta:
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=4009.0

Sen aloitusviestissä puhuttiin hypnotismin käytöstä seksuaalisen nautinnon lisäämiseksi. BDSM ei aiheeseen liity muuten kuin että Teppo Holmqvist on ottanut asiakkaikseen myös kinkyjä.

Joo, olisi pitänyt lisätä linkki vanhaan ketjuun,mutta unohtui. Voisihan todeta,ettei mikään oikeastaan liity BDSM:ään paitsi BDSM ellei sitä "harjoittaisi" ihmiset.

Ja jokuhan saattaa olla kiinnostunut käyttämään sessiomielessä hypnoosia tai sitten sitä ei kannata käyttää. Itseäni aihe kiinnostaa,koska tuskin saisin ketään hypnotisoitua,vaikka haluaisin. Haluaisin tietää,mitä hypnoosissa oikeasti tapahtuu  :))

eugénie

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #8 : 06.03.2014, 00:02 »
Vastaanpa nyt tähän aiheeseen, kun olen ollut joitakin vuosia sitten useaan kertaan hypnotisoitavana yksityisen erikoislääkärin toimesta. Syynä olivat eräät pelkotilat, ja kotikuntani jopa maksoi nuo hoidot *LOL*...

Ei se ole mitään ihmeellistä, lähinnä rentoutumis-/keskittymisharjoituksesta kyse. Etenee aina tietyn kaavan mukaan. En edes tiedä toimiko minulla ja olinko ns. hypnoosissa, tuskin, jos jotain lavahypnoosin kaltaista sillä tarkoitetaan. Mielestäni olisin voinut milloin tahansa nousta ylös ja lähteä. Ihan kiinnostava kokemus silti.

villevvv

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #9 : 01.12.2016, 15:11 »
Rekisteröidyin vasta tälle foorumille, niin vastaanpas tähän aiheeseen nyt.

Hypnoosi on tosi hyvä työkalu. Olen esimerkiksi hypnoosin avulla antanut naiselle 20+ orgasmia pelkästään puheella ilman koskettelua. Hypnoosin (ja NLPn) avulla voi orgasmia ankkuroida (ehdollistaa) tapahtumaan tiettyjen käskysanojen käytöstä. Hypnoosin ja näiden tekniikoiden avulla voi siis saada täysin kontrolliinsa toisen orgasmit.

Hyvä lähde on juurikin tuo David Shade ja MAsterful lover (google molemmat).

Tietyt seksuaaliset ja muut traumat voivat estää hypnoosin onnistumista. Hypnoosissa on kyse johtamisesta ja luottamuksesta. Hypnoosissa on pohjimmiltaan kyse luottamuksesta ja ellei kohde voi luottaa, niin silloin se ei onnistu yllä mainitulla tavalla. Varsin monien naisten kanssa olen kuitenkin saanut sen toimimaan juuri noin, mutta aina löytyy paljon niitäkin joiden kanssa ihan noin hyvin ei onnistu.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2016, 15:26 kirjoittanut villevvv »

Pilluhaukka

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #10 : 01.12.2016, 18:58 »
Hypnoosi on alunperin shamaanien keksimä ja kehittämä, muinaisiin kansanparannustekniikoihin liittyvä asia.   >:D
Vanhassa noituudessa käsiteltiinkin usein ihmismieltä ja tajuntaa hyvin taitavasti toivottujen tulosten aikaansaamiseksi.

Tuli

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #11 : 02.12.2016, 08:39 »
Jos haluaa tutustua hypnoosiin kinkytarkoituksissa voin lämpimästi suositella Mark Wisemanin kirjaa Mind Play. Hypnoosilla voi tehdä paljon monenlaisia asioita, joista on ihan takuulla iloa BDSM:n harjoittamisessa, kuten vaikka nuo ylempänä mainitut orgasmit.

Toisena näppäränä esimerkkinä vaikkapa exhibitionistille soveltuva jälkihypnoottinen trigger, jossa tämä tajuaa yhtäkkiä jossain julkisessa tilassa olevansa alasti. Kokemus tuntuu kaikilla aisteilla siltä kuin olisi alasti, mutta oikeasti ei ole.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #12 : 16.04.2018, 17:58 »
https://yle.fi/uutiset/3-10143946

Lauerman ajatuksia hypnoosista riskeineen.

Tuli

  • Vieras
Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #13 : 16.04.2018, 20:02 »
https://yle.fi/uutiset/3-10143946

Lauerman ajatuksia hypnoosista riskeineen.

Tuolla on kyllä hyviä kommentteja, joita kannattaa lukea. Ihmiset, jotka ovat herkkiä ympäristön painostukselle, voivat olla herkkiä myös manipulaatiolle, jossa hyödynnetään hypnoosia. Tämä ei liene yllätys kenellekään.

Jos tunnistat itsesi tästä, kannattaa olla tarkka siitä kenen kanssa harjoitat hypnoosia (jos sitä haluat harjoittaa). Ja lisäksi kannattaa harjoittaa itsehypnoosia ja opetella suojaamaan omaa mieltään paremmin ulkopuoliselta manipuloimiselta.

Dominantti

Vs: Hypnoosi BDSM-skenessä
« Vastaus #14 : 16.04.2018, 22:57 »
Itse pidän hypnoosia siinä mielessä hankalana välineenä BDSM-maailmassa, kun tuntuu hankalalta rajata milloin osapuolet ovat edelleen päätösvaltaisessa asemassa. Ainakin itselleni olennainen osa D/s:n harjoittamiseen liittyy tietoinen päätös alistua / alistaa, ja tähän soveltuvat pelisäännöt. Suggestiotahan voi käyttää välineenä myös ilman hypnoosia, mutta käsittääkseni hypnoositilassa tietoisen mielen rooli ei ole enää niin selkeä? Jos erittäin suggestioherkkää ihmistä hypnotisoidaan tekemään alistumismielessä asioita, onko hän edelleen itse päättänyt nämä tehdä?

Mitä tulee suggestioon muuten niin esimerkiksi orgasmien saaminen ilman kosketusta ei minun kokemusten perusteella vaadi mitään hypnoosia. Riittävän tehokas ehdollistaminen riittää vallan mainiosti. Tosin kun en itse ole juuri tutustunut syvemmälle hypnoosiin mutta esimerkiksi perinteiseen behaviorismiin psykologiassa niin tuntuu oudolta, että ehdollistamiseen tarvitaan kovin kummoisia välineitä kun hyvin yksinkertaisetkin keinot ovat todettu todella tehokkaiksi käytännössä kaikilla nisäkkäillä, ja myöskin muillakin eläimillä.

Hypnoosiin olisi mielenkiintoista tutustua lisää, ehkä olen hieman skeptinen kun tuntuu, että monesti asiaan liitetään ihan liikaa mystiikka eikä riittävästi lähestytä aihetta tieteellisin keinoin? Nörtti mikä nörtti?  ;D