Kirjoittaja Aihe: Alistuminen tyhmemmälle  (Luettu 8928 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Alistuminen tyhmemmälle
« : 27.07.2014, 12:23 »
ALISTUMINEN TYHMEMMÄLLE


Vaikka olen päässyt kokeilemaan elämää piiskan kummallakin puolella, en ole vielä joutunut notkistamaan polviani itseäni tyhmemmän edessä. Joku voi sellaiseenkin tilanteeseen päätyä.

Vaniljasuhteessa tyhmemmälle alistuminen ei välttämättä ole ongelma, ainakaan niin kauan kuin pidättäydytään lyömisestä. Kyllä, vaniljasuhteessakin jompikumpi dominoi.

Vaniljasuhteen dominoiva osapuoli päättää, mitä ruokaa syödään, mikä elokuva katsotaan, minkä värinen matto laitetaan eteiseen. Sellainen kuuluu yleensä automaattisesti suhteen naispuolisen jäsenen privilegioihin - oli se viisasta tai ei.

Kinkymaailmassa puolestaan suhteen dominoivan osapuolen käyttämä valta voi rajoittaa merkittävästi alistuvan fyysistä vapautta ja mukavuutta. Dominoivan tyhmyys voi olla jopa vaarallista, jos lyöntikäsi elää omaa elämäänsä ja arviointikyky ei riitä päättelemään, milloin köysi kaulan ympärillä estää hapensaannin.

Useimmiten tyhmyys ei sentään ole vaarallista, korkeintaan ärsyttävää. Kertasessiossa tyhmemmälle alistumisen voisi vielä ottaa huumorin kannalta. Oman kieron nautintonsa tuo ajatus siitä, että minä, ihan fiksu ihminen, joudun alistumaan hitaan tyhjäpään aivoituksille.

Laskelmoivalle subille tyhmä alistajakumppani voi tarjota hyvän mahdollisuuden topping from bottomiin eli alistajan enemmän tai vähemmän hienovaraiseen ohjailemiseen. Kuinka kauan “alistettu” saa tyydytystä sellaisesta, on hyvä kysymys.

Pidemmässä suhteessa tyhmään alistajaan voisi olla vaikea suhtautua vaadittavalla kunnioituksella. Ennen pitkää kehno tilannetaju ja sanavaraston niukkuus alkaisivat kyllästyttää ja tietämättömyyden näsäviisaat peittely-yritykset ärsyttää.

Eri sukupuolilla voi olla erilainen suhtautuminen tyhmemmälle alistumiseen. Alistuvalle naiselle tyhmälle alistuminen voi olla jopa oletusarvo, sillä miehinen vallankäyttö miellettäneen jo lähtökohtaisesti vähä-älyiseksi. Mies voi tarvittaessa rakentaa auktoriteettinsa pelkän fyysisen voiman varaan, kun taas nainen joutuu miestä alistaakseen turvautumaan älyllisempiin keinoihin.

Erilaiset apinamiesfantasiat eivät ole naisilla harvinaisia, mutta mahtaako monikaan sub-mies haaveilla Dommesta, joka urahtelee yksisanaisia käskyjä tyhjä katse silmissään. Monilla sub-miehillä voi sellaiseen kuitenkin olla tyytyminen, koska armottomilla Domme-markkinoilla kysyntä ja tarjonta eivät ole tasapainossa.

Parasta olisi jos alistuva voisi aidosti katsoa alistajaansa ylöspäin. Silloin alistajan pitäisi olla vähintään samalla älyllisellä tasolla subinsa kanssa. Nöyrtyminen fiksumman edessä olisi terveellistä sellaisellekin, joka ei normaalisti ole alistuvaa sorttia. Sitä voisi kutsua jopa viisaudeksi.




-Piiskazion

-katy-

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #1 : 27.07.2014, 12:57 »
Lainaus
Erilaiset apinamiesfantasiat eivät ole naisilla harvinaisia, mutta mahtaako monikaan sub-mies haaveilla Dommesta, joka urahtelee yksisanaisia käskyjä tyhjä katse silmissään

Hyvä ja hauskakin kirjoitus. En muista että tällaisesta olisi paljon ainakaan puhuttu ;D

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #2 : 27.07.2014, 13:23 »
Ylöspäin katsomiseen voi olla muitakin syitä kuin älykkyys. Esimerkiksi tietyntyyppinen arvomaailma ja sen mukaan eläminen saattavat herättää minussa riittävästi kunnioitusta. Tai vaikkapa taito säilyttää tyyneys haastavissakin tilanteissa. Tai sydämellisyys ja luotettavuus. Jos D on niin tyhmä, ettei osaa suhteuttaa käyttämiään tekniikoita omiin taitoihinsa, (eli vaikkapa sohii piiskan kanssa tietämättä mitä tekee) on sessioon mahdotonta asettua luottavaisesti.

Sentyyppinen D/s, joka perustuu toisen hienovaraiseen ohjailemiseen, on mielestäni ahdistavaa itseäni tyhmemmän henkilön kanssa. Subina ei ole kiva voittaa sellaisia pelejä. Tasavahvan kumppanin kanssa taistelusta toisen minfuckaamista vastaan voi tulla ihan hauska ja kiinnostava kamppailu ja leikki, mutta johtaako sekään hyvään ja toimivaan D/s-suhteeseen pidemmän päälle? Ehkä, jos ollaan yksimielisiä siitä että molemmat haastavat toisiaan kasvamaan sen sijaan, että pyrkimyksenä olisi nujertaa kumppani... Täysi antautuminen itseäni älykkäämmän D:n käsiin taas vaatisi täyden luottamukseni siihen, että hänellä on riittävästi moraalia ja taitoa käyttää kykyään tavalla, joka ei kasvattaisi minua itselleni vahingolliseen suuntaan.

Älykkyys yhdistettynä emotionaalisiin ja sosiaalisiin taitoihin on pirun kiinnostavaa ja kiehtovaa, minkäs teet.

Loppupeleissä kuitenkin omalla kohdallani alistuminen on valinta ja päätös jonka kerta toisensa teen itse kutakin tilannetta ja henkilöä arvioiden. Kuten jo aluksi sanoin, älykkyyden lisäksi muillakin tekijöillä on merkittävästi painoarvoa.

tomi

Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #3 : 27.07.2014, 13:36 »
Sentyyppinen D/s, joka perustuu toisen hienovaraiseen ohjailemiseen, on mielestäni ahdistavaa itseäni tyhmemmän henkilön kanssa. Subina ei ole kiva voittaa sellaisia pelejä. Tasavahvan kumppanin kanssa taistelusta toisen minfuckaamista vastaan voi tulla ihan hauska ja kiinnostava kamppailu ja leikki, mutta johtaako sekään hyvään ja toimivaan D/s-suhteeseen pidemmän päälle? Ehkä, jos ollaan yksimielisiä siitä että molemmat haastavat toisiaan kasvamaan sen sijaan, että pyrkimyksenä olisi nujertaa kumppani... Täysi antautuminen itseäni älykkäämmän D:n käsiin taas vaatisi täyden luottamukseni siihen, että hänellä on riittävästi moraalia ja taitoa käyttää kykyään tavalla, joka ei kasvattaisi minua itselleni vahingolliseen suuntaan.

Erittäin hyvä pointti! Tosin omalla kohdalla ei ehkä niin syytä huoleen ole...  ::)

balthazar

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #4 : 27.07.2014, 14:18 »
Privilegioihin... gotta love that shit.

Itselleni tärkeämpää on tasavertaisuus. Tokikin älykkyyttä, kuten muitakin ominaisuuksia voidaan mitata, kukin omilla mittareillaan, mutta mielestäni tärkeämpää on se että ymmärtää toista ja tulee ymmärretyksi. Itsensä ilmaiseminen ymmärrettävästi ja toisen ymmärtäminen eivät mitenkään suoraan ole yhteydessä mihinkään mitattavissa olevaan määreeseen, näinollen olisi mielestäni vähän hupsua vertailla itseään kumppaniinsa, jos voi keskittyä siihen kuinka kokonaisvaltainen on yhteisymmärrys, tunteiden ja järjen temmellyskenttä.

Unohtamatta sitä, että ajattelemattomuus ei ole tyhmyyttä, tai toisinpäin.

-katy-

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #5 : 27.07.2014, 16:14 »

Itselleni tärkeämpää on tasavertaisuus.  näinollen olisi mielestäni vähän hupsua vertailla itseään kumppaniinsa, jos voi keskittyä siihen kuinka kokonaisvaltainen on yhteisymmärrys, tunteiden ja järjen temmellyskenttä.
Olen huomannut,että vaikka tavallaan tasavertaisuus ja halu yhteiseen ymmärrykseen ovat muka päivänselviä asioita,ne toteutuakseen vaativat ihmisisltä aika paljon.
 Esim. sen,että keskimääräisesti on suht. sinut itsensä kanssa,kykenee melko hyvin hyväksymään itsensä ja sitä kautta toiset ihmiset.

Mutta annas olla jos onkin parit traumat siellä täällä,raskaita kokemuksia menneisyydessä,pettymyksiä,jne. niin asiat vaan mutkistuvat,vaikka kuinka oltaisiin ns. hyviä ja fiksuja tyyppejä. Saati jos on jotain rankempaa settiä minuudessa,voi olla ettei kykyne olemaan ihmisten kanssa ollenkaan ja ainoa mitä sieltä tulee palautetta on se,että kuinka tyhmiä ja yksinkertaisia muut ovat.

Opin joskus,ettei toisia saa sanoa tyhmäksi eikä arvostella,mutta jollain tavallahan sitä on, omaa ja muiden tyhmyyttä, käsiteltävä kuitenkin ellei sitten paina aina villaisella koko homman.

Huumori on omasta mielestäni yksi oiva keino käsitellä omaa ja muiden tyhmyyttä ja mitä tästä kirjoituksestakin olin löytävinäni. Kenties joillain nousee niskavillat pystyyn ilmauksesta "armollinen itseään ja muita kohtaan",mutta se kuvaa aika hyvin asennetta,jossa toteaa,ettei itsekään ole virheetön ja näinollen kysyä itseltään,että voiko asioihin suhtautua yhtään lempeän humoristisesti.

On kyllä olemassa ihmisiä,jotka eivät nää huumoria ja hauskuutta missään,mutta en kyllä kadehdi sellaista tai en olisi selvinnyt miten kuten ilman noita itse.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2014, 16:30 kirjoittanut katy »

Tulivuori

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #6 : 27.07.2014, 17:51 »
Itse en katso että dommen pitäisi olla älykkäämpi kuin minä. Usein kyllä pystyn näkemään mihin hän johdattaa asiaa, ja periaatteessa tilannetta pystyisi manipuloimaan haluamaan suuntaan mutta ei se minulle mikään kilpailu ole. Voin nauttia silti tilanteesta ja olla tyytyväinen että tunnen hänet tarpeeksi hyvin tietääkseni mitä tulee todennäköisesti tapahtumaan.

Ei erityinen älykkyys ole ainakaan minulle vaatimus mutta jonkinlainen paremmuus minusta jollain osa-alueella on lähes vaatimus.

Nick

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #7 : 27.07.2014, 18:43 »

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #8 : 27.07.2014, 19:37 »
ALISTUMINEN TYHMEMMÄLLE
Vaniljasuhteen dominoiva osapuoli päättää, mitä ruokaa syödään, mikä elokuva katsotaan, minkä värinen matto laitetaan eteiseen. Sellainen kuuluu yleensä automaattisesti suhteen naispuolisen jäsenen privilegioihin - oli se viisasta tai ei.

Voimia ja jaksamista.

Fixx

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #9 : 28.07.2014, 00:20 »
Aika monesta kirjoituksen väitteestä olen eri mieltä (varsinkin nuo sukupuoliyleistykset)... mutta. Aikoinani minulla oli ystävä (sub, sanotaan vaikka O), jolla oli D, jota yleisesti nyt pidettiin vaan melko tyhmänä (luokkaa saapas). O:lta kysyttiin minkä takia tällainen suhde, niin vastaus oli, että on se D vaan niin lahjakas dominoimaan.

Eli ei se dominointitaito ole ihan välttämättä siitä yleisestä älystä kiinni. Toki suhteen muu toimiminen voi sitten ollakin... tämäkin oli sessiotyyppinen suhde.

Itse toki arvostan älyä paljon (luultavasti ihan liikaa). Siinäkin sitten on eroa, miten sitä älyä käyttää.. niinkuin vasaraa, vai niinkuin silkkihansikkaita.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 00:57 kirjoittanut Fixx »

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #10 : 28.07.2014, 00:43 »
. Sinäkin sitten on eroa, miten sitä älyä käyttää.. niinkuin vasaraa, vai niinkuin silkkihansikkaita.

Tuossa on meiestäni hyvin kiteytetty vertaus.

alice

Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #11 : 28.07.2014, 02:34 »
Mun mielestä aivot on kiehtovin ja kiihottavin osa ihmisessä. Jos ne ei kolahda, ei kolahda mikään muukaan. En pysty pidemmän päälle alistumaan ihmiselle jota en pidä vähintään itseni veroisena älyllisesti. Mulle ei riitä, että osaa lyödä, vaikka sen tekis kuinka hyvin. Rakastan hyviä mindfuckeja, luovuutta ja sitä, että dominoiva osapuoli pystyy halutessaan tilanteen mukaan joko haastamaan mua älyllisesti ja henkisesti, tai kääntämään mun aivot täysin offline-tilaan.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #12 : 28.07.2014, 10:28 »
Miten tyhmyys määritellään? Joillekin "tyhmyys" on sitä, ettei toinen ole kiinnostunut samoista asioista kuin mitä itse on, tai toinen on jopa kiinnostunut omasta mielestä aivan "vääristä" asioista. Videopelinörtti voi pitää vaatemuodin ystävää tyhmänä, ja toisinpäin. Muuten älykkäältä vaikuttava ihminen muuttuukin omissa silmissä täydeksi älykääpiöksi, kun paljastuu, että hän kannattaakin aivan väärää urheilujoukkuetta, suhtautuu uskontoon aivan väärin ja kannatettu poliittinen puoluekin on aivan väärä.  8)

Moni pitääkin älykkäänä henkilöä, joka on mahdollisimman samankaltainen itsensä kanssa. Silloin ei haittaa, että molemmat kannattavat asiaa, joka on tieteen kannalta katsoen täysin typerä, tai harrastavat sellaisia seksileikkejä, jotka suurimman osan ihmiskuntaa mielestä ovat vähän ällöjä ja epämoraalisia.

Master T

  • Vieras
Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #13 : 28.07.2014, 16:41 »
Olennaista on tässä se, riippumatta älykkyyden määrittelystä, että, mieltääkö toisen älykkäämäksi tai tyhmemmäksi kuin itse on. Miten se vaikuttaa, jos vaikuttaa, suhteen dynamiikkaan.

Itse ajattelen, että ongelmia voisi tulla, jos itse mieltäisin omien kriteerieni mukaan suhteen henkilöiden älykkyyseron erittäin suureksi. Hyvin paljon minua tyhmemmän subin kanssa voisi tulla turhautumista, ehkä enemmän kuin, jos kokisin subin selvästi minua älykkäämmäksi (tuo jälkimmäinen vaihtoehto on tietenkin täysin teoreettinen  :P). Usein älykäs ihminen on helpommin sinut oman seksuaalisuutensa kanssa. On helpompaa, jos kummallakaan ei ole kovin suuria ongelmia oman seksuaalisen ominaislaatunsa kanssa, Tietää ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.

ILJANNE

Vs: Alistuminen tyhmemmälle
« Vastaus #14 : 28.07.2014, 18:01 »
Justiinat kunniaan.....

Ihminen on iso nisäkäs,
naaras etsii mahdollisimman hyvää pariutumisumppania,
uros pyrkii pariutumaan mahdollisimman monen kumppanin kanssa.

Apinamiesten aikana fyysinen voima ja taito oli varmaankin lähes älyn veroista käyttövoimaa, ja tämä jakso on ollut pisin ihmiskunnan historiassa, biologisesti välttävällä älyllä varustettu raamikas olento saattoi hallita laumaansa.

Nyttemmin tätä sinällään yksinkertaista kuviota on tullut sotkemaan viisauden (joskus koulutuskin luetaan tähän)  lisäksi vaihdonvälineet ja verkostot.

Alistaa on helpompi jos on valtaa, voimaa ja halua.
Alistua on helpompi jos on vallaton, voimaton tai haluton (vastentahtoisessa tilanteessa)

Vähä-älyinen