Kirjoittaja Aihe: Varo vaarallista pervoilua!  (Luettu 5892 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Varo vaarallista pervoilua!
« : 30.11.2014, 09:23 »
Varo vaarallista pervoilua!
 

Harrastuksesta riippumatta on turvallisuusnäkökohdat hyvä ottaa huomioon. Motocross-harrastaja käyttää kypärää. Kiipeilyharrastaja valjaita ja turvaköyttä. Kinkyilyä ei ehkä voi pitää varsinaisena harrastuksena, vaikka siinä sellaisia piirteitä monille onkin, mutta käsitellään sitä nyt sellaisena. Monenlaisiin varoitteluihin olen oman kinkyharrastukseni myötä törmännyt, ja kaikista en ole aivan samaa mieltä. Tässä muutama yleisin.
 
(Nuori) nainen, varo uutena skeneen tullessasi hyväksikäyttäjä-saalistajamiehiä.

Periaatteessa ihan hyvä neuvo. Mutta hyväksikäyttäjiä kannattaa varoa yhtä lailla esim.
etsiessään seuraa baarista. Kusipäitä löytyy mistä tahansa skenestä eikä ainakaan oma kokemukseni viittaa siihen, että toisia huonosti kohtelevia ihmisiä löytyisi pervojen keskuudesta sen enempää kuin muualtakaan. Mutta mikään virallinen tilastohan tämä ei ole. Toki olen toistuvasti nähnyt, kuinka masterlauma hyökkää piraijaparven tavoin iskemään uutta alistuvaa naista, mutta suurin osa näistä lienee kunnollisia ihmisiä, jotka palauttavat subin takaisin skeneen entisessä kunnossa, mutta monta kokemusta rikkaampana. Tämä varoitus myöskin perustuu pitkälti ajatukseen siitä, että naiset ovat idiootteja, jotka sinisilmäisesti lähtevät mukaan mihin tahansa kenen kanssa tahansa.
 
Munuaisille/alaselkään ei saa piiskata.

Tämä aihe pitäisi luultavasti jättää rauhaan tästä seuraavan vastalausemyrskyn vuoksi, mutta menköön nyt... Munuaiset sijaitsevat vatsaontelossa lähempänä selkäpuolta, mutta varsin syvällä ja hyvin suojassa. Jos haluaa suoraan niihin osua, pitää käyttää puukkoa. Ja ne eivät muuten ole alaselän kohdalla, vaan huomattavasti ylempänä kuin ihmiset yleensä luulevat.

Yleensä kai ajatellaan, että vaarana on munuaisten vaurioituminen lyönnin tärähdyksestä. Munuaisvaurioita voikin syntyä suurienergiaisissa törmäyksissä kuten kolareissa ja korkealta pudotessa. Munuaiset ovat kuitenkin osittain irtonainen elin, jonka ympärillä on tyhjää tilaa. Pienemmässä täräyksessä munuainen siis voi hiukan liikkua, mutta koska se ei osu mihinkään, tämä on vaaratonta. Jos ihmistä heittelee seinälle, voi toki munuaisongelmia tulla. Sanoisin että se ei kuitenkaan kyseisessä toiminnassa ole se ilmeisin vaaranpaikka. Ja jos pesäpallomailalla lyö selkään, voi munaisiinkin jonkinlainen tärähdys tulla. Silloin tosin helposti hajoavat kylkiluut tai selkänikamatkin. Hapsupiiskalla, rottingilla tai vastaavalla kevyehköllä piiskalla lyömällä liike-energia on sen verran pieni, ettei niillä ole mahdollista vaurioittaa munuaisia.
 
Kinkyily ja alkoholi eivät sovi yhteen.

Varmasti se pitääkin paikkansa tietyissä tilanteissa. Monimutkaista sidontaa tehdessä menevät kännissä helposti köydet solmuun. Piiskatessa saattaa tekijän tähtäys kärsiä, vastaanottajalta tunto heiketä ja arvostelukykyky alentua molemmilta. Mutta jos saa kiksinsä esimerkiksi kumiasuihin pukeutumisesta, tottelemisesta tai pet playstä, en pysty keksimään miten niiden yhdistäminen alkoholiin olisi vaarallista. Vesiselvyyden ja kaatokännin väliin mahtuu myös paljon välimuotoja ja pienessä hiprakassa sessiointi useimmiten tuskin on erityisen haitallista.
 
Turvasana on aina oltava käytössä.

Itse en ole koskaan ihan ymmärtänyt turvasanan pyhyyttä kinkyilyssä. Jos sessioon osallistuu täysipäisiä ihmisiä, riittänee että alistuva kertoo että nyt riittää. Toki on ihmisiä, jotka tykkäävät sanoa ei leikin aikana tarkoittamatta sitä ja heillä ymmärrän turvasanan tarpeen. Nämä ihmiset lienevät kuitenkin vain osa pervoista. Usein olen kuullut sanottavan, että turvasana tarvitaan, koska alistuvalla pitää olla mahdollisuus kertoa jos tulee jalkaan kramppi tai raaja puutuu. Käsittääkseni nämä ongelmat voi ilmoittaa ihan selvällä suomellakin. D-osapuoli on myös yleensä näkö- ja kuuloaistilla sekä päättelykyvyllä varustettu yksilö. Jos toinen vaikuttaa siltä että hänellä on hätä, D voinee kysyä mikä on ongelma ilman sitä maagista turvasanaakin.

Yleisesti ottaen kaikesta tästä varoittelusta tulee olo että tehdään jotain todella vaarallista. Totuushan on, että useimmat pervoilevat melko vaarattomilla tavoilla. Edge play on sitten erikseen. Tuntuu myös että monissa varoitteluissa varmuuden vuoksi vähän liioitellaan uhkia, jotta ihmiset ymmärtäisivät pelätä. Helposti myös oletetaan, että ihmiset eivät lainkaan käytä omaa järkeään ja harkintakykyään.

Varoitukset ovat uudelle ja joskus vähän kokeneemmallekin pervoilijalle hyvästä, ja niihin kannattaa tutustua. Asiatietoa kinkyilystä ja siihen liittyvistä riskeistä tulee olla tarjolla ja on silkkaa typeryyttä sivuutta se kokonaisuudessaan. Mutta ihan kaikki ei välttämättä ole niin yksiselitteistä, eivätkä varoitukset aina kaikenkattavia ja ehdottomia. Kannattaa siis miettiä, ovatko kaikki varoitukset omalla kohdalla järkeviä sen sijaan, että toistaa niitä pervoskenen mantrana.



-isabella

Kirjoittaja on pitkän linjan pervoilija, joka on onnekseen pervoillessaan välttynyt isommilta haavereilta.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #1 : 30.11.2014, 10:08 »
Eli terve itsesuojeluvaisto on paras turvallisuuden tae, se että joku kuulostaa pelottavalta ei tee siitä vaarallista. Eli en usko kovinkaan monen D tekevän omia fantasioita,  jos katsoo vasta puolen olevan kykenemätön ne kestämään.

Eli kyllä alistuvan omat rajoitteet, joko fyysiset tai useimmiten henkiset määrittelee mitä voidaan tehdä. Unohtamatta sitä että toinen pystyy kanssa oppimaan itsestään uusia asioita, joissa jokainen vielä on yksilöllinen tapa oppia.

misuli_n

Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #2 : 30.11.2014, 10:20 »
Ja miksi pitäisi luopua turvasanasta sessiossa?
Kannatan turvasanan käyttöä ainakin tutustumisvaiheessa, ja sitä, että sitä myös noudatetaan.

Pitkässä suhteessa, jossa D/s kumpikin tuntevat toisensa, niin turvasana ei ehkä ole niin tarpeellinen,
koska kumpikin tuntevat paremmin toisensa. orjatar voi luopua turvasanasta, mutta silloin hän on omistettu
ja antaa itsensä Herransa käsiin. Siihen liittyy vallan lisäksi vastuu.



Riverlady

  • Vieras
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #3 : 30.11.2014, 10:38 »
Mutta jos saa kiksinsä esimerkiksi kumiasuihin pukeutumisesta, tottelemisesta tai pet playstä, en pysty keksimään miten niiden yhdistäminen alkoholiin olisi vaarallista.

Mä pystyn. Motoriikan heiketessä lemmikin hihna voi ärsyttävästi kiertyä ties mihin, lemmikki tai minkälainen vaan bottom-osapuoli saattaa vaarantaa D/s-suhteen dynamiikan rupeamalla tottelemattomaksi, puhumattakaan siitä kauheimmasta skenaariosta eli kumiasun repeämisestä.

Pip

Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #4 : 30.11.2014, 10:50 »
Kyllä mä olen sessioinut kännissäkin, mutta se on tapahtunut riittävän tutun kumppanin kanssa, eikä siihen ole liittynyt mitään vaarallisia elementtejä (köysiä, piiskoja etc.). Silloinkin on pysynyt järki kädessä, eikä niistä kerroista ole jäänyt kenellekään mitään traumoja. Sanomattakin on selvää, etten uuden kumppanin kanssa sellaiseen ryhdy.

Mr.Inathu

Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #5 : 30.11.2014, 10:53 »
Ihan terveitä näkökulmia, mutta paljon enemmän on kiinni suhteen kestosta ja leikkien painotuksesta. Pahinta vauriota toiselle kuitenkin saa aikaiseksi henkisesti.

Turvasanasta olen sitä mieltä, ettei ole mitään syytä olla jättämättä sitä pois. Sen on hyvä olla siellä taustalla, vaikkei sitä koskaan käytettäisikään. yhdessä nykyisessä suhteessani turvasanaa ei ole vielä käytetty kertaakaan, vaikka suhde on jatkunut jo yli neljä vuotta, mutta silti se on siellä. Ja esim rape playssä turvasana mahdollistaa huomattavasti syvemmän immersion syntymisen, kun saa kijua ja huutaa apua juuri niin paljon kuin haluaa.

Lisäksi hyvin tuntemansa ihmisen kanssa pitkässä suhteessa ovat monet asiat jo aivan erilaisia ja eri tavoin käsiteltävissä, kuin anonyymi random sessio metsätiellä aamuyöllä netistä bongatun uuden tuttavuuden kanssa...

Piiskaamisessa taas olellisin huomioitava tekijä lienee välineen paino. Kumipampulla ei voi lätkiä ihan samalla voimalla kuin floggerilla. Mihinkään kohtaan vartaloa.

Mielestäni kinkyn harrastaminen on oikein hyvin verrattavissa harrastuksiin kuin. Joillekin se on vain satunnaista sessiointia, toisille jatkuva elämäntapa ja joillekin jopa elämää jaksottava tarve tai ammatti. Ihan niin kuin nyt vaikka kiipeily tai arkeologia. Joten ei ole pahitteeksi kenellekään tunnistaa vaaranpaikkoja ja valmistautua niihin sekä käyttää "turvavaljaita". Ei se tee kenetäkään vähemmän aitoa vuoristokiipeilijää, että käyttää turvaköyttä, niin tekevät ammattilaisetkin ;)

-Mr.Inathu

Marimintti

Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #6 : 30.11.2014, 11:18 »
Itselläni on rajoissa sessiointi ilman turvasanaa. Samoin alkoholi on rajoissa. Jos subi ei näitä rajojani hyväksy, niin emme sessioi. Minulla on paljon muitakin asioita rajoissa. Subeilla on yleensä listat asioista joita he eivät halua tehdä. Mielestäni oleellinen asia on se, että noita rajoja kunnioitetaan. Olisi varmaan monelle helpompaa hyväksyä näitä erilaisuuksia, jos niitä miettisi yksinkertaisesti henkilön omina rajoina.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014, 12:59 kirjoittanut Marimintti »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #7 : 30.11.2014, 12:04 »
On joitakin ystäviä kenen kanssa voi sessioida myös viinipullon ääressä. Sitten niitä, kenen läsnäollessa ehdoton ei alkoholille.
Riippuen tilanteista, senkertaisen jutun hc-asteesta, omasta vastuusta tai sen puuttumisesta..joskus nenän asentokin ratkaisee avataanko viinipullo vai jätetäänkö kaappiin. Hmmm, viski on myös hyvää.

Turvasana taas, sama kuin yllä oleva alkoholikommenttini. Joskus on, joskus ei.

Enemmän huolestuttaa se jos alistuva leikkikaveri ei ole ollenkaan kartalla ja samalla aaltopituudella kuin Dominoiva kumppani. Vuorovaikutuksen puute on suuri uhka kaikelle. Siitä saattaa tulla se lukkotekijä jossa tarkoitetaan yhtä, käsitetään se toisin. Jälkeenpäin ihmetellään miksi ei ollutkaan kivaa.

Vielä tähän turvasana-asiaan...hieman mietitytti tilanne D:n asemassa kun sub tullessaan laittaa nitropurkin pöydälle ennen kaiken alkua. Seuraava tunti oli sellainen jossa turvasanaa ei voinut olla käytössä.
Eli omat arviointituntosarvet äärimmäisen herkälle ja tilanne päälle.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #8 : 30.11.2014, 12:04 »
Varmaan taas koska en oikein aina ymmärrä näitä Ds-aspekteja, ymmärrän täysin tuon isabellan turvasana-ajattelun.
Voin kyllä aina sopia turvasanan mutta en mä sitä kyllä käytä minkään jalkakrampin takia vaan oon ihan suomeksi vaan sanonu että hei, nyt kramppaa jalka. Ihan tuo on toiminut noinkin.
Ainoa kerta tähän astisessa elämässäni jossa olen oikeasti käyttänyt turvasanaa oli tavatessani ihmisen jonka huomasin olevan ihan väärä. Eli kyse ei ollut mistään asiasta mitä sessiossa tapahtui, en vain pystynyt toimimaan tämän henkilön kanssa livenä (se on just näitä nettijuttuja kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu livenä).
Muuten, ihan vaikka piiskatessa, oon vaan sanonu että menee hyvin tai ei mee, tai että aletaan olla sitokyvyn rajoilla jne. Ihan järkevät ihmiset ovat hyvin ymmärtäneet. Mutta kai tuo Ds tekee asioista monimutkaisempia.

alice

Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #9 : 30.11.2014, 15:35 »
Itse en luota turvasanoihin ollenkaan. Oon parikin kertaa todennut että siinä vaiheessa kun oikeasti panikoin, rationaalinen ajattelu katoaa enkä muista turvasanaa. Yleensä silloin tulee aika spontaanisti ja selkeästi huudettua että lopeta, odota tai muuta vastaavaa, ja ollaan sovittu Omistajani kanssa, että sellaisiin on aina reagoitava ja tarkistettava, mikä on tilanne. Meillä tosin on etuna se että Omistajani lukee mua aivan uskomattoman hyvin. Halutessaan hänellä on oikeus vetää consensual nonconsentin puolelle, ja luotan, että tilanteet käsitellään jälkikäteen. Jos kyse on fyysisestä ongelmasta, sanon niistä suoraan, kuten PinkCatkin kuvasi. Mutta pidän vaarallisena sitä, ettei dominoivan osapuolen tarvitsisi lukea, tarkkailla ja kuunnella minua muuten luottaessaan sokeasti siihen, että käytän turvasanaa. Oon alistuessani usein niin primitiivisessä tilassa, että luontevin kommunikointitapa on luotettavin, ja keinotekoinen turvasana vaaran ilmaisuun ei vaan ole silloin se helpoin joka tulee ensimmäisenä mieleen.

Loc

  • Vieras
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #10 : 30.11.2014, 18:40 »
Turvasanan sijaan parempi on antaa subille joku esinen käteen tai suuhun jonka pudottaminen=lopetus. Sanat tuntuvat lähinnä tunnelmanluonnilta. Vaaran tms viehätystä.

Lyönneissä riippuu millä lyödään. Ohut ja terävä kova esine kuten rautalanka uppoaa syvempään ja vetäisyllä saa oman jälkensä. Leveä ja pehmeä nahkalätkä taas lienee hankalimmasta päästä saada todellista vauriota aikaan. Paino ja nopeus lisäksi. periaatteessa kuitenkin, mitä kevyempi, leveämpi,  hitaampi ja tylsempi esine kyseessä sitä hankalampi sillä tehdä minkäänlaista pysyvää vahinkoa. T

oisessa ääripäässä kuten partaveitsiteräisissä katanoissa riski on jo huomattava. Rajaleikit ylipäätään. Terät, pistot, lävistykset, poltot, kuristukset yms. Jos et tiedä miten se vaikuttaa älä tee sitä. Anatomiaa on kiva opiskella kun sopivan timmin lelun saa käsiinsä. Lisäksi yleistietoa on paljon kun viitsii ottaa selvää. Kun tunnet luut, kalvot, lihakset, sisäelimet, hermot jne juuri kyseisen ihmisen kehon osat ja kuinka hänen ihonsa reagoi voit myös suunnitella millä tavoin voit halutut asiat toteuttaa molemmat tyydyttävästi kuitenkaan siirtymättä sietämättömiin riskeihin. Kaikkea ei voi kirjoista oppia ja tietää mitä mikäkin kestää. Kuitenkin syvemmällä tutustumisella aiheeseen voi vähentää amatöörimäisiä riskejä.

Helppo kysymys. Tunnetko tekemäsi asian riskit? Jos osaat nimetä ne ja osaat jokaiseen vastavedon, voinet edetä. Jos taas et tiedä yhtään riskiä tekemässäsi. Älä aloitakaan.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #11 : 02.12.2014, 09:50 »
Meillä kumppanin kanssa on nyt ollut mietinnässä se että turvasanan voisi ehkä jättää pois, mutta tilalle voisi ottaa vaikkapa värikoodit. Punainen lopeta heti, oranssi lopeta se mitä olet tekemässä jne. Tämä sen takia kun sessioissa harrastamme monia asioita yhtaikaa. Session aikana saattaa olla nännien rääkkääminen, piiskaaminen, kynttiläleikit, sidonta, tähän mukaan vielä henkinen alistus, parhaimmillaan kaikkia yhtaikaa, joten värikoodi toimisi ehkä paremmin. Toimisi paremmin myös sen takia koska kanssani harrastava subi, on enemmän henkisen puolen masokisti, kuin fyysisen, mutta itse pidän paljon myös fyysisestä, joten jos pelkästään turvasanaa käyttää, voi parhaimmillaan sessio jäädä siihen vaikka olisi ihan hyvin voinut rajoittaa pelkästään yhtä asiaa.

bijussi

  • Vieras
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #12 : 02.12.2014, 17:03 »
 C:-) Turvasanasta: mielestäni turvasanan voi valita ja sitä voi käyttää. Olen kuitenkin kokemuksesta oppinut lukemaan subia niin ettei turvasanaa tarvise käyttää. Usein on kuitenkin niin että silloin kun olisi turvasanan paikka tulee kaikkea muuta subin suusta. Niin ja sitten kun on suussa jotain ettei voi sanoa turvasanaa ja kädet sidottu, masterin taito lukea subia on silloin ehdoton.

isabella

Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #13 : 02.12.2014, 19:44 »
Yleensä en juuri kommentoi kolumnieni aiheuttamaa keskustelua. Nyt haluan kuitenkin selventää jotain koska monet tuntuvat ymmärteneen väärin sen mitä yritin turvasanasta sanoa.

On olemassa pitkiä ja/tai tietyn tyyppisiä suhteita, joissa turvasanasta luovutaan kokonaan ja päätösvalta siitä missä menee raja siirtyy dominoivalle (itsekin olen sellaisessa suhteessa). On myös olemassa suhteita, joissa turvasanaa ei käytännössä koskaan käytetä koska osapuolet tuntevat toisensa hyvin (olen myös sellaisessa suhteessa). Näistä asioista ei nyt kuitenkaan ollut kyse vaan siitä ajatuksesta että pitää olla jokin etukäteen sovittu sana, joka lopettaa toiminnan sen sijaan että vain sanoittaisiin että haluaa lopettaa tai kertoa että on jokin ongelma. Eli minua itseäni huvittaa se että sovitaan jokin valmis repliikki kuin näytelmässä sen sijaan että vain puhuttaisiin normaalisti.

Jokainen saa tietysti tehdä kuten itsestä hyvältä tuntuu. Se mitä kritisoin on se että konkreettisen turvasanan käyttämistä tunnutaan monesti pidettävän ainoana hyväksyttävänä tapana sessioida.

Des

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 108
  • Dom & fettari
  • Galleria
Vs: Varo vaarallista pervoilua!
« Vastaus #14 : 02.12.2014, 21:49 »
Aloittajaa toistaen: Eihän turvasanassa tosiaan sen kummempaa magiaa ole, kuin mahdollisuus sanoa "ei"/panna hanttiin muuten kuitenkaan tarkoittamatta sitä. Eli leikkiessä subi voi vastustella/rukoilla armoa/itkeä pillittää sydämensä kyllyydestä, ilman että D menee keskeyttämään tunnelmallisen session kuvitellen leikkikaverilla olevan jotain oikeasti hätänä. Jos tällainen ei kuulu omiin kuvioihin, riittänee se "ei" tai "lopeta" tms. ihan mainiosti ilman erillistä Turvasanaa™.

Omassa taloudessa kieltäytyminen asiasta X jakautuu kahteen tasoon:
1. "tavallinen" ei/ei jaksaisi jne. (Toiveen noudattaminen D:n harkintavallassa.)
2. Ehdoton ei l. turvasana (Homma loppuu. Piste.)

Tarpeellisia meille, vaikka 11 vuotta olemme leikkineetkin. Emme kovin tarkkaan ole toistemme seksuaalisia vastakappaleita ja miellyttämisen halu toisen intressien mukaisessa leikissä kantaa vain niin pitkälle. :)

p.s. Toinen juttu, mitä en ymmärrä, on vastahakoisuus turvasanan käyttämiseen/käyttöönottoon leikeissä mikäli tarpeen. Käyttämistä vartenhan se on olemassa. Voi toki olla, että vähän vakavampihenkisen d/s -kuvion tunnetason nyanssit menevät itseltä ohi, kun suhtaudun näihin juttuihin pohjimmiltaan huumorilla.