Kirjoittaja Aihe: Maineensa veroinen  (Luettu 10746 kertaa)

Tuhmakisu74

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #15 : 13.01.2015, 20:44 »
Mielenkiintoinen aihe ja hyvin kirjoitettu kolumni!

Semmonen tuli mieleen että samalla tyypillä voi tietty olla useita eri "maineita" esim. skenen eri alaryhmissä. Riippuen siitä kenet sattuu tuntemaan, mitä on kuullut, mitkä omat preferenssit jne.

Enemmistö säännöllisestikin foorumilla käyvistä varmaan on kumminkin meitä, joilla tuskin varsinaista mainetta onkaan, koska emme kovin ahkerasti osallistu tapahtumiin tai muuten näy skenessä.

"Maineettomuudessa" on hyvät ja huonot puolensa. Ajattelisin, että jos maine käy hyvin yksiin todellisuuden kanssa niin voi esim. olla helpompi löytää sopivaa seuraa. Sen sijaan että viestilaatikko täyttyisi viesteistä joissa tarjotaan jotain ihan muuta kuin mitä haettiin. Mutta sitten jos ihmisten käsitys jostakusta on pahasti vääristynyt niin sitä voi olla hankalaa korjata.

Joka tapauksessa hyvä varmasti hyvä itse kunkin muistaa että luulo ei ole tiedon väärti ja että näihin maineisiin kannattaa suhtautua varauksellisesti.

PS: En ole ikinä ajatellut että Isabella olisi pelottava. :) Vahva persoona, joo, mutta älykäs ja vastuullinen järki-ihminen. Semmonen kuva mulle tullut.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #16 : 13.01.2015, 21:24 »
Miksi maineeseen pitäisi suhtautua mitenkään, omaan taikka muiden?
Antaa henkilön itsensä luoda maine itsekunkin kanssa. Ei minua ainakaan kiinnosta yhtään millainen maine taikka maineettomuus minulla on joidenkin tuntemattomien mielessä.
Jos joku kokee tarvetta selostaa jotakin minusta taikka puuhailla asian parissa niin ei se minuun vaikuta (jos asian antaa vaikuttaa niin ehkei olekkaan niin vahva, että vain omillaan voi seisoa), taidan vain itse vaikuttaa puuhastelijaan...

Potulny

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #17 : 14.01.2015, 12:20 »
Kaipa meillä jokaisella tosiaan on skenessä jonkinlainen maine, varmaan minullakin. Tosin mua ei kiinnosta juoruilu ja puheiden kautta muodostunut maine itsestäni tai muistakaan. Eipä sillä, harvoin sitä edes kuulee itsestä liikkuvia juoruja. Toisaalta mä myös koen että jokaisessa juorussa on jonkinlainen perä ja niinkuin Juuttisetä tuolla aiemmin mainitsikin "rikkinäisestä puhelimesta" niin asia muuttuu toiseksi matkan varrella. Paljonko siis totena kerrotusta asiasta loppujen lopuksi on totta ja kuinak paljon on väriä seassa. Itselleni on kyllä jos jonkinlaista asiaa juoruiltu totena, mutta olen lähinnä olkaa kohauttanut näille "maineenkasvattajille". Mulla kun on omat aivot ja osaan ihan itse muodostaa henkilöstä mielikuvan antamatta erinäisten juorujen ja varoittelujen vaikuttaa asiaan.


IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #18 : 14.01.2015, 12:50 »
Kaipa meillä jokaisella tosiaan on skenessä jonkinlainen maine, varmaan minullakin. Tosin mua ei kiinnosta juoruilu ja puheiden kautta muodostunut maine itsestäni tai muistakaan. Eipä sillä, harvoin sitä edes kuulee itsestä liikkuvia juoruja. Toisaalta mä myös koen että jokaisessa juorussa on jonkinlainen perä ja niinkuin Juuttisetä tuolla aiemmin mainitsikin "rikkinäisestä puhelimesta" niin asia muuttuu toiseksi matkan varrella. Paljonko siis totena kerrotusta asiasta loppujen lopuksi on totta ja kuinak paljon on väriä seassa. Itselleni on kyllä jos jonkinlaista asiaa juoruiltu totena, mutta olen lähinnä olkaa kohauttanut näille "maineenkasvattajille". Mulla kun on omat aivot ja osaan ihan itse muodostaa henkilöstä mielikuvan antamatta erinäisten juorujen ja varoittelujen vaikuttaa asiaan.

Jokaista meistä kiinnostaa mitä muut ajattelevat, osaa enemmän ja osaa vähemmän, osaa kiinnostaa vain jonkin pienen ryhmän mielipide ja osaa ihan kaikkien, suurinta osaa siltä väliltä. Itse arvostamiensa ihmisten mielipide kiinnostaa ylipäänsä suurinta osaa ihmisiä, jopa niitä kuuluisia narsisteja.

Täällä skenessä jokaisesta meistä on varmasti vähintään kaksi toisistaan täysin eroavaa mielipidettä, eli melkoisen mahdotonta ihmisen maineesta täällä päätellä yhtään mitään.

Kalistakin, joka tuomittiin, sain kuulla aikoinaan useammaltakin alistuvalta että olipas loistava Master.

Pääasia on, että aamulla peiliin katsoessaan kykenee katsomaan itseään tiukasti silmiin.

IKRM

Master T

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #19 : 14.01.2015, 19:26 »
Maine? En ollut ajatellut koko asiaa. Nyt tätä luettuani aloin ajattelemaan. Onko meillä jokin maine ja olemmeko maineemme mukaisia tai pahimmillaan sen vankeja? Ja onko sillä mitään merkitystä?

Omaa mainettani en ole koskaan osannut rakentaa tai edes ollut kiinnostunut sen mahdollisesta olemassaolosta. Olen ajatellut, että jokainen on täällä skenessä itsenään eikä jotain mainetta rakentamassa.

Lokerointi lienee sukua maineelle. Sen olen joskus huomannut, että minut on saatettu lokeroida edustamaan jotain ihmistyyppiä, joka on itselleni täysin vieras. Ehkä se on jotain maineen tapaista? Kaikki subit on tuollaisia ja masterit kaikki tällaisia. Tai tarkemmin, tuo on truumaster, tuo antaa kaikille, tuo on tyypillinen domme, tuo kynnysmatto jne. Lokerointi helpottaa maailman ymmärtämistä, jos se muutoin on vaikeaa. Näiltä tyypittelijöiltä saadulla tai lokerolla ei ole merkitystä kuin heille itselleen.

Miten itse sitten ajattelen muista? Onko jollakin henkilöllä minulle jokin maine? Niistä, jotka tunnen, on minulla käsitys, millaisia he ovat. Niistä, joita en tunne, olen saattanut osasta kirjoitustensa perusteella saada jotain kuvaa. Niiden perusteella ei pidä kovin vahvoja käsityksiä vielä kenestäkään luoda. Kirjoitukset täällä ovat melko suppeita eikä niiden tarkoitus ole useinkaan tarjota kirjoittajasta kokokuvaa, small talkia ja jotain hauskoja heittoja lähinnä. Ihmisiin tutustuttuani aina saan henkilöstä laajemman ja monipuolisemman kuvan.

Jos maineella tarkoitetaan juoruja, vihjailuja tai suoraa panettelua, toki sellaistakin olen kuullut. Uskooko joku niitä? Enemmän niitä kuullessaan saa käsitystä, ei kohteesta, vaan esittäjästä.

Olkaa ihan itsenänne ja antakaa niiden, joille se on tärkeää, rakennella maineita niin itselleen kuin muille.

LegendaM

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #20 : 14.01.2015, 19:54 »
Tiedoksi: Minulle saa kertoa "skenen" naisista jotka antaa kaikille.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #21 : 14.01.2015, 21:58 »
Lokerointi helpottaa maailman ymmärtämistä, jos se muutoin on vaikeaa. Näiltä tyypittelijöiltä saadulla tai lokerolla ei ole merkitystä kuin heille itselleen.

Lokerointi on sitä, että laumassa jokaisella on oma paikkansa, sen tietää jokainen itse ja kaikki muut. Kun tulee 'hätätilanne', laumaa uhkaa jokin niin kaikille on oma paikkansa ja tehtävänsä, ja toiset tietää mitä kultakin lauman jäseneltä voi odottaa. Joku on se joka menee agressiivisesti tilanteeseen, joku toinen on se joka huolehtii lapset ja vanhemmat turvaan ja joku on se joka lähetetään neuvottelemaan jos sellaista tarvitaan. Se on aivan olennainen osa lauman selviytymistä, eli siis olennainen osa ihmisen ydintä.

IKRM

misuli_n

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #22 : 14.01.2015, 22:17 »
Joskus on niin, ettei ole *valmiita* lokeroita,joihin sopisi.
Ihmiset ovat erilaisia, ja elämä kasvattaa.

Ihminen pitäisi hyväksyä omana itsenään.




« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 17:38 kirjoittanut misuli_n »

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #23 : 14.01.2015, 22:45 »
Ihminen -> yhteisö -> yhteiskunta, symbolit, kulttuuri
ammatit -> osa ihmisen identiteetin muodostavista monista rooleista yhteisön jäsenenä

misuli_n

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #24 : 14.01.2015, 22:49 »
,
« Viimeksi muokattu: 15.01.2015, 00:34 kirjoittanut misuli_n »

Master T

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #25 : 14.01.2015, 22:54 »

Lokerointi on sitä, että laumassa jokaisella on oma paikkansa, sen tietää jokainen itse ja kaikki muut. Kun tulee 'hätätilanne', laumaa uhkaa jokin niin kaikille on oma paikkansa ja tehtävänsä, ja toiset tietää mitä kultakin lauman jäseneltä voi odottaa. Joku on se joka menee agressiivisesti tilanteeseen, joku toinen on se joka huolehtii lapset ja vanhemmat turvaan ja joku on se joka lähetetään neuvottelemaan jos sellaista tarvitaan. Se on aivan olennainen osa lauman selviytymistä, eli siis olennainen osa ihmisen ydintä.

IKRM
Eikös tuo ole työnjakoa, jossa jokainen tietää tehtävänsä? Työn ja tehtävien jako on tosiaan laumaeläimillä yleistä ja ihmisellä se on yhteiskuntien syntymisen jälkeen muuntunut yhä erikoistuneemmaksi. Tarkoitin sanalla "lokerointi"  tuossa edellisessä kommentissani hieman muuta. Olen kyllä samaa mieltä kuvauksestasi lauman toiminnan järkevyydestä.

Norja

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #26 : 14.01.2015, 23:08 »
Mä en täysin usko laumakäsitteeseen ihmisistä puhuttaessa. On olemassa laumasieluja ja lauman johtajina itseään pitäviä alfoja jotka tiukan paikan tai lähimmäisen hädän tullen hylkäävät " lauman" ajatellen vain omaa etuaan. Olen elämässä kokenut kuinka hännänhuippuna pidetty lauman hiljaisin naaras ottaa komennon tosi paikassa kun tavallisesti komeilla käskyhaukahduksilla laumaansa komentelevat urokset piipittäen säntäilevät kuka tuonne, kuka tänne. Kyllä, olen sovinistifeministi :))

-katy-

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #27 : 14.01.2015, 23:53 »
Mä en täysin usko laumakäsitteeseen ihmisistä puhuttaessa. On olemassa laumasieluja ja lauman johtajina itseään pitäviä alfoja jotka tiukan paikan tai lähimmäisen hädän tullen hylkäävät " lauman" ajatellen vain omaa etuaan.
Joo,en mäkään. Missähän lie ufo-maailmassa elänkään.
Ne tilanteet, missä olen nähnyt ja kokenut "lauman" voiman, ovat todella säälittäviä tilanteita. Hyökätään porukalla yhden kimppuun,kun yksin ei ole kanttia, eikä äly oikeastaan edes riittäisi.
Yksi lauma voi olla esim. muodostunut pelkästään teini-tytöistä.

Potulny

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #28 : 15.01.2015, 00:28 »
Kaipa meillä jokaisella tosiaan on skenessä jonkinlainen maine, varmaan minullakin. Tosin mua ei kiinnosta juoruilu ja puheiden kautta muodostunut maine itsestäni tai muistakaan. Eipä sillä, harvoin sitä edes kuulee itsestä liikkuvia juoruja. Toisaalta mä myös koen että jokaisessa juorussa on jonkinlainen perä ja niinkuin Juuttisetä tuolla aiemmin mainitsikin "rikkinäisestä puhelimesta" niin asia muuttuu toiseksi matkan varrella. Paljonko siis totena kerrotusta asiasta loppujen lopuksi on totta ja kuinak paljon on väriä seassa. Itselleni on kyllä jos jonkinlaista asiaa juoruiltu totena, mutta olen lähinnä olkaa kohauttanut näille "maineenkasvattajille". Mulla kun on omat aivot ja osaan ihan itse muodostaa henkilöstä mielikuvan antamatta erinäisten juorujen ja varoittelujen vaikuttaa asiaan.

Jokaista meistä kiinnostaa mitä muut ajattelevat, osaa enemmän ja osaa vähemmän, osaa kiinnostaa vain jonkin pienen ryhmän mielipide ja osaa ihan kaikkien, suurinta osaa siltä väliltä. Itse arvostamiensa ihmisten mielipide kiinnostaa ylipäänsä suurinta osaa ihmisiä, jopa niitä kuuluisia narsisteja.

Täällä skenessä jokaisesta meistä on varmasti vähintään kaksi toisistaan täysin eroavaa mielipidettä, eli melkoisen mahdotonta ihmisen maineesta täällä päätellä yhtään mitään.

Kalistakin, joka tuomittiin, sain kuulla aikoinaan useammaltakin alistuvalta että olipas loistava Master.

Pääasia on, että aamulla peiliin katsoessaan kykenee katsomaan itseään tiukasti silmiin.

IKRM

Toki mua kiinnostaa niiden ihmisten ajatukset joita arvostan. Mutta juoruilu ei, eikä myöskään se minkälaisen maineen juoruilu on saanut aikaan. Nuo mä jätän ihan omaan arvoonsa :) Juoruilu ja sen luoma maine on mule merkityksettömiä asioita. Enemmän mulle merkitsee todellisuus ja tosiasiat, oma mielipide ja omat kokemukset ja niiden aikaansaama maine mun päässä.

hellävetoketju

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #29 : 15.01.2015, 01:01 »
Oooh maine täytyykös sellainenkin olla  :o onko se kenties jonkilainen stadus tai jakkara jolle pitää dommen tai masterin nousta jota voi huudahtaa käskyn kunnolla subilleni  >:D ja mua muuten kaivelee eräiden bileiden tuntematton mies joka huoritteli mua kulkiessani vessaa kohden keppeineni  ??? vaikei oo  koskaan tavannutkaan minua mutta se oli vaan tahra muuten niin hyvissä bileissä ja siis tuo jakkara joo (en nouse ps..kärsin korkeenpaikankammoista)   :love: