Kirjoittaja Aihe: Maineensa veroinen  (Luettu 10685 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
Maineensa veroinen
« : 12.01.2015, 08:40 »
Maineensa veroinen
 
 
Meillä kaikilla kinkypiireissä pyörivillä on maine. Toisilla se on levinnyt laajemmalle kuin toisilla. Ihan uusi ei ehkä ole vielä ehtinyt mainetta niittää.
 
Moni kuvittelee tietävänsä aika paljonkin toisista pervoista. Tuo on se tyyppi, joka seurusteli ennen tuon ja tuon kanssa, ja tuolla on hassu fetissi. Ja kyllähän aina osa näistä tiedoista pitää paikkansa. Ja osa on juorua, kuvittelua, liioittelua ja hölynpölyä.
 
Aloitanpa itsestäni. Olen etenkin viime aikoina toistuvasti törmännyt omaan maineeseeni: pelottava sadisti. Jotkut sanovat sen suoraan, ja varmasti vielä useampi ajattelee samaa, mutta ei uskalla sitä sanoa. Mitä siihen sitten vastaisi? Kyllä, olen sadisti ja tykkään satuttaa ihmisiä. Ei, en hakkaa kaikkia vastaantulijoita mustelmille. En edes kaikkia leikkikavereitani - satunnaisia tai vakituisempia -, ainoastaan ne jotka haluavat sitä ja kestävät sen. Kyllä, olen kovaääninen ja puhun joskus niin, että muut eivät saa suunvuoroa. Sanon myös mielipiteeni suoraan turhia kiertelemättä. Ehkä myös nämä ovat pelottavia ominaisuuksia.
 
Omasta maineestani ei ole koitunut isompaa haittaa toistaiseksi. Useampi ihminen on tosin sanonut ettei ikinä uskaltaisi lähteä kanssani leikkimään pelottavuuteni vuoksi. Ja se toki heille sallittakoon. Toistaiseksi on löytynyt niitäkin, jotka ovat maineesta huolimatta uskaltaneet. Jotkut ehkä ovat jopa juuri sen vuoksi halunneet.
 
Maine voi olla myös toisenlainen. Ikävä tosiasia on, että edelleen vuonna 2015 liberaalissa Suomessa ja vielä liberaalimmissa pervopiireissä nainen voi saada kevytkenkäisen maineen, mikä jo käsitteenä on absurdi ja kaksinaismoralistinen. Jos leikkii monen kanssa, aletaan supista: tuo on pannut vaikka ketä. Jos tykkää tehdä bileissä asioita muiden nähden, aletaan luulla että tuota saa mennä lääppimään kuka vaan, liitynpä jonon jatkoksi. Itselläni ei ole kokemusta tästä, varmastikin tuon edellämainitun pelottavuuden vuoksi. Useampi nainen on kuitenkin kertonut minulle, että bileissä on tultu koskemaan ilman lupaa, koska on ajateltu että se on tässä tapauksessa salittua. Koska on oltu erinäiset kehon osat paljaana. Ja koska maine on sellainen, että tuo antaa kenen vaan tehdä mitä vaan.
 
Pervolla voi olla myös vaarallinen maine. Sekin on varmasti usein liioittelua, väärinkäsityksiä ja katkerien exien liikkeelle laittamia juttuja. Joskus vaarallinen maine voi olla myös totta ja kinkyjen joukossa on niitäkin, jotka ovat oikeasti vaarallisia. Ehkä joku osaa maineen perusteella pysyä kaukana vaarallisesta tyypistä tai ainakin olla varovainen. Mutta syyttömälle on varmasti ärsyttävää joutua tällaisten juorujen kohteeksi. Niitä vastaan kun on melkein mahdoton puolustautua.
 
Kinkyn maine voi olla myös hyvä. On niitäkin, jotka tunnetaan siitä että he ovat hyviä tyyppejä. Ystävällisiä ja avuliaita. Hauskoja. Hyviä sängyssä. Sellaisesta maineesta tuskin kukaan on pahoillaan. Useammin maine tuntuu kuitenkin olevan negatiivisia kuin positiivisia asioita. Ihmiset kertovat mieluummin juttuja siitä, kuinka joku sikaili, kuin siitä että tämä on mukava.
 
Ihan kaikkien mainetta ei siis kannata niellä purematta. Ihmisistä voi paljastua yllättäviä asioita jos kuuntelee, mitä he itse kertovat. Tiedätkö, mitä sinusta kerrotaan? Oletko sinä maineesi veroinen?




-isabella

Kirjoittaja on pelottava sadisti. Tai sitten ei. Tule juttelemaan ja ota selvää.

Cavalaria

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #1 : 12.01.2015, 10:30 »
Tiedän ja en tiedä.

Tiedän, että huhuja liikkuu. "Raivohullu sotanorsu" "kovakätinen" "pahoinpidellyt erään subin".

Huhupuheiden ikävänä puolena myös se, että ihmiset alkavat levittää yhtä näkökulmaa asioista hyvin herkästi absoluuttisena totuutena. Kuinka usein huhun kohteena olevalta ihmiseltä tullaan kysymään mistä tarina/maine on saanut lähtönsä. Mielestäni on myös hyvin mielenkiintoista kuinka kinkypiireissä liikkuu hyvin paljon huhuja siitä, mitä joku on tehnyt bileissä tms. Vaikka eikös bile-etikettiin kuulu, että se mitä tapahtuu bileissä, jää bileisiin? Oikeastaan, jos pudotetaan kaikki bileisiin liittyvä maine pois, kuinka paljon ihmisille edes jää mainetta ylipäätään jäljelle? Veikkaisin, että ei juurikaan...Sangen kiehtovaa, eikös vain?

Maineensa veroinen? Kyllä ja ei.

Jouni

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1388
  • Energiahoitaja-(: Sadisti.
  • Galleria
    • Aikuiseksi
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #2 : 12.01.2015, 11:16 »
Suloinen Sadisti?
Tuntuuko Minulta-(:

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #3 : 12.01.2015, 11:30 »
Mitä väliä sillä on mitä muut muka tietää, ei se vaikuta siihen mitä on.
Jos joku sanoo mua väkivaltaseks, pistän sitä turpaan!  :o

 ;D

Jen

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 439
  • It's me, no use to act anything else...
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #4 : 12.01.2015, 14:06 »
Vielä kohtalaisen uutena skenessä olen törmännyt aika paljon maineen vuoksi varoitteluun. Moni ihminen, joka vain kuullut sitä sun tätä varoitellut heti alusta alkaen eri ihmisistä. Tietenkin olen kaiken aina kuunnellut, mutta silti olen luonut omat ajatusmallini jokaisen kohdalla yksilöllisesti.

Usein, ikävä kyllä, puheet ja puheiden mukanaan tuoma maine on kateellisten panettelua. Joku on saanut osinkojaossa hieman enemmän kauneutta tai keskivertoa paremmat sosiaaliset lahjat, joku taasen harjaantunut taidoissaan tai jonkun henkilökohtainen ulosanti on kevytkenkäinen tai tönkkö. Ihmisten kemiat kun valitettavan harvoin todellisesti kohtaavat, niin kun juttu ei luista alkavat puheet. Kasvotusten voidaan olla parasta kaveria, mutta heti kun ollaan toisaalla alkaa puheet "kai kuulit kuinka se...".

Maine voi syntyä mistä hyvänsä, jostain pienestä teosta tai puheesta, joku voi ottaa itseensä ja sitten se onkin menoa eikä takaisin ole paluuta. Mitä avoimempi ja äänekkäämpi maineen kantaja on, sitä enemmän oletetaan tapahtuvan verhojen takana, mitä enemmän sisintään paljastaa, sitä enemmän oletetaan että kyseinen henkilö salailee asioita. Mitä kokeneempi joku on, sitä enemmän hän myös jatkuvasti kokemustaan kartuttaa.

Kevytkenkäisen maineen saa helposti, vaikkei sitä olisikaan, riittää että oikea, tai tässä tapauksessa väärä, ihminen kuulee jostain tapahtuneesta ja kateellisena tämä joku kertoo tapahtuneen eteenpäin. Eikä myöskään pidä unohtaa vettä myllyyn tarkoituksella heittäviä, jotka vallan nauttivat juorujen joka suuntaan lentelystä tilanteessa josta on kymmenen eri tarinaa ihan vain sillä perusteella, että kaksi ystävää saapuu paikkaan yhdessä.

Nim. "Päänsä poikki purtu" joka on jättänyt miehen, jonka kanssa ei ole ollutkaan

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #5 : 12.01.2015, 17:23 »
Tosiasia on se, että negatiiviset asiat leviävät positiivisia paremmin. Tieto yhdestä epäonnistumeesta sessiosta leviää paremmin kuin kymmenestä onnistuneesta. Ja yllättävän monet subitkin tämän tietävät  :))
Herkällä korvalla kannattaa kuunnella, mutta omaa arvostelukykyään unohtamatta. Muuten käy niinkun ronkeleille käy.

Riverlady

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #6 : 13.01.2015, 00:14 »
Useampi ihminen on tosin sanonut ettei ikinä uskaltaisi lähteä kanssani leikkimään pelottavuuteni vuoksi.

Joko sä et ole pelottava tai mä olen peloton. Ehkä molempi on totta, sekä että?

Kiinnostava kolumni kinkyskenen hassusta juorukerhosta vai pitäiskö sanoa piraijalammikosta, jossa jotkut täällä viettävät aikaa. Oma maineeni on varmaankin riittävän kohtuullinen niiden keskuudessa, joiden mielipiteet ovat kiinnostavia.

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #7 : 13.01.2015, 08:33 »
Lisää vettä myllyyn.  Jos torilla kuuli jutun, että joku on saanut yli puolimetrisen hauen niin siihen
pitää heti vastata, että minä kyllä kuulin satamassa totena puhuttavan silmien välinkin olleen jo yli metrin.  ;D

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #8 : 13.01.2015, 10:59 »
Lisää vettä myllyyn.  Jos torilla kuuli jutun, että joku on saanut yli puolimetrisen hauen niin siihen
pitää heti vastata, että minä kyllä kuulin satamassa totena puhuttavan silmien välinkin olleen jo yli metrin.  ;D

ai se hauki kuulema kuvakin painoi 20kg =)

Lily

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #9 : 13.01.2015, 11:37 »
ehkäpä vastaan palauttaakseni ketjun alkuperäiseen muotoon ;)
jonkin aikaa piireissä pyörineenä, mutta en niin aktiivisesti suinkaan kuin monet, en ihan kovin tarkasti tiedä ilmeisesti mitä minusta puhutaan ;)  jos sellainen olo on , niin saa toki tulla kertomaan >:D

Pidän paljoltikkin tutustumisesta ja siitä että subilla liikkuu myös korvien välissä..suoranaista ja varsinaista tyydytystä en saa randomi tyyppien bilepiiskauksesta.. Tästä johtuen varmaankin asian kerrottuani eräälle subille bileissä, sain hämmästyneen ilmeen, kysymyksen kera: miks sä sitte käyt bileissä ;D ;D

Toinen kerta joka hämmästytti (lähinnä subin suorasukaisuus) bileissä myöskin..kysymys: Arvon Lady, voisitteko ottaa minulta suihin, koska kuulin****(nimi tähditetty identiteetin suojaamiseksi ;)  ) että osaat sen taivaallisen hyvin, enkä ole koskaan lauennut suihin otosta >:D
 jos nyt näistä pitää päätellä, niin ehkä muut osaavat minua paremmin kertoa mikä maineeni on ja siitäkin johtuen vastaan : kun nyt en tiedä mitä selkäni edessä tai takana puhutaan, niin en uskalla vastata olenko maineeni veroinen... :-*

misuli_n

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #10 : 13.01.2015, 12:34 »
 passion.  :love:






« Viimeksi muokattu: 14.01.2015, 20:19 kirjoittanut misuli_n »

Pip

Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #11 : 13.01.2015, 12:57 »
Rikkinäinen puhelin on siitä hauska, ettei sen lopputulosta voi mitenkään ennustaa. Siihen vaikuttaa kulloisellakin hetkellä, että lentääkö 3 korppia muodostelmassa yli, vai kenties jonossa. Myöskin saturnuksen kuiden häikäisevä valo juuri oikealla hetkellä vaikuttaa voimakkaastikin.

Tiedän minusta liikkuvan monenkinlaisia juttuja (sekä positiivisia, että negatiivisia, mikä on muuten hauskaa, että toiselle positiivinen on negatiivistä ja toiselle positiivista, kts rikkinäinen puhelin yläpuolella), mutten edes viitsi uhrata asialle energiaa. Tulkoon kysymään kenellä kysyttävää on.

-katy-

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #12 : 13.01.2015, 13:19 »
Itsehän olen niin nössö  ja ilmeisesti helposti lähestyttävä, että eri ihmiset ovat uskaltaneet tulla sanomaan mielipiteensä ihan kasvoille tai sitten nettiviestitse. Miettinyt, että kuinka hyvin mut tunnetaankaan ja meikäressu ei tunne juuri ketään skenestä, silleen oikeesti :)

Norja

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #13 : 13.01.2015, 18:34 »
Kunnia on mennyttä, mutta maine senkun kasvaa. Musta varoitellaan ja on varoiteltu aina, johtuu mistä johtuu. Tälläkin hetkellä joku kadehtii, vihaa ja inhoaa minua, mutta se on niiden päässä ja syö miestä tai naista muttei minua. Olen paljon pahaa tehnyt, ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein. Omasta suuresta syystäni. Jumala armahtaa, armoton ihminen ei armahda. Rukoilen niidenkin puolesta jotka jatkuvasti jakavat minusta julkisestikin väärää pahaa tietoa ja paskaa. Mua se ei kovin paljon hetkauta, sillä mun miehuuteni tai itsetuntoni ei siitä kärsi. Narsisti minussa välillä jopa virheellisesti nauttii. Se on kyllä rumaa. Anteeksi. Anteeksi voin tekojani pyytää ja niin olen tehnytkin. Itseäni tai minuuttani en. Ilkeilijöistä selkäni takana seuraavaa: pistä mielummin edestä, selkäni on jo puukkoja täysi. Mahtuu paremmin. En ole maallinen vaikka nautin maallista hyvää ylitsevuotavasti. Toivon vihamiehilleni parasta niinkuin itsellenikin. Itse haluan sitoutua rakkauteen. Ja kyllä minua rakastetaankin!  :love:

Loc

  • Vieras
Vs: Maineensa veroinen
« Vastaus #14 : 13.01.2015, 20:23 »
Mikäs jottei. Omaa mainetta en arvaile. Ei isommin kiinnosta mitä nyt olisi huvittavaa kuulla muutema lumipalloefektin nauttinut rikkinäinen puhelin.

Loppujen lopuksi kinkyissäkin näyttää jako seurailevan keskijakaumaa. Eli ainakin alaryhmän alaryhmän alaryhmää pitäisi löytää jos omaa lajia hakisi. Leikkiminen. Njooh, Mielummin Zen. Voimavaroilla saa sen mitä niillä saa. Mukava ajatus. Moraali ja laki ei kosketa jollei niiden halua koskettavan.

Muttas joo. Teen mitä haluan. Jos jaksaa kiinnostaa. Hirtehishuumori ja toisaalta joskus löytyvä fiksukin ajatus. Sepä täällä jaksaa kiinnostaa. 

Mutta tähän päätetään lähetys kuun pimeän puolen filosofointikeskusjohtolausuntokomiteasta.