Kirjoittaja Aihe: Ankeanharmaata kinkyilyä  (Luettu 5888 kertaa)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #15 : 10.02.2015, 09:04 »
En aio mennä katsomaan leffaa. Luin silloin kun kirjoja julkaistiin suomeksi Suomalaisessa jokusen kohdan käsillä olleista, niin alkukielellä kuin käännöksenä, ja kieli oli kammottavaa. Epäilin arvomaailman ja juttujen syvällisyyden olleen vielä kammottavampi. Sinne jäivät pinoihin muiden poimittaviksi.
Ja tämä ei ole mikään mielenosoitus. Joku päivä aivoni voivat vinksahtaa sellaiseen asentoon että luenkin kirjat tai katsonkin leffan. Ei voi tietää. Katsonhan Sykettäkin ihan vain nollatakseni aivoni jollain suht harlekiinitasoisella kepeällä hutulla (jossa sentään eettinen taso noin keissien tasolla on sietoisa, vaikka metataso tökkiikin ajoittain jos pysähtyy liiaksi kelailemaan).
Silti keskustelen asiasta, leffoista ja kirjojen synnyttämistä ajatuksista, mielelläni jos sellaiseen keskusteluun törmään. Ihan kyselypuolella pysytellen vaikka. En koe minkäänlaista tarvetta kuulua kuitenkaan kyseisen "sivistyksen" piiriin itse ansioituen edellisten massakauppatuotteiden kuluttajaksi. Ainakaan juuri nyt.

hiz

  • Vieras
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #16 : 10.02.2015, 23:05 »
En mitenkään erityisemmin odota tätä elokuvaa, mutta aion sen kyllä jossain vaiheessa katsoa.

smoky

  • PoVi
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 749
  • Galleria
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #17 : 11.02.2015, 04:07 »
Kirjojen kieliasu on omasta mielestäni mitä on, enkä leffaltakaan odota mitään ihmeitä.

Mutta olen iloinen, jos joku saa leffasta tai kirjoista sen pienen sysäyksen lähteä etsimään omaa itseään.

Ärsyttää koko sarjan saama uberjulkisuus. Tuntuu, että skenessä ollaan niin vastaan koko asiaa, että lytätään koko sarja lukematta kirjoja, vaikka huonoja olisivatkin. Jos ei tykkää, niin voi sitten suhtautua koko hommaan huumorilla. (Joo, ei saisi, mutta know your enemy.) Julkisuutta se on mahdollinen huonokin viihdejulkisuus. Kukin omalta osaltaan lähteköön sitten muuttamaan julkisuuskuvaa tahtomaansa suuntaan jos siltä tuntuu.

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 674
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #18 : 11.02.2015, 20:54 »
Luin kirjan, ekan. Muita en nähnyt tarpeelliseksi lukea. Mielestani on se ihan kiva läpileikkaus yhen keskiverto naisen maailmakuvasta. On pikkase seikkailua, rahan tuoma taloudellista hyvinvointia, melkein täydellisen puolisuon löytäämistä ja lopuksi vielä muksuja ja omakotitaloa nurmikkoineen. Jos joku ei huomannu "turvallista autoa" , herkkä "lapsuuden trauma", puolison " pimeämpä puolta", paha " entistä leikkikaveria", ja monia muita todella mainstream teinitytön päässä pyörivia ajatuksia, niin kannattais lukea uudestaan.
Sinne leffaan menoa " me nyt näyttäämme teille, minkäslaiset oikeesti Pervot on" meininkilla en varmaasti pitää kovin järkevana ajatuksena. Koko sen touhun myyntiä kasvattavan tavoiteen lisäksi mitän maailma mullistava on turhaa etsiä. Kukaan tuskin sen kirjan ja leffan tekijöista ajatteli: " nyt sillä vieme pervoilun maailmalle ". Kirjassa se on puolierootisenä ja seksikkänä. Mielestäni finnkino eteisessa popcorni kourassa ja puolinaku sub-ihminen narun jatkeena, sitä varmaasti ei ole. En vieläkään tajua, miksi jotkut näkee tarpeelliseksi vietä pervoilu julkisille paikoille. Loppujen lopuksi se on intiimi ja nautinnollinen puuha, tuskin se siitä kivemmaksi muuttuu. Ei etes leffateatterin kakaroista tulvilla olevilla käytävilla piiskan kanssa "kansa kouluttaessa"
Meen varmaasti katsomaan myös leffa, ennakkoluulottomasti. En laita ees nahkahousuja, bodyharnessista puhumattakaan.

Nimimerkilla: pervoileen vaan valitussa porukassa.

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #19 : 12.02.2015, 09:35 »
Tässä nyt on kyse kolmesta kirjasta ja yhdestä elokuvasta. Ei mistään elämää suuremmasta asiasta. Itse olen lukenut kirjoista yhden ja elokuvan menen huomenna katsomaan, jos flunssaltani kykenen. En pukeudu huomenna "kinkysti" vaan en niin pukeudu muutoinkaan, koskaan. Jokainen muu pukeutukoon juuri sillä tavalla kuin itse haluaa. Ei se ole minulta pois tai mitään minulle.

On tässä elämän varrella tullut käytyä katsomassa lukuisa määrä suurta ennakkokohua ja - keskustelua herättäneitä elokuvia, joten miksi tämä sitten olisi poikkeus? Jos ei muuta, niin tietääpähän ainakin sitten sen, että mistä puhutaan.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #20 : 12.02.2015, 10:53 »
En lukenut ketjua mutta ei tässä musta mitään ihmeellistä oo, eroottista toisille varmasti!

http://www.finnkino.fi/Event/300657/

 :o

Athene

  • Vieras
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #21 : 12.02.2015, 11:09 »
Quratin kanssa niin samoilla linjoilla.
Vaikka omilla kasvoilla olen mukana koko skenessä, kanssakulkijoiden tavoitteellinen hätkäyttäminen on minulle vastenmielistä. Erikoinen seksi ei ole se, millä kannata brassailla julkisuudessa. Mielestäni.

Kirjaa en ole lukenut - lukisin mutta ei ole aikaa romanttiseen viihdekirjallisuuteen tällä hetkellä. Kylläkin olen puhunnut erään patakonservattiivisen herrasmiehen kanssa joka oli sitä mieltä, että kyseinen kirja ja siitä alun saanneet kevyet sitomisleikit pelasivat heidän 14 vuotisen avioliiton kuolemalta.

Eli kaikki ei tarvi olla ääripäätä että se olisi Se Oikea. Joskus vähempikin riittää.

Pulseproto

  • Vieras
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #22 : 12.02.2015, 11:43 »
Isabellalta hieno teksti, kiitos! 
Itse pitkään mietin ilmoittautuako mukaan.. lähtökohta oli juurikin tuo mitä Isabella kolumnissaan pohti..(aveckin olis ollut)..mutta mutta..
Ehkä luen sitten kirjan.. ja imutan torrentin..(ehkä sen jo nyt löytää netistä..?)
Itselle tosin kolahti aikoinaan "myöhäisteininä" Basingerin ja Rourken --luomus, samanlaista hypeä silloinkin oli ilmassa, ja elettiin vuotta 1986.
Jotenkin miellän että tämä nyt vain on "vanhan teeman" uusittu laitos..?!

9½ viikkoa kolahti myös siksi että itselläni oli samaan aikaan ihan vastaavanlainen suhde kuin tuossa elokuvassa. Yhtymäkohtia oli paljon ja kipeitä sellasia.. Leffa peilasi aivan liian tarkasti, mitä itse tuolloin elin.. Tuo suhde loppuikin hieman samaan tematiikkaan, tosin toista naista en naiselleni esitellyt.. Leffa kuitenkin oli muokkaava voimakkaasti sitä polkua jota tuosta lähdin kulkemaan mentaalin ja psykologisen, sadistiseksi mielletyn Masteroinnin tiellä...

Mutta ymmärrän hyvin miksi tämmöinen "tirkistely elokuva johon on ladattu kaikki mahdolliset "seksuaalisen -raha-valtapelin ainekset" -on niin kiihottava näinä "postkinky -aikoina", johon huutoon E.L. James on kenties täysin raadollisesti vastannut. Fantasia johon varmaan miljoonat ainakin jenkkiäipät salaisissa prinssifantasioissaan haluavat masturboida..harmaassa arjessaan..

Rotten

  • Vieras
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #23 : 12.02.2015, 21:29 »
Mun mielestä se fakta että kyseessä on alunperin ollut Twilight- fanfictio kertoo jo varmaan aika paljon millaiset kirjalliset ansiot ovat kyseessä.

Pip

Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #24 : 12.02.2015, 23:24 »
Conan O´Brien:
"Saw the 'Fifty Shades of Grey' movie. It’s 90 minutes of some half-naked guy searching for a tiny handcuff key." - Conan

Master T

  • Vieras
Vs: Ankeanharmaata kinkyilyä
« Vastaus #25 : 13.02.2015, 18:57 »
Tätä haukutaan nyt sitä vauhtia, että siinä on jotain, joka ärsyttää suunnattomasti osaa niin vaniljoista kuin kinkyistä. Kirjoja en ole viitsinyt lukea eikä elokuvakaan kiinnostanut,  ennen tätä antihypetystä. Nyt aion sen käydä katsomassa, koska sellaisessa, jota näin paljon aggressiivisesti haukutaan, täytyy olla jotain. Se, josta kaikki pitävät, on tyhjänpäiväistä lätinää.

Saattaa hyvin olla, että myös minä tulen inhoamaan vahvoin tuntein elokuvaa, mutta silloinkin siinä on ollut jotain, joka on vaikuttanut minuun. Pahinta on, jos se ei herätä mitään tunteita.