Kirjoittaja Aihe: Voikohan yli 50vuotias haluta oikeesti vakavan suhteen 19vuotiaan kanssa?  (Luettu 15778 kertaa)

vorona

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 373
  • Kiltti mutta kivulias
  • Galleria
Kumpi noista on 19?

Chmlnidae

  • Vieras
Ja ketä noi on?


Shamee

  • Vieras
Kumpi noista on 19?

Ahhhaahhaaaa!! Mietin ihan samaa!  ;D

Master T

  • Vieras
Kumpi?
Minä en nähnyt kuvassa kuin pari suurta rintaa. Samanikäisiä luulen niiden olevan.

peksu

  • Vieras
You can't hurry love! Bernie Ecclestone, 84, enjoys a very leisurely stroll with wife Fabiana Flosi, 35, in snowy Gstaad

Read more: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2884848/Bernie-Ecclestone-84-enjoys-leisurely-stroll-wife-Fabiana-Flosi-35-close-23-million-Alpine-chalet.html#ixzz3S1AtFl65
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

balance

  • Vieras
Jaa'a.

Kyllä mä lähtisin lähestymään asiaa ihan samalla tavalla kuin moni muukin tässä keskustelussa. Sessiosuhteessa n.30v ikäero voi toimia joskus todella hyvin, parisuhteessa jossa luodaan perhe ja koti ja yhteinen elämä, sitä en tekisi. Jos toinen on 19v, joka vielä kouluttautuu ja hakee itseään on suhteessa (oletettavasti) kypsän 50v kumppanin kanssa, siinä törmää kaksi aivan eri maailmaa yhteen. Tulee tosiaan puheeksi nämä eläköitymiset ja rauhalliset eläkepäivät kun taas suhteen nuorempi osapuoli rakentaa vasta omaa uraansa ja elämäänsä. Eli parisuhteen vanhempi osapuoli katsoo lapsien perään jos jaksaa ja mökkeilee ja ehkä matkustaa kun toinen käy töissä.. Sitten tosiaan jos siihen ottaa vielä mukaan puheen lapsista, silloin pitäisi minusta myös miettiä sitä, miltä lapsista tuntuu kun isä on vanha. Voin itse omakohtaisella kokemuksella sanoa, että iäkäs isä ei aina ole kaikkein mukavin asia. Sillä fakta on, että tulen olemaan keskimääräisesti paljon nuorempi menettäessäni isäni kuin suurinosa muista ystävistäni tai ikäisistäni henkilöistä. Toki koskaan ei voi tietää, milloin kuoleman ovi käy, mutta todennäköisyys tälle on huomattavasti suurempi. Sama koskee myös sitä, että haluaako alle keski-iän oleva aikuinen haudata tai hoitaa puolisoaan joka siirtyy enemmän sinne vanhuuden porteille omine vaivoineen. Kai sitä jotenkin niin sanotaan, että nuorena ja vanhana ikäerot tuntuvat, siinä välissä ei välttämättä niinkään paljon. Ja mikä se ikäero sitten on.. 30v on jo paljon.

Toki maailma on pullollaan pariskuntia joissa on suuri ikäero, mutta itse näen sen jotenkin poikkeuksena, että sellainen suhde kestää ja on antoisa molemmille.

peksu

  • Vieras
Olen balan kanssa samaa mieltä liki kaikissa noissa asioissa. Kuitenkin jäin miettimään, että miltä se lukuina näyttäis. 20-50, 30-60, 40-70, 50-80. Ei ihan mahdoton sinänsä.

Ikä tuo omat juttunsa. Mitä ne ovat, riippuu henkilöstä. Kaveri- ja tuttavapiiriini kuuluu myös yli 80 v. miehiä ja yksi hyvin tuntemani nainenkin.  Eräskin meidän hirviporukan kaveri on paremmassa kunnossa kuin moni viiskymppinen.  Aktiivinen  naisten mies ja muutakin.

 Sitten on tavallisia tallaajia. Muisti saattaa yli kaheksankymppisellä pätkiä. Noo, nuoremmillakin kyllä ... Ja olihan varsin tuttu, jo edesmennyt, mies yli 90 v kun hänellä oli vielä naisystävä. Ja ajeli autolla ihan hyvin. Meitä on niin moneksi. En lähtisi kuitenkaan 19 vuotiaan kanssa parisuhdetta rakentamaan.

Kahlittu

  • Vieras
Olen kohta 38. Lunttu täyttää tänä vuonna 30
Pakko, siis varmaan ihan pakko pakko, vaihtaa 18 v thaityttöön (tai poikaan ku ei noista aina tiedä) Molemmat käy.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Porukka ajattelee aika vanhakantaisesti "married for life", kun aletaan heti pohtimaan eläkeasioita tai hautajaisia. :) Ehkä asiaa voisi pohtia muutaman vuoden aikajänteellä, jolloin suhteelle saisi hieman realistisemman näkymän. Eroaahan ns. perinteisistäkin avioliittoon ajautuneista pariskunnista osa jo muutaman vuoden kuluessa, ja kaikista solmituista avioliitoista noin puolet päättyy avioeroon.

misuli_n

Kysymys  oli vakavasta suhteesta. Onko muutaman vuoden suhde vakava suhde? ( edelliseen kirjoitukseen )
Voisi myös kysyä voikohan 20 v. haluta oikeasti vakavan suhteen yli 50 v kanssa?
Ja jos haluaa niin miksi?

Itse en aloittaisi suhdetta niin nuoreen,
tulisi tunne, että olisin mami.




balance

  • Vieras
Ap. taisi myös mainita, että lapset tulisivat kuvioihin, kyllä silloin on oikeasti puhuttava myös siitä eläköitymisestä :)

Aihe on kyllä hyvä, sillä tässä skenessä tosiaan ikäeroja esiintyy.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Raskaaksi heti ensitreffeillä?

Chmlnidae

  • Vieras
Vois sit sanoa et eiks oo hei vähän niinku lääst seesön toi hela marriage ja yhden kortin varaan laskeminen lapsineen kaikkineen. Kauheen haavottuvaa tollanen ydinperheajattelu. Näinä heikentyvine hyvinvointipalvelunaikoina varsinkin. Enempi isiä ja äitejä, vaik eri ikäsiä, ni ei käy elo turvattomaksi eikä yksinäiseksi kenellekään  :)

balance

  • Vieras
Raskaaksi heti ensitreffeillä?

Hell yeah! Why not?  8)