Kirjoittaja Aihe: Seuran löytämisen vaikeus  (Luettu 133666 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Seuran löytämisen vaikeus
« : 20.02.2015, 16:52 »
Olen jo pitkän aikaa seurannut Baarin seuranhakupalstaa ja jutellut seuranhausta joidenkin ihmisten kanssa. Aika monella on se tuntuma, että täältä on vaikeata löytää toivomaansa seuraa. Onko se niin? Jos on, niin mistä se johtuu? Olemmeko kovin ehdottomia vaatimustemme kanssa? Jos haluaa blondin subin, niin eikö brunette kelpaa? Jos etsii keskimittaista Masteria, niin eikö pitkä tai lyhyt ole ok? Tietenkin niiden tärkeimpien asioiden tulee kohdata, mutta viilaammeko myös pilkkuja? Jos emme saa 100% sitä mitä haemme, niin olemmeko valmiita minkäänlaisiin kompromisseihin? Entä jos se blondia subia hakeva Master uskaltautuisikin kahvittelemasn sen brunetten kanssa ja tämä olisikin Masterin unelma?

Ohitammeko sen parhaan mahdollisen subin, Masterin, Dommen....tuijottaessamme asioita liian kapean ja joustamattoman ajatusmaailmamme läpi?

Loc

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #1 : 20.02.2015, 16:57 »
Njooh. Löytyy sitä sessioinnin ulkopuoleltakin mielenkiintoista tekemistä. Siitä loistavaa ettei vaadi seuraa. Keskittyy niihin kunnes on sessioitavaa.

Laaja-alaisena hankala ymmärtää miksi seuraa ei ole vaikkei sitä kovin kranttuna itseään pidä. Muttas joo. 

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #2 : 20.02.2015, 17:10 »
Hyvä aihe. :)

Tätä olen itsekkin paljon miettinyt.

Annetaan toisillemme mahdollisuus.
Voi vaikka helmiä löytyä. :)

Master T

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #3 : 20.02.2015, 17:11 »
Luulen, että olet oikeassa Normandie. Ehkä moni seuranhakija hakee jotain pikavoittoa, ihmistä, jonka on jo valmiiksi päässään haaveillut. Jos tarjonta ei vastaa tätä täydellistä kuvaa, se ei kelpaa.

Joku ilmeisesti mättää, koska samaan aikaan haetaan, ainakin ilmoitusten perusteella, juuri sopivia vastinpareja ja kokoajan kuulee ja lukee, miten vaikeaa on löytää seuraa. Toisinaan tuntuu, että ihmiset eivät niinkään halua seuraa, vaan ainoastaan hakea sitä.

Pitäisi varmaan alkaa itse hakea, jotta voisi tietää, mistä on kysymys, eikä vain omia mutujaan esitellä.

Jokaiselle joka todella hakee itselleen sopivaa seuraa: Olkaa aktiivisia, osallistukaa ja kertokaa itsestänne ja toiveistanne rehellisesti, mutta älkää olko liian nirsoja, ei ihmistä tunne ennenkuin on tutustunut. Jokaiselle löytyy varmasti sopiva kumppani tästä joukosta.

chilinen

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #4 : 20.02.2015, 17:45 »
Yhtälailla se on hankalaa millä tahansa sivustolla, paitsi jos on kyse panoseurasta panosaitilla eikä muita kriteerejä ole kuin että molemmat haluaa. Tiedän niitä, jotka ovat täältä löytäneet parin, ja sitten niitä, joilla ei vaan ole natsannut. Toisilla on tiukat kriteerit, toiset on kärsimättömiä, toisilla on vain liian epärealistisia kuvitelmia, miten postilaatikko pursuilee potentiaalisia ehdokkaita, jotka täyttävät kaikki mahdolliset ulkonäkö-, tulotaso-, fetissikriteerit ym.
Elämää se yhtälailla on täällä kuin  muutenkin elämässä, ja mitä tiukemmaksi kriteerinsä listaa, niin voi olla haastavaa. tai sitten tavata ihanteensa oitis (aika harvinaista).  Jos on tiukat kriteerit ja pitää niistä itsepintaisesti kiinni, niin ok, kunhan tajuaa, että ei sitä oikeaa ehkä ihan heti  löydy ja sitten pitää vain odottaa. Oma valinta ja tuskin kannattaa poruilla. Enemmän avointa mieltä, sosiaalisuutta, ehkä se saa aikaan enemmän onnistuneempia tapaamisia. Tai sitten ei, ja sekin on oma valinta, ei tarjonnan vika.

misuli_n

Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #5 : 20.02.2015, 18:07 »
Jos toivoo dominoivaa aikuista vapaata tervettä miestä.
Onko se liikaa toivottu?

Pip

Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #6 : 20.02.2015, 18:10 »
Mä koen aika mahdottomaksi omalta kohdaltani täältä seuranhaun, vaikkakin yksi onnistuminen on tähän mennessä ollut. Mä olen liian rehellinen, jotta voisin tehdä itsestäni myyvän ilmoituksen. Tosin en mä kyllä osaa itseäni kuvaillakaan siten, että lukijalle jäis se todellinen kuva musta. :D Samoin on muiden ilmoihin vastaamisen kanssa.

Kyllä mä sitten livenä ne ihmiset olen tavannut, keiden kanssa jotain on ollut. Kriteereistäni en osaa sanoa mitään ja tietenkin mulla unelmasta ajatus on, mutta oon kuitenkin realisti. Se, mitä tulee kinkyilyyn, niin sataprosenttista matchiä on ihan turha odottaa, mutta jo 80 prosentin yhteneväisyydellä pääsee jo pitkälle.

chilinen

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #7 : 20.02.2015, 18:25 »
Jos toivoo dominoivaa aikuista vapaata tervettä miestä.
Onko se liikaa toivottu?

Ei. Mutta henkilökemiakin on vaikea laji, jossa sen pitää toimia molemmille. Tsemppiä etsintään :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #8 : 20.02.2015, 18:32 »
Jos nyt ihan esimerkiksi ruma, lihava ja epähygieeninen sadistinen mulkku joka ihan rehellisesti kertoo ettei toinen osapuoli ihmisenä
kiinnosta pätkääkään ja kyse on vaan lihallisen irstailun eri muodoista 'löytää' niin paljon seuraa ettei edes ehdi joka paikkaan niin sanoisin
että olisi ehkä hyvä miettiä jos 'syy' näkyykin peilistä.

Mielestäni ihmiset, yleensäottaen, miettivät sekä haaveilevat liikaa ja tekevät aivan liian vähän.

Tämä ei siis vittuiluna vaan ihan faktana.

-Stoge

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #9 : 20.02.2015, 18:46 »
Paljonhan puhutaan siitä, että ylipäätänsä deittimarkkinoilla naisten on helpompi löytää seuraa kuin miesten ja uskon, että myös kinkypiireissä tämä varmaan pitää jollain tapaa paikkansa. Toisaalta naisillakin saatta olla vaikeuksia löytää viestitulvasta se yksi ja ainoa oikea henkilö.

Näin naisena olen huomannut vaikeaksi juuri sen, että kun viestejä sataa viestiboksiin paljon, niin voi olla oikeasti vaikea löytää juuri sitä yhtä oikeaa sieltä joukosta. Toki joukosta karsiintuu aina jotkut viestit, mutta joskus saattaa käydä esimerkiksi niin, että on parikin sopivaa ja kiinnostavaa ehdokasta - tällöin on vaikea tietää, kumpaan kannattaisi keskittyä vai kannattaisiko vain viestitellä molempien kanssa samaan aikaan.

Välillä sitä muuten ihmettelee miten joillakin, jotka ovat löytäneet netistä kumppanin, niin vain natsaa heti alusta lähtien jokun yhden ihmisen kanssa ja sitten on niitä, jotka joutuvat käymään kenties useammilla treffeillä, ennen kuin ehkä löytää sen unelmien kumppanin. :)

Neiti Heinänen

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #10 : 20.02.2015, 18:54 »
Uskon että tässäkin mahtaa olla kyse alueellisista eroista. Joissain löytyy helpommin seuraa kun on enemmän vain mahdollisia kumppaneita.
Mutta kyllä, minunkin mielestä omalla genrellämme on paljon tarjontaa ja kysyntää mutta jostain kumman syystä ne eivät tunnu täsmäävän. Toki puhdasta panoseuraa löytää aina, jos ei muuta niin vanilia maailmasta mutta onko se todella sen arvoista. Ne perkeleen kemiat kun merkkaa niin paljon. Itse en arvosta miehessä tai naisessa ulkonäköä, tittelia tai muita juttuja, vaan persoona on se jonka perusteella valitsen kumppanini. Jos se ei natsaa niin sitten siitä ei vaan tule mitään.

LaVida

Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #11 : 20.02.2015, 18:59 »
Minulla on nyt esim deitti-ilmoitus. Ollut aikaisemminkin. En oikeastaan kamalasti siinä mitään erittele, en mitään vaadi tahi poissulje. Lukijoita jonkun verran, vastauksia pyöreät nolla. Ja varmasti näin on monella muullakin miehellä. Jos haluaisin jotain spesifioitua, jotain todella erikoista, sitä voisikin odottaa vaikka ja kuinka, kun kyseessä on kuitenkin jotain näin laveaa, on se hiukan mälsää.

Sukupuolten ero on tässä tapauksessa kammottava. Naisten ei tarvitse ilmoitella itsestään, heitä lähestytään. He ovat karkkikaupassa, valinnanvaraa on.
Ketä miestä ihan oikeesti kiinnostaa tapella viestihuomiosta muita virtuaalimiehiä vastaan netissä? Ihan oikeesti? Ja kenellä on aikaa moiseen? Ei mulla ainakaan. Livenä on aina eri juttu, ja sillä saralla ei toistaiseksi vielä ongelmia ole ollut seuran haussa. Mutta kun ei vaan enää ehdi ravaamaan miiteissä, jääpi tuo deittipalsta ainoaksi kontaktikanavaksi.

Ja vielä, ei ole kovin helppoa kirjoittaa mitään deitti-ilmoitusta. Ainakaan sellaista joka mielenkiinnon herättäisi. En minä ainakaan osaa itseäni myydä. Deitti-ilmoituksen pitäisi olla jonkun muun kirjoittamaa.

Majesty

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #12 : 20.02.2015, 19:01 »
Tämä nyt ei liity suoranaisesti yhdenkään teistä ilmoitukseen (kun en ole niitä kovin tarkaan läpikäynyt) eikä tähän sivustoon erityisesti muutenkaan, mutta yleisesti seuranhakusivustoilla hyvin suurella osalla naisista tuntuu olevan aika ylpeä ja korostetun nirppanokkainen mindset päällä ainakin ilmoitustekstiensä perusteella. Vaatimuslista saattaa olla pitkä kuin nälkävuosi ja rivien välistä vielä, joko tahallisesti tai tahattomasti, piilovittuillaan sivustolla pörrääville miehille. Tämä on sinänsä ihan ymmärrettävää, kun miettii minkälaisista yhteydenotoista naisten inboxit tuppaavat täyttymään, mutta kannattaako tosissaan ne mahdolliset fiksutkin kandidaatit karkottaa purkamalla pervosetien ja runkkareiden aiheuttamaa angstia siihen ilmoitukseen? Miehiä on kuitenkin markkinoilla vain noin sama määrä kuin naisiakin, vaikka tämä fakta ei nettisaiteilla tuntuisikaan välttämättä pitävän paikkaansa. Ylemmyyskompleksia ei kannata kehittää vain sen vuoksi, että sattuu olemaan nettitrollien valtaisan huomiovyöryn kohteena. Suurin osa ei edes tarkoita mitä puhuu.

Mutta tosiaan, haluan korostaa, että en nyt ketään osoittele sormella. Tämä oli vain yleinen huomio nettiseuranhausta kokonaisuutena.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015, 21:59 kirjoittanut Majesty »

MsBump

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #13 : 20.02.2015, 19:05 »
Hmmmm, mä luulen, että täällä luo oman lisänsä hiekkalaatikon pienuus. Siinä, missä  jollain toisella leikkikentällä on lukematon määrä potentiaalisia pelaajia, on täällä vain x määrä ja itse ainakin olen asteen ... varovaisempi, etten päädy koeajamaan jokaista ladaa etsiessäni sitä kuplavolkkaria  ;)

Majesty

  • Vieras
Vs: Seuran löytämisen vaikeus
« Vastaus #14 : 20.02.2015, 19:07 »
Ketä miestä ihan oikeesti kiinnostaa tapella viestihuomiosta muita virtuaalimiehiä vastaan netissä? Ihan oikeesti? Ja kenellä on aikaa moiseen? Ei mulla ainakaan.

Minusta tässä ollaan aikalailla asian ytimessä.