Kirjoittaja Aihe: Rasismia ja someraivoa  (Luettu 58944 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #15 : 29.07.2015, 22:29 »
Mutta. Sitä ei voida ohittaa, että jokapuolella Eurooppaa nouseva nationalismi kuulostaa vaaralliselle ja uhkaavalle. Tätä ei voi sivuuttaa eikä voida vain huudella "niiden olevan juntteja".

Se nationalismi nousee sen vuoksi, että tänne päästetään ihmisiä sellaisista kulttuureista joista tulevat ei sopeudu meidän arvoihimme millään tavalla. Ongelmana ei ole nationalismi vaan hallitsematon haittamaahanmuutto, joka syö väheneviä resursseja ja tuo mukanaan turvattomuutta ja väkivaltaa, ja ennan kaikkea ihmisiä jotka ei kykene sopeutumaan vallitsevaan demokraattiseen avoimeen kulttuuriin jossa mm naisia, työntekoa ja väkivallattomuutta arvostetaan.

IKRM

Karhukolmonen

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 172
  • Sallivaa urofiliaa!
  • Galleria
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #16 : 29.07.2015, 22:31 »
Minä en ota mitään kantaa rasismiin Suomessa koska en siitä tiedä, sillä en ole minkään vähemmistön edustaja (paitsi pervo) enkä skinheadi tai vastaava rotutohtori ENKÄ myöskään omaa kovaa faktaa eri ihmisryhmien tekemistä rötöksistä tai käyttämistä etuuksista suhteessa ansioihin ynnä muusta.

Mutta, mikäs poliittis-fiiliksellinen meininki tulee mieleen ilmapiiristä, jossa ei sallita objektiivista keskustelua ja jossa jonkun muun mielipiteet eivät olekaan oikeutettuja? Mihin touhuun kuuluikaan olennaisena osana herne nenässä marssiminen kun ollaan niin selvästi enemmän oikeassa kuin muut? Ja fanaattinen "vastapuolen" vihaaminen ja mollaaminen?

Yhden pisteen vihje: Jos isolla joukolla ruvetaan polttamaan jonkin julkaisijan teoksia niin ollaanko kaukana niistä bileistä joissa Sigmund F:n kirjoja kärytettiin kartsalla. Olihan sekin äijä erään bändin mielestä niin s*tanan väärässä ettei kukaan.

Maaria

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #17 : 29.07.2015, 23:31 »
Mutta. Sitä ei voida ohittaa, että jokapuolella Eurooppaa nouseva nationalismi kuulostaa vaaralliselle ja uhkaavalle. Tätä ei voi sivuuttaa eikä voida vain huudella "niiden olevan juntteja".

Se nationalismi nousee sen vuoksi, että tänne päästetään ihmisiä sellaisista kulttuureista joista tulevat ei sopeudu meidän arvoihimme millään tavalla. Ongelmana ei ole nationalismi vaan hallitsematon haittamaahanmuutto, joka syö väheneviä resursseja ja tuo mukanaan turvattomuutta ja väkivaltaa, ja ennan kaikkea ihmisiä jotka ei kykene sopeutumaan vallitsevaan demokraattiseen avoimeen kulttuuriin jossa mm naisia, työntekoa ja väkivallattomuutta arvostetaan.

IKRM
Ei pidä paikkaansa. Jos kansalaisilla on turvallinen olotila taloudellisesti ja luotto omaan kulttuuriinsa, niin minkäänlainen maahanmuutto ei hetkauta puoleen tai toiseen. Mutta jos oma turvallisuuden tunne kokee notkahduksen, niin ulkopuoliset uhat pyritään eliminoimaan turvatwssa omaa selustaa.

Suomeen kohdistuva maahanmuutto ei ole hallitsematonta. Se on minimaalista verrattuna oikeastaan mihin muuhun maahan tahansa.

Maaria

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #18 : 29.07.2015, 23:44 »
Ihan samaa vääntöä käytäisiin, vaikka rajat olisivat ihan täysin kiinni, maan sisällä olevien erilaisten kulttuurien kesken huonossa taloudellisessa tilanteessa tai muuten uhkaavalle tuntuvassa muutostilanteessa. Maan omien kansalaisten kesken olisi "rasismia" ja luokittelua "meiksi"heiksi" tai "niiksi". Taisteltaisi jokatapauksessa vääräuskoisia, anastajia, sortajia, sosiaalipummeja tai muuten vaan minun omaa etuani vaarantavia ihmisiä vastaan.

Sopeutuja

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #19 : 30.07.2015, 00:23 »
Se on minimaalista verrattuna oikeastaan mihin muuhun maahan tahansa.

Silti se on pystynyt nostamaan mm. jossain rikostilastoissa mamujen tekemien rikosten osuuden merkittäväksi.

Eikö ole huolestuttavaa, että tulijamäärät ovat pieniä, mutta tulijoiden tekemät rikosmäärät suuria?

-katy-

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #20 : 30.07.2015, 00:31 »
Jos kansalaisilla on turvallinen olotila taloudellisesti ja luotto omaan kulttuuriinsa, niin minkäänlainen maahanmuutto ei hetkauta puoleen tai toiseen. Mutta jos oma turvallisuuden tunne kokee notkahduksen, niin ulkopuoliset uhat pyritään eliminoimaan turvatwssa omaa selustaa.

Mä olen käsittänyt,että Suomeen saa muuttaa ihan vapaasti lähes kuka tahansa,mutta poliittiset pakolaiset ja turvapaikan hakijat käsitellään hieman erikseen kuin vaikka " Heinrich ja Katja perheineen Saksasta"..mutta en ole täysin perillä vaikka maahanmuuttoviraston touhuista.Poliittisilla pakolaisilla ja turvapaikanhakijoilla on luultavasti enemmän tarvetta rahalliseen apuun,arvelen näin.
Mielestäni kannattaisi nostaa kohinaa niistä 280 000 työttömästä, jotka Suomessa asuvat eli että työpaikkoja löytyisi yhä useammalle ja olisi mahdollista tukea esim. turvapaikan hakijoita enemmän..

Tai mä olen alkanut ajatella jo muutama vuosi sitten, että mikkä tavalla itse olen valmis auttamaan pakolaista tai turvapaikanhakijaa,mitä olen valmis laittamaan likoon sen eteen, kun siis  nähnyt sen, ettei tää nykyinen suomalainen hyvinvointi tule ilmaiseksi vaan kovalla työllä. (Nyanssit sikseen)

 Toisin kuin joskus fundamentalistina ajattelin, että "pyhähenki" elättää jne. yms.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 10:25 kirjoittanut Kammiovärinä »

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #21 : 30.07.2015, 01:05 »
Se vasurien jatkuvasti sotkema. En usko persuistakaan löytyvän ketään jolle ei sekä turismiraha että sellaisten ammattilaisten rekry jotka parempiakin kuin kotimaiset. Monikulttuurismin kritiikissä pitäisi osata ensimmäiseksi lukea pois Hilde ja Hans jne länsimaisen kulttuuriperimän korkeakoulutettu maahanmuutto. Työelämässä vastaan tulleet mamut ovat se jota voisi tulla vaikka lisääkin(mitä nyt orjapalkkalaiset/kotimaisten palkkojen polkijat(700 suomi-inssiä pihalle ja halvemmat 700 inssiä intiasta) ovat kyseenalaisia.

Ja sitten tämä ongelmaryhmä joka tulee pakolaisuuden tms toissijaisen suojelun jne nimissä likimain yksinomaan sosiaaliturvan perässä. Kun pakolaistatuksenkin(siis pakolaisleireillä tarkistettavien kohdalla) saa ostettua, niin kyse on lähinnä afrikan/lähi-idän ylemmän keskiluokan ahneudesta. 17v vuosipalkkaa maksettava summa salakuljettajalle kertoo ettei siellä ihan köyhimmät ole varmasti mukana.

Lisäksi näiden avustaminen on täysin hyödytöntä isossa mittakaavassa. Joka vuosi syntyy 80 miljoonaa uutta kaikkein heikoimmassa asemassa olevaa ja koko amerikan ja euroopan yhteenlaskettu maahanmuutto tällä sektorilla on siinä 2milj/vuosi. Että tuolla olisi merkitystä tahdin pitäisi olla useita satoja tuhansia suomen kokoluokassa/vuosi. Johon mitkään resurssit eivät riitä.

Syrjäytynyt kotimainen maksaa kuulemma 2milje/elinikä(poislukien vielä lisäkustannukset vaikkapa rikoksista) niin ei ole mitään syytä olettaa että elinikäiset tulkkipalvelut jne päälle olisi yhtään sen halvempaa.

100k tulijaa  x 1milj=  100 miljardia. Siis yhden vuoden tulijoiden eliniän kustannukset. Suomen valtion tulot olivat viime vuonna hiukan reilu 50mjd. Eli vaikka kaikki muu lopettaisiin ja lainattaisiin vielä puolet lisää rahaa monikulttuurinhoitoon ei luultavasti päästä tuohon pähkähulluun tavoitteeseen.

(ja niin velkarahalla on maksettu sekä kreikan tukipaketit, yhtä lailla kuin tämä työvoimareservi joka ei ikinä vanhene meidän 300 000k virallisen ja käytännössä reilun puolen miljoonan työttömän kanssa.)

Pip

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #22 : 30.07.2015, 01:25 »
Mä en suostu tähän topikkiin vastaamaan millään muulla tavalla, kuin että tämä ei heilauta mun seksuaalisuuttani mihinkään suuntaan. Vaikka tällä palstalla käsitelläänkin muitakiin elämän osa-alueita, kuin pelkkään seksulaalisuuteen liittyviä, niin tää rasisminhaku on mun mielestäni jo pikkasen yliampuvaa. Olkoonkin, että joku saa siitä seksuaalista kiihoketta, mutta voin kertoa, ettei toimi muhun. Korjatkaa, mikäli oon väärässä ja ahdasmielinen.

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #23 : 30.07.2015, 01:33 »
^Politiikka ja valta varsinkin. Kyllä se aika monella nappaa. Melkein voisi väittää että useimmilla.

Pip

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #24 : 30.07.2015, 01:42 »
^Politiikka ja valta varsinkin. Kyllä se aika monella nappaa. Melkein voisi väittää että useimmilla.
Jos mä olisin Leena Harkimo, niin antaisitko mulle?

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #25 : 30.07.2015, 01:44 »
Mikäli mielenkiinnoista päästäis muuten sopuun niin mikä ettei.

Pip

Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #26 : 30.07.2015, 01:51 »
Mikäli mielenkiinnoista päästäis muuten sopuun niin mikä ettei.
Tarkotuksenani oli ainoastaan tuoda yhteiskunnallisen vaikuttamisen aspekti, ei mikään muu,

Ell olisit valmis tukemaan kokkareita.  >:D

Loc

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #27 : 30.07.2015, 02:56 »
Mikäli mielenkiinnoista päästäis muuten sopuun niin mikä ettei.
Tarkotuksenani oli ainoastaan tuoda yhteiskunnallisen vaikuttamisen aspekti, ei mikään muu,

Ell olisit valmis tukemaan kokkareita.  >:D

Suomessahan ei ole oppositiota olemassakaan. Eli valinta lähinnä vähiten huonojen väliltä. Ja tuolla logiikalla olen useamman eri puolueen tukija. En tuo kuitenkaan politiikkaa sänkyyn jos siinä ei ole järkeä. Tilanteen mukaan.

Boo

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #28 : 30.07.2015, 10:23 »
Jos tai kun tässä nyt viitattiin Immoseen, niin kyllä mä ymmärrän miksi siinä kohtaa lensi paska tuulettimeen. Immonen on kuitenkin tässä maassa ylintä valtaa käyttävän elimen jäsen, ja tuossa FB-julkaisussaan hän ihan puhtaalla Breivik-sarjan retoriikalla julistaa jonkinlaisen taistelun alkamista.

Viime aikoina on ollut mm. kirjastopuukotus, pride-isku ja uusnatsien katupartiot. Eihän nää nyt mitään ihan maailmaa järisyttäviä juttuja ole, mutta pahimmillaan jonkinlaisia välähdyksiä tulevasta. Jos kehitys jatkaa kehittymistään, niin on tietty pieni vaara, että Suomeenkin saadaan jonkinlainen aktiivinen poliittisen väkivallan kulttuuri.

Jotain pitäisi tehdä, mutta en oikein tiedä mitä. Aika monet huutaa dialogin perään, mutta sitä nyt on käyty tässä aika pitkään jo. Onko se auttanut jotain? Mä en ainakaan huomaa erityisiä tervehdyttäviä vaikutuksia.

Ongelmia, jotka johtavat siihen ettei tästä selviä pienellä pirtsakalla kansalaiskeskustelulla, on varmaan aika paljonkin. Ehkä ydinongelma on kuitenki se, että maailma on muuttunut. Mun on vähän vaikea saada ajatuksesta kiinni mutta kokisin, että nykyään me eletään ihan uudenlaisessa individualismissa ja liberalismissa, jossa (1) ihmisiä rohkaistaan luomaan omia mielipiteitä, ja joissa mielipiteet ovat kaikki yhtä arvokkaita, ja - mikä tärkeintä - tosiasiatkin ovat mielipiteitä. (2) Samanmielisillä on aivan uudenlaiset keinot kerääntyä yhteen voimistamaan toistensa mielipiteitä. (3) Myös joukkotiedotus on kehittynyt siihen pisteeseen, jossa toiset voi lukea uutisensa Hommalta tai MV:stä, ja toiset voi elää punavihreän Facebook-kaveripiirinsä linkkaamilla uutisilla. (4) Samaan aikaan politiikka on muuttunut joksikin inhottavaksi ja halveksutuksi asiaksi, ja poliittisia näkemyksiä on alettu kutsumaan mielipiteiksi. Se, että erilaiset näkemykset nähtäisiin nimenomaan poliittisina, toisi ehkä edes jotain tolkkua keskusteluun. Politiikkaa jo sanana tuo jotenkin esille erilaiset maailmankuvat, valtapyrkimykset ja eturyhmät. Nyt kun politiikan sijaan puhutaan vaan "asioista" niin neuvottelulle ja keskustelulle jää vähemmän tilaa. Toinen on vaan tyhmä kun se ei tajua "asiaa", tai sitten se on vaan ummistanut silmänsä tosiasioilta.

heinrich

  • Vieras
Vs: Rasismia ja someraivoa
« Vastaus #29 : 30.07.2015, 10:26 »

Vierastyövoima...
Mun mielestä maassa, jossa on kohta puoli miljoonaa omaa työtöntä ja varsin korkea nuorisotyöttömyys.
Kaiken lisäksi peeloimmat hörisee työurien pidentämisestä loppupuolelta...
Mitä helev...?
Lienisikö sopivaa miettiä onko kansantaloudellisti ja muutenkaan järkevää jos pelkästään suurhelsingin alueella on n. 100 tuhatta virolaista ja venäläistä töissä alle torihintojen? Semminkin kun näitä käyttävien yritysten tileistä löytyy muutakin kuin pelkiä epäselvyyksiä...
Ja samalla meillä on se 100 tuhatta omaa kansalaista sohvalle elätettävänä...
Ihan kysymyksenä voisi esittää seuraavaa...
Jos kieltä osaamaton tai sitä huonosti osaava taustoiltaan hämärä henkilö on yhtä kallis kuin härmäläinen työntekijä niin kummanko palkkaisit?
Ja mikä on muuten mahdollinen vastuu työstään näillä kahdella?
"jostain" tuleva vierastyöläinen vai se "Järvenpäässä perheensä kanssa asuva"?

Dokkari virolaisista bussikuskeista oli aika valaiseva...
Kuus äijää asuu kimpassa kolmiota. Vuokrakustannus 150 / kärsä.
Kolme viikkoa töitä putkeen Tallinnasta tuoduilla eväillä ja viikko kotona missä rouva hoitaa omakotitalon puutarhaa kotirouvana.
Hyvähän täällä on tehdä alle torihintojen töitä jos täällä ei tarvi elää ;)
Valitettavasti myös se ostovoima, joka työstä syntyy valuu viroon...