Kirjoittaja Aihe: Miksi jotkut kuten minä nauttivat alistumisesta ja vastaavasta?  (Luettu 13529 kertaa)

Triss

  • Vieras
D\s on minulle ollut se osa elämää, jossa on ok olla heikko, tarvita turvaa, nojata toiseen hetkeksi. Tehdä mitä käsketään, nauttia ja antaa D:lle nautintoa.
Tässä on jotain hyvin olennaista tiivistettynä! :) En usko kaikilla subeilla olevan samoja motiiveja mutta mulla näin tuntuu olevan. Alistumisen tarve on vahvasti kytköksissä turvallisuuteen ja tarpeeseen saada tuntea olevansa pieni ja heikko vastapainoksi kaikelle muulle. Miksi se sitten on niin vahvasti kytköksissä kiihottumisen tunteeseen niin sitä en tiedä. Joskus olen leikitellyt ajatuksella että kinkyilyt olis kytköksissä niihin tarpeisiin, mitä lapsuudessa siinä elämäntilanteessa on kokenut kun seksuaalinen kehitys on tapahtunut mut saattaa olla liian pseudotieteellistä arvuuttelua  :P Kuka tietää.

Kukkanen

  • Vieras
Mun "teoria" on se, että seksissä ja seksuaalisuudessa on mahdollista työstää erilaisia traumoja, tilanteita ja tunteita. Itse olen ainakin huomannut näin tekeväni. Esim. raiskaustraumaani olen työstänyt kumppanin kanssa; miten hyvältä tuntuukaan, kun hallitsee tilanteen täysin, toinen onkin äärimmäisen hellä ja huomaavainen..
Toisaalta nautin myös alistua; luottaa toiseen täysin, antaa kaikki valta toiselle, koska tiedän ettei hän tee mitään liian ikävää, vaan pohjimmiltaan haluaa parastani.  Seksuaalinen kiihotus ja nautinto on niin voimakasta, että sen avulla voi käydä tosi vaikeitakin tunteita läpi. Vähän kuin jotkin päihteet, mutta mulle seksuaalisuus on vielä vahvempi. Voi elää ikävän tilanteen uudestaan ja kiihotuksen avulla tavallaan "pehmentää sitä". Saa aivot huijattua, että se voikin olla kiihottavaa, vaihdettua näkökulmaa ja siten työstettyä traumaa.
On siinä myös varmasti eläimellinen puoli. Mutta koen omalla kohdallani, että seksuaalisuus on todella psykologista ja siksi se myös muuttuu elämäntilanteiden mukaan, ja esim. jonkun henkilön kanssa sama asia sytyttää, jonkun kanssa ei. Jonkun pelkkä hipaisukin saa kehräämään seksuaalisesti, toinen voi tehdä vaikka mitkä kikat, eikä sytytä. Ite olen vahvasti sitä mieltä, että aivot on suurin seksuaalielin. Ja että mielenterveys vaikuttaa seksuaalisuuteen ja toisinpäin. Seksuaalisuutta voi käyttää myös "työkaluna" esim. traumoista toipumiseen, ja muutenkin toki persoonan kehittämiseen.

Nautin seksuaalisuuden laajasta kirjosta. En ole alistaja, enkä alistettu 24/7, vaan ainoastaan session aikana, ja siinäkin voi roolit vaihtua yllättäen. Kumpikin meistä tykkää sekä alistua, että alistaa, mutta luontaisin ja kiihottavin asetelma on silloin, kun mies on dominoiva ja mä alistun täydellisesti. Ei siinä tarvitse olla edes kipua; se on se tunne; haluan antautua täysin, olla täysin toisen vallassa, tiedän ettei hän tee pahaa, mutta silti jännittää hieman. Toisten ihmisten kanssa mulla on toisinpäin; exän kanssa selkeästi mä olin dominoivampi ja exä alistui. Nautin siitä, kun seksissä saan tuoda kaikkia puoliani esiin, ja eri ihmisten kanssa seksi on aivan erilaista. Musta tuntuu, että olen oikeastaan "niskan päällä" suhteissani koko ajan, olenkin vitsaillut, että "mä manipuloin miehen alistamaan itseäni, eli onko loppujen lopuksi niin, että vaikka hän ottais mut rajusti, mä alistan häntä, koska salaa toivoin sitä?". Toisaalta nykyinen suhteeni on äärimmäisen tasa-arvoinen, ja se jos mikä on kiihottavaa; fyysisesti ja henkisesti vahva nainen ja vahva mies yhdessä, tuodaan toisistamme parhaat puolet esiin.

Äärimmäisestä kivusta tai vaarasta en nauti. Sopivasta kyllä. Esim. kun nännejä purraan juuri sillä rajalla, mikä on ikävää, eikä enää kiihottavaa. Tai toinen läpsii kunnolla pyllylle, repii hiuksista, nai mua lujaa vaikka se sattuukin, vaikka vaginani on jo kipeä naimisesta ja lukuisista orgasmeista. Sen tyylisestä tykkään. Ja henkisestä alistamisesta ja roolileikeistä. Aina en pidä kivusta, vaan se vaatii tietyn mielentilan. Sen sijaan äärimmäisen hellästä kosketuksesta tykkään aina. Omalla kohdallani hellyys, myötätunto ja rakkaus koskettaa eniten; kenties siksi, että lapsena jäin niin paljon paitsi niistä.

Koen seksuaalisuuteni olevan aika laaja, ja edelleen avautuu terälehti kerrallaan, välillä toki voi jokin osa-alue myös sulkeutua hieman, mutta hyväksyn seksuaalisuuden prosessina, mikään ei ole pysyvää välttämättä. Nykyään saan orgasmeja tosi monella lailla, jopa ajatuksen voimalla ilman fyysistä stimulointia, sopivassa mielentilassa.
Mulle vaihtelu on juuri se juttu. Tykkään siitä, että jokainen seksikerta on erilainen, tuntuu erilaiselta, ja on siksi yllätyksellinen. Välillä hyvin hellää rakastelua, välillä kunnon nöyryytystä ja villiä himoa. Tärkeintä mulle on läsnäolo. Se, että kokee olevansa joka solullaan siinä hetkessä. Siinä vaiheessa on oikeastaan aika sama, mitä mies tekee, sillä kaikki kiihottaa. Toki mullakin on asioita, mistä nautin eniten, mutta sopivassa mielentilassa (äärimmäisen kiihottuneena ja vapautuneena) saan orgasmeja melkein mistä vain.

Mulle alistuminen on ennen kaikkea luottamusta; että antaudun täysin toisen valtaan ja haluan, osaan, uskallan luottaa täysin. Toisaalta nautin äärettömästi myös ottaa tilanteen haltuun ja dominoida muita. Olen huomannut, että naisista suurin osa nauttii siitä, kun joku muu "vie", miehissä sen sijaan niitä on harvemmassa. Voi olla, että nää ei ole niinkään sukupuoliasioita, vaan yhteiskunnan kapeiden normien mukana tullut? Mä jotenkin uskon, tai haluan uskoa, että jokaisessa meissä on monia puolia, kaikkein alistuvinkin tietyssä tilanteessa ja sopivan henkilön kanssa voisi kiihottua huomattavasti ollakin ohjissa.
Mutta en tiedä, ehkä projisoin, koska ite olen tällainen :D Mulla mielihalut vaihtelee muutenkin aika paljon.

nrOne

  • Vieras
Mieltäni kaikelle on syy ja kysyntä kaikkeudessa. Jos jotain on olemassa sille on tarkoitus, tajuttiin me sitä nyt tai joskus myöhemmin. Mielestäni psyykkistä, taipumus.

Fobioista, kun hämähäkkejä. Kiehtovia, hiipailevat niin ettei huomaa, sitovat, ja kutovat seittejä, odottavat uhria jonka paketoivat...

Jacinta

  • Vieras
Menee nyt hieman off-topic, mutta yhden kaverin kanssa ihmettelin kerran että mikähän ihmisiä esim. vaippa- ja pissaleikeissä kiehtoo. Esitin oman teoriani siitä, että siinä vaiheessa lapsuutta, kun lapset kiinnostuvat näistä asioista niin heidät on tukahdetettu ja sitten aikuisiällä asiat saavat tuollaisen muodon. Kaveri komppasi, että hän tuntee yhden sellaisen ihmisen, ja että tämä ihminen sanoi asian olevan juuri noin.  :D No, todellisuudessahan ihminen on aika monimutkainne olento ja seksuaalisuuteen mahtuu muutakin enkä todellakaan väitä olevani mikään psykologi.

Sitten asiaan. Omasta puolestani nautin alistumisesta, siitä että minua hallitaan. Luulen että tässä kysymys on pohimmiltaan siitä, mitä minä olen ja sitäkautta tahdon antaa myös toiselle. Koen olevani ihmisenä vastaanottavainen ennemmin kuin initiaattori. Kivusta ja nöyryytyksestä en pidä. Käskemisestä ja pienestä ilkeydestä kumminkin (juontanee juurensa hallitsemiseen). Tosin tässäkin on sellainen poikkeus, että kerran olin niin hulluna yhteen tyyppiin että en olisi pannut pahakseni jos hän olisi vaikka läpsinyt minua kasvoihin siinä tuoksinnassa, koska tiesin sen kiihottavan häntä niin se sitten kiihotti minuakin.  :) Toinen ikäänkuin näyttää voimansa siinä.

Toki kinkyilyn rinnalle mahtuu muitakin asioita mitä teen ja ehkä minussa on ripaus myös initiaattoria... tosin minulla ei ole kovin suurta tarvetta sitä puolta itsessäni toteuttaa. Olen siis noin 90-100% prosenttisesti alistuja.

samaso

  • Vieras
Naisten keskuudessa alistuva mies esim. on pääosin vitsi. Tosin siinä tekevät ko. miehille karhunpalveluksen, koska tyydyttämätön himo tai saavuttamaton hyväksyntä on suurin motivaatio saada sitä...

Miksi joku on alistuva? Mitä merkitystä sillä on? Parempi keskittyä siihen, että näin on and thats it.

vila

  • Vieras
Naisten keskuudessa alistuva mies esim. on pääosin vitsi. Tosin siinä tekevät ko. miehille karhunpalveluksen, koska tyydyttämätön himo tai saavuttamaton hyväksyntä on suurin motivaatio saada sitä...

Minusta alistuva mies ei ole vitsi, mutta hän on uhka. Yleisesti ottaen alistuvissa ihmisissä on se riski (myös minussa), että alistumisella pyritään eroon oman elämän vastuusta. "Joku toinen opettaa minulle miten seksiä harrastetaan", "Joku opettaa minulle sitä ja tätä", "Minulla ei ole enää mitään vastuuta" jne... Minusta jää alistuvan omalle vastuulle osoittaa se, että hänen motiivinsa on ovat ns. puhtaat eikä kyseessä oel "pakoyritys elämästä".

samaso

  • Vieras
Minusta alistuva mies ei ole vitsi, mutta hän on uhka. Yleisesti ottaen alistuvissa ihmisissä on se riski (myös minussa), että alistumisella pyritään eroon oman elämän vastuusta.


Totta ja juuri eilen mietittiin sitä, että monesti (en tarkoita aina) subeilla on sellainen asenne, että toisen pitää tyyliin pystyä kaikkeen ja kaikki subin toiminta on hallitsevasta osapuolesta kiinni jne... ja miten itse olen tajunnut vasta vanhempana sen kuinka tärkeää on itse edistää omaa tahtoaan halujensa suhteen sen sijaan, että vastuu sysätään täysin toisen harteille. Olen itse pyrkinyt menemään asiaan helppouden kautta eli niin, että toki tasa-arvoisuus on tärkeää, mutta samalla se, että hallitsevalle osapuolelle asioiden tulee olla helppoa, jolloin se ei kuormita liiaksi. Kaikki eivät tietenkään koe asiaa kuten minä koen, mutta itse saan tyydytystä siitä, että pyrin olemaan mahd. vähän vaivaksi hallitsevalle osapuolelle eli tavallaan mahd. helppo, mutta toki samaan aikaan vaadin myös vastavuoroisuutta toiminnan suhteen, epätasapaino miten päin vain on pahasta, monella eri tavalla.


Armand

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1289
  • Tämän lapin kaupungin ainoa switch :D
  • Galleria
Yksinkertaisesti vain pidän kivusta kun subivaihe päällä, se saa seisoon ja joskus pelkkä piiskaus voi saada jopa laukeamaan. En tiedä siihen syytä sen syvällisemmin, mutta jo ennen kuin tiesin sanaa seksi haaveksin jo väkivaltaisista ja alistavista naisista ja ajattelen olevani synnynnäinen switch ja on ollut kivaa :)

samaso

  • Vieras
mutta jo ennen kuin tiesin sanaa seksi haaveksin jo väkivaltaisista ja alistavista naisista

Mulla on muuten ihan sama ollut aikoinaan. Muistan jopa osan niistä fantasioista, joita mulla oli jo ennen ekaa luokkaa ja ne oli Todella sadistisia! Sit pissailin sänkyyn ja hinkutin itteeni ihan onnessa :D

life1000

Kyllä samoja juttuja kuin mitä täällä on kirjoiteltu
- kipu synnyttää luonnon omia kivun levittäjiä, endorfiineja jotka toimivat samoissa opioidireseptoreissa kuin vaikkapa morfiini
- subin roolissa (miksei myös domin) voi tuntea pakoa todellisuudesta, muuttunut mielentila on kuin flow tai mindfulness
- pelko ja jännitys tapahtumista saa aikaan adrenaliiniryöpön, joka buustaa aivoja ja voi aiheuttaa rakastumista
- aivot ovat kuin vuoristoradassa, subin pelko/alistuminen ja jännitys sekä domin aggressiivisuuden omainen käytös
- bdsm:n jälkeen etenkin sub on tilassa, jossa aivot palautuvat
- itse pidän kosketuksesta erityisen paljon, ja kaikki edellä mainitut kohdat lisäävät nautintoa
- bdsm on monipuolisempaa ja siinä seksi on vaihtelevampaa kuin muutoin
- bdsm liittyy käyttäytymiseen ja aivojen ehdollistumiseen,  on sen takia mielenkiintoista
- jännityshakuisuus, mutta ite en haluu mihinkään vuorille kiipeilemään

Hmm..jotain mulla vielä oli mielessä....
 :)