Kirjoittaja Aihe: Demiseksuaalisuus ja bdsm  (Luettu 29719 kertaa)

Matsina

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #15 : 27.12.2016, 23:30 »
Minulle vahva tunneside tarkoittaa vähintäänkin ystävyyttä. Tosin en tiedä pystyisinkö sessioimaan itselleni tyydyttävällä tavalla ilman rakkaussuhdetta. Luultavasti ainakin rakastuisin Alistajaan. Vaniljaseksistä kun en sillä tavalla saa kiksejä niin siinä se ystävyys on riittänyt.

poisongrrrll

  • Vieras

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #17 : 28.12.2016, 07:13 »
Tässäpä oli minullekin uusi termi ja määritelmä. Vuosikausia olen yrittänyt selittää sekä itselleni että muille tätä, huonolla menestyksellä.  Näkisin tässä hyvinkin vahvan yhteyden BDSM- maailmaan, koska useimmiten liikutaan vahvasti tunteissa ja mielen tiloissa, mennään toisen ihmisen pään sisään. Jopa alan kirjallisuudessa alistuva usein rakastuu alistavaan.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #18 : 28.12.2016, 21:05 »
^ Totta, että tunteet ovat vahvasti mukana bdsm-leikeissä. Demiseksuaalisuudella tarkoitetaan kuitenkin sitä, että sellaisen vahvan tunnesiteen on muodostuttava jo ennen seksisuhdetta, ilman sitä demiseksuaali ei edes halua seksiä.

talvenjäähile

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #19 : 28.12.2016, 21:19 »
Demiseksuaalisuudella ja aseksuaalisuudella ei välttämättä ole mitään suoraa yhteyttä, voi olla jompaa kumpaa yhdistettynä muuhun seksuaalisuuteensa, mitä se sitten jokaisen kohdalla onkin.

"Tunne" on sanana merkitykseltään todella laaja, koen sen niin että se vain yksinkertaisesti 'on' jotain mikä 'on' - tunne siitä että tekee oikein yleensä elämässään, ihmissuhteissa se että on oikean ihmisen kanssa tekemisissä tehden molemmin puolin oikealta tuntuvia asioita. Tunnetta joko on tai ei ole. Ja vastaavasti ilman tunnetta ei ole mitään, ei varsinkaan fyysistä kontaktia.

Tunne on tietty jännite, ote, touch mikä toisesta ja toista kohtaan välittyy. Parasta on jos toiseen ihmiseen on mahdollista vain uppoutua hetkeksi, ladata itseään siinä energiakentässä, katsoa kuin hyvää taideteosta joka nappaa otteeseensa ja vie jalat alta, unohtaa muut asiat, kaikki se on tunnetta.

Voimakas tunneyhteys mielestäni voi hyvin olla ilman rakkautta. Romanttinen rakkaus on tuskallista (joo-o...) ja aiheuttaa lähinnä surua. Minkä sitä itselleen kuitenkaan romantikkona mahtaa.

Matsina

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #20 : 28.12.2016, 21:42 »
Minua joskus ärsyttää se, että toisiaan demiseksuaalisuus yhdistetään korkeisiin standardeihin tai johonkin moraalisivellisyyteen. Tai monogamiaan. Minua henkilökohtaisesti on joskus harmittanut se, ettei minulla ole mitään kokemuksia yhdenyönjutuista. Joskus 18-19-vuotiaana fantasioin useinkin, että voisin käydä iskemässä baarista kivan miehen "lähdetkö panee"-tyylillä. Joskus ystävien avustuksella olen jopa yrittänyt toteuttaa tämän fantasian, mutta siinä vaiheessa kun jotain olisi pitänyt tehdäkin niin ahdistus on kasvanut liian suureksi.

Obs

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #21 : 29.12.2016, 02:23 »

Näkisin tässä hyvinkin vahvan yhteyden BDSM- maailmaan, koska useimmiten liikutaan

vahvasti tunteissa ja mielen tiloissa, mennään toisen ihmisen pään sisään.


Näin olen myös ymmärtänyt itse. Ns. Vaniljamaailmassa kaikki on(onko) aivan toisin.
Lisättäköön vielä varovasti,ettei se kun "ihan kaikki ei käy" tarkoita välttämättä Aseksuaalisuutta. Nylpytys nyt ainakin on hieman yliarvossaan

r_863

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #22 : 29.12.2016, 08:27 »
Jaa että demiseksuaalisuus. Aina sitä jotain uutta oppii. Minulle tämä on tavallaan ollut aina itsestään selvyys (jos ymmärin oikein koko demiseksuaalisuuden). En ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja. En osaa nauttia seksistä jos en tunne ihmistä. Vielä vähemmän alkaisin sessioimaan ilman että tunnen ihmisen. On toki monesti mielessä ollut että kokeilisi sitä yhden yön juttua.

Mutta sitä jäin pohtimaan. En välttämättä tarvitse "tunnesidettä" eli en ole ihastunut eikä mitään sellaista vaan haluan tuntea ihmisen kuin tunnen vaikkapa työkaverin.

LehA

Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #23 : 31.12.2016, 00:00 »
Tutun tuntuisia nuo Kissan ajatukset.

Mä huomasin kyllä aika nuorena, että mulla oli vahva tarve puhua ja vaihtaa ajatuksia uuteen ihmiseen tutustuessani. Jossakin vaiheessa, noin parikymppisenä, heräsin ihmettelemään miksi eksyin aina keskustelemaan syvällisimmin varattujen naisten kanssa. Jälkikäteen olen miettinyt, oliko tuo osin itsesuojelua: sinkkunaisen kanssa olisin saattanut joutua keskustelemaan seksistä, jolloin olisin joutunut myöntämään kinkyt puoleni - ne olin tunnistanut itsessäni jo kansakouluaikana. Tuo taas ei pienellä paikkakunnalla olisi ehkä ollut kovinkaan järkevää vielä 80-luvullakaan.  O:-)
Vai oliko syynä ehkä se, että pyörin väärässä seurassa - liikkeellä ollet sinkkunaiset olivat enemmän viinan ja seksin kuin filosofisen keskustelun perään  >:D

Tuohon kun vielä lisään introvertin luonteeni, jo keskustelun aloittaminen on ollut mulle aina hankalaa (lupaan kyllä, etten ole tuppisuuna kun toinen antaa hyvän keskustelunaiheen).
Bileissä viihtymisestä puhumattakaan.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #24 : 31.12.2016, 08:15 »
Pääsääntöisesti sopivat ovat löytyneet juuri siten että ensin on juteltu ja sitten vasta testailtu muuta. Ilmeisesti pidän parempana että se henkinen yhteys/kemia löytyy ensin...riippumatta siitä ulkomuodosta. Varsinkin jos mieluilee että kertakokeilua pidempiaikainen tapaus, tosin fyysinen kemia vielä ratkaisee siinäkin.

Joskus olen tuosta poikennutkin mutta jälkeenpäin ajatellen siinä intuitio on prosessoinut kasan asioita nopeasti.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #25 : 03.01.2017, 10:16 »
Koska olen muutaman vuoden toteuttanut perversioitani sessiomasterina, lähden aina sessioimaan ilman suuria tunteita. Samaa yleensä odottaa myös vastapuoli. Myöskään session jälkeen ei sen isompia tunteita tarvitse käsitellä, luultavasti olen vain saanut uuden kaverin.

Aiemmin oli penetroivan seksin kannalta tärkein osa-alue nimenomaan näiden syvempien tunteiden mukana olo. Nyt myöhemmin olen huomannut tunteiden lähinnä lisäävän seksistä saatavaa nautintoa.

Edellytys seksille tunteet eivät ole, seksi on vain kivempaa tunteilla :)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #26 : 03.01.2017, 10:30 »

Edellytys seksille tunteet eivät ole, seksi on vain kivempaa tunteilla :)
 
 
Tästä olen samaa mieltä.

Sessiot (ja seksi), niistä saa enemmän irti kun suostuu tunteisiin.
Tunteet voi myös kieltää. Joskus niin on helpompaa ja yksinkertaisempaa.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #27 : 03.01.2017, 11:44 »
Haluisin muistuttaa ettei demiseksuaalisuuden kohdalla ole kyse "seksi on parempaa tunteiden kanssa"  -kokemuksesta vaan seksuaalisesta suuntautumisesta. Vrt homoseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa oman sukupuolensa edustajiin.  Hetetoseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Aseksuaalisuus - ei koe seksuaalista vetoa. Demiseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa vain tietyn tunnesiteen kautta. Ja niin edelleen.  :)

Kelpie

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #28 : 03.01.2017, 11:52 »
Haluisin muistuttaa ettei demiseksuaalisuuden kohdalla ole kyse "seksi on parempaa tunteiden kanssa"  -kokemuksesta vaan seksuaalisesta suuntautumisesta. Vrt homoseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa oman sukupuolensa edustajiin.  Hetetoseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Aseksuaalisuus - ei koe seksuaalista vetoa. Demiseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa vain tietyn tunnesiteen kautta. Ja niin edelleen.  :)
Lähestyin aihetta lähtökohdasta, jossa ennen itseään demiseksuaalina pitänyt ei olekaan niin kovin demiseksuaali  :)

talvenjäähile

  • Vieras
Vs: Demiseksuaalisuus ja bdsm
« Vastaus #29 : 03.01.2017, 16:07 »
Haluisin muistuttaa ettei demiseksuaalisuuden kohdalla ole kyse "seksi on parempaa tunteiden kanssa"  -kokemuksesta vaan seksuaalisesta suuntautumisesta. Vrt homoseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa oman sukupuolensa edustajiin.  Hetetoseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa vastakkaiseen sukupuoleen. Aseksuaalisuus - ei koe seksuaalista vetoa. Demiseksuaalisuus - kokee seksuaalista vetoa vain tietyn tunnesiteen kautta. Ja niin edelleen.  :)

Aseksuaalikin voi kokea voimakasta seksuaalista vetovoimaa mutta sen kohdistuminen saattaa olla spesifimpää kuin yleisemmin "kaikkiruokaisille", on ne sitten suuntauksia tai ei. Fyysisen toteutuksen osalta aseksuaalisuudessa on huomattavia variaatioita. Tämä vain mitä itse koen ja muiden aseksuaalien kanssa kirjoitellessa tullut esille.

Demiseksuaalisuuteen vielä se että seksi ilman tunnetta on ainakin minulle täysin kuollutta toimintaa, se on sekä fyysisesti että henkisesti todella haitallista ja tuskallista, en todellakaan halua lähteä hajottamaan itseäni ylimääräisillä kokeiluilla. Suurimmalle osalle seksin pointti on varmaan nautinto, minulle sen pohjana pitää olla rakkautta, se on viimeinen linkki mikä liittää ihmiset yhteen. Ruumiini valitsee kumppanit puolestani, se tietää tasan tarkkaan kuka sopii ja kuka ei, minulla ei ole sen valintoihin mitään sanomista. Herkkyys ja intuitio ovat tässäkin asiassa voimakkaita.