Kirjoittaja Aihe: Huonon kinkysuhteen jäljet  (Luettu 13477 kertaa)

Louhi

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #15 : 15.01.2017, 16:10 »
Voi huoh. Miksi ihmeessä mistä tahansa mielenterveysongelmista kärsivä ei voisi pervoilla niin paljon kuin haluaa? Ei mielenterveysongelma välttämättä tee ihmisestä toiminta- tai arvostelukyvytöntä. Kyllä esim. masentunut saattaa haluta antaa tai saada piiskaa tai vaikka pukeutua kumiin. Se saattaa jopa olla niitä harvoja asioita elämässä, joka tuottaa iloa. Toki jokainen saa valita itse leikkikaverinsa ja jos jollekin vastapuolen mielenterveysongelmat ovat ehdoton ei niin sitten ovat. On kuitenkin paljon niitäkin ihmisiä, joille se ei ole ongelma.

Omista pidempiaikaisista leikkikavereistani yli puolella on ollut enemmän tai vähemmän vakavia mielenterveysongelmia joko ennen suhdettamme tai sen aikana. Toki ne on hyvä ottaa huomioon, esim. subini kanssa pidimme pidempään taukoa sessioimisessa kun hän sairastui psykoottiseen masennukseen ja joutui sairaalahoitoon. Nykyään hänen vointinsa on paljon parempi (tosin hän syö edelleen lääkkeitä ja hyvä niin) ja leikit jatkuvat molempien iloksi. Mielestäni aika tylyä olisi ollut jos vain olisin dumpannut subini hänen sairastuttuaan ja todennut että lähdenpä tästä etsimään itselleni terveempää alistujaa :o

Kiitos, että kirjoitit tämän viestin. Itse halusin kirjoittaa jotain vastaavaa, mutta näppäimistöni sylki ulos vain "vttuargh" -tyylistä matskua.

submit

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #16 : 15.01.2017, 16:11 »
Isabella  :love:

Hukankukka

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #17 : 15.01.2017, 16:45 »
Ah ja sellainenkin pikku pointti, että aloittajaltakin löytyy trauma jota hän bdsm:llä hoitaa.
Tuleeko hän eheytymisen jälkeen taas vaniljaksi?
Minä olen itse voimakkaasti traumatisoitunut ja kärsin sen vuoksi aika ajoin vaikeasta masennuksesta ja ahdistushäiriöstä.
Mutta syyt minun mielenterveysongelmiini eivät ole minun, vaan aikuisten jotka olivat väkivaltaisia ja alkoholisteja kun olin lapsi.
Eikä minun kanssa tarvitse kenenkään olla missään tekemisissä jos ei halua.
Kaiken kaikkiaan kummallinen kirjoitus tuo kolumni..

isabella

Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #18 : 15.01.2017, 16:56 »
Jäin vielä miettimään asiaa eteenpäin. Monet mielenterveysongelmat ovat tilapäisiä eli aika, terapia tai lääkitys parantaa ne ennemmin tai myöhemmin. Mutta on olemassa myös sellaisia sairauksia kuin esim. skitsofrenia. Siihen tyypillisesti sairastutaan nuorena ja vaikeimmissa tapauksissa se voi johtaa jopa elinikäiseen sairaalahoitoon. Monet kuitenkin toipuvat hoidolla ja lääkityksellä niin hyvään kuntoon että ovat työkykyisiä, perustavat perheen elävät muutenkin aika normaalia elämää. Kyseessä on silti krooninen sairaus eikä siitä voi "parantua" siinä mielessä että psykoosin uusiutumisriskiä ei olisi ja lääkkeitä yleensä pitää syödä loppuelämä.

Ajatellaanpa että Maija on ollut jo varhain selvillä kinkyistä taipumuksistaan ja pervoillut menemään nuoruuden innolla. 25-vuotiaana Maija sairastuu skitsofreniaan. Hän onneksi pääsee heti hoitoon ja lääkkeet tehoavat hyvin, elämä jatkuu entiseen tapaan. Nyt Maija on kuitenkin loppuelämäkseen leimattu mielenterveysongelmaiseksi, ihmiseksi, jonka kanssa ei missään tapauksessa voi sessioida. Maijan siis pitäisi olla loppuelämänsä ilman pervoilua, koska eihän kukaan halua ryhtyä sellaiseen koska silloin joutuu Maijan terapeutiksi ja Maija on myös hullu stalkkeri ja muutenkin kaikin tavoin epäkelpo ihminen. Vaniljaa Maija toki voi harrastaa mutta pysykööt pois normaalien ja terveiden pervojen keskuudesta.

Aika synkkä tulevaisuus Maijalla. Kyseinen esimerkki on toki aavistuksen karrikoitu mutta ikävä kyllä vaikuttaa olevan vaikka kuinka paljon ihmisiä pervoskenessä, jotka ajattelevat näin. Se on kovin surullista.

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #19 : 15.01.2017, 17:06 »
Eli olisi tarkoitus keskustella siitä kun 'mielenterveysongelmainen (ehkä alkoholistikin...?) kiristää seksuaalisuudella', jos ymmärsin oikein.
Sitä en ymmärtänyt mitä tällä tarkoitetaan.

Esimerkiksi käyttää fetissiä aseena. Kieltäytyy toteuttamasta sitä ilman vastapalveluksia, uhkailee paljastamisella, mitätöi toisen koska "ei tuollainen pervo ketään muutakaan saisi".

En ole kyseinen Z, mutta jollain intuitiivisella tasolla kuvittelin ymmärtäväni täysin sen ilmiön jota tämä kolumni käsittelee ja minusta koko kommenttiketju osoittaa että se on monelta muulta lentänyt lujaa yli ja ohi.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #20 : 15.01.2017, 17:17 »
Veteen piirretty viiva kuka mielenterveysongelmainen. Välillä tuntuu siltä, että pahoista pms-ongelmista kärsivä nainen lukeutuisi samaan kastiin.  Tai hiljainen ujo maailmaa tarkkaileva introvertti.

Jos joutuisin tilanteeseen jossa mietin subin ottamista (ei todellinen tilanne koska minulla on sub) jolla tiedän olevan jonkun ongelman mentaalialueella. Joutuisin käymään läpi omat voimavarat, senhetkisen elämäntilanteeni, vastuunottokykyni..miten jaksaa ihmisen kanssa joka vaatii enemmän huolenpitoa, tarkkaavaisuutta ja voimia. Joskus erityistietämistäkin.
Ei ollenkaan helppo tilanne.
Vaikka kuinka olisi mielenterveysmyönteinen niin joskus omat voimat eivät vain riitä. Eikä tuo päätös ole syrjintää vaan realistinen päätös mitä kestää ja mitä ei. Jaksamisen rajat ovat jossain. Vaikka haluaisi, ei pysty.

Aloittajan kolumni oli mielestäni hieman sekava. En saanut siitä sellaista otetta josta voisin muodostaa mielipiteen. Siksi kommentoin pelkästään vain mielenterveyteen liittyen.




Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #21 : 15.01.2017, 17:31 »
Joo, mä en kans saa nyt aloituksesta selvää. Edelleenkään vaikka olen lukenut sen jo kolme kertaa.
Kun siis: aiheuttiko tämän kolumnistin nyksän eli Z:n exä sen kirjoittajan trauman. Vai oliko trauma jo ennen. Vai oliko se sellaisten skenen 'mielenterveysongelmaisten' yhteensä ja yleensä aiheuttama kuin kirjoittajan nyksän exä.
Kun minulle tulee vaikutelma hämärtyvistä ja persoonallisuuden rajoiltaan ja vastuiltaan omituisesti jäsentyvistä (jäsentymättömistä) ihmisistä. Ehkä se on vain tuo teksti.
Sen ymmärsin että se välillä kolmannessa ja välillä ekassa persoonassa menkkakiukutteleva oli itse kirjoittaja (vai oliko?).
Noh, ehkä mä jätän tän nyt tähän ja palaan joskus vielä lukemaan uudelleen jos vaikka keskustelu olisi avannut enemmän aihetta minunkin ymmärtää. Nyt taidan vain jumitella epäoleellisuuksissa.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #22 : 15.01.2017, 17:39 »
Eli olisi tarkoitus keskustella siitä kun 'mielenterveysongelmainen (ehkä alkoholistikin...?) kiristää seksuaalisuudella', jos ymmärsin oikein.
Sitä en ymmärtänyt mitä tällä tarkoitetaan.

Esimerkiksi käyttää fetissiä aseena. Kieltäytyy toteuttamasta sitä ilman vastapalveluksia, uhkailee paljastamisella, mitätöi toisen koska "ei tuollainen pervo ketään muutakaan saisi".

En ole kyseinen Z, mutta jollain intuitiivisella tasolla kuvittelin ymmärtäväni täysin sen ilmiön jota tämä kolumni käsittelee ja minusta koko kommenttiketju osoittaa että se on monelta muulta lentänyt lujaa yli ja ohi.

Minusta kommenttiketju taas osoittaa, että kolumni on yleistänyt asiaa, jota ei tulisi yleistää. Mielenterveysongelmista kärsii moni, ja yhtä monella on kuntoutuja lähipiirissä. Kolumnin sävy oli jokseenkin yleistävä ja syrjivä, eikä se jäänyt kommentoijilta huomaamatta.

Huonossa kinkysuhteessa voi olla ihan "normaalien" ja "terveidenkin" kanssa. Hekin voivat kiristää seksuaalisuudella. Ei se, että on saanut diagnoosin mielenterveyden puolelta tarkoita sitä, että automaattisesti on epäsopiva pervoilemaan. Ihan uskomaton ajatus.

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #23 : 15.01.2017, 18:03 »
Tämä kolumni on kirjoitettu erittäin subjektiivisella otteella ja se toki näkyy. En jaksa sitä varsinaisesti kommentoida, koska kaikki oleellinen on jo sanottu muiden kommentaattoreiden toimesta. Minulla ei mitään uutta lisättävää ole, Tärkeä aihepiiri, kuten liki minkä tahansa sairauden huomioonottaminen kinkyillessä.

Badbae

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #24 : 15.01.2017, 18:03 »
Pakko näin yleismaailmallisesti vastata tähän,teki mieleni jo aiemmin päivällä kun tekstin luin,mutta jätinpä tuolloin kommentoimatta.
Itse työskentelen päihdekuntoutujien kanssa,missä MT-ongelmat ovat iso osa ongelmaa.
Siinä maailmassa saa nähdä kaikki ihmisten ennakkoluulot-ja asenteet mielenterveysongelmia kohtaan. Kuten jo kommenteissa on jo aiemmin mainittu niin sairauksien kirjo on laaja: paniikkihäiriö,unettomuus,ahdistus,erilaiset traumat  yms. Vakavienkin mielenterveysongelmien kanssa voidaan elää täysipainoista elämää ja vastuullista arkea,jos sairautta hoidetaan sen vaatimalla tavalla,usein lääkitys ja terapia.
Ja toki,myös aivan tavallinen pulliainen,ilman MT-ongelmaa kinky tai ei,voi vain olla mustasukkainen ja omistushaluinen ja harrastaa kiristymistä seksistä,fetisseillä tai jopa pervouden paljastamisella. (Jos siis ihminen kaapissa mieltymystensä kanssa on)
Tämä kirjoitus on yleistävä,ja omalla tavallaan parjaava.
Jos ihminen kärsii  mielenterveysongelmasta,joka on täysin hallinnassa eikä mitenkään näy,en näe että ihmisen siitä tarvitsee ensimmäisenä kertoa. Harva kertoo ensimmäisenä olevansa kusipää,hyväksikäyttäjä,omistushaluinen tai mustasukkainenkaan.
Aihe toki on tärkeä ja hyvä,mutta tällä tavoin pidämme myös stigmaa yllä siitä,että MT-ongelmasta kärsivä ihminen ei voisi olla vastuullinen ja elää normaalia elämää,itseään tai muita vahingoittamatta. Vähintään olisi pitänyt tuoda julki se,onko ko.eksällä diagnoosia ja mistä sairaudesta puhutaan,vai onko se vain itse päätelty ongelma.
Itse sairastan paniikkihäiriötä,eikä se näy mitenkään arjessani,hoidan sitä sen vaatimalla tavalla.
Nuorena olen sairastanut vaikeaa kroonista masennusta,mutta olen siitä toipunut jo aika päivää sitten.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #25 : 15.01.2017, 18:12 »
Mielenterveyden sairaus on samalla tavalla sairaus kuin fyysiset sairaudet ja oireet ovat erittäin yksilöllisiä kuten myös sairauksien kirjo.
Kolumni oli hyvin subjektiivinen kertomus jossa ehkä tahattomasti tuli yleistettyä aika reippaasti mt-ongelmia ylipäätänsä ja se on nyt saanut aikaan voimakastakin palautetta.
Maallikon voi tietysti olla vaikea ymmärtää kuinka laajasta ja kirjavasta porukasta on kyse, ja kuinka loukkaavalta voi tuntua jos sairauden takia syrjitään.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #26 : 15.01.2017, 18:20 »
Kolumnissa oli siis mahdollisesti kyse terapeuttisesta kirjoittamisesta BDSM-palstalla. Miksei. Ei kai se kiellettyä ole. Ei nää kolumnit niin selkeärajaisia aina ole olleet.

MrDarkSide

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #27 : 15.01.2017, 18:32 »
Mielenterveysongelmat ja BDSM ovat kyllä huomion arvoinen aihe. Toki mielenterveysongelmat on laaja aihe ja käsittää paljon sisälleen. Ongelmia voi olla hyvinkin monella elämässään, mutta sitten kun ne aiheuttavat vaikeuksia tai haittaavat arkea, ongelmat alkavat muotoutua sairaudeksi. Ja sillon ajaudutaan hoidon piiriin, jos ajaudutaan ja halutaan ammattiapua vaivaan.

BDSM- kuvioissa on hankalia asioita, esimerkiksi jos toinen osapuolista sattuu kärsimään epävakaa persoonallisuushäiriötä. Kysehän on mm. tunnesäätelymekanismin epätasapainosta. Siinä voi Masterista tai subista tulla samankin päivän aikana ihanasta henkilöstä kauhein kusipää. Toki sairauden myötä näin epävakaa asiat kokee, eikä sille välttämättä sillä hetkellä mitään voi.

Ja onhan MT-ongelmat yhteiskunnassamme aikamoinen tabu edelleen. Mielummin kerrotaan somaattisista sairauksista, vaikka olkapään kiertäjäkalvosimen vaivastaan - kuin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstään.

Badbae

  • Vieras
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #28 : 15.01.2017, 19:43 »
Mielenterveysongelmat ja BDSM ovat kyllä huomion arvoinen aihe. Toki mielenterveysongelmat on laaja aihe ja käsittää paljon sisälleen. Ongelmia voi olla hyvinkin monella elämässään, mutta sitten kun ne aiheuttavat vaikeuksia tai haittaavat arkea, ongelmat alkavat muotoutua sairaudeksi. Ja sillon ajaudutaan hoidon piiriin, jos ajaudutaan ja halutaan ammattiapua vaivaan.

BDSM- kuvioissa on hankalia asioita, esimerkiksi jos toinen osapuolista sattuu kärsimään epävakaa persoonallisuushäiriötä. Kysehän on mm. tunnesäätelymekanismin epätasapainosta. Siinä voi Masterista tai subista tulla samankin päivän aikana ihanasta henkilöstä kauhein kusipää. Toki sairauden myötä näin epävakaa asiat kokee, eikä sille välttämättä sillä hetkellä mitään voi.

Ja onhan MT-ongelmat yhteiskunnassamme aikamoinen tabu edelleen. Mielummin kerrotaan somaattisista sairauksista, vaikka olkapään kiertäjäkalvosimen vaivastaan - kuin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstään.

Vahvasti komppaan tätä.

Raduni

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 324
  • isi tässä moi
  • Galleria
Vs: Huonon kinkysuhteen jäljet
« Vastaus #29 : 15.01.2017, 21:40 »
Huonossa kinkysuhteessa voi olla ihan "normaalien" ja "terveidenkin" kanssa. Hekin voivat kiristää seksuaalisuudella.

Totta kai voivat, se on kuitenkin ihan "tervettä" ja "normaalia" käytöstä.