Kirjoittaja Aihe: Netti-identiteetti vs. oikea sinä  (Luettu 15867 kertaa)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #15 : 04.08.2017, 11:05 »
Mielikuvien muodostamisessa toisista ihmisistä oman haasteensa toki tuo se että ihmisten mielipiteet, kokemukset ja fantasiat vaihtuvat koko ajan, eivätkä vanhat kirjoitukset automaattisesti päivity ajan tasalle. Siinä mielessä vanhoja viestejä lukemalla voi saada aivan väärän kuvan ihmisestä. "Aloitteleva subi" onkin kasvanut kokeneeksi sadistiksi, "julma sadisti" on muuttunut hempeäksi höpsöksi joka mieluiten leikkii pehmoleluilla ja nuolee kumisaappaita, takakireä kukkahattu onkin nyt anaaliseksistä nauttiva kukanpolttelija, "läski ja ruma" onkin laihduttanut ja saanut itsetuntonsa kohdalleen, jne...

Itsekin inhoan vanhojen viestiketjujen lukemista kun en enää tunnista niiden kommenteista itseäni, eikä viestiä enää voi muokata vastaamaan nykytilannetta.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #16 : 04.08.2017, 16:49 »
Olen jokseenkin yhtä tylsä livenäkin. Eikä taida isompia muutoksia missään kinkyydessäkään olla tapahtunut...jos nyt muutenkaan. Tietenkään kaikesta ei tule avauduttua netissä koska se ei ole tarpeen...eikä aina livenäkään.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #17 : 04.08.2017, 17:33 »
Luulen, että olen melko sama persoona netissä kuin sen ulkopuolella.

Vaikka minulla ei ole kuvia täällä itsestäni, minut on useamman kerran tunnistettu joukosta, tai kun olen esitellut itseni on sanottu että niin arvelinkin. Tosin olen muutaman kerran sopinut sokkotreffitkin niin, etten ole kertonut ulkonäöstäni mitään, vain että "tunnistat kyllä". Luultavasti siis olemukseni vastaa luotua mielikuvaa."


LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #18 : 04.08.2017, 22:03 »
En koe nettipersoonani tai irl-minän eroavan juurikaan toisistaan. Tosin kummankin kohdalla käytökseni ja olemukseni riippuu tilanteesta, kun olen tällainen monrn roolin kameleontti.

sandman74

  • OuSM
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 676
  • Introvertti peikko ja pohdiskeleva menninkäinen.
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #19 : 04.08.2017, 22:43 »
Mielikuvien muodostamisessa toisista ihmisistä oman haasteensa toki tuo se että ihmisten mielipiteet, kokemukset ja fantasiat vaihtuvat koko ajan, eivätkä vanhat kirjoitukset automaattisesti päivity ajan tasalle.

Eipä voi juuri paremmin sanoa, tuon on huomannut omalla kohdalla jo useamman kerran vaikka ihan yhtä noviisi kinky oon kuin alottaessa. Sitä mukaa kun aiheeseen tutustuu tuntuu päässä johdotus muuttuvan yhä ihmeellisemmäksi. :D

Oma nettiminä/vapaallaminä/töissäminä/sukuilaisminä riippuu lähinnä ympäröivistä ihmisistä ja muusta ympäristöstä. Kinkyily on ehdottomasti se yksi niistä rooleista, jonka esille tulo vaatii ympäristöltä eniten, mutta sama pikkupervo siellä taustalla silti aina on, joskus vain osaa pitää suunsa kiinni ja antaa muille luonteenpiirteille vuoron loistaa.

Dagda

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #20 : 05.08.2017, 09:03 »
Mä en oikein osaa esittää muuta mitä oon.
Toki netti-minä on hieman varovaisempi sanoissaan.
Molemmat meistä kyllä ovat ajattelevia tunteikkaita persoonia  :o

klipklop

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #21 : 05.08.2017, 15:39 »
Jaa-a. Kyllä kai sitä on jatkuvasti joku rooli enemmän tai vähemmän esityksessä, tilanteesta, seurasta, ympäristöstä yms. riippuen... joskus tuntuu että vedän itsenikin kanssa jotain teatteria.  ;D

Tällasella foorumilla varmaan mielellään tulee pelattua jollain tasolla siinä pervo-roolissaan, en muista kovinkaan monen masteris-miehen uikuttaneen ketjuissa elämänsä vastoinkäymisiä, pikemminkin röyhistellään rintaa ja koetetaan olla hyvinkin intellektuelleja ja elämää nähneitä. Itse ehkä pyrin antamaan letkeän neutraalin hälläväliä-vaikutelman, tosin joskus sitä saattaa triggeröityä jostain provosta niin että tulee huudeltua ehkä vähän liikaakin...  ::)

Mulle on oikeestaan ihan sama mitä roolia ihminen vetää, kunhan se järki pysyy ja tarvittaessa näkyykin siellä taustalla.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #22 : 05.08.2017, 20:34 »
Nettikirjoitukset ei toimi kun et nää ilmeitä onko se tosissaan vai oikeesti vitun hauska. 10 vuotta olen tehokkaasti tuhonnut

netti imagoni. IRL olen se Hauskin reiluin rehellisin älykkö. mutta hei EI tääkään toimi netissä =)

Siloposki

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 725
  • Nauttii omistettuna olemisesta
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #23 : 07.08.2017, 17:38 »
Yllytyksestä vastaan nyt tähänkin, ja käytän arvokkaan 666 viestini muuhun kuin netsyiden uhraamiseen...ne voi nimittäin tehdä ääneti :)

Todellinen minä on aika samanlainen kuin tämä netti minä. Varsinkin kun lisäsin profiiliini maininnan siitä, että huumoriani ei välttämättä kaikki ja aina ymmärrä.

Tilanteesta riippuen molemmat voivat olla taustalle vetäytyviä, ehkä jopa tarkkailevia tahi sitten keskipisteenä olevia keskustelun/tapahtuman moottoreita ja kaikkea siltä väliltä.
Kumpikin keskittyy kerrallaan vain muutamaan ihmiseen, koska haluan pystyä lunastamaan ne lupaukset mitä menen antamaan, eli jos joku minulta vonkuviestiä on odotellut, sitä ei valitettavasti ole tulossa :)

Kukaan ei ole tullut sanomaan, että en vastaisi sitä mitä kirjoittelen...tai no...tuo oli ehkä liioittelua.
Sanotaan, että sen jälkeen kun sisäistin itselleni tuon, että subius ei ole minun juttu, vaan ne asiat jotka siinä tapahtuvat...sen jälkeen ei ole kukaan sanonut että en vastaisi kirjoittamaani.
Tosin, eipä kukaan ole tullut sanomaan, että olisin sellainen, kuin hän odotti minun olevan  :P

Eli joko näitä ei hirveästi mietitä, tai ainakaan minulle niitä ei kerrota :)

ihan mielenkiintoista voisi ollakin tietää, minkälaiseksi ihmiset minua luulevat...mutta se on toisen ketjun aihe. .)

Ansku

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #24 : 07.08.2017, 23:24 »
Kyllä mä pyrin olemaan niheä nutipää livenä, ni ei tuu yllätyksiä. :D

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #25 : 08.08.2017, 05:57 »
Yleisimmin saan livenä ekaa kertaa tavatessa kuulla "Mutta sä näytät niin kiltiltä!"  ;D Hiljaiset on kuulkaas pahimpia...

ipoint

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #26 : 08.08.2017, 06:14 »
Yleisimmin saan livenä ekaa kertaa tavatessa kuulla "Mutta sä näytät niin kiltiltä!"  ;D Hiljaiset on kuulkaas pahimpia...
Komppaan biksua. Ei hiljaiset aina ole tyhmiä tms vaan he saattavat miettiä tarkaan mitä sanovat :D

kulkija

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #27 : 08.08.2017, 06:26 »
Oikeastaan olen jäävi sanomaan itse vastaako nettiminä ja liveminnä kuinka hyvin toisiaan. Minut tuntevat osaisivat varmasti kertoa sen paremmin ja tärkeämmälttä suunnalta koettuna. Avoimena, puheliaana persoonana luulen niiden kuitenkin vastaavan toisiaan aika pitkälti. Höpötellään, oli asiaa tai sitten ei :)

BuZu

  • Halipulainen
  • Bizarre Club
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 548
  • Challenge Accepted
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #28 : 16.08.2017, 17:41 »
Olisihan se kiintoisa tietää millaiseksi ihmiset, jotka eivät ole minua tavanneet, minua luulevat. Sittenhän sen osaisi paremmin sanoa, miten todellisuus eroaa mielikuvasta.

Sen olen kuullut ja lukenut että minua pidetään joko älykkönä, idioottina, trollina tai pelottavana. Minut tavanneille taidan olla vaan jälleen yksi kierolla huumorilla varustettu nörtti.

Ennen kuin tapasin Ketun livenä, pidin häntä jopa pelottavana persoonana, mutta heti eka tapaamisella miitissä hän paljastui juuri samanlaiseksi pelinörtiksi kuin minäkin, meillä on jopa samanlainen kiero huumorintaju. Ehkäpä tämän takia meillä synkkasi heti ja suhteemme syveni nopeasti.

Itse olen netissä ja reaalissa aika samanlainen, tällä palstalla tulee puhuttua tietty enemmän kinkyilystä ja toisaalta reaalissa olen aluksi aika ujo kunnes jää särkyy.

Tänä vuonna elämäntaparemontin ansiosta ujouskin on alkanut väistyä ja olen entistä vapautuneempi jo ekalla tapaamisella.

pinesie

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #29 : 17.08.2017, 14:28 »
Mä olen netissä huomattavasti rohkeampi ja aktiivisempi kuin "oikeassa elämässä". Oon melko ujo ja sen takia ihmisten lähestyminen ja suuren porukan kanssa keskusteleminen on netissä jotenkin helpompaa kuin kasvokkain. Muuten uskoisin olevani melko samanlainen, netissä vaan lauon huonoja vitsejäni rohkeasti ja irl hekottelen niille päässäni salaa.