Kirjoittaja Aihe: Netti-identiteetti vs. oikea sinä  (Luettu 15748 kertaa)

lemmikki

Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« : 03.08.2017, 17:31 »
Eilisessä miitissä eräs nimeltämainitsematon henkilö lohkaisi, että mä vastaan sitä kuvaa, minkä olen antanut esim. täällä sättäillessä.

Eri henkilöt tuo aina ihmisistä esiin eri puolia. Toisille kirjoittaminen on luontevampaa ku puhuminen kasvotusten ja toisille päinvastoin. Joku tykkää trollata, joku haluaa tarkoituksella olla paljastamatta liikaa itsestään, nimimerkin takaa voi olla helpompi huudella jne..

Musta olis mielenkiintoista kuulla, miten ihmiset näkevät itsensä nimimerkkinä baarissa ja vastaako se oikeasti sitä, mitä olet livenä? Oletko törmännyt ihmisiin, jotka poikkeavat radikaalisti siitä, millaisen ennakkokäsityksen olet saanut? Onko se ollut hyvä vai huono asia?

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #1 : 03.08.2017, 17:49 »
Oon livenä mukava ja jopa keskustelutaitoinen  :)
Intternetissä vain mukava  >:D
Seison myös kirjoitusten ja puheitten takana vaikka vähän trollin vikaa omaankin kieron huumorin takia mutten tarkoituksella aiheuta aiheetonta pahennusta kellekkään  >:D

latexbun

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #2 : 03.08.2017, 17:56 »
Moni antaa itsestään netissä aika siloitellun kuvan, johtuen siitä että ei viitsi valittaa kaikesta siitä, mistä livenä valittaisi. Ei haluta kertoa kaikista ongelmista, jotka eivät muille kuulu. Netissä ollaan myös useimmiten oikeassa ja muut ovat väärässä.

Oikeasti olen aika usein väärässä, vaikka tykkään päteä netissä. Muutaman kerran olen kuullut, että jotakin tyyppiä on jännittänyt ja jopa pelottanut tavata mua ensi kertaa. Kerran oon kuullut olevani mukavampi kuin olisi ennalta uskonut. Varmasti on eriäviä mielipiteitä, mutta harvoin niitä tulee kukaan kertomaan.

Edit: Lisäyksenä, se "oikea minä" on usein melko moniulotteinen. Erityisesti jos on useampi erilainen toimenkuva, harrastus ja muita aktiviteetteja. Jokainen puoli on oma, mutta kaikkia puolia ei näe jatkuvasti.
« Viimeksi muokattu: 03.08.2017, 21:30 kirjoittanut bunni »

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #3 : 03.08.2017, 18:44 »
Mua varmaan pidetään kaikesta valittavana, kukkahattutätibitchinä, joka on älytön tosikko KAIKEN suhteen.

Onneksi ne,jotka mut tietää vähän paremmin, tietää paremmin. ;)

Nvriih

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #4 : 03.08.2017, 18:53 »
Mun elämä vaikuttaa netissä varmasti kinkymmältä kuin onkaan. Puhun täällä rivoja ja fiilistelen kokemuksia. Oikeesti pääosin teen töitä ja elän perhe-elämää. :D

Ehkäpä mun nettipersoona ei ole niin räiskyvä kuin oikeesti olen. Oon vähän nollasta sataan -ihminen, mutten kovin kärkkäästi jaksa netissä kommentoida. Varmaan juuri siksi, että räjähtelen töissä ja kotona, ei jaksa enää sit netissä riehuu...

LadyHera

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #5 : 03.08.2017, 18:59 »
Mielestäni olen aito, outo itseni netissä ja livenä samalla lailla. Ehkäpä minusta pitäisi pyytää joku puolueeton lausunto joltain. Olisi kiva kuulla miten kirjoitukseni ym baarissa ja papupata livenä vastaavat toisiaan vai onko kaksi eri persoonaa. En ainakaan pyri netissä esittämään mitään väärää tietoisesti.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2782
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #6 : 03.08.2017, 19:14 »
Itse olen yhtä ihana netissä kuin livenäkin, taikka täysi paskiainen jos vastassa joku urpo, kenties ainoa livenä keskustelua herättävä asia on fyysinen olemus...en kuulemma ole sellainen normisetämies.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1726
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #7 : 03.08.2017, 19:46 »
Flikk on mielestään avoin ja riettaan kokeilunhaluinen myös livenä.. Viimeisen vuoden aikana oon katsonut maailmaa eri tavoin ja löytänyt parikin upeeta paikkaa, jos haluis ottaa jotain kivoja kuvia. Mielessäni oon ne kuvat jo käsitellytkin julkaisukuntoon:D

Kertaalleen oon vaihtanut nimimerkkiä, koska edellinen viittasi väärään suuntaan ja toisaalta, Flikk on mielestäni lähempänä mun käyttäytymistäni muutenkin. Olen välitön, iloinen ja helposti lähestyttävä. Sellanen Rauma Flikk, jonka kanssa tulee toimeen helposti. On mulla mielipiteitä, mutt ei oo tapana niitä tuputtaa, vaikka muuten kyllä puhun paljon. Ja kirjoitan:D Porukassa mieluummin hengennostattaja kuin sivustaseuraaja. Jos siis muuten ois hiljasta..

Niin ja LadyHeraa kompaten pyrin olemaan oma itseni aina.

Korotan kuvalla;)
https://raumantaideyhdistys.wordpress.com/rauma-flikk/

Ja haastan mut tavanneet kommentoimaan vaikka suoraan profiiliin, että mitä mieltä livenä ovat:)

Oon muuten tavannut tosi kivoja tyyppejä ja aika isoja eroja on kyllä tullut nettiprofiilin perusteella sit livenä. Todella mukavia yllätyksiä, mut myös vaan ylläreitä.. Tietenkin ihmiset, jotka paljon kommentoi tänne, on saanut mun mielikuvissa ihan erilaiset kehykset kuin hiljaisemmat.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #8 : 03.08.2017, 19:53 »
Harva teistä on minun kanssani jutellut yhtään mistään edes netissä, saati livenä. Kirjottelujeni perusteella joku voi pitää hyvinkin terävänä ja älykkäänä, mutta en minä silti kaikkea tiedä vaikka mielipide monista asioista onkin. Jotku jotka on jutelleet on sanoneet mua pimeeksikin omituisen huumorini takia. Toiset tykkää ja toiset ei. Varmaan olen monille myös livenä se miltä näyttää netissä. Ja hyvä niin. Olenpahan ensivaikutelmat antanu. Tervetuloa kumminkin tutustumahan lisää nokkakusojen merkeis. Saatatte yllättyä...tai sitten pettyä. Molempi parempi. Mitä sitä kiertelemähän.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #9 : 03.08.2017, 20:30 »
Täällä baarissa toki annan enemmän kinky puoleni kukoistaa, mutta ylipäätänsä mielipiteiden, vakaumusten yms suhteen on mulla yleensä sama suhtautuminen netissä sekä irl. Yleensä kun sanon jotain, tarkoitan sitä, tai pyrin ainakin. Esim. Täällä olen sanonut että loistan parhaiten pienissä hetkissä kun sitä yhteistä juttua löytyy, sama pätee tuolla ulkona. Jos asia eitosin kiinnosta, pidän yleensä turpani kiinni. Jos joku kysyy "mitä mieltä olet" vastaukseni huolimatta aiheesta on brutaalin rehellinen. Trollaaminen taas on hauskaa kun siinä on muutkin inessä, mutta tahallinen provosoiminen saadakseen kiksit siitä on vain säälittävää (tämä oli nyt se rehellisen brutaali mielipiteeni  >:D)

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4502
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #10 : 03.08.2017, 21:04 »
Joillain ihmisillä taitaa olla käsitys että jos ei kerro itsestään kaikkea netissä, tai tuo kaikkia puolia itsestään esille, on heti feikki tai epäaito.
Minusta se on vaan normaalia järjenkäyttöä ja varovaisuutta. En kerro tuntemattomalle vastaantulijalle kaikkea itsestäni, miksi siis kertoisin muutamalle tuhannelle tuntemattomalle foorumilaiselle ?
Tämä on kinkyfoorumi, joten on luonnollista että täällä tuodaan esille kinky-ja fetissipuolta itsessä. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, etten kerro täällä esimerkiksi lapsestani. Tällä suojaan myös lapseni ja sukulaisteni yksityisyyttä, olen omalla naamallani täällä, joten läheiseni voidaan tunnistaa minun kauttani. Jos haluan löpistä lapsijuttuja, menen anonyymisti vaikka vauvapalstalle.

En myöskään vaadi muita kertomaan kaikkea itsestään, enkä oleta että täällä littlesti käyttäytyvä päivät pitkät piirtelee värityskirjoja tai puhaltelee saippuakuplia kotonaan, tai chatin yybermasteri masteroi kaikkia aina ja joka paikassa. Ei, se on ihan ok että kinkyfoorumilla puhutaan vaan "kinkyminästä."

Tästä syystä ei ole tullut juurikaan yllätyksiä vastaan ihmisiin tutustuessa. Jos satun tutustumaan uuteen nettituttuun, mitä nykyään tapahtuu harvoin, tutustun ihmiseen enkä netin nimimerkkiin.
Kyllä, olen tavannut tyyppejä jotka on livenä ihan erilaisia kun netissä, mutta tässä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä.
Itsestäni olen kuullut myös monenlaisia analyysejä, yleisemmin sanotaan pelottavaksi. En oikein jaksa välittää, ne jotka tietää niin ne tietää, ja ne jotka eivät tiedä mutta olettavat, niin mitä väliä oikeastaan jonkun tuntemattoman mielipiteellä edes on.


Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #11 : 03.08.2017, 23:18 »
Olisihan se kiintoisa tietää millaiseksi ihmiset, jotka eivät ole minua tavanneet, minua luulevat. Sittenhän sen osaisi paremmin sanoa, miten todellisuus eroaa mielikuvasta.

Sen olen kuullut ja lukenut että minua pidetään joko älykkönä, idioottina, trollina tai pelottavana. Minut tavanneille taidan olla vaan jälleen yksi kierolla huumorilla varustettu nörtti.

"Pelottavuuteen" on toki voinut vaikuttaa pitkä Martin Vanger -monologi profiilissani. Se nyt on vaan jäänyt siihen kun halusin sen pari vuotta sitten johonkin päin nettiä säilytettäväksi helppoa copy-pastea varten. En ole siis aikeissa tappaa ihmisiä. Pitäisi varmaan deletoida se, mutta kun on se vaan niin helvetin hieno kohtaus siinä elokuvassa.

Pip

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #12 : 04.08.2017, 03:19 »
Kyllä, olen tavannut tyyppejä jotka on livenä ihan erilaisia kun netissä, mutta tässä ei mielestäni ole mitään ihmeellistä.
Itsestäni olen kuullut myös monenlaisia analyysejä, yleisemmin sanotaan pelottavaksi. En oikein jaksa välittää, ne jotka tietää niin ne tietää, ja ne jotka eivät tiedä mutta olettavat, niin mitä väliä oikeastaan jonkun tuntemattoman mielipiteellä edes on.
On ollut tilanteita, jossa olen ehdottanut pelkkää kahvitteluseuraa ja toinen on kuitannut sen, ettei uskalla lähteä mun kanssani kahdestaan minnekään. Minut tuntevat ihmiset ovat suuresti nauraneet tilanteelle. Ehkä heitä on jo varoitettu suunnasta tai toisestakin. Jokatapauksessa mieli on aina ollut huojentunut, kun vihdoin ollaankin kasvokkain.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #13 : 04.08.2017, 05:55 »
Todistettavasti sama hyypiö netissä ja livenä. Keskustelun aiheet vain vaihtelevat seuran mukaan.

Amynsomnia

Vs: Netti-identiteetti vs. oikea sinä
« Vastaus #14 : 04.08.2017, 09:10 »
Mitään radikaaleja yllätyksiä ei ole tullut vastaan mun kohdalle. Ihmiset ovat olleet sitä mitä olen odottanutkin heidän olevan. Hyvässä ja vähemmän hyvässä.

Mä luulisin erittäin vahvasti olevani oma aito itseni. Ei mulla ole tarvetta esittää mitään muuta. Vaikka olen sosiaalinen niin silti mussa asuu sellainen tarkkailija puoli joka ei itsestään meteliä pidä mutta voi senkin halutessaan tehdä. Saatan isommissa porukoissa vaikuttaa hiljaselta ja erakkomaiseltakin mutta kun muhun tutustuu olen hurjan kiva ja hauska mimmi. Temperamenttia löytyy joo mutta tahalliseen kusipäisyyteen en lähde mukaan. Olen aika vahva luonne.