Kirjoittaja Aihe: Kokemuksenne polysuhteesta?  (Luettu 12227 kertaa)

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #30 : 11.12.2017, 15:29 »
Minusta tuntui ikävältä kaverini takia. En tiedä miten hän koki asian. En myöskään kehdannut kysyä häneltä. Aihe on mielenkiintoinen, vaikka moni kokee kyselyni jotenkin sellaiseksi, että heidän tarvitsee puolustautua. Minulle on siis yhdentekevää mitä ihmiset tekevät. Itse en kuitenkaan alkaisi polysuhteeseen, koska en koe sitä minun jutuksi. Kiinnostaa kuitenkin kuulla kuinka polysuhteissa elävät toteuttavat suhdettaan?

Vastauksia varmaankin löytyy helpoiten ihan haulla. Todennäköisesti pariskunta oli ihan tyytyväinen, joten huolesi oli turha.

Tuli

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #31 : 11.12.2017, 15:53 »
Miksi sitten haalit kumppaneita? Mitä sitten käytät tekosyynä? Tarkenna. Kiitos!

En tiedä miksi Lily on poly, mutta itse tutustun välillä ihmisiin, jotka ovat kerta kaikkiaan ihania ja joiden kanssa haluan viettää aikaa ja joille toivon kaikkea hyvää. Jos joukkoon osuu vielä se, että kemiat pelaavat, niin parisuhdehan siitä syntyy ja sitten onkin jo pari suhdetta.

Rakkaus on ihana asia eikä se jakamalla lopu. Aikaa sen sijaan on rajallisesti.

Sosumi

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 657
  • Hurt me please
  • Galleria
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #32 : 11.12.2017, 16:01 »
En ymmärtänyt mitään tuosta sepustuksesta. Laajentunut sydän? Lääketieteellisesti?

Tietysti ymmärrän. Minäkin jaan aikaani monien ihmisten kanssa, mutta en parisuhteessa. En nyt ymmärrä mikä paikka? Puhutko nyt hierarkiasta?

King of HC:n kanssa keskustelu alkaa muistuttaa tätä:

Lily

Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #33 : 11.12.2017, 16:07 »
Kesken nautinnollisen ja ah niin osuvan sarjakuvan lukemisen pompsahdin ulos ja sain ilmoituksen ettei minulla ole oikeutta katsoa tätä aluetta ja kertoipa jopa vielä että ip osoitteeni ei näy muille :o  ;D

UW

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #34 : 11.12.2017, 16:58 »
Eräs tuttu olut-harrastaja ajoi humalassa autoa. Miksi te oluen ystävät rikotte lakia? Ettekö tiedä, ettei päihtyneenä saa ajaa!!??

Dolores

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #35 : 11.12.2017, 17:14 »
Nainen sitten tuli joskus illalla kotiin ja meni suihkuun. Kertoi miehelleen käyvänsä pesemässä spermaisen pinppinsä :D

Ilman kumia käydään panemassa kenen kanssa tahansa? Mielestäni toi ei oo polyä vaan kostomentaliteettia.

Minusta tuntui ikävältä kaverini takia. En tiedä miten hän koki asian. En myöskään kehdannut kysyä häneltä.

Niin... Mieshän ei ole välttämättä kokenut asiaa ikävänä. Emme tiedä mitä mieltä hän on, emmekä mitä pariskunta on keskenään sopinut. Jos he ovat sopineet, että tilanteissa X ei tarvitse käyttää kumia niin se on heidän asiansa. Ja missään vaiheessa ei ole taidettu mainita, että paneskelevat kenen kanssa tahansa ilman kumia.

Nvriih

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #36 : 11.12.2017, 19:42 »
En ole poly, koska oman käsitykseni mukaan polykuvioissa on enemmän tunnesidettä mukana (en toki oo kovin ekspertti näissä teemeissä, kuhan hiihdän omaa elämääni). Oma tilanteeni on avoin parisuhde. On siis lupa tapailla muitakin, ja saada erilaisia kokemuksia kuin mitä puolisolta saa. Mieluiten vakkareita, koska taudit jne. Säännöt on sovittu avauksen yhteydessä, sisältäen mm. sen, että kolmansia osapuolia ei tuoda yhteiseen kotiin. Ehkäpä tuttavillasi on avoin suhde,mutta säännöt jääneet miettimättä mikäli mustasukkaisuus on vahvasti läsnä.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #37 : 11.12.2017, 19:47 »
En ole poly, koska oman käsitykseni mukaan polykuvioissa on enemmän tunnesidettä mukana (en toki oo kovin ekspertti näissä teemeissä, kuhan hiihdän omaa elämääni). Oma tilanteeni on avoin parisuhde. On siis lupa tapailla muitakin, ja saada erilaisia kokemuksia kuin mitä puolisolta saa. Mieluiten vakkareita, koska taudit jne. Säännöt on sovittu avauksen yhteydessä, sisältäen mm. sen, että kolmansia osapuolia ei tuoda yhteiseen kotiin. Ehkäpä tuttavillasi on avoin suhde,mutta säännöt jääneet miettimättä mikäli mustasukkaisuus on vahvasti läsnä.
Omalle kohdalle sopii termi polysuhteellinen, amoriaa nyt ei ole tällä hetkellä kenellekään jaossa.

momoi36

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #38 : 11.12.2017, 20:17 »
Huoh. Olen poly, koska yksi ihminen ei voi täyttää tarpeitani. Toiselta saan toisenlaisia juttuja ja toiselta toisenlaisia. Sen lisäksi vielä kavereita joita panen ja yksittäisiä kokemuksia parien tai ryhmien kanssa. Seksi ei minun elämässäni kuulu vain parisuhteeseen kahden ihmisen välille, kyse on nautinnosta ja  hyvinvoinnista, myöskin niin minun kuin kumppaneidenkin. Eikö tarkoitus ole kuitenkin että kaikki olisivat onnellisia?

Ei ole  mustasukkaisuutta koska sävelet on selvät ja peli avointa. Ei mitään hämärähommia ja jos mustasukkaisuutta ilmenee siitä puhutaan ja asia korjataan.

Ps. Ihan turha mussuttaa että ”et ole vain tavannut sitä oikeaa”, olen ja montakin.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #39 : 11.12.2017, 20:22 »
Ps. Ihan turha mussuttaa että ”et ole vain tavannut sitä oikeaa”, olen ja montakin.
Kauniisti kirjoitettu!  :peukku:

Jigapuff

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #40 : 11.12.2017, 20:24 »
Huoh. Olen poly, koska yksi ihminen ei voi täyttää tarpeitani. Toiselta saan toisenlaisia juttuja ja toiselta toisenlaisia. Sen lisäksi vielä kavereita joita panen ja yksittäisiä kokemuksia parien tai ryhmien kanssa. Seksi ei minun elämässäni kuulu vain parisuhteeseen kahden ihmisen välille, kyse on nautinnosta ja  hyvinvoinnista, myöskin niin minun kuin kumppaneidenkin. Eikö tarkoitus ole kuitenkin että kaikki olisivat onnellisia?

Ei ole  mustasukkaisuutta koska sävelet on selvät ja peli avointa. Ei mitään hämärähommia ja jos mustasukkaisuutta ilmenee siitä puhutaan ja asia korjataan.

Ps. Ihan turha mussuttaa että ”et ole vain tavannut sitä oikeaa”, olen ja montakin.

Ihan kun oisit puhunut mun elämästä  :love: Täydellisesti kyl kirjotettu. Plus paneminen on vaan mukavaa ja jokaiseen ihmiseen syttyy kuitenkin jonkunlainen tunneside ja tunteminen on mukavaa. Eläminen vain yhdessä monosihdeessa on mun mielestä ihan elämän tuhlaamista :-)

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1033
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #41 : 11.12.2017, 20:28 »
pari-kolme vuotta on kaks lelua ollut kokoajan omana ja toisen vaihtuessa uuteen on muutama viikko voinut vierähtää vain yhen kanssa mutta olosuhteiden vaatiessa täytyi tuollaistakin kestää  :). Positiivistä jutussa oli että tuli tutustutta upeisiin pikkusiin ja jokainen heistä olisi myös ansainnut jakamattoman huomioni ja itsekkin olisin tykännyt enempi keskittyä vain yhteen ja ainoaan.

Loppuelämäni leikinkin luultavasti vain yhden kanssa kerrallaan,toki vaihdan lelua ajoissa ettei liikaa kiinny jne  :P

Omiin tarpeisiini riittää yksi ja oikea, itsekkin riitän hyvin yksinäni,tosin vain puoleks vuodeks jos on jotain pikkujuttuja joista lelu tykkää ja mua ei kiinnosta  :)

King of hardcore

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #42 : 12.12.2017, 00:28 »
itse tutustun välillä ihmisiin, jotka ovat kerta kaikkiaan ihania ja joiden kanssa haluan viettää aikaa ja joille toivon kaikkea hyvää. Jos joukkoon osuu vielä se, että kemiat pelaavat, niin parisuhdehan siitä syntyy ja sitten onkin jo pari suhdetta.

Rakkaus on ihana asia eikä se jakamalla lopu. Aikaa sen sijaan on rajallisesti.

Tämä oli ensimmäinen looginen vastaus. Toit todella hyvin esille ne tärkeimmät kohdat. Ehkä nyt ymmärrän paremmin asiaa. Vielä tuo asia kuitenkin kiinnostaa ja luulen, että olet paras ja järkevin antamaan siihen vastauksia. Miten hoidat useampaa parisuhdetta? Tuntuuko se helpommalta kuin monoparisuhteen hoitaminen vai vaikeammalta?

UW

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #43 : 12.12.2017, 00:55 »
Syystä tai toisesta omalla kohdalla asiat alkaa mennä metsikköön kun määrittelee tai ajattelee liikaa(näitä asioita). Luonteenlaadusta ja käytännön reaaliteista johtuen aikataulutettu polyily olisi enemmän tai vähemmän mahdotonta. Olla 2-3 x vkossa tiettyyn aikaan luennolla, 2-3x tiettyyn aikaan töissä, kerran vkossa treeneissä ehdoton maksimi itselle  :D jos pitäisi miettiä, että lauantaina tapaan henkilön A ja tiistaina henkilön B. Hippiä alkaisi ahdistamaan liikaa  ;)

Saattaa tietty olla yhdenlainen stereotypia polyamoriasta, mutta ainakin omat poly-tutut näin toimivat. Ei mitään väärää, mutta ei toimi minulle  :)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kokemuksenne polysuhteesta?
« Vastaus #44 : 12.12.2017, 09:57 »
Tässä ketjussa menee aikalailla termit sekaisin.

Pettäminen = parisuhde jossa joku harrastaa seksiä suhteen ulkopuolisten kanssa ilman vakituisen kumppanin (tai vakituisten kumppaneiden) lupaa.

Avoin suhde = parisuhde jossa saa harrastaa vapaasti seksiä suhteen ulkopuolisten kanssa vakituisen kumppanin (tai vakituisten kumppaneiden) luvalla.

Polyamoria = ihminen joka kykenee rakastamaan useampaa ihmistä yhtä aikaa on polyamorinen. Voit olla sinkku ja polyamorinen. Voit olla aseksuaali ja polyamorinen. Voit seurustella vaan yhden ihmisen kanssa ja olla polyamorinen. Sinulla voi olla monta seurustelukumppania ja rakastaa heitä kaikkia koska olet polyamorinen. Voit olla polyamorinen ja pettää. Voit olla polyamorinen ja elää avoimessa suhteessa. Voit olla polyamorinen ja olla uskollinen vain omille kumppaneillesi. Jokainen polyamorian ihminen on yksilö ja polyamorisia suhteita on monia erilaisia.