Kirjoittaja Aihe: Tuntemattomien tunteminen  (Luettu 15980 kertaa)

Isabis

  • Vieras
Tuntemattomien tunteminen
« : 09.12.2011, 01:52 »
Minä opin tänään jotain itsestäni: Olen kuulemma lääketokkurassa sekoileva pilluteline, itsemurhahakuinen ja kaappijuoppo. Ilmeisesti tämä maineeni on kiirinyt laajemmallekkin, koska "se on kaikilla tahoilla tiedossa".

Mistä tällaiset huhut oikein saavat alkunsa? En ole käynyt miiteissä lähes vuoteen ja aikaisemminkin aina selvinpäin. Klubeilla ja bileissä olen ollut lähes poikkeuksetta autolla liikkeellä. Luonnollisesti selvinpäin. En ole riehunut chatissa, foorumeilla en ole mennyt mukaan loanheittoon vaan kirjoittanut silloin, kun on ollut omakohtaisia kokemuksia jonkun ketjun aiheesta.

Kun on päivänselvää, että väitteet ovat perättömiä, miksi ne on laitettu liikkeelle? En ole pokannut kenenkään tyttö/poikaystävää tai kilpaillut subin tai masterin huomiosta, eli se ei voi olla vastaisku. Kateutta? Tuskin - oman elämäni olen pitänyt hyvin yksityisenä ja on vaikea kuvitella että kukaan kadehtisi asioita, joista ei tiedä. Kosto? en myöskään aikaisemmin ole vienyt kenenkään miestä/naista/subia/masteria.

Jäljelle jää vain erehdys tai silkka ilkeys. Minun on vaikea ajatella, että kukaan ystäväni tällaista kiusallaan teksi ja toisaalta miksi joku tuntematon ilkeilisi vieraalle.

Entäpä erehdys? Olisko joku nähnyt/kuullut naisen sekoilleen julkisesti ja sitten arvuutellut että kuka se voisi olla? Ja kun tarina on levinnyt suusta suuhun se on lopulta muuttunut totuudeksi näille mainituille "useille tahoille". Eikö kenellekkään tullut mieleen kysyä pitääkö huhut paikkansa?

Ihmettelen vain sitä, miksi kukaan minut tunteva ei ole kertonut tällaisten huhujen olevan liikkeellä. Olisi ollut mukavampi korjata virheellinen tieto heti alkuunsa.


Jatkossa, hyvät vinokkaat, pyydän ettette sokeasti usko mitä teille tuntemattomista ihmisistä puhutaan. Otetaan toisemme ihmisinä ja jos kuulemme toisistamme ikäviä asioita, tarkistetaan edes taustat ennenkuin kerrotaan huhut eteenpäin. Juorujen kertominen on kuitenkin ihmisille tyypillinen tapa - en usko että se ikinä kokonaan loppuu. Ehkä niissä todellisuuteen perustuvissa juoruissa on kuitenkin tarpeeksi, ettei tarvitse omia keksiä.
Kenestäkään ei ole mukavaa kuulla valheita itsestään, ja toivon, että tämä kirjoitukseni pelastaa edes yhden ihmisen mielensä pahoittamiselta.

-Isabis

ps. Jos nyt minulla olisikin paha skitsofrenia ja joku sivupersoonani on tällaista mainetta kerännyt, ole sinä silminnäkijä hyvä ja kerro siitä tähän viestiketjuun. Voin sitten ottaa yhteyttä ammattitaitoiseen psykiatriin ja hakea itselleni hoitoa.

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #1 : 09.12.2011, 06:05 »
jutussa on samantyyppisiä piirteitä kuin itseeni kohdistuneessa,jutustelussa mutta näinhän se menee että itse sen vikana

kulee.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #2 : 09.12.2011, 06:11 »
Tähän tapaukseen liittymättä, ihan yleisellä tasolla: juttuja liikkuu maailmalla vaikka mitä...jotkut nielevät purematta kaiken kuulemansa. Jopa silloin kun kyseessä on joku jonka tuntee hyvin.

Olen ollut usein siitä p*&%amainen tapaus että kuuntelen kuulemani juorut ja kauhistelen/nyökkäilen mukana...mutta todellisuudessa paskat nakkaan kuulemastani ELLEI se sovi siihen mitä näen juorujen kohteen olemuksessa. Joitakin juoruilijoita se on joskus vituttanut. Ja en ole mielestäni erehtynyt kovinkaan pahasti kertaakaan... :) Joskus olen sitten jopa kysynytkin juorujen kohteelta että mikäs tää juttu on...hyvin harvoin on tarvinnut edes kysyä, moni on kuullut itseään koskevat ikävät juorut jo ennestään.

Siinä on kyllä tekemistä ettei levittelisi itse moisia kenestäkään edes vahingossa :-X

Lisäksi: jokainen tietenkin vetää rajat sille mitä juoruilee ja kenestä...mutta onko esimerkiksi millään tavalla etua kellekään järkyttävästä loanheitosta ja asioiden levittelystä joka puolelle esim. suhteen päättyessä.  Miksi sitä paskaa vielä pitäisi heitellä?  Parempaakin tekemistä varmaan löytyy. Tämä ihan sellaisena asiana minkä itsekin toivoisin vielä oppivani ja pysyvän mielessä.


SMIle

Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #3 : 09.12.2011, 07:20 »
Itse olen muusta elämästä huomannut, että kateus tuntuu olevan uskomattoman hallitseva luonteenpiirre. Tuntuu välillä, ettei näillä kateellisilla ihmisillä ole ollenkaan omaa elämää. Ei yritetä itse pärjätä elämässä, vaan keskitytään muiden alasampumiseen.  :(

En tosiaan tiedä voisiko tuo olla tässäkin tapauksessa syynä, kun en itse ko huhuja ole kuullut. Enkä kyllä kauheesti muitakaan, sen verran vähän on tullut lähiaikoina pyörittyä miiteissä, chateissä ym. Voi toki syy olla joku ihan muukin, kuten torjutuksituleminen.
Koita kestää! Eipä tuossa oikein voi mitään muuta tehdä kuin omilla tekemisillään näyttää, että huhut ovat täyttä paskaa.

Edit: lisätty arvauksiin torjutuksituleminen
« Viimeksi muokattu: 09.12.2011, 08:18 kirjoittanut SMIle »

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #4 : 09.12.2011, 07:46 »
Aika hurjaa Isabis.  :o
Mä en oo kuullut juoruja juurikaan tai jos joku niitä on viljellyt pyrin silti tekemään ihmisistä omat johtopäätökseni tai jos tunnen juoruilun kohteen oikaisen juorun välittömästi.
Ikävää tuollaiset juoruamiset ja p:n puhumiset kyllä on, onneksi en tiedä mitä itsestäni puhutaan.  ::)

Queena

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #5 : 09.12.2011, 08:56 »
Hurjaa ja ikävää. Itse en ole kuullut juoruja kenestäkään onneksi, myöskään itsestäni.
Itse yleensä pyrin muodostamaan mielipiteet ihmisistä itse, en juorujen perusteella.

swan

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #6 : 09.12.2011, 09:09 »
Hyvin vähän tullut juoruja tai muuta perätöntä jauhamista vastaan. Tätä ko. juttua ei myöskään.
Verkossa vaan taitaa voida tapahtua kummia asioita ja kaikenlaista häröäkin liikenteessä. On niin helppo anonyyminä suhailla ja puuhastella.

Kyllähän se on melkoinen tilanne kun omalle kohdalle tulee tämmöstä kakkaa. Ei voi kuin ihmetellä.

Joltain jääny ehkä 7päivää-lehden tilaus puolitiehen ja harmittanu-

Leccare

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 935
  • Orgasmikiduttaja
  • Galleria
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #7 : 09.12.2011, 09:44 »
Mustamaalaavia valheita tuntuvat jotkut aloittavan niin kinkyjen seassa kuin muissakin yhteisöissä. Levittelijäksi sitten ei vaadita muuta kuin heikkoa harkintakykyä. Itsestänikin olen saanut kuulla hyvinkin kummallisia juttuja ja varmasti moni asia jäänyt kuulemattakin. Harmi, että olen niin tylsä, että minusta ei ole koskaan (kai) irronnut mitään noin lennokasta kuin Isabisistä. Toisaalta naisilla on aina enemmän mielikuvitusta keksiessään valheita kateudensa kohteista taikka pihtaajsta kuin miehillä.


Edit: Koomisinta on kyllä ollut se, että eräs minua tuntematon epärationaalinen henkilö valehteli pikaviestitse minun toimistani, motivaatioistani ja suhtautumisestani ihmisiin minulle itselleni. Valitettavasti samalla kärsi uskottavuus väitteeltä, kun henkilö mainitsi viesteissään myös yhden sivuston ylläpitäjän mielenterveysongelmasta.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #8 : 09.12.2011, 09:54 »
Itse olen muusta elämästä huomannut, että kateus tuntuu olevan uskomattoman hallitseva luonteenpiirre. Tuntuu välillä, ettei näillä kateellisilla ihmisillä ole ollenkaan omaa elämää. Ei yritetä itse pärjätä elämässä, vaan keskitytään muiden alasampumiseen.  :(

...Voi toki syy olla joku ihan muukin, kuten torjutuksituleminen.
Koita kestää!
Lainausta lyhennetty.
Tässä taidat tiivistää olennaisimmat. Kateus, katkeruus ja torjutuksi tuleminen lienevät tärkeimmät. Silkka ilkeys on myös mahdollista, tosin sekin usein liittyy edellämainittuihin.
Koulukiusaajia riittää aina, kaikissa paikoissa. Ne ovat juuri niitä ahdistuneimpia ressukoita, jotka käyttävät halveksuttavinta mahdollista tapaa oman egonsa pönkittämiseen. Valheita, juoruilua, mustamaalaamista. Kun nämä keinot eivät riitä, aletaan uhkailemaan ja yritetään pelotella.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #9 : 09.12.2011, 10:28 »
Sun synneistäsi pahin taitaa olla se, että olet ryhtynyt leikkimään mun kanssani. Siihen kun lisätään se, etten salaile sitä että arvostan sinua paljon myös ihmisenä ja että meillä on oikeasti tosi kivaa... No seurauksia ilmaantuu yllättävän nopeasti ja yllättävän rajuina.

Jos sua ahdistaa moinen touhu, voimme hyvin palata takaisin luoliin, maan alle. Yksityiselämäntapakinkyilemään. Ihan kuin silloin ennen. Tappio ei ole kenellekään täällä suuri, vaikka onkin ollut ihan kiva jutella ja välillä vähän vääntääkin.
Sinun hyvinvointisi on tärkeämpää kuin mikään mitä täältä voi saada.

Toki se olisi tietyllä tavalla luovuttamista, antamista periksi kiusaajalle(/kiusaajille?). Enkä kiusaamisella tarkoita mitään yleistä vääntämistä, nettiväittelyä tai mielipide-eroavaisuuksia. Ne ovat piristäviä ja hauskoja juttuja (vaikka välillä käämit käryävätkin), jotka ovat foorumien suola. Tämän tiesitkin, mutta tarkensin muita lukijoita varten.

Eivät bileet ja nettituttavuudet kuitenkaan ole pitkittyneen mielipahan ja ahdistuksen arvoisia. Sana vain sinulta ja kerään leluni ja siirrämme bisneksemme takaisin tiukasti seinien sisäpuolelle. En halua nähdä että kärsit tai joudut pelkäämään.
En tällä tavoin.  :-\

P.S. Joku ihmettelee miksi kirjoitan näin henkilökohtaisen viestin yleisesti luettavaksi. Teen sen, koska asia koskee jokaista foorumin käyttäjää. Hyväksymmekö täällä kiusaamisen osana foorumia vai emmekö?
P.P.S. Omasta puolestani saan kyllä paskaa kyllin, mutta se on vain vastausta tulitukseen. Joka nakkelee, saa vastaanottaakin - niin sen pitää ollakin. Kuitenkin se on pääosin ollut ihan hyväntahtoista, tai pahimmillaankin lähinnä tulikivenkatkuista. Tässä vain ei ole kyse minusta.

Glori

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #10 : 09.12.2011, 11:29 »
Joku ihmettelee miksi kirjoitan näin henkilökohtaisen viestin yleisesti luettavaksi. Teen sen, koska asia koskee jokaista foorumin käyttäjää. Hyväksymmekö täällä kiusaamisen osana foorumia vai emmekö?

Oma mielipiteeni on etten hyväksy kiusaamista missään muodossa. En IRL, enkä foorumilla. Jopa "piilovittuilu" ja piikittely riittävät siihen etten enää halua olla ihmisen kanssa tekemisissä. Miksi suvaita tahallista ilkeilyä? Tosin jos sellaista havaitsen, niin siihen vastaan sen arvoisella tavalla = samalla tavalla.

Mutta asiaan. Tunnen ketjun aloittajaa jonkin verran, enkä voi kuin ihmetellä noita väitteitä. Itse en ole noita puheita kuullut, enkä foorumilla ole niihin törmännyt. Ellei sitten chatissa paska lennä, siellä en päivystä.

Jos nuo väitteet ovat tapahtuneet muualla kuin foorumilla, emme voi mitenkään puuttua niihin.
(Tämä viimeinen ylläpitäjänä.)


Linnanneito

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #11 : 09.12.2011, 11:45 »
Isabis: mie en ole ainakaan kuullut sinusta mitään tuollaista. Enpä usko, että tämä panettelija on kovin maanlaajuisesti näitä satujaan kertoillut.

Voin kertoa, että otti vähän kaaliin eräs päivä, kun yhtäkkiä chatissa tuli eräs puolituttu kertomaan, kuinka pahoillaan on, kun minä jaan persettä kaikille ja samalla ärhäkkää, tarttuvaa sukupuolitautia ympäri scenen. En ollut kuuteen vuoteen sukupuoliyhdynnässä kuin yhden miehen kanssa, ex-Herrani....ja puhtaat paperit löytyy. Onneksi sain selville, kuka tämän jutun on pistänyt liikkeelle, ja tajusin, että se juttu oli lähtenyt niin maan perkeleellisestä katkeruudesta, johon minä en ollut syypää. Eräs toinen vain teki valintansa tämän juoruilijan yli.

Olkaamme inhimillisiä toisillemme. Kateudesta, katkeruudesta tms. syntyneet levitettäväksi ja mustamaalaukseksi tarkoitetut valheet ovat saatanasta ja satuttavat oikeasti. Näin pienissä piireissä pahimmassa tapauksessa menee maine, mutta sehän on vissiinkin niiden juorujen tarkoituskin.
Miettikää yön yli, ennen kuin lähdette sille tielle.


Pip

Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #12 : 09.12.2011, 12:07 »
Harmi, ettei mun korviini ole Isabiksesta kantautunut juoruja. Olisin voinut tyrmätä tuollaiset puheet välittömästi. En edes tiedä millaisia juttuja minusta liikkuu, mutta minuun liitettyjen ihmisten puolesta haluaisin näiltäkin jutuilta leikata siivet.

Angelika

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #13 : 09.12.2011, 12:19 »
Itse en ole koskaan kuullut tai lukenut isasta yhtään pahaa sanaa, päinvastoin. Kuka sitten tuollaisen isan kertoman viestin hänelle välittää? Mitkähän ovat tämän viestinvälittäjän tarkoitusperät? Kuinka saada vakuuttavuutta omille näkemyksilleen? No tietty esittämällä ne muidenkin näkemyksinä :)


Nenne

  • Vieras
Vs: Tuntemattomien tunteminen
« Vastaus #14 : 09.12.2011, 12:53 »
En (harmikseni) vielä(kään) tunne Isabista henkilökohtaisesti  :-*   mutta mainitut huhut ovat kyllä perseestä. Eiköhän tuollaiset luonteenpiirteet paljastuisi foorumikirjoitteluissa ja privaateissa viesteissä, jos sellaisia muka olisi.

Ja noin yleensäkin, sen verran pitää olla omaa arvostelukykyä, ettei usko ihan kaikkea mitä joku jostakusta sanoo. Negatiivisten juorujen ja huhujen takana on aina oma lehmä ojassa, lehmä tässä: kateus, ilkeämielisyys, ja muut vastaavat luonteenpiirteet.