Kirjoittaja Aihe: Koulukiusaamisesta  (Luettu 18631 kertaa)

Kelpie

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #15 : 11.03.2018, 16:35 »
Kolumniin liittymättömät viestit siirretty offtopiciin.
Siirrä ne myös pois sieltä.

submit

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #16 : 11.03.2018, 16:38 »
Kaksinaamaisuus on raivostuttavaa. Tuleepa mieleeni tapaus, näköjään vieläkin välillä ajankohtainen, missä skenestä tuttu massu etsii täällä seuraa ja kyseistä ketjua kävi uppaamassa hänen entinen subinsa, joka sitten varoitteli kuitenkin muita taustalla. No näissä tapauksissa varoitteluun olikin syytä, mutta raivostuttavaa toimintaa silti.
Kyllä tällaisetkin kommentit välillä hämmästyttää - mistä lukija tietää, oliko varoitteluun syytä ja miten riski on arvoitu. Entäs jos olisikin kyseessä esim. sellainen että subi ei halunnut suoda eksällensä hyvää, joten veti kulissien takana mattoa alta.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #17 : 11.03.2018, 16:43 »
Kaksinaamaisuus on raivostuttavaa. Tuleepa mieleeni tapaus, näköjään vieläkin välillä ajankohtainen, missä skenestä tuttu massu etsii täällä seuraa ja kyseistä ketjua kävi uppaamassa hänen entinen subinsa, joka sitten varoitteli kuitenkin muita taustalla. No näissä tapauksissa varoitteluun olikin syytä, mutta raivostuttavaa toimintaa silti.
Kyllä tällaisetkin kommentit välillä hämmästyttää - mistä lukija tietää, oliko varoitteluun syytä ja miten riski on arvoitu. Entäs jos olisikin kyseessä esim. sellainen että subi ei halunnut suoda eksällensä hyvää, joten veti kulissien takana mattoa alta.

Saa hämmästyä. Tässä tapauksessa siitä että ko. massu pahoinpiteli subinsa ja satuimme molemmat olemaan paikalla.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1741
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #18 : 11.03.2018, 16:57 »
Mä olen varmaan ihan ulkopuolella,  kun en edes tiedä, että haukutaanko mua vai ei, mut toisten leluja en oo vieny laatikolta..  Sen tiedän, et joidenkin kommentit harmittaa lähtökohtaisesti (vaikkakin rehellisyyden nimissä; sekin nikki on kirjoittanut joskus jotain ihan järkevääkin) ja toisten teksteistä tekis mieli aina "tykätä", olkoon sit lähes missä ketjussa vaan.

Ehkä toi yleinen hyväksyntä tosiaan on mahdoton, kun porukka on iso,  mut mikä pakko on haukkuu vaikkei ajatukset yhteen käykään? Mä pyrin oleen vaan lukematta sen ärsy-nikin jutut, mut se nyt tuskin on kovin paha..

Välillä kyllä koen,  että toiset masterit kokee muut niin uhkaaviksi, että siksi ne laittaa mulle yksäriä ja varoittelee muista mastereista? Törkeimpiin valeisiin en ole kyllä aina osannut vastata mitään,  mut välillä olen vaatinut faktaa huhun taakse ja asia on selvitetty,  kunnes anteeksipyyntö on myös privassa. Koska oon subi tai en, ni puskista huutelijat oon aina laittanut järjestykseen.

Eli turvallinen kupla ois mullekin jees, mut se vaatis sitten, ettei ketään haukuttaisi turhaan. Ja se taas voisi olla hiukan liikaa vaadittu tai ainakin mahdoton valvoa.

Nvriih

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #19 : 11.03.2018, 17:11 »
Kerrankin oon tyytyväinen siitä, että olen "ulkopuolinen." Omassa arki- ja työelämässä on tarpeeksi paskanpuhumista, selkäänpuukotusta ja klikkiytymistä, jotta jaksaisin täälläkin siihen soppaan lähteä.

Olen toki aistinut tiettyä nokittelua ja riitojakin, mutta sivuutan ne itseni säästämiseksi. Olen hiljainen hyväksyjä, mutta en reaalimaailmassa. Taistelen mm. työelämässä vinhasti tiettyjen asioiden puolesta ja saan siitä joskus itselleni vaikeuksia, joten nettimaailman osalta pyrin pysymään sivussa.

Kommentoin kärkkäästi jos aihe on itselle tärkeä, mutta harvemmin niitä tilanteita on. Tai enhän mä tiedä ketä olen loukannut täällä, mielestäni en ketään.... Ihan rehellisesti sanottuna ei jaksa kiinnostaa jos netissä joku minua vihaa. Reaalimaailmassakin niitä on ja elän sen asian kanssa suht hyvin.

Massuvaroituksen olen kerran saanut, ja todellisuus oli ihan muuta kuin mistä varoiteltiin. Ehkä niitä tulis lisää jos seuraa olisi hakemassa.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #20 : 11.03.2018, 17:14 »
Tässähän on pari vähän erilaista, joskin päällekkäistä areenaa. Foorumijäsenten foorumilla muodostama "yhteisö" ja toisaalta samojen jäsenten muodostama "yhteisö" tuolla live-elämässä.

Itse olen kohtalaisen tyytyväinen ylläpidon linjaan. Se on silleen ihan hyödyllistä, että joistain ääliökommenteista näkee, että ketkä ovat siinä laarissa ettei huvita tavata kasvotusten. (Kyllä, makuasia. Uskon että hekään eivät halua minua tavata, eli ihan win-win.)

Sitten on se liveyhteisö. Jos tuolla oikean elämän puolella tapahtuu kuraa, silti voi homma foorumilla jatkua ihan entiseen malliin. Eli se kura pysyy piilossa, ELLEI joku avaa suutaan ja varoita. En viittaa tässä nyt mihinkään "Höh, tuli kiistaa siitä, kumman piiska on parempi."  tai kenen mielipide tai suuntaus tai tyyli on oikea, vaan vähän eri mittakaavan jutuista.

Ylläpito on tainnut julkaista nimimerkin ja oikean nimen silloin, kun tuomio on annettu, ja se on mielestäni hyvä. Silti, puolustan myös niitä käyttäjältä toiselle kulkevia varoituksia. Ja vielä sitä ennemmin niitä "Voisitko nyt pysähtyä ja katsoa peiliin ihan kunnolla."-varoituksia ihmiselle itselleen.


Kelpie

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #21 : 11.03.2018, 17:20 »
Joskus reilu vuosi yksi väitti levittävänsä huhua allekirjoittaneesta mutta ei siitä kuulunut sen enempää. Eli se väite oli valhe tuplasti :-)

Subeista kysellään ajoittain mutta en minäkään heitä kaikkia tunne ;) Mitään en ole kenestäkään kertonut olen jopa valehdellut, etten tunne heitä. Ei ne asiat pikkumassuille kuulu. Tosin kerron kyllä kyselijöistä.

Jos taas maastureista on kysytty, kerron rehellisesti sen, minkä heistä tiedän. Ja usein myös oman mielipiteeni. En sentään pelottele tai varoita mutten myöskään kaunistele.


bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #22 : 11.03.2018, 17:31 »
vilan kommenttiin vastaten; mie en pysty allekirjoittamaan tuota, että bdsm-porukka hyväksyttäisiin noin vain tavan kaduntallaajien joukossa tai työpaikoilla tai terveydenhuollossa. Se on tavoite. Hienoa, jos osa meistä jo elää siinä maailmassa. Tämä bdsm-yhteisö vs. muu maailma on mielestäni kuitenkin enemmän kinkyjen seksuaalioikeuksien edunvalvontaan liittyvä asia kuin varsinaisesti skenen sisäiseen turvallisuuteen.

Kuten yritin kertoa, olen tässä foorumijäsenten ns. yhteisössä törmännyt suojelevaan käytökseen ja ollut siitä iloinen, kiitollinen. Ehkä paras mitä koen voivani itse yksilönä tehdä on se, että yritän itse jatkaa suojelevaa käytöstä parhaani mukaan. Eli en ole hiljaa.




submit

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #23 : 11.03.2018, 17:44 »
Kaksinaamaisuus on raivostuttavaa. Tuleepa mieleeni tapaus, näköjään vieläkin välillä ajankohtainen, missä skenestä tuttu massu etsii täällä seuraa ja kyseistä ketjua kävi uppaamassa hänen entinen subinsa, joka sitten varoitteli kuitenkin muita taustalla. No näissä tapauksissa varoitteluun olikin syytä, mutta raivostuttavaa toimintaa silti.
Kyllä tällaisetkin kommentit välillä hämmästyttää - mistä lukija tietää, oliko varoitteluun syytä ja miten riski on arvoitu. Entäs jos olisikin kyseessä esim. sellainen että subi ei halunnut suoda eksällensä hyvää, joten veti kulissien takana mattoa alta.

Saa hämmästyä. Tässä tapauksessa siitä että ko. massu pahoinpiteli subinsa ja satuimme molemmat olemaan paikalla.
Eli olisit halunnut että ko. subi olisi jättänyt kommentoimatta positiivisesti julkiseen ketjuun? Ehkä he olivat välinsä sopineet. Tietysti tuomittavaa kaikenlainen oikea pahoinpitely minunkin mielestä.


Liittymättä enää edelliseen, kuten jo aiemmin todettu, melko ongelmallisia nuo varoittelut, mutta toivoa sopii että niitä tehtäisiin vain kun on omaa ensikäden tietoa tai selkeästi oikeuden tuomio.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #24 : 11.03.2018, 18:00 »
Kaksinaamaisuus on raivostuttavaa. Tuleepa mieleeni tapaus, näköjään vieläkin välillä ajankohtainen, missä skenestä tuttu massu etsii täällä seuraa ja kyseistä ketjua kävi uppaamassa hänen entinen subinsa, joka sitten varoitteli kuitenkin muita taustalla. No näissä tapauksissa varoitteluun olikin syytä, mutta raivostuttavaa toimintaa silti.
Kyllä tällaisetkin kommentit välillä hämmästyttää - mistä lukija tietää, oliko varoitteluun syytä ja miten riski on arvoitu. Entäs jos olisikin kyseessä esim. sellainen että subi ei halunnut suoda eksällensä hyvää, joten veti kulissien takana mattoa alta.

Saa hämmästyä. Tässä tapauksessa siitä että ko. massu pahoinpiteli subinsa ja satuimme molemmat olemaan paikalla.
Eli olisit halunnut että ko. subi olisi jättänyt kommentoimatta positiivisesti julkiseen ketjuun? Ehkä he olivat välinsä sopineet. Tietysti tuomittavaa kaikenlainen oikea pahoinpitely minunkin mielestä.


Liittymättä enää edelliseen, kuten jo aiemmin todettu, melko ongelmallisia nuo varoittelut, mutta toivoa sopii että niitä tehtäisiin vain kun on omaa ensikäden tietoa tai selkeästi oikeuden tuomio.

Empäs ole edes pohtinut kumpaa olisin halunnut. Mutta jos hän samaisena hetkenä uppaa ilmoa ja kehuu kuinka hyvä massu on ja toisaalla valittaa kuinka vaarallinen hän on, niin en hirmuisesti positiivista sanottavaa tällaisesta toimminnasta keksi. Ko. massu on yhä varoiteltavien listallani jos joku sattuu kysymään. Kaikkiin muihin kyselyihin vastaan joko "hyvä tyyppi" tai "sun pitää kokeilla ihan itse".

Itse olen sitä mieltä että varoittelu / kehuminen on hyvästä ja pitkälti kysyjän omalla vastuulla. Kannattaa miettiä keneltä kysyy ja kannattaa. Jos minä vaihdan työpaikkaa, ostan älykellon tai yritän löytää vieraalla paikkakunnalla perille, niin kyllä usein joudun ja haluankin apua kysyä. Mutta tokihan minä mietin keneltä apua kysyn. Tässä skenessä on ystäviä joihin luotan harvinaisen paljon ja jos heiltä mielipiteen saan niin annan sille arvoa. Jos taas joku lähettää yksäriä ja kehuu tai haukkuu jotakuta huvikseen, niin tällaisen viestin arvo lähellä nollaa.

Yst. Terv.
Karwis

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #25 : 11.03.2018, 18:01 »
Lähdekritiikki, ihmiset. Ei kai se sen kummempaa ole? Samaa kai teemme - teemmehän?! - esim. median tai poliitikkojen kanssa koko ajan.

Ansku

  • Vieras
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #26 : 11.03.2018, 18:14 »
Hmmmm. Tässä mietin, että mkä on varoitus ja mitä hyötyä siitä on. Itse kuulun niihin, jotka haluavat uskoa ihmisistä hyvää. Seuraa hakiessani, olivat odotukset ja innokkuus kovat. Sitten tulee toisesta pieni viba, jota on ehkä vaikea tunnistaa ja ei edes halua uskoa, että hommassa on jotain mätää. Tällaisessa tilanteessa keskustelu kaverin kanssa voi auttaa juuri tuon viban tunnistamisessa. Etenkin uuden ihmisen on (usein) ihan mahdotonta tunnistaa, mikä on normaalia toimintaa ja mikä ei, jos ei omaa minkäänlaista kaikupohjaa.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #27 : 11.03.2018, 18:36 »
Tärkeä, mutta myös todella vaikea aihe monista eri syistä.

1) Lähdekritiikki. Onko sukset mennyt ristiin tai onko kenties vain kyse kilpailijoitten suolaamisesta, jotta itse saa sen uuden lihakappaleen ennen muita. Riittävän iso kaveri/tuttavapiiri skenestä, jo takaa sen, että väkisin kuulee kuinka osaa haukutaan ties miksikä ja niiden omien tuttujen/kaverien toimesta ilman varsinaista tarkoitusta suojella ketään. Yksinkertaisesti kahden ihmisten yhteinen historia voi olla tulehtunut erinäisistä syistä ja se heijastuu  hyvin äkkiä moneen muuhunkin skenessä.

2) Kuunteleeko se varoitettava edes varoituksia? Näitäkin on, kun yritetään sanoa, että harkitse vielä, älä lähde sen ihmisen matkaan ja silti mennään kiltisti teuraalle. Kun kaavaa toistuu ja toistuu, moni turtuu ja antaa olla.

3) Jos avoimesti varoittelet jostakin niin joudut itse helposti tähtäimeen. Entisenä subina, toisella voi olla sinusta arveluttavia kuvia joilla tämä voi uhkailla. Jos ero on muutenkin myrskyisä ja pääset tyypistä edes joten kuten eroon niin on aika iso askel lähteä avoimesti suolaamaan tapausta koko skenelle ja kertoa juuria myöten kuinka kenenkään ei tulisi kävellä samaan loukkuun.
Ihan vaan yhteisön jäsenenä on aina se riski, että joku tekee kaikkensa pullauttaakseen toisen pervokaapista ulos koko maailmalle, jos/kun onnistut suututtamaan toisen. Asia voi olla lopulta hyvinkin vähäpätöinen ja eskaloitua nopeasti. Kuka tuokin on hyppimään mun silmille?

Ja niin kauan, kun pervoilu on tietyllä tapaa ei täysin hyväksyttävää ajanvietettä niin tuota voi käyttää aseena/uhkauksena toisia vastaan. Harva meistä häpeää omaa seksuaalisuuttaan, mutta ei sitä kovin moni myöskään halua julki tuoda työyhteisölle, sukulaisille tai kavereille. Some on tehnyt skeneläisten löytämisestä todella helppoa. Et tarvitse kuin sen yhden pervokaverin ja portti on auki, jos satut olemaan somessa omalla nimellä tai naamalla.

3) Kaikki eivät ikinä tule toimeen keskenään. Oli sitten kyseessä huispauskerho tai kirjaklubi niin jokainen ei tule toimeen keskenään. Se luo väkisin klikkejä, piirejä piirien sisällä ja aiheuttaa sitä, että ihmisistä kyllä puhutaan paskaa tai heitä pilkataan. Ei välttämättä päin naamaa, mutta selän takana vähintään supistaan kuinka se on sitä ja tuota, kuinka tuokin pani tuon kanssa ja eikö sille mikään riitä tai kelpaa. Skene on omalla tavallaan kuin pieni kyläyhteisö, jossa juorut kyllä liikkuvat.

Turvallisempi kupla vaatisi paljon työtä, meiltä kaikilta. Yksi tai kaksi ihmistä ei voi sitä kuplaa rakentaa riittävän turvalliseksi. Ja se hyvinkin turvallinen kupla voi puhjeta, sellaisen ihmisen toimesta, josta ei ikinä uskoisi. Rakenna siinä sitten kuplaa.

Tästä voisi kirjoittaa enemmänkin, mutta krapulassa ei nyt kyl jaksa.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #28 : 11.03.2018, 18:43 »
Subeista kysellään ajoittain mutta en minäkään heitä kaikkia tunne ;) Mitään en ole kenestäkään kertonut olen jopa valehdellut, etten tunne heitä. Ei ne asiat pikkumassuille kuulu. Tosin kerron kyllä kyselijöistä.

Jos taas maastureista on kysytty, kerron rehellisesti sen, minkä heistä tiedän. Ja usein myös oman mielipiteeni. En sentään pelottele tai varoita mutten myöskään kaunistele.
Mikä maastureissa ahistaa?
subeista olet valmis valehtelemaan, ettet edes tunne, mutta toisaalta koet sitten maasturit uhkana joista tarvii avata suu? Se mitä tiedät bileistä, foorumilta ei kyllä anna kummoista kuvaa suuresta osaa tuota porukkaa, enkä usko että heidän seurassaan olet pahemmin livenä aikaa viettänyt ainakaan kun toimivat omalla alueellaan.
Minusta tämä on yksi tapa elää kaksinaamaisesti ja tuplastandardein mikä ainakin itsellä nostaa niskakarvat pystyy. Olisi kiva kun kaikkia kohdeltaisiin tasa-arvoisesti, tässäkin kohdin.
Jos on mielipide jostakusta voi sen kertoa kirjaimesta, leikkistatuksesta, taikka mihinkään muuhunkaan tekosyyhyn vedoten...toki "tämä on minun mielipiteeni..." tasolla. On eriasia pelata omaan pussiin, kuin kertoa mielipiteensä.

Enemmän näissä varoitteluissa on ongelmana nämä liveskenen suojeluksessa olevat hyväveliverkostot joissa ihan nimekkäitäkin urpoja on toimimassa, kun tuolla ollaan hiljaa perseilystä jatkuu sama mykkäkoulu foorumille. Tokkiinsa näitä kahta ei saisi sotkea mutta vähän vaikeaa pitää erillään tämänkokoisessa pikkuporukassa missä kustaan ristiin ja rastiin napalankojen yli toisten tonteilla rajoista välittämättä.

pikkusisko

Vs: Koulukiusaamisesta
« Vastaus #29 : 11.03.2018, 19:23 »
Mä olen niin pihalla skenen sosiaalisista peleistä, etten osaa yhdistää mihin tilanteisiin tässä jälleen itsessään mainiossa tekstissä viitattiin.

Mutta kun koulukiusaajakäytöksestä puhutaan, niin itse olen kiinnittänyt huomiota yhteen ikävään ilmiöön. Täällä baarissa hengailee muutamakin nikki, jotka ilmeisesti voivat käyttäytyä ihan miten tahansa ilman että siihen on juuri puuttumista, vain siksi että he ovat pitkältä ajalta yleisesti tunnettuja nimiä. Ymmärrän, että ylläpidollakin on näissä tapauksissa korkeampi kynnys käytöksestä huomauttaa, ja monet rivikäyttäjät pitävät mieluummin suunsa kiinni kuin ottavat lokaa niskaan. Usein nämä kaverit ovat sen verran hyökkääviä persoonia ettei kukaan ymmärrettävästikään tahdo joutua niiden silmätikuksi.

Silti, minun sappeni kiehuu tällaisten tyyppien takia, ja niskavillat nousevat pystyyn aina kun tällä "etkö sä tajua kuka mä oon" -kortilla ollaan tarkoituksella ilkeitä toisia kohtaan. Mulle on herttaisen yhdentekevää kuinka kauan joku on näissä nurkissa pyörinyt tai millä tavalla täällä ansioitunut, epäkunnioittava ja pahantahtoinen käytös ei minun silmissäni sen oikeutetummaksi muutu.