Kirjoittaja Aihe: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?  (Luettu 14611 kertaa)

scar

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #15 : 30.06.2018, 02:55 »
Pidetäänköhän jossain kirjaa enemmistön tai vähemmistön liikkeistä tai onkohan olemassa jotkin luotettavuuteen kallellaan olevat tilastot heistä,jotka kuuluvat jonkin maan enemmistöön tai vähemmistöön,mitä tulee seksuaaliseen käyttäytymiseen,suuntautumiseen,mieltymyksiin.

Entäs jos kokonaisuuden,vaikka Suomen kokoisen,kohdalla havaittaisiin ettei oikeasti, tutkittuamme,olekaan vähemmistöjä..Kaikki vain ei dokumentoi itseään missään rekisterissä..jos kokee olevansa vaikka bi,eikä koe sitä ongelmana,tarpeena julkituoda,tilastoitua,ei vissiin ole laskettuna mukaan vähemmistöön missään instansissa..

Entäs jos kaikki "nyrjähtäneet" kuuluvatkin valtaisaan enemmistöön,mutta on vaan vaikka jokin kuviteltu entinen "patriootti ilmapiiri"...

Tuttavallisesti pohtii hän ja huutaa apua,kuin James Thepotkukelkka  :D

Lisäys  Toki nähtävillä kaikki ihmisarvoa ja inhimillisyyttä loukkaavat meiningit- mielestäni on käsittämätöntä,että "kansa" valitsee vuodesta toiseen mm.trumph-putin valjakkoa..

En ole marssien kaveri enää,mutta täytyy yrittää singahtaa torille aamupäivästä kumminkin.. :)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2018, 03:41 kirjoittanut scar »

mama89

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #16 : 30.06.2018, 12:49 »
Sadomasokismi ja fetisismi ovat mun mielestä seksuaalisia mieltymyksiä - vaikkakin ainakin tällä hetkellä seksuaalisuuden kirjossa vähemmistössä valtavirtaan nähden.

Sadomasokismi on mielestäni seksuaalinen ominaisuus, ei niinkään mieltymys. Tai ehkäpä seksuaalinen identiteetti, kuten kinkyys ylipäätänsä ??? En silti niputtaisi niitä yhteen sukupuoli-identiteettien (homo-, hetero-, transseksuaalisuus) kanssa.

Pidetäänköhän jossain kirjaa enemmistön tai vähemmistön liikkeistä tai onkohan olemassa jotkin luotettavuuteen kallellaan olevat tilastot heistä,jotka kuuluvat jonkin maan enemmistöön tai vähemmistöön,mitä tulee seksuaaliseen käyttäytymiseen,suuntautumiseen,mieltymyksiin.

Entäs jos kokonaisuuden,vaikka Suomen kokoisen,kohdalla havaittaisiin ettei oikeasti, tutkittuamme,olekaan vähemmistöjä..Kaikki vain ei dokumentoi itseään missään rekisterissä..jos kokee olevansa vaikka bi,eikä koe sitä ongelmana,tarpeena julkituoda,tilastoitua,ei vissiin ole laskettuna mukaan vähemmistöön missään instansissa..

Entäs jos kaikki "nyrjähtäneet" kuuluvatkin valtaisaan enemmistöön,mutta on vaan vaikka jokin kuviteltu entinen "patriootti ilmapiiri"...

Luulin pitkään olevani ainut nyrjähtänyt, kunnes löysin oikeat piirit  ^-^

Mietin jatkuvasti itsekin, että jospa emme olekaan niin suuri vähemmistö, kun näennäisesti vaikuttaa! Mutulla heittämällä voisin veikata, että sadomasokismista ja fetismistä ei ole kovinkaan pätevää tutkimusaineistoa olemassa, koska ne asiat ovat edelleen tabuja. Parempaan ollaan onneksi menossa, vaikka naiivina hämmästyin suuresti, että sadomasokismia on vastikään pidetty mielisairautena... Tai ehkä ei sittenkään hämmästytä.

Puoliksi off-topicina tuli mieleen eräs erinomainen seksuaalisuutta käsittelevä kirja, jossa puhuttiin mm. sadomasokismista neutraaliin ja normalisoivaan sävyyn, mikä oli erittäin virkistävää. Vaikkakin hivenen särähti korvaan, kun kirjassa ominaisuus nähtiin lähinnä pelkkänä fantasiana, koska kyseessä on kuitenkin paljon muuta kuin Fifty shades of Gray. (Nina Honkanen - Onnelliseksi)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #17 : 30.06.2018, 18:29 »
Empiirisen ja subjektiivisen tinder-tutkimukseni perusteella kinky-seksistä kiinnostuneet ihmiset ovat nykyään enemmistö, mutta kyllä varmasti nykypäivänä vielä löytyy heterojyystöä pimeässä peiton alla kerran kuukaudessa - harrastajiakin  :o

scar

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #18 : 30.06.2018, 19:03 »
...
Parempaan ollaan onneksi menossa, vaikka naiivina hämmästyin suuresti, että sadomasokismia on vastikään pidetty mielisairautena... Tai ehkä ei sittenkään hämmästytä.

Puoliksi off-topicina tuli mieleen eräs erinomainen seksuaalisuutta käsittelevä kirja, jossa puhuttiin mm. sadomasokismista neutraaliin ja normalisoivaan sävyyn, mikä oli erittäin virkistävää.


Se mikä on kans hämmästyttävää,että kuinka ihminen turtuu siihen luvattomaan ja ei-konsensuaaliseen rääkkäämiseen, mitä monien arjessa tapahtuu- kuinka "enemmistöistä" se onkaan!
Että esim.ihmiset joista ei päällisin puolin uskoisi mitenkään,että he joka päivä harjoittavat henkistä kiusaamista ja yrittävät manipuloida vähintään kaikkia alaisiaan.

Arjessa käytetäänkin aivan luontevasti sanoja maso,sadisti,orjapiiskuri jne. Ehkä näitä sotketaan sitten tämän BDSM- toiminnan kanssa vaikka on kyse eri asioista

 

LehA

Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #19 : 01.07.2018, 00:15 »
Empiirisen ja subjektiivisen tinder-tutkimukseni perusteella kinky-seksistä kiinnostuneet ihmiset ovat nykyään enemmistö, mutta kyllä varmasti nykypäivänä vielä löytyy heterojyystöä pimeässä peiton alla kerran kuukaudessa - harrastajiakin  :o

Ehkä nuoremmassa ikäluokassa onkin noin... Ikäluokassa 40+ tuntuu, että jo pureminenkin on yleensä turn-off.

star

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 42
  • jo kypsemmässä iässä oleva switch
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #20 : 01.07.2018, 01:13 »
On ihan sama mitä SETA  laskee kuuluvaksi intressipiireihinsä.
Parafilioita joka tapauksessa ovat esim. :

    sadomasokismi: Henkilö saa tyydytyksen toisen alistamisesta tai toiselle alistymista.
    ekshibitionismi: Henkilö saa tyydytyksen katsottuna olemisesta.
    fetisismi: Henkilön seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu tiettyyn esineeseen tai ruumiinosaan.
    frotterismi: Henkilö saa tyydytyksen toisia ihmisiä vasten hankaamisesta.
    koprofilia: Henkilö saa tyydytyksen ulosteista.
    nekrofilia: Henkilö saa tyydytyksen seksin harrastamisesta kuolleiden kanssa.
    pedofilia: Henkilön seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu esimurrosikäisiin lapsiin.
    voyeurismi: Henkilö saa tyydytyksen ihmisten sukupuolisten toimien tai riisuutumisen katselemisesta.
    zoofilia: Henkilö saa seksuaalisen nautinnon eläimistä.
    jne.
   
Pedofilia sinänsä (pedofiilisten tunteiden kokeminen)  ei ole rangaistavaa, mutta pedofiilisten tekojen suorittaminen on.
Osa näistä kuuluu tautiluokitukseen ICD-10 ja  ICD-11 on tulossa piakkoin.

Kaikki toiminta, josta toiselle ei aiheudu vahinkoa, pitäisi olla laillista.
Kaikki toiminta josta asianomaiselle parafiliaa "sairastavalle" ei aiheudu kärsimystä pitäisi poistaa tautiluokituksesta.




Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #21 : 01.07.2018, 11:58 »
Pedofilia sinänsä (pedofiilisten tunteiden kokeminen)  ei ole rangaistavaa, mutta pedofiilisten tekojen suorittaminen on.
Osa näistä kuuluu tautiluokitukseen ICD-10 ja  ICD-11 on tulossa piakkoin.

Kaikki toiminta, josta toiselle ei aiheudu vahinkoa, pitäisi olla laillista.
Kaikki toiminta josta asianomaiselle parafiliaa "sairastavalle" ei aiheudu kärsimystä pitäisi poistaa tautiluokituksesta.

Tämä! Ei ongelmia hoideta sillä, että niistä tehdään rankaistavia vaan ne hoidetaan.

Juurikin näitten "leimojen" takia mitä eri aihepiirien esim. nyt tämän kyseisen aiheen tiimoilta viljellään tehdään avoimesta keskustelusta vaikeaa.
Itse en juurikaan tästä syytä juurikaan puhu lukevani eroottisia novelleja aihepiireinään mm. pedofilia tai insesti, koska se leimaa vallitsevassa mielipideilmapiirissä aivan liikaa, huolimatta siitä etten kohdista näitä kiinnostuksen kohteitani kuin teksteihin/runkkumatskuun.
*jään odottamaan julkista kivitystä ja/tai ristiinnaulitsemista jo tämän sanottuani*

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #22 : 01.07.2018, 17:36 »
Jos 70 vuotias mies pukee 60 vuotiaan vaimonsa vaippoihin ja "raiskaa" tämän samalla fantasioiden 1 vuotiaan raiskauksesta
niin onko se pedofiliaa? Ne on tehnyt sitä jo 40 vuotta ja kasvattaneet siinä sivussa lapsensa terveiksi ja hyvinvoiviksi aikuisiksi.

Pedofilia termi on vaikea kun sitä käytetään kuvaamaan seksuaalisia fantasioita ja oikeaa lapsiin kohdistuvaa seksuaalista toimintaa.

Pitäisi olla täysin eri termit näille asioille.

vila

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #23 : 01.07.2018, 20:00 »
Jos 70 vuotias mies pukee 60 vuotiaan vaimonsa vaippoihin ja "raiskaa" tämän samalla fantasioiden 1 vuotiaan raiskauksesta
niin onko se pedofiliaa? Ne on tehnyt sitä jo 40 vuotta ja kasvattaneet siinä sivussa lapsensa terveiksi ja hyvinvoiviksi aikuisiksi.

Kivasti valittu esimerkki. BDSM-maailmassa peruskuvitelma = ABDL:llä on jotain tekemistä lapsista kiinnostumisen kanssa.

ofelia

Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #24 : 01.07.2018, 20:19 »
Myöskään sadomasokistit ja fetisistit eivät kuulu seksuaalivähemmistöihin.
Riippumatta siitä mitä Setan tai muiden virallisten tahojen luokittelut sanoo (tovi sitten oltiin vielä WHO:n mukaan mielisairaita). Jos fetissi tai bdsm-suuntaukset on ihmisellä niin vahvana että se on mukana lähes kaikessa seksuaalisessa kanssakäymisessä ja ohjaa vahvasti parinvalintaa, niin on se ihan verrannollinen seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin.

submit

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #25 : 01.07.2018, 21:07 »
Myöskään sadomasokistit ja fetisistit eivät kuulu seksuaalivähemmistöihin.
Riippumatta siitä mitä Setan tai muiden virallisten tahojen luokittelut sanoo (tovi sitten oltiin vielä WHO:n mukaan mielisairaita). Jos fetissi tai bdsm-suuntaukset on ihmisellä niin vahvana että se on mukana lähes kaikessa seksuaalisessa kanssakäymisessä ja ohjaa vahvasti parinvalintaa, niin on se ihan verrannollinen seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin.
Toki näin on heille, jotka asian niin kokevat.

Ei liity ofelian viestiin sinänsä: Muuten, vaikka tautiluokitus oli aiemmin, mitä oli, ei silloinkaan lätkäisty ihmisille ko. diagnooseja, ellei esim. sadomasokismistä ollut itselle (tai muille) haittaa eli ei jokaista sadomasokistia luokiteltu automaattisesti psyykkisesti sairaaksi.

Tuli

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #26 : 01.07.2018, 21:22 »
Myöskään sadomasokistit ja fetisistit eivät kuulu seksuaalivähemmistöihin.
Riippumatta siitä mitä Setan tai muiden virallisten tahojen luokittelut sanoo (tovi sitten oltiin vielä WHO:n mukaan mielisairaita). Jos fetissi tai bdsm-suuntaukset on ihmisellä niin vahvana että se on mukana lähes kaikessa seksuaalisessa kanssakäymisessä ja ohjaa vahvasti parinvalintaa, niin on se ihan verrannollinen seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin.
Toki näin on heille, jotka asian niin kokevat.

Ei liity ofelian viestiin sinänsä: Muuten, vaikka tautiluokitus oli aiemmin, mitä oli, ei silloinkaan lätkäisty ihmisille ko. diagnooseja, ellei esim. sadomasokismistä ollut itselle (tai muille) haittaa eli ei jokaista sadomasokistia luokiteltu automaattisesti psyykkisesti sairaaksi.

Ei ehkä lätkitty, mutta tämä ei tarkoita etteikö sairausluokituksella olisi ollut muita haitallisia vaikutuksia.

Pinku

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 539
  • Babygirl
  • Galleria
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #27 : 01.07.2018, 21:39 »
Tän ketjun otsikko on kaikista paras!

Raudkoer

  • Vieras
Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #28 : 04.07.2018, 11:27 »
Käännetän pöytää...oon viikon ollut sairaana töissä....oonko sadomasokisti...tai vaan perusidiootti (taitta olla viimeine)...

Kinkykundi

Vs: Olen sadomasokisti. Saanko sairauslomaa?
« Vastaus #29 : 15.07.2018, 18:19 »
Eikös se ollut jotenkin niin..Pedofilia on vasta mielenkiinnostuksen asteella olevaa. Eikä sinällään ole rikos. Vasta tekemisen asteelle menevä on rikos ja se on eriasia kuin pedofilia. Muistelen näin!

Sinällään keskustelu tuosta pakkosterilisoinnista on oikeasti paikallaan. Vasta hiljakkoin, keskustelin ammatikseen sairaanhoitajana työskentelevän naisen kanssa asiasta. (Nähtyäni dokumentin jossa tyttö pojankehossa pääsi vapaaksi, vasta kun poika teki itsemurhan). Tämän tuttavani, jota olin pitänyt varsin avarakatseisena. Oli jyrkästi sitä mieltä, että jos menee (hänen sanoin, muuttamaan) sukupuolensa, on pakkosterilointi silloin oikein, hänen mielestään. Sanomattakin lienee selvää, oma asenteeni häntä kohtaan muuttui paljon..eikä sinne myönteisempään suuntaan..

Keskustelu on tosiaan paikallaan. Yleensä julkisissa avauksissa katsotaan sukupuolesta luopumista aivan väärästä vinkkelistä. Jos et koe olevasi jotain sukupuolta, ainoa keino luopua sukupuolestasi on luopua siitä mikä tekee sukupuolestasi kyseisen sukupuolen.

Sukupuolen funktio on lisääntyminen, ja se kumpaa sukupuolta olet, kuvaa sinun tapaasi lisääntyä.

Osittain ongelma on myös semanttinen, koska suomeksi ei löydy termiä kuvaamaan sukupuoli-identiteettiä, kuten englanniksi olemme tottuneet lukemaan sex vs. gender.

Ja naapurimaassa, Venäjällä on edelleen homofobioita, tuo alfaurosten maa. Ei ihme, että Trump on mieltynyt Putiniin - äärimmäiset otteet kansalaisiin kiehtoo. Ei ole värejä, on vain mustavalkoisuutta. Trump pitää yksinkertaisista asioista, koska se on helppoa: tulos tai ulos. Tuollainen ajattelutapa johtaa myös maan innovaatioiden heikkenemiseen. Mitään uusia keksintöjä ei synny ja maasta tulee köyhä, kuten esim Venäjästä. Äärimmäinen ajattelu ja suhtautuminen toisiinsa estää luovuuden.

Paras ja järein keino edesauttaa ihmisoikeuksien toteuttamista on pakotteet ja yleensä ruokapakotteet, koska esim. pakotteen alaiset kansalaiset näkee millaista kuraa oma maa tuottaa kun omassa maassa ole tietotaitoa ja huijaus on paras kauppa: esim. Valejuusto.

Jos demokratia toteutuu, kuten Suomessa, kansalaiset voivat syödä terveellisesti ja luottavat tuotteisiin. Kaikki hyvinvointivaltion kansalaiset luottavat myös toisiinsa (se voisi olla vientituote jos sitä vain sais vietyä), samaa ei voi sanoa Venäjästä tai Yhdysvalloista, jossa mustia ammutaan vain koska ovat mustia. Venäjällä ei voi liikkua homona, ei muissakaan äärimuslimaissa ja itä-aasiassa (esim. Georgia).

Pedofiilian huomasin myös, mutta sitä voidaan hallita ja Saksa on tähän erityisesti paneutunut (ei mitään leikkelyä). Ruotsissa voi soittaa nimettömästi puheluita. Tärkeintä on saada pedofiilian henkilön puhumaan ja hakeutumaan hoitoon, ja sitä kautta auttaa häntä ymmärtämään itseää, etteis häpeis yksinään. Pedofilian "takana" on kimurantteja juttuja. Hoito on yleensä myöhäistä kun rikokseen on syyllistynyt, näin sanotaan. Toisin sanoen saat ajatella mitä vaan itsekseen mut älä tee pahaa toiselle.

Mitä erästä dokkaria joskus seurasin, missä käsiteltiin esim. Ruotsin omaa pedofilian tukipuheluita, niin pedofiilioita on paljon. He kokevat suurta ahdistus siitä mitä he tuntevat. Jotkut ovat perheellisiä ja siksi tukipuhelin on heille todella tärkeä. Voi siis sanoa että tosi pieni osa tekee rikoksen, suurin osa on piilossa ahdistuksensa kanssa. Pahoiksi muuttuneita on siis vähän. Puhuminen, ongelman näkyväksi tekeminen, auttaa heitä. Suomessa ei taija olla hoitoja kuin vasta sitten kun on päässyt vankilaan, minä on tietty jo myöhäistä.

Mielummin jätän debatoinnin politiikasta pois kinkyfoorumilta, mutta joskus näitä elämäm_koulun kommentteja näkee mitkä saavat ÄO:ni laskemaan samalle tasolle kirjoittajan kanssa.  :o

Trump kun tulee politiikan ulkopuolelta, on tällä hyvin erilainen tapa nähdä asiat kuin mihin ollaan perinteisesti jenkkilässä totuttu. Jenkkien näkemys suurvaltojen valtasuhteista on aina perustunut asevoimien iskuvoimaan, ja armeija taas jatkeena siitä mihin diplomatia loppuu. Trump näkyy seuraavan rahaa, joka maalaa Venäjän uhan sijasta mahdollisuudeksi, ja jos länsi haluaa kilpailla tulevaisuudessa Kiinan ja Intian kanssa (maahanmuuttajien haaliminen hinnalla millä hyvänsä perustuukin juuri talouskasvun ylläpitämiseen), on länsimaisen talousjärjestelmän piiriin saatava lisää ihmisiä/rahaa. Venäjä on myös väkiluvultaan suuri maa, jolla on periaatteessa potentiaalia vaikka nelinkertaistaa bruttokansantuotteensa.

Mitä taas noihin ruokahuijauksiin tulee, niin taitaa ne suurimmat ruokahuijaukset löytyä kuitenkin ihan näiden länsimaisten hyvinvointivaltioiden ruokakauppojen hyllyiltä, missä on tietotaitoa ja rahaa tehdä näitä valetuotteita. Meneehän Suomestakin kaikki parhaat tuotteet vientiin ja täällä syödään vain biodieseliä ja akanoita kurri kyytipoikana.

Tuotteisiin luottamisella, terveellisesti syömisellä ja demokratian toteutumisella ei ole itseasiassa mitään tekemistä toistensa kanssa. Nykyisestä elintarvikelainsäädännöstä iso osa onpäätetty meritokratisesti EU:ssa. Mitä taas näihin "terveellisiin laitosruokasuosituksiin" tulee, niin nekin tulevat sieltä parjatusta jenkkilästä ja ohjenuorana on maatalouspolitiikka, eikä ihmisten hyvinvointi.

Mitä taas noihin ihmisoikeusloukkauksiin tulee, niin ne tietysti ovat paska homma. Jenkeissä tietysti ongelmana on liberaali politiikka, jonka johdosta "kaikki" kantavat asetta ja nämä vähemmistöryhmät ampuvat toisiaan. Lisäksi viranomaiset ovat jatkuvan paineen alla tulla ammutuksi. Kyllähän sille jotain tehtävissä on, mutta se vie sen pari kymmentä vuotta - enkä usko sieltä löytyvän poliittista tahtoa lähteä ajamaan muutosta (ainakaan nykyisessä de facto kaksipuoluejärjestelmässä). Itse olen kiinnostuneempi siitä ettei samaa menoa tulla Suomessa näkemään, vaikka suunta näkyy olevan siihen suuntaan.
Homojen tilanteesta en Venäjällä tottapuhuen tiedä juuri mitään.