Kirjoittaja Aihe: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?  (Luettu 77874 kertaa)

Saul

  • Porttikiellossa
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #45 : 06.08.2018, 10:14 »
Apollo olette väärässä.
Mitä tuohon Galesin mainitsemaan lukuun kuusi tulee on tavallaan ihme ettei se ole jopa suurempi.
Monella "Truemasterilla" on jopa kuuden subin haaremi ja eron jälkeen on varmasti kova paikka huomatakkin ettei ollutkaan korvaamaton.
Se subin katkeruus tuskin kenestäkään tekee vaarallista vaikka ajatus olisikin jostakin piparin perässä kuola valuen läähättävästä valkoritarista niin houkutteleva.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #46 : 06.08.2018, 10:23 »
Kieltämättä tärkeä aihe ja jännä kolumni, jossa mielestäni koottiin paljon aikaisempia keskusteluja yhteen. Otsikko Mitä jos et olisikaan vain hiljaa? nosti odotukseni, mutta en kuitenkaan löytänyt vastausta tähän kysymykseen. Tosin voihan olla ettei se ollut tarkoituskaan. Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin, sillä aihe on tärkeä, odotin vaan jotain toimintaohjetta tai -tapaa. Toki keskustelu aina auttaa, melkein asiaa kun asiaan.

Yst. Terv.
Karwis

Mr.Inathu

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #47 : 06.08.2018, 10:56 »
Todella hyvä ja tärkeä aihe, sekä erittäin hyvä ulostulo *peukku*

Itse yritin joitain vuosia sitten avata keskustelua aiheesta, mutta kuten kolumnissakin todettiin, kukaan ei ole oikea henkilö puhumaan väärinkäytöksistä...
Ongelma eivät mielestäni ole harvinaiset tilanteet, joissa alistuva osapuoli syyttää väärin dominoivaa, koska niitä tilanteita on todella vähän suhteessa tilanteisiin joissa hallitseva osapuoli on käyttäytynyt väärin alistujaa kohtaan. <-- Huomaa, tämä oli sukupuoleton kommentti!

Valta tuo vastuuta ja vastuun voi joko kantaa tai sen voi feilata (vahingossakin) tai sitten sen voi kategorisesti jättää kantamatta. En koe itse, että yksittäiset virhearvioinnit olisivat syy teilata ketään. Niistä voi aina oppia ja moni on oppinutkin, minä itse mukaan luettuna. Mutta toistuvat samanlaiset väärinkäytökset joiden seurauksia ei hoideta, vaan Trumpmaisesti tuomitaan kaikki valheeksi ja anteeksipyynnön sijaan hyökätään uhria vastaan... Ne eivät ole hyväksyttävissä...

Nimimerkkejä on aika turhaa julkaista, koska ne on aivan liian helppoa vaihtaa. Lisäksi henkilöt itse eivät todellakaan välttämättä kykene puhumaan asioista, ehkä vuosiin. Joten kuka jää jäljelle?

Läheiset ystävät ja vertaistuki, jos sitä löytyy. Sekä se seuraava suhde, hän joka auttaa korjaamaan jälkiä ja luomaan uskoa omaan itseensä uudelleen. Auttaa luottamaan taas ihmisiin ja helpottaa kohtaamaan uudelleen uusia ihmisiä... Ei sellaista työtä kukaan pillun takia tee, sitä kun saa niin paljon vaivattomammin ihan muutenkin...

Ai niin, vielä lopuksi. Näissä keskusteluissa, niin kuin keskusteluissa ylipäätänsä, oleellista on aina muistaa vanha sananlasku: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..."

Jos keskusteluja seuraa pidempään, on itse kunkin aika helpoa huomata että ne älähdykset kuuluvat kovin usein aika samoista suunnista, kun taas sutta harvemmin huutaa sama henkilö uudestaan... Kukin laskekoon siitä, mitä on yksi+yksi ;)

-Mr.I

tiikki

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #48 : 06.08.2018, 11:59 »
Tässä on tullut monta asiaa joista minullakin on mielipide.

Yhdestä ihmisestä olen varoittanut kun hän on ollut muuten keskustelun aiheena. Vaarallisista tapauksista on syytä varoittaa, oli kyseessä mikä suuntaus tahansa. Omassa varoituksessani kerroin sen mitä itse olen nähnyt ja mainitsin kuulleeni pahemmastakin, mutta koska en ole sitä itse todistanut niin en kertonut mitään muuta asiasta.

Skenen sisällä henkilöltä toiselle menevissä varoituksissa jotka perustuvat ensikäden kokemuksiin ei pitäisi olla mitään moitittavaa. Varoituksen kuulija voi itse päättää kumpaa osapuolta uskoa, kyseessähän voi olla väärinkäsityskin. Jos levittää muilta kuulemaansa toisesta henkilöstä niin silloin ollaan vähän epävarmemmalla pohjalla, siinä on syytä painottaa sitä että kyseessä on kuultu juttu eikä se mitä itse on todistanut. Varsinkin tässä vastuu on varoituksen kuulijalla.
Julkinen keskustelu henkilöstä nimimerkillä skenen sisällä voi olla tarpeen joskus. Niin kauan kun ketään ei outata suuntautumisen suhteen ja keskustelu pysyy skenen sisällä niin siinäkään ei pitäisi olla mitään moitittavaa. Se voi olla jopa terveellisempää kuin mitä henkilöltä toiselle menevä varoittelu koska tämä mahdollistaa julkisen puolustautumisen. Tämä vaatii enemmän syyttävältä osapuolelta koska siinä pitää itse tulla esille voimakkaammin. Aloittelijoille se on varmasti hyvin korkea kynnys, varsinkin jos toinen osapuoli on skenen vakionaamoja ammoisilta ajoilta.
Jos mennään skenen ulkopuolelle ja varsinkin poliisin puheille niin silloin ollaan syvillä vesillä. Väärästä syytöksestä menee henkilöltä helposti maine, mutta toisaalta raiskautta on hyvin hankala todistaa jolloin oikeasti syyllisen saaminen tuomiolle on hyvin hankalaa. Kyseessä on hyvin ongelmallinen tilanne johon minulla ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.


Turvasanoista: KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ, PERKELE
Jos ei muuhun niin keltaisella keskeytys kesähelteillä ja nestettä jotta ei tule lämpöhalvausta.
Olen nyt tutustunut vähän hypnoosiin ja haluankin nykyään suostuville kumppaneille suggestoida turvasanojen käytön alitajuntaan automaatiksi. Tällöin ne eivät edes rikkoisi skeneä alistuvan puolelta.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2959
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #49 : 06.08.2018, 12:45 »
Äijä sai kuitenkin raiskaajan maineen ja siinä tais mennä duuni ja kämppä ja alamäki alko hauskasti muutenkin.

Tämä on taas tätä. Kämpät ja duunit menee tekaistujen raiskaushuhujen takia... Ei mene. Ne menee siksi, että ei makseta vuokria eikä hoideta töitä. Alamäkikin on yleensä tehty ihan itse. Tai no juotu.  Aika monen raiskauksen uhrin elämä on mennyt helvettiin nimenomaan sen raiskauksen takia, että ei nyt irtoa empatiakaivosta.

Vila tällä osottaa just sen ongelman mikä meissä ihmisissä on.
Me ollaan niin vitun idiootteja, että vaikka sanotaan miten asiat meni, mutulla väitetään vastaan koska juttu ei sovi meidän maailmankuvaan.
Samasta syystä olettamuksiin perustuvat syyllistämiset on perseestä.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #50 : 06.08.2018, 12:58 »
Hyvä ja tärkeä kolumni.

Siitä asti kun skeneen tulin, olen yhdestä henkilöstä kuullut epäilyttäviä juttuja, ja vain yhdestä. Ajattelin että jotain perää niissä varmaan on kun tulevat niin monesta eri lähteestä, mutta en kuitenkaan kauheasti niistä välittänyt kun ovat huhuja vaan. Liian usein olen saanut nähdä, että totuuksia on yhtä monta kuin kertojaakin ja se oikea totuus on jossain siellä välissä. Mutta nyt kun tämä vehkeilevä setämies ulottaa pelinsä myös mun läheisiini niin rupee multa huumori loppumaan.


Äijä sai kuitenkin raiskaajan maineen ja siinä tais mennä duuni ja kämppä ja alamäki alko hauskasti muutenkin.

Tämä on taas tätä. Kämpät ja duunit menee tekaistujen raiskaushuhujen takia... Ei mene. Ne menee siksi, että ei makseta vuokria eikä hoideta töitä. Alamäkikin on yleensä tehty ihan itse. Tai no juotu.  Aika monen raiskauksen uhrin elämä on mennyt helvettiin nimenomaan sen raiskauksen takia, että ei nyt irtoa empatiakaivosta.

Perätön raiskaussyytös on tosi alhainen temppu. Siinä joutuu mies rajujen keinojen kohteeksi ja maine kärsii varmasti. Sellaisen syytöksen esittäjä pitäisi sitten totuuden paljastuttua kieritellä julkisesti tervassa ja höyhenissä. Mutta ei se yksinään ketään sillan alle aja.

Conf

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #51 : 06.08.2018, 13:19 »
Hyvä ja tärkeä kolumni.

Siitä asti kun skeneen tulin, olen yhdestä henkilöstä kuullut epäilyttäviä juttuja, ja vain yhdestä. Ajattelin että jotain perää niissä varmaan on kun tulevat niin monesta eri lähteestä, mutta en kuitenkaan kauheasti niistä välittänyt kun ovat huhuja vaan. Liian usein olen saanut nähdä, että totuuksia on yhtä monta kuin kertojaakin ja se oikea totuus on jossain siellä välissä. Mutta nyt kun tämä vehkeilevä setämies ulottaa pelinsä myös mun läheisiini niin rupee multa huumori loppumaan.

Sepä se iso ongelma on tässä scenessä, ja monessa muussa elämän osa-alueessa, että ketään ei kiinnosta ennen kuin omiin läheisiin osuu.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #52 : 06.08.2018, 14:55 »
On se näemmä hirveää, että joku kehtaa olla väärää mieltä. Menee hiekkaa sinne ja tänne, eikä henkilökohtaisuuksiin ja väsyneisiin ”ole kerettiläinen hiljaa, kun et ymmärrä” kommentteihinkaan malteta olla alentumatta.

Jep. Minä puhun mielelläni D ihmisten puolesta ja tuon esiin tällä foorumilla paarialuokkaan kuuluvien Masterien asiaa. Toisin sanoen älähtelen, jos sitä termiä haluaa käyttää. Jos se tekee minusta huonon ja epäilyttävän Masterin, niin mikäpäs siinä. Tämä tyypillinen valkoritarin vihjailu ”miettikääpä itse miksi henkilö X voisi olla vaarallinen”  on oppikirjaesimerkki pillunhimoisen kilvenkiillottelijan toimintamallista. ”Ei savua ilman tulta” onkin jokaisen sabotöörin mielikommentti. Syytökset ja vihjaukset ovat helppo ase katkeralle tai kateelliselle ihmiselle. Tämä scene on sellainen juorujen ja paskanjauhannan kehto, että ei paremmasta väliä. Mikäs siinä on myrkyttäessä, kun halukkaita kuulijoita ja kauhistelijoita riittää.

Minä suhtaudun vakavasti maineen tahraamiseen tarkoituksella ja perusteettomasti. Jokainen, joka on sen joskus kokenut, tietää ettei sellainen tahra lähde kulumallakaan. Vaikka asia unohtuu ympäröivältä maailmalta, itse sitä ei unohda. (Itselläni tämä ei siis liittynyt seksiin tai seksuaalisuuteen, vaan tapahtui työympäristössä).

Oikeusvaltion perusperiaatteita on, ettei pelkän syytöksen perusteella rankaista ketään. Tähän toimintamalliin on erittäin painavat syyt. Itse olen sitä mieltä, että ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan. Ilmeisesti tämä on joillekin jonkin tasoinen ongelma. Olkoon sitten niin. Seison silti sen periaatteen takana.


P.S.Kontribuutioni keskusteluun ei ole ratkaista kaikkia ongelmia, joita on tuotu esiin. Jos se on edellytys keskusteluun osallistumiselle, niin ketjun voikin vaikka poistaa. Ei niitä ratkaise kukaan muukaan.

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2610
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #53 : 06.08.2018, 15:03 »

Oikeusvaltion perusperiaatteita on, ettei pelkän syytöksen perusteella rankaista ketään. Tähän toimintamalliin on erittäin painavat syyt. Itse olen sitä mieltä, että ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan. Ilmeisesti tämä on joillekin jonkin tasoinen ongelma. Olkoon sitten niin. Seison silti sen periaatteen takana.


Ideaalitilannehan olisi, että jokainen väärin kohdeltu / pahoinpidelty / seksuaalisesti hyväksikäytetty (keksikää itse lisää rikosnimikkeitä) marssisi poliisin pakeille ja sen jälkeen juttu etenisi syyttäjlle. Mutta, kun poliisitkaan eivät tunnu oikein ymmärtävän jutun jujua, vaikka toinen jättäisi reagoimatta turvasanaan. "Mut sähän annoit sille luvan hakata sua."

Ja kuinka moni lopulta uskaltautuu kaltoin kohtelusta huolimatta edes tuohon pisteeseen saakka, vain törmätäkseen seuraavaan vitun muuriin? Ihan kuin se asian äänen sanominen jollekin täysin tuntemattomalle virkamiehelle/naiselle ei ollut jo tarpeeksi iso askel.

Tapaus Kalikin taisi edetä vasta sen jälkeen, kun erehtyi raiskaamaan tavan baarista löydetyn vaniljamuijan. Sen jälkeen ne muutkin väitteet otettiin vähän enempi tosissaan. Joku asiasta paremmin vihillä oleva voi kertoa, jos muistan väärin.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #54 : 06.08.2018, 15:18 »
Mun kolumnissa ei ole missään kohtaa puhuttu PERÄTTÖMISTÄ syytöksistä saati huhupuheista.

Tässä keskustelussa tiivistyy kyllä hyvin ne syyt miksei kukaan viitsi puhua. Kuka haluaa kimppuunsa räksyttävän rakkikoiran, joka huutaa "syytön!" ja "noitavainoa!" ilman että viitsii edes kuunnella syytöksiä tai todistajia.

Surullista.


Toy

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 218
  • Masokismi lähtee subista hakkaamalla
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #55 : 06.08.2018, 15:25 »
Hintsusti ihmetyttää, millainen (ja missä) on se maailma, jossa jokainen nainen on katkera valehtelija, joka nauttii viattomien miesparkojen elämän pilaamisesta, ja jokainen tätä maailmankuvaa vastustava mies on pillun perään läähättävä valkoritari. Mahtaa olla paska paikka elää. Tykkään omasta maailmastani hirveän paljon enemmän.

Tuli

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #56 : 06.08.2018, 15:38 »
Nyt on hyvä taas muistaa yksi asia. Kinkyskenen pippaloihin tai muuhun sosiaaliseen elämään mukaan kuuluminen ei ole mikään oikeus - se on etuoikeus.

Jos minä järjestän bileet, saan valita keitä sinne kutsutaan. Jos mua huvittaa, en kutsu ketään jonka hiukset ovat punaisia, eikä kenenkään oikeuksia loukata (oikeasti kutsun punapäitä, koska tykkään punaisista hiuksista, mutta ymmärtänette pointin). Joku saattaa toki loukkaantua siitä, ettei tullut kutsutuksi, mutta se on ihan eri asia.

Jos järjestän kinkybileet tai pyöritän keskustelupaikkaa kinkyille, saan ihan tasan tarkkaan valita ketkä ovat tervetulleita ja ketkä eivät. Ja ne, jotka kutsun, saavat itse valita haluavatko osallistua vai eivät.

Ei ole mitään oikeutta kuulua kinkypiireihin eikä ulossulkemiseen tarvita mitään oikeuden päätöstä. Jos käyttäydyt huonosti ja satutat ihmisiä (ilman lupaa), älä ihmettele, jos ihmiset eivät halua juhlia kanssasi. Paskalla käytöksellä on paskanen loppu.

Tiia (Niina)

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #57 : 06.08.2018, 15:43 »
Hintsusti ihmetyttää, millainen (ja missä) on se maailma, jossa jokainen nainen on katkera valehtelija, joka nauttii viattomien miesparkojen elämän pilaamisesta, ja jokainen tätä maailmankuvaa vastustava mies on pillun perään läähättävä valkoritari. Mahtaa olla paska paikka elää. Tykkään omasta maailmastani hirveän paljon enemmän.

Tämä.  :love:

Tiia (Niina)

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #58 : 06.08.2018, 15:44 »
Ei ole mitään oikeutta kuulua kinkypiireihin eikä ulossulkemiseen tarvita mitään oikeuden päätöstä. Jos käyttäydyt huonosti ja satutat ihmisiä (ilman lupaa), älä ihmettele, jos ihmiset eivät halua juhlia kanssasi. Paskalla käytöksellä on paskanen loppu.

Ja tämä.  :love:

Dominatrix

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1022
  • Tuhat tarinaa takataskussa
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #59 : 06.08.2018, 15:53 »
Tärkeä asia, josta pitää puhua.
Mutta muistakaa, aina se hirviö ei ole mies, se voi olla myös nainen.

Nimimerkillä useamman tutkintopyynnön tehneenä naisesta joka häiriköi elämääni kinkyurani alkuaikoina. Jälkeenpäin hän pyysi netissä anteeksi, kun oli muka kuullut joltain, että minä olen syyllinen. Onneksi poliisi suhtautui asiaan asiallisesti, vaikka syytekynnys ei ylittynytkään.