Kirjoittaja Aihe: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?  (Luettu 77903 kertaa)

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #240 : 14.08.2018, 22:28 »
Ihminen, joka on kohdannut hyväksikäyttöä ja henkistä väkivaltaa on uhri. Ihminen, jota on mustamaalattu ja syytetty väärin perustein on uhri.

He ovat erilaisia uhreja.

Uhreja ei pitäisi asettaa vastakkain vaan he ovat viivan samalla puolella. Molemmat tarvitsevat apua, tukea ja ymmärrystä.

Itse uskon, että jokainen väärä syytös ja mustamaalaus heikentää ja pahentaa henkisen väkivallan uhrien asemaa.


Nämä ajatukset ovat lainattu rakkaalta ystävältä. Toivoisin, että olisin itse yhtä suuri ajattelija.
Fiksut ystävät ovat rikkautta. Eikös?  :)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 719
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #241 : 14.08.2018, 22:48 »
Ovatko perusteettomat mustamaalauskampanjat oikeasti iso ongelma skenessä? Minua sellaiset eivät ole ainakaan tavoittaneet.

Eräs D-mies levittää minusta valheita edistääkseen omaa asiaansa uusien tyttöjen kanssa, emmekä ole edes koskaan tavanneet.

Nämä on hei samalla sivulla.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #242 : 14.08.2018, 23:02 »
Ovatko perusteettomat mustamaalauskampanjat oikeasti iso ongelma skenessä? Minua sellaiset eivät ole ainakaan tavoittaneet.

Eräs D-mies levittää minusta valheita edistääkseen omaa asiaansa uusien tyttöjen kanssa, emmekä ole edes koskaan tavanneet.

Nämä on hei samalla sivulla.
Ihan nokkelaa, mutta tässä oli puheena "mustamaalauskampanjat", joihin minä en ole ainakaan törmännyt täällä, vaikka muutamien mielestä pandoran lipas aukeaa heti jos ikävistä ihmisistä keskustellaan.

Yksittäinen setämies puhumassa minusta paskaa ei ole mikään kampanja enkä koe sitä ongelmana. Jos näitä puhujia ilmaantuisi kymmenen lisää (eikä samasta kaveriporukasta), niin silloin minun olisi syytä tarkastella omaa toimintaani. Yksittäisellä varoituksella ei välttämättä ole painoarvoa, mutta kun niitä ilmaantuu turhan monta ei kaikki ole enää kunnossa. Tämä oli kai yksi ketjuin pointeista ja punainen vaate muutamalle keskustelijalle.

Feird

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #243 : 14.08.2018, 23:21 »
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee...eikse jotenki noin mee.. kaikenlaista huutelua varmaan kuulee, eri asia kannattaako kaikkea uskoa mitä puhutaan. ::)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #244 : 15.08.2018, 00:10 »
Ihan nokkelaa, mutta tässä oli puheena "mustamaalauskampanjat", joihin minä en ole ainakaan törmännyt täällä, vaikka muutamien mielestä pandoran lipas aukeaa heti jos ikävistä ihmisistä keskustellaan.

Kyllä noita täällä vuosien saatossa on ollut, useampikin. Tiedä sitten miten ovat onnistuneet, mutta kova on yritys ainakin ollut.

Itseäni ei muitten sanomiset toisista kiinnosta tippaakaan, jokainen on itse arvioitava eikä muita juuri kuunnella kannata.

Eikä kyllä sen puoleen kiinnosta muitten sanomiset itsestänikään, miksi kiinnostais. Varsinkin kun tiedän ettei kellään Minusta mitään pahaa sanottavaa ole, että jos joku jotain täällä levittelee tiedän että se on ihan puppua.

IKRM

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #245 : 15.08.2018, 06:31 »
Kyllä. On ollut mustamaalaus-kampanjoita. Useampiakin.

Rotikka

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #246 : 15.08.2018, 08:56 »
Selvä, kampanjoita on ollut. Omiin korviini on vajaan neljän vuoden aikana kantautunut vain yksi nimi ja sekään ei ollut mikään kampanja. Eikä perusteeton.

Pointti oli: puhumisen salliminen mädistä omenista ei tarkoita että automaattisesti syyttömien elämä tuhoutuisi. Miten puhumisen edes voisi estää. Ainoa tapa suojella omaa mainettaan on olla käyttäytymättä kuin...mulkku?

Yksittäisiä huuteluita aina on mutta ne eivät ole minua tai ilmeisesti muitakaan vetäneet elämässä kurimukseen.

wertsu

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 45
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #247 : 15.08.2018, 09:27 »
Paikoittain keskusteluu lukiessa tulee sellanen kuva, et nää varotukset on jotain ihmisten nimillä varustettuja punasia kortteja, joita tyypit jakelee satunnaisesti mitään selittelemättä. Kai nyt jokainen maalaisjärjellä varustettu aikuinen ihminen osaa keskustella, ja omaa jonkinlaisen arviointikyvyn?

Esimerkkinä, jos joku tulis multa yhdestä vanilja-exästä kysymään, kannattaako sen kanssa alkaa säätämään. Oon katkera exä, ja vastaisin jotain tyyliin "no ei kannata, seksi on tylsää ja se pelaa kaiken hereilläoloaikansa." Jos taas tultais toisesta exästä kyselemään, toteaisin, että "ei, se rikko mun rajoja ku olin kiinnitettynä." Kuulija saa arvioida, mitä pitää tarpeeks vakavana syynä olla duunailematta.

Toisinpäin, jos mulle tulis tuntematon ihminen bileissä kertomaan, et "Herra A on muuten aivan paska D," ja sit katoais mystisesti sen enempää selittämättä, luultavasti jättäsin kuuntelematta. Jos ees jollain tapaa tuttu kertois röökipaikalla, et "hei sähän juttelit äsken ton Rouva B'n kanssa, sillä on kuulemman tapana jättää jälkiä, vaikka muuta sovittas," suhtautuisin rouva B'hen varauksella. Jos taas hyvä ystävä tulis kertomaan, et Herra X raiskas, en kattois koko tyyppiin päin. Koska oon arviointikyvyllä varustettu ihminen, joka ei pidä kaikkia varotuksia joko kiveen hakattuina totuuksina tai katkerin exien ja kilpailijoiden karsijoiden suoltamana paskapuheena.

vila

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #248 : 15.08.2018, 09:35 »
Minä itse taas kuuntelisin enemmän niitä eksiä kuin randompanoja, koska sekin kertoo ihmisestä millaisen kumppanin on valinnut. Ihmiset eivät yhtäkkiä pimahda vaan näillä sekopääeksillä on kyllä jo aikaisemmin ollut ongelmia, ja jos suhteessa on jo päästy lastenhankinta-asteelle niin kyllähän sekin nyt jotain kertoo. Eräällä eksälläni oli hullu ex-vaimo, joka kohdisti sekoilunsa minuunkin - ei kiitos enää koskaan.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2018, 11:05 kirjoittanut vila »

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #249 : 15.08.2018, 10:53 »
Rupee olemaan aikamoista olkiukko-argumentointia. Ei täällä kukaan ole kumoamassa länsimaista oikeusjärjestystä, mutta ihmisten välinen arkinen keskustelu on vähän eri asia kuin rikosprosessi. Pitäisikö asioista olla aina hiljaa, ellei ole valmis menemään käräjille? Kiusanteko ja huono käytös saa sitä paitsi mennä aika pitkälle, ennen kuin kyseessä on rikos.
Edelleen, käyttäydy kuin kusipää niin ihmiset alkavat pitää sinua sellaisena. Ei ehkä yhden tai kahden tapahtuman perusteella, mutta lopulta kyllä. Ja siitä pitää voida puhua.

Ovatko perusteettomat mustamaalauskampanjat oikeasti iso ongelma skenessä? Minua sellaiset eivät ole ainakaan tavoittaneet.

Word.

Retsam

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #250 : 15.08.2018, 18:20 »
Kyllähän se varmasti on ihan oikea hätä,kun keskellä aamuyötä poliisin ja lastensuojelun yhteisellä päätöksellä soitetaan hätiin.

Viisi vuotta ja rapiat  täydellisenä siipiveikkona loisinut " kovanluokan Dmassu" oli jälleen kerran ensin juonut vähintään kalsarikännit ja sen jälkeen antanut nyrkkien laulaa työpaikan järjestämästä sidosryhmien illanvietosta kotiinpalaavalle "ah niin rakkaalle" alistetulleen..etc..
 (  Huom!!!!! skenen ulkopuolella, ei nikkiä...,ei siis seikkaile täällä)

Mutta onko tuo sitten verrannollinen näihin, jokainen päätelkööt ihan itse,olkoot sana vapaa ..

Kerran Wäiskin bileissä eräs  fyysisestikin " heinäseiväs-olkiukko" hihnasta taluteltava munalukko huuteli ns.vieraisiin pöytiin ja alkoi kovaäänisesti sättimään aloittaen väärästä kaljajuontityylistä.
No olihan se toki Hifkin tuoppi,mikä kiilteli siinä tiskillä täynnä kylmää kaljaa. Osatonta se närästi todella kovasti,mutta suurinta ihmetystä herättikin se Domme,joka istui hiirenhiljaa looshin vastapuolella saamatta huomautuksista huolimatta heinäseiväs-olkiukkoaan aisoihin. Kinkybileet tahi ei,kyllä tuontasoisesta urputuksesta niillä nurkilla saa yleensä jonkuntasoisen vastauksen,joka ei aina mene ns. käsikirjoituksen mukaan.

Lukijat päätelkööt itse olikos kysessä sessio,vai pariskunta ihan väärässä paikassa...

Eräänä vuonna Sunnuntaisena aamupäivänä eräs palstan vakihahmo otti  yksäriyhteyttä siihen aikaan todellakin harvinaisen isä-tytär brunssini päälle  .
Esittely oli ihan ok,mutta kun ilmoitin ettei  juuri tänään jälkikasvun ollessa paikalla ole sovelias hetki keskustella baarissa tusinan puoliksi inttävän viestin jälkeenkään ei uskonut ja lopulta tein täysin selväksi,että olet todella huonoon aikaan liikkeellä,lapsia talossa,juuri nyt ei voi asiaan paneutua a vot,olitkin hetimiten valehteleva mitään ymmärtämätön täyspaska ja bannilistalla.

Mikäli asia olisikin jäänyt tuohon niin minun puolestani asia olisi ollut ihan ok, enhän siinä lapsen kuullen voinut viestitellä ja tutkia että miten hyvää herkkua sitä olisikin ollut tarjolla...

Valitettavasti asia ei jäänytkään siihen..
Jokaisessa tilanteessa missä ollaan kohdattu on ilmein ja elein tehty kaikille kanssakinkyilijöille täysin selväksi se,että  yksäreillä saatu ylenkatse kostetaan maailman tappiin saakka.
No, totuuden nimissä juuri tuontasoinen taustalla kostava nainen ei ole koskaan edes kiinnostanut,eikä kysessä ole siis ulkonäkökriteeri.
Yhtä varmaan on myös käynyt niin,että liian moni paljon fiksumpi ja ulkonäöllisesti potentiaalisempi nainen on täällä ja vaikka K-kaupan kassajonossa  myös jäänyt jututtamatta..

"ei tavarassa välttämättä mitään vikaa ole,mutta kenties sen tarjonnassa" totesi eräskin  naispuolinen "lääkäri" potilaalleen kun ukkoa ei touhut lainkaan kiinnostaneet...




 

Marau

  • Vieras
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #251 : 15.08.2018, 20:35 »
Kaipailtiin dominoivien naisten kommentteja keskusteluun. Mitä juuri meidän pitäisi kommentoida? Pahoittelut sekä kaltoinkohdelluille että perusteettomasti syytetyille? Toivottaa sekä kaltoinkohtelijat että perusteitta syyttävät hirtettäviksi munista tai jostain muusta?

Sukupuolesta riippumatta on tyyppejä, joita ei jätetä tai torjuta. Ei asiallisesti keskustelemalla, ei ilman keskustelua häipymällä tai jotain noiden väliltä. Voi sitä onnetonta, joka tuollaisen tyypin torjuu tai hylkää... Lievimmillään seuraa asioiden hankaloittamista, vakavimmillaan terveyden tai hengen menetys.

Naisten kokema kaltoinkohtelu on hyvin esillä tässä ketjussa, mutta vähintään yhtä huolissani olisin mies- ja muunsukupuolisista uhreista. Veikkaan, että heillä on vielä korkeampi kynnys ilmoittaa viranomaisille tai kertoa edes kaverille sessioissa tai parisuhteessa kokemastaan väkivallasta. Mistä he saisivat tukea?

Mitä tulee statukseen skenessä, se on vain kuvitelma jokaisen omassa päässä. Noin kuvaannollisesti ilmaisten on aivan sama millaiset napit kauluslaatoissa on: jokaisen pitää silti syödä ja ulostaa pysyäkseen hengissä ja voidakseen hyvin. Tuo fakta auttaa kummasti asettamaan ne eri "jeesuksetkin" muiden tasolle.


bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #252 : 23.08.2018, 22:20 »
Kauheen hidas kela tässä muuton ja kaiken keskellä, mutta nyt se jotenkin saapui perille. Tässä keskustelussa on ollut todella paljon eri eettisten arvojen painotuksia. Mikä kellekin on tärkeintä. Mikäli provosti viedään ihan äärilaidasta toiseen, niin sehän olisi jokseenkin:

- Paljon puheita väärinteoista, paljon syyllisiksi leimattuja tuomiolla, ajan kuluessa ehkä vähäinen määrä uhreja.

tai

-  Vähän puheita väärinteoista, vähän syyllisiksi leimattuja tuomiolla, ajan kuluessa ehkä hyvinkin suuri määrä uhreja.


Kuka painottaa mitäkin laitaa. Jollekin on hyväksyttävissä, että tulee 1 väärin syylliseksi leimattu sataa oikein syylliseksi leimattua kohtaan. Toiselle se luku on kymmenen eikä sata, jollekin se luku on ehkä tuhat.

Täydellistä ratkaisua en kykene näkemään, mutta tasapaino lienee jossain perinteisellä kultaisella keskitiellä taiteillen.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #253 : 04.09.2018, 17:55 »
Ketju ilmiannettu Sexpolle. ;)

 :) Välihuomiona todettakoon, että sexpolaisilta saa toki jo nyt vinkkejä kinkysensitiivisistä (ja poly- ja sateenkaarisensitiivisistä) terapeuteista, vaikka mitään kattavaa listausta tai sertifiointijärjestelmää ei olekaan.

Ulkomaillapa on jotain!

https://ncsfreedom.org/key-programs/kink-aware-professionals-59776/what-does-kink-aware-mean

"The following definitions are used:

Kink-Friendly = open and non-judgemental of kink concepts and lifestyles, with general knowledge only.

Kink-Aware = have specific knowledge of kink concepts and lifestyles, have researched and educated themselves in these areas. May have some previous experienced providing professional services to individuals with these interests.

Kink-Knowledgeable = have previously provided professional services to multiple individuals in the lifestyle. Very experienced in kink concepts and lifestyle. "

Lisäksi yhden kokeneen terapeutin esimerkki omista eettisistä linjauksistaan: http://www.pinktherapy.com/UploadedDocuments/19/Prof_Boundaries_Statement_2016.pdf

Sekä lyhyt video:
https://www.youtube.com/watch?v=vItgWqzozZU

Lace

Vs: Mitä jos et olisikaan vain hiljaa?
« Vastaus #254 : 04.09.2018, 20:05 »
Ymmärrän erittäin hyvin sen, miten hyväksikäyttäjät osaavat peittää jälkensä.

Itse seurustelin erään Domin (ei baarin jäsen) kanssa puoli vuotta, eikä sinä aikana tämä ihminen edes korottanut ääntään session ulkopuolella. Erosimme hyvissä väleissä ja kaikki oli ok.

Vuosia myöhemmin sain viestin tytöltä, joka kysyi, olinko koskaan saanut turpaan kyseiseltä mieheltä. Hän kuulemma oli. En oikein tahtonut uskoa tyttöä vaan oletin, että kyseessä oli bad breakup.

Meni taas vuosi, kunnes korviini kantautui, mitä kaikkea mies oli oikeasti tehnyt. En mene yksityiskohtiin, mutta se oli ihan toinen pimeämpi maailma kuin turpiinveto. Tässä tapauksessa mies onneksi sai tuomion.

Vieläkin ihmettelen, miten niin lähellä kyseistä tyyppiä olleena en tajunnut mitään hänen oikeasta luonteestaan. Kaverini sanoivat eron jälkeen, että hän oli käyttäytynyt oudosti selkäni takana ja omakin intuitio sanoi, että jotain oli pielessä. En vain uskonut sitä vaan luotin siihen kiiltokuvaan, jonka olin saanut seurustelun aikana.

Jos lähimmätkään ihmiset eivät näe näitä asioita, vaaditaan aika paljon, että hyväksikäyttäjä saadaan vastuuseen.