Kirjoittaja Aihe: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"  (Luettu 7334 kertaa)

Kolumnisti

  • Moderator
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 372
  • Galleria
"Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« : 04.11.2018, 11:15 »
"Olen ihminen, en pelkkä alistuva"

"Tuu huora imemään kyrpää"
"Sä sit sit pukeudut ensi tapaamiselle näin ja näin"
"Sä laitat anaalitapin ensimmäiselle treffikerralle"
"Haluisitko alistua tänä iltana?

Tämän kaltaisia viestejä satelee aina silloin tällöin ja pari viestiä olen ihan oikeastikin saanut. Niin täällä baarissa, Tinderissä kuin Facebookissakin. Yhteistä viesteille on se, että minun oletetaan alistuvan heti ensikättelyssä uudelle ja tuntemattomalle miehelle ja se, että minun unohdetaan olevan ihminen. Ajatellaan, että olen valmis heti tottelemaan tuntemattoman miehen käskyjä koskien vaikka pukeutumista ensimmäisille treffeille. Tai että olen valmis samana iltana alistumaan tuntemattomalle miehelle.

Kyllä. Olen alistuva nainen, jota voi riepotella ja käyttää mielensä mukaan. Olen myös kaikkea muuta. Työssäkäyvä ihminen, tytär, ystävä, lapsenlapsi. Ennenkaikkea olen ihminen. Tunteva ihminen. Jolla on tunteet ja jolla pyörii päässä muutakin kuin kinkyys ja alistuminen. Olen ihminen, joka esimerkiksi stressin tai surun alaisena ei välttämättä tunne halua alistumiseen. Ihminen, joka pitäisi nähdä myös ihmisenä ja tajuta, että saadakseen minusta leikkikaverin, ei ehkä kannata lähestyä edellisen kaltaisilla viesteillä.

Ymmärrän, että joku voi saada kickinsä alistua heti tuntemattomalle ja joku voi saada kickinsä alistaa ja käskyttäessään tuntematonta ihmistä. Minä en kuulu heihin, jotka saisivat mitään kiiihotusta tuntemattomien masterien alistusyrityksistä.

Ennen kuin alistun jollekulle, se vaatii tutustumista, luottamuksen rakentamista ja molemminpuolista kunnioitusta. Jos koen, että toinen osapuoli ei kunnioita minua tai en voi luottaa toiseen, en alistu toiselle. Miksi minun pitäisi suostua tuntemattomien masterien alistusyrityksiin, jotka kertovat juuri siitä, että kunnioitusta subia kohtaan ei ole? Varsinkin kun kieltäymisestä saattaa seurata mm huorittelua. Tai suostua heti alistumaan tuntemattomalle miehelle, josta tiedän vain nimimerkin? Eikö näille domeillekin olisi mukavampaa alistaa ja käskyttää itselleen tuttua naista kuin jotain täysin randomia naista?

Usein moni domi tuntuu unohtavan sen, että luottamuksen rakentaminen ei käy hetkessä.  Usein subin odotetaan alistuvan heti toisella tapaamiskerralla, eikä välttämättä ymmärretä sitä, että kaikki subit eivät välttämättä ole valmis heti alistumaan, vaan vaativat syvällisempää tutustumista toiseen. Parin viestin perusteella ei voi millään tuntea toista, saati rakentaa luottamusta?

Missä on joidenkin domien käytöstavat? Subin kunnioitus? Merkitsevätkö subit näille herroille vain saalista, jota saalistetaan omien halujensa tyydyttämiseen?

Mitä haluan tällä varmasti jonkun mielestä huonolla kirjoituksellani sanoa? Sitä, että me subitkin olemme muutakin kuin pelkkiä alistuvia naisia. Olemme tuntevia ihmisiä ja myös meitä pitää kunnioittaa ihmisinä.

Ja muistakaa ne käytöstavat.

- Perhis, joka alistuu vasta sitten, kun tuntee masterin kunnioittavan itseään

Coach

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • The Grand Daddy
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #1 : 04.11.2018, 11:44 »
Tämän nyt pitäisi olla ihan normi. Niin kauan kuin toista ei tunne, kohteena on oma mielikuvitus ja fantasiat, ei ihminen. Monesti mieli laukkaa himojen kanssa niin pitkällä, että kuka vaan kohde voi tuntua täydelliseltä palalta siihen fantasiamaailmaan. Sittenpä sitä pettyy, kun kohde ei vastaakaan omaa mielikuvaa ja homma lopahtaa sekunneissa.

Domit jotka tällaisia viestejä lähettää, ei ansaitse edes vastausta, minkäänlaista. Siinä kohdassa tuskin kovin hyvää arpaa menettää vaikka näin menettelisi.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #2 : 04.11.2018, 11:46 »
Kirjoituksesi tuntuu tiivistyvän subin mekaaniseen esineellistämiseen ja siihen, että osa dominoivista ei kerta kaikkiaan tunnista yhteisen kokemisen ideaa.

Jotenkin näen tuossa myös yhteiskunnallisen ulottuvuuden, sen, että yhteiskunnan rakenteet ja toiminnot paljossa toteuttavat samaa mallia: ne näkevät ihmisessä vain sen piirteen, johon niiden oma toiminta-ajatus (=halu) liittyy. Myös valistuksen ja muutoksen tarve molemmissa on samansuuntainen: on laajennettava omaa näkökulmaa, sekä omaksuttava että osoitettava inhimillisyyttä, toisen osapuolen kunnioittamista.

Edelleen voi todeta, että valistuksen kohtaamat vaikeudetkin ovat samansuuntaisia: Kannettu vesi ei kaivossa pysy, jos vallan käyttäjä, olipa kyseessä yksilö tai yhteiskunnan rakenne, ei kykene tunnistamaan ja muuttamaan usein piileviä periaatteitaan, laajempi ajattelu ei juurru toimintaan. Se, että toisen osapuolen oletetaan reagoivan välittömästi (toisella tapaamiskerralla) on suppeassa ja esineellistävässä mallissa tavoiteltavaa tehokkuutta, jonka tilalla toisessa mallissa on erilainen arvo: kunnioitus ja yhteisen kokemisen arvostaminen.

piNaNas

  • Vieras
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #3 : 04.11.2018, 11:51 »
Komppaan.
Sääliksi käy näitä "Domeja" jotka kiipeävät tatti kovana perse edellä vaikka millaiseen mäntyyn. Mukaan ei kannata mennä. Kolumnina tämä on hyvä muistutus siitä.

Mä oikeestaan ajattelen, että tuollaisten viestien lähettäjä ei mitä todennäköisimmin ymmärrä kyllä vastuullisesta dominoinnista, saati consentista hölkäsen pöläystäkään.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #4 : 04.11.2018, 12:03 »
Ymmärrän aloittajan näkökulman hyvin. Ihmisyyttä etsitään.
Toisaalta...entä tämä näkökulma.
Sadisti ja masokisti tapaavat toisensa incognito tietämättä toisesta muuta kuin tarpeen mitä haluavat tyydyttää toistensa kautta.
On tavattoman virkistävää kohdata ihminen vain sen halun ja tarpeen ympärillä. Ei tarvitse pitkiä tutustumisriittejä, ei tarvitse kertoa elämän historiaa, ei tarvitse tietää tykkääkö toinen kahvista vai teestä.
Olemassa vain se hetki ja halut jotka tulevat tyydytetyiksi sen toisen osapuolen kautta, molemmilla.

Pip

Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #5 : 04.11.2018, 12:06 »
Perin harmittava tosiasia on se, ettei se ryhmä, joka tästä kolumnista voisi ottaa opikseen, tule koskaan tätä lukemaan.

Punapää

  • Vieras
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #6 : 04.11.2018, 12:07 »
Samaa mieltä edellisten kanssa ja hyvä herättelevä kirjoitus, kiitos siitä. Näitä viestejä ikävä kyllä säännöllisin ajoin tulee. Surullista, kun miettii miten hukassa ihmissuhdetaidot toisilla on ja minkä vuoksi näin on. Yksi tälläinen domi jäänyt erityisen hyvin mieleen, toisaalta hän ei anna vieläkään unohtaa itseään (viestiä tulee edelleen tasaisin väliajoin)...

Toivoisin, että tätä ketjua lukisi juuri nuo ko. domit. Jos joku vaikka ymmärtäisi, että subit eivät ole yleisesti kaikkien subeja.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #7 : 04.11.2018, 12:09 »
On tavattoman virkistävää kohdata ihminen vain sen halun ja tarpeen ympärillä.
https://www.youtube.com/watch?v=Jylled9Xu34

777waystohappiness

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 6
  • Dare me one more time
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #8 : 04.11.2018, 12:12 »
Mielestäni ihan hyvä kirjoitus. Safe, sane & consensual on monesti kaukana tällaisista tilanteista.. Oma mielipiteeni on, että d/s- ja m/s -suhteissa keskenäinen kunnioitus on tärkeää, jotta ssc toteutuu ja homma toimii.

Tärkeää olisi myös ymmärtää, että d/s -suhteet perustuu siihen, että mennään alistuvan osapuolen ehdoilla (esim liikennevalojen käyttö sessiossa), vaikka päällisin puolin näyttääkin, että alistava osapuoli määrää kaikesta. Muutenhan homma olisi rinnastettavissa hyväksikäyttöön, perheväkivaltaan yms.

Parempi kun jättää tuollaiset domien ja masterien nimienpilaajat omaan arvoonsa.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #9 : 04.11.2018, 13:53 »
Olisihan se toisinaan kätevää jos ihmisseuraakin saisi netistä tilaamalla yhtä nopeasti kuin pitsaa lähikebatseriasta. Itse asiassa taitaa melkein saadakin mutta kyseessä lienee maksullinen palvelu...josta ei ole kokemusta. Olettaisin kuitenkin ettei maksullinenkaan ole aivan into pinkeenä jos lähestytään tyyliin "tuu huora imemään kyrpää". Tutumman kanssa tämä saattaisi tietyin edellytyksin toisinaan toimiakin...eli että on sovittu että sopii tietynlainen puhuttelutyyli tietyissä tilanteissa. Luultavasti ainakin jo vähintään kuudes tapaamiskerta pitäisi olla kyseessä ;) (ei ihan yksiselitteistä).

Jostain syystä siis jotkut kokevat liian vaikeaksi olla ihan normaalin kohteliaita ja ystävällisiä kanssaihmisilleen, tai edes asiallisia. Milloin milläkin perusteella. Toistuvasti.

Piilukko

  • Vieras
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #10 : 04.11.2018, 13:58 »
Ymmärrän aloittajan näkökulman hyvin. Ihmisyyttä etsitään.
Toisaalta...entä tämä näkökulma.
Sadisti ja masokisti tapaavat toisensa incognito tietämättä toisesta muuta kuin tarpeen mitä haluavat tyydyttää toistensa kautta.
On tavattoman virkistävää kohdata ihminen vain sen halun ja tarpeen ympärillä. Ei tarvitse pitkiä tutustumisriittejä, ei tarvitse kertoa elämän historiaa, ei tarvitse tietää tykkääkö toinen kahvista vai teestä.
Olemassa vain se hetki ja halut jotka tulevat tyydytetyiksi sen toisen osapuolen kautta, molemmilla.

Tämänkin voi kuitenkin panna alkuun kysymällä ”olisiko sinulla halua tälläiseen” (=kunnioittaen toista ja toisen ihmisyyttä) eikä ”ime lutka munaa” (=yksin omista tarpeista esitetty agressiivinen vaatimus).

scar

  • Vieras
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #11 : 04.11.2018, 14:14 »
Jos ei tunneta,tiedetä,luoteta,oletetaan vain. Harvalle kai se pelkkä penis pystyssä edustaa edellä mainittuja asioita,tuntemista,tietämistä,luottamista. Monenlaisia suhareita nyt vain on liikkeellä- en itse ainakaan halua toisessa käänteessä turpaan,henkisesti esim.
Usein asiat eivät mene kuin leffoissa tai harlekiineissä.
Ehkä Juha Vuorisen tapaan ennemminkin  :))

Lisään vielä,että kantapään kautta,tyhmyyksistään,on tullut opittua vähän.

samaso

  • Vieras
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #12 : 04.11.2018, 14:21 »
Tämän nyt pitäisi olla ihan normi. Niin kauan kuin toista ei tunne, kohteena on oma mielikuvitus ja fantasiat, ei ihminen. Monesti mieli laukkaa himojen kanssa niin pitkällä, että kuka vaan kohde voi tuntua täydelliseltä palalta siihen fantasiamaailmaan. Sittenpä sitä pettyy, kun kohde ei vastaakaan omaa mielikuvaa ja homma lopahtaa sekunneissa.

Domit jotka tällaisia viestejä lähettää, ei ansaitse edes vastausta, minkäänlaista. Siinä kohdassa tuskin kovin hyvää arpaa menettää vaikka näin menettelisi.

Hyvä kirjoitus ja yhdyn tähän vastaukseen 100%:sti!

OfAfrodite

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 193
  • I am not a vending machine
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #13 : 04.11.2018, 15:08 »
Kiitos kirjoituksesta.  :love:

Olen siis normaali kun en "jättänyt kaikkia muita Domeja, Mstereita, sekä pitkäaikaista tyttöystävää jotta saisin oikeuden tavata tuntemattoman domin puistikossa ja polvistua hänelle."  ;D

Parasta hupia oli kyllä tuon vaatimuksen perusteiden pohtiminen.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: "Olen ihminen, en pelkkä alistuva"
« Vastaus #14 : 04.11.2018, 16:09 »
En tiennytkään että jotkut oikeasti tekevät tällaista.