Äänestys

Sinä kanssapervo, minkä ikäinen olet?

18-22
91 (11.9%)
23-30
197 (25.7%)
31-40
238 (31.1%)
41-50
161 (21%)
51-60
68 (8.9%)
61 ja/tai yli
11 (1.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 336

Kirjoittaja Aihe: Kinkyjen ikäjakauma?  (Luettu 22900 kertaa)

Smooth

  • Vieras
Kinkyjen ikäjakauma?
« : 18.02.2012, 09:34 »
Kyselemään kirvoitti eräs viestini minkä sain. Viestissä kerrottiin, että tosi kiva kun niin vanhatkin jaksaa vielä kinkyillä. Siis niin vanhat kuin minä...

Hassua, mutta itse tunnen olevani elämäni vedossa. Fyysisesti paremmassa kuosissa kun aiemmin, elämä tasapainossa, aikaa itselleen ja muille ja elämälle. Olen siis 43 vuotias. En osaa ajatella itseäni vanhana. Ajattelen että minulla on sekä naisena että kinkynä paljon hyviä vuosia edessä. Sellaisia vuosia, joissa ei tarvitse enää etsiä itseään :).

Mielletäänkö kinkyily kuitenkin nuorten ja kauniiden touhuksi? Nuori = edistyksellinen menevä kinky? Vanha = pystyynkuollut elähtänyt perwo? Itselläni on käsitys, että pervoja löytyy ikäluokasta kuin ikäluokasta ja aktiivisimmat ovat juuri sellaiset 40+ tyypit, mutta osa heistä varmasti pervoilee vaan omassa piirissä ja parisuhteessa, eivätkä näe mitään tarvetta ottaa osaa skenen seuraelämään, bileisiin eikä kirjoittaa foorumeilla.


Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #1 : 18.02.2012, 09:46 »
Suomalaisnainen on iältään keskimäärin 42-vuotias ja mies 39-vuotias,eli jos noita seuraa taitaa mennä aika yks yhteen täälläkin.Suurin osa on siinä 40 molemminpuolin

SMIle

Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #2 : 18.02.2012, 09:47 »
Tuolta muuten puuttuu 1 ikäryhmä eli alle 18-vuotiaat. Ei sillä, että itse sinne kuuluisin  :D

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #3 : 18.02.2012, 10:09 »
Luulisin, että moni löytää ja tunnustaa oman pervoutensa vasta vanhempana, ehkä esim. pieleen menneiden ihmissuhteiden kautta. Siksi on helppo uskoa, että aktiivisten kinkyjen enemmistö olisi juuri tuossa 30-40-haarukassa ja ylikin.

vinttipupu

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #4 : 18.02.2012, 10:29 »
Mäkin oon aina miettinyt että meikäläiset vinot on jotenkin vanhempa porukkaa: sit kun vanilja ei enää riitä ;). Nuo nuoret poikkeukset vahvistaa säännön :).

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #5 : 18.02.2012, 10:40 »
Mäkin oon aina miettinyt että meikäläiset vinot on jotenkin vanhempa porukkaa: sit kun vanilja ei enää riitä ;). Nuo nuoret poikkeukset vahvistaa säännön :).

Niin, tai sitten kuten itsellä: aina näitä pervoiluja halunneena en nuorena vaan tavannut ketään kaltaistani vaan kokemusten karttuessa huomasin että haluni ovat jotenkin erilaisia. Tosin en kyllä ymmärtänyt miksi halusin jotain asioita niin kovin ja miksi muut eivät tuntuneet niistä kiinnostuvan. Kunnes viimein elämääni tupsahti ihminen joka räjäytti pankin.

Olen niin onnellinen niiden nuorten puolesta jotka ovat asian tajunneet , omassa nuoruudessa ei nettiä yms ollut, korkeintaan homoudesta salaa kuiskittiin. Tosin en tunne itseäni vanhaksi vaan naiseksi jolla toivottavasti on vielä monta hyvää vuotta elää tasapainoista seksuaalista elämää, viimeinkin :). Niin, ja olen 45v.

SMIle

Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #6 : 18.02.2012, 10:42 »
Kyllä mä ainakin huomasin jo pentuna innostuvani kinkyjutuista ja tuli leikittyäkin mm. sitomisleikkejä hyvin nuorena, joskus 15-16-ikäisenä.

Nenne

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #7 : 18.02.2012, 11:43 »
Smooth, suostutko jos ketju siirretään suljetulle puolelle, aiheesta voisi revitellä enemmänkin, ellei kommentit olisi luettavissa rekkautumatta  :-*

Smooth

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #8 : 18.02.2012, 12:20 »
Smooth, suostutko jos ketju siirretään suljetulle puolelle, aiheesta voisi revitellä enemmänkin, ellei kommentit olisi luettavissa rekkautumatta  :-*

Laitoin kyselyn tarkoituksella yleiselle puolelle. Asioista voi keskustella yleisestikin ja näin yhteisö myös voisi viestiä ulkopuolisille, että hei, ei sinun tarvitse olla nätti ja nuori elääksesi kinkyelämää vaan ihan oikeasti, meitä on myös keski-ikäisiä ja mekin voimme hienosti toteuttaa itseämme. Minusta suljettuja saitteja suljettuine mielipiteineen on melko paljon... Ja klisheet kun elää omaa elämää.

Toki suljetulle puolelle voi avata vaikka uuden ärhäkän topicin näistä ikä-asioista jos haluaa revitellä, eihän minulla siihen mitään sanomista ole  :-*.

Keiju

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #9 : 18.02.2012, 12:40 »
Laitoin kyselyn tarkoituksella yleiselle puolelle. Asioista voi keskustella yleisestikin ja näin yhteisö myös voisi viestiä ulkopuolisille, että hei, ei sinun tarvitse olla nätti ja nuori elääksesi kinkyelämää vaan ihan oikeasti, meitä on myös keski-ikäisiä ja mekin voimme hienosti toteuttaa itseämme.

Silloin äänestyksestä kannattaisi tehdä sellainen, että tulokset näkyvät vaikkei olisi äänestänyt. Äänestäminen kun taitaa onnistua vain jos rekisteröityy -> rekisteröitymättömät kävijät eivät nyt näe ikäjakaumaamme.

Smooth

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #10 : 18.02.2012, 13:33 »
.. rekisteröitymättömät kävijät eivät nyt näe ikäjakaumaamme.

Kyllä näevät :).
Toki äänestämään pääsee vaan rekisteröitynyt, niin kuten mainitistkin.


Misteli

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #11 : 18.02.2012, 13:36 »
Hyvä ikähaarukka äänestyksessä tuo 23-30, ei provosoi kriiseilyä samassa mittakaavassa kuin vaikka 25-35 x)

Täältä alaikäisenä BDSM:n parissa aloittaneiden alalajista katsoen näkökulma vääristyy omalla tavallaan, vielä nuorempana varsinkin oli melkein mahdotonta ymmärtää kuinka tämän maailman voisi löytää myöhemmin kuin "coming of age" -vaiheessa. Sittemmin iän myötä, kun on huomannut itse erkaantuneensa joistakin aiemmin elintärkeistä asioista ja löytäneensä tilalle uusia, on alkanut jo vähän laajemmin ymmärtää, etten Minä aina ole sama.

Interwebsillä foorumeineen ei omalla kohdalla ole ollut suurempaa vaikutusta. Avaramielisen ystäväpiirin kanssa ei ole ollut suurempia ongelmia puhua mistä tahansa, vaikka täysin samanhenkisiä ei olisi oltukaan. Taisi olla myös niin että aktiivisin tiedollinen "herääminen" sattui aikaan ennen näiden isompien seurustelufoorumien, Leikkikehän ja Baarin syntyä. Tuntematonta Maata muistan selailleeni jo viime vuosikymmenen alkupuolella, mutta mentaaliseen turmeltumiseen suurin syyllinen on silti tainnut olla kirjastolaitos. Ehkä ajoittain huvittavaakin viattomuuttaan ei muuten toivoisi takaisin, mutta jos vielä kerran elämässä voisi olla taas se pikkuinen lukiolainen joka yökaudet tavasi silmät lautasina de Sadea  :o




nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1871
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #12 : 18.02.2012, 13:52 »
Kyllä se on niin, että vielä parikymppisenä riitti pystypano puhelinkopissa. Nyt ei jaksa missitkään innostaa, jos vain pano on tiedossa. Kyllä nämä jutut eivät ole lasten juttuja .. siis alle 30v porukan. Niille riittää usein kiiltävä nahka ja kauniit käsiraudat. Perseelle kun vetäset raipalla kerran niin käräjillä ollaan. hmmpphh

Monet ihmiset löytävät seksuaalisuutensa vasta vuosien saatossa. Minä olin kiinnostunut näistä jutuista jo teinivuosilta, mutta kyllä totetuetuspuoli alkoi vasta 30 iässä. Ja tuntuu, että nyt sitä vastaa alkaa osata. Osata lukea toista heti alusta ja nauttia kunnolla.  8)

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #13 : 18.02.2012, 15:11 »
Olen 26 vuotta nuori ja olen alkanut tuntemaan itseni vanhaksi aina kun joudun tekemisiin alle 20-vuotiaiden ihmisten kanssa niin tosielämässä kuin Internetissä.

Kinkysivustoilla olen joskus huomannut jonkinlaista sukupolvien välistä kuilua; joskus olen tapellut ihan turhaan itseäni 20 vuotta vanhempien kinkyjen kanssa jostakin asiasta. Ulkomaisilla sivustoilla tulee myös kulttuurierot väistämättä vastaan. Mutta toisaalta samanlaistahan se on muillakin nettisivustoilla: tunnen itseni vanhaksi pieruksi esim. deviantARTissa, kun tuntuu että en osaa sanoa mitään järkevää 14-vuotiaalle yhdysvaltalaiselle My Little Pony: Friendhip is Magic -fanille, jonka mielestä masturbointi, abortti, ehkäisy sekä fetisismi on syntiä ja kielioppi on perseestä.

Toivottavasti itse pystyn vanhempana hyväksymään paremmin kinkyidentiteettini ja ehkä jopa löytämään sopivaa sessioseuraakin kun nyt ei oikein homma tunnu toimivan. Toivon myös, etten itse ole 20 vuoden päästä semmoinen joka tappelee netissä jonkun parikymppisen kinkyn kanssa siitä, miten mikäkin kinkytermi määritellään ja mikä on oikeaa kinkyä. Toivon myös, etten muutu semmoiseksi katkeraksi paskiaiseksi, jonka mielestä nuoremmat kinkyt ovat syypää "vakavien" kinkysivustojen laadun huononemiseen; semmoisiakin on muutama tullut vastaan.

hiz

  • Vieras
Vs: Kinkyjen ikäjakauma?
« Vastaus #14 : 18.02.2012, 17:23 »
Niin, tai sitten kuten itsellä: aina näitä pervoiluja halunneena en nuorena vaan tavannut ketään kaltaistani vaan kokemusten karttuessa huomasin että haluni ovat jotenkin erilaisia. Tosin en kyllä ymmärtänyt miksi halusin jotain asioita niin kovin ja miksi muut eivät tuntuneet niistä kiinnostuvan. Kunnes viimein elämääni tupsahti ihminen joka räjäytti pankin.

Itselläni aika samanlainen tarina kun subpks. Kinkyt halut ovat olleet mukana alusta asti, mutta en vaan ole oikein niitä tajunnut kuin vasta nyt hiukan vanhempana (ruksi ruudussa 31-40v).