Kirjoittaja Aihe: Aftercaresta  (Luettu 11298 kertaa)

Pirre89

Aftercaresta
« : 08.05.2019, 13:10 »
Miten tärkeänä / välttämättömänä näette jälkihoidon? Onko se "pakollista"? Mitä se käytännössä teillä pitää sisällään? Voiko sen jättää myös kokonaan väliin, jos sub niin toivoo?

hiitamus

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #1 : 08.05.2019, 13:17 »
Mä koen, että jälkihoito on osa sitä sessiointia. Vähän niinku urheilusuorituksen jälkeen venyttely, suihkussakäynti ja syöminen. Palauttavaa toimintaa.

Jälkihoito voi olla mitä vaan, mistä tulee hyvä mieli. Jotkut tykkää halailla, toisille riittää viestittely jälkeenpäin.

Väliinjättäminen, hm, itse en esimerkiks ihmeemmin yleensä välitä halailusta, niin en sitä sit useimmiten tee, jos toinen ei erityisesti sitä toivo. Mä koen kuitenkin, et ilman mitään jälkihoitoa, edes sitä "miten menee" -viestiä, on vaikeampi palata arkeen. Kannattaa kokeilla itselleen toimivin tapa. :)

Heippis

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #2 : 08.05.2019, 13:32 »
Moi.

Jälkihoito sinänsä voi olla mitä vaan, mutta vähintään tietyllainen lopetus se on sessiolle. Mitä se on riippuu ihan siitä mitä kukin haluaa, mutta itselleni se on osoitus siitä että kummankin/kaikkien osalta välitetään siitä hyvinvoinnista.

Omakohtaisesti voin sanoa että ilman jälkihoitoa kokisin oloni vain todella hyväksikäytetyksi tietyllä tapaa "raiskatuksi". Kerran olen itkien lähtenyt pois, enkä todellakaan halua toistaa sitä kokemusta. Pelkästään se että huolehditaan se kysymys "Kaikki hyvin?" ja annetaan mulle aika palautua riittää, mutta suhteen muista kuvioista riippuen pidempiaikainen läheisyys tai yhdessä nukkuminen on parasta mitä tiedän.

Tämä on varmasti asia joka on hyvä puhua myös ennakkoon että kaikki on samalla viivalla asioiden suhteen.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 717
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #3 : 08.05.2019, 13:38 »
Voiko sen jättää myös kokonaan väliin, jos sub niin toivoo?

Kyllä.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2958
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #4 : 08.05.2019, 13:44 »
Osa haluu käydä tikattavana terkkarissa, osa sit taas että tekijä tikkais.  :o

Ninth

Vs: Aftercaresta
« Vastaus #5 : 08.05.2019, 13:57 »
Kyllä mä näen sen välttämättömänä, jos sitä jompikumpi osapuoli tarvitsee, mutta eihän sitä nyt väkisin kannata suorittaa jos kummastakin olisi parempi jättää väliin.

Käytännössä jälkihoito tarkoittaa mun henk.koht. elämässä sitä, että laitan omat tarpeeni sivuun ja otan 100% turvallisen ihmisen roolin (versus session aikainen rooli, joka voi olla hyvin uhkaava) kunnes subi on palautunut muuntuneesta tajunnantilasta (johon saattaa sisältyä euforiaa, ahdistusta, liikkumattomuutta, mitä ikinä) tai muista jännäfiiliksistä. Subin kulloisistakin tarpeista riippuen tarjoan kosketusta ja sylissäpitoa tai sitten vain vieressä olemista ilman mitään ihokontaktia. Varmistan, että subi on fyysisesti mukavassa asennossa ja että hänellä on tarpeeksi lämmin. Saatan jutella normaaleita asioita (jos subi esimerkiksi haluaa palata normaalitilaan nopeammin kuin itse pystyy), kertoa että subi on turvassa tai sitten vain olla hiljaa. Kun akuutti lähelläolon tarve poistuu tai jos sitä ei ole, yritän muistaa tarjoilla vettä. :D

Itsekin D:nä tarvitsen aftercarea joskus, useimmiten silloin jos sessio on ollut psyykkisesti erityisen sadistinen. Ensiapuna toimii halailu ja normaaleista aiheista jutustelu, ja lopullisesti droppiin tehoaa yleensä se, että subi parin päivän kuluessa mehustelee ääneen rääkin aikana kokemiaan positiivisia tuntemuksia. (Negatiivisista kokemuksistakin tietty puhutaan, mutta se on sitten eri juttu kuin aftercare.)

Lettu

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1454
  • Kipunarkkari, hyvänäpitoleluja omasta takaa
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #6 : 08.05.2019, 14:24 »
Vähintään rasvaa hakatuille persposkille.

MrsSofia

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 60
  • Why don't you do it to me
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #7 : 08.05.2019, 15:49 »
Itse tarvitsen halailua, makoilua, juttelua ja viestittelyä. Ilman tippuisin varmaan pahasti, koska näidenkin kanssa on pieniä oireita ollut.
 Ymmärrän kyllä hyvin että kaikki eivät kaipaa - eikä siinä mielestäni ole mitään ongelmaa. Tietysti jos osapuolien tarpeet ovat täysin erilaiset voi haasteita tulla, mutta kommunikoinnilla siitäkin pitäisi selvitä.

Wasabi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 238
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #8 : 08.05.2019, 15:57 »
Riippuu varmasti henkilöstä. Mut pitää yleensä ruokkia, juottaa ja halia, ja kun olen toipunut zombie-moodista niin tykkään siitä että tapahtunutta käsitellään keskustellen. On ihan fiksua jutella omista aftercare tarpeistaan uuden tyypin kanssa ennen leikkimistä, koska jos ne poikkeavat toisistaan paljon, niin osaa ainakin varautua siihen ja kehittää vaikka jonkun kompromissin.

Parasta on jos Daddy lellii mut piloille rankan kohtelun jälkeen ja kertoo olevansa ylpeä omastaan.  :)) :love:

cheri

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #9 : 08.05.2019, 16:23 »
Mielestäni jälkihoitoa ei voi skipata vain subin toiveesta, sillä monesti domitkin kaipaavat aftercarea. Se millaista se on riippuu ihan ihmisistä ja tilanteesta - toisinaan mäkin kaipaan haleja, mutta yleensä ihan vain rauhoittumista, ruokaa, juomaa ja mahdollisimman pian unta. :D Keskustelen myös mielellään sessiosta jälkeenpäin, sitten kun ajatus taas kulkee ja keho on saanut levätä. Silloin mulle on tärkeää kuulla että toisella on ollut hauskaa ja mä oon ollut riittävä ja hyvä.

Aftercare lienee toimivaa silloin kun kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, tyyli on siis vapaa.

Irwikissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 568
  • Kiltti niin halutessaan
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #10 : 08.05.2019, 17:06 »
Jälkihoito sinänsä voi olla mitä vaan, mutta vähintään tietyllainen lopetus se on sessiolle. - - osoitus siitä että kummankin/kaikkien osalta välitetään siitä hyvinvoinnista.--ilman jälkihoitoa kokisin oloni vain todella hyväksikäytetyksi tietyllä tapaa "raiskatuksi". - - Pelkästään se että huolehditaan se kysymys "Kaikki hyvin?" ja annetaan mulle aika palautua riittää, mutta suhteen muista kuvioista riippuen pidempiaikainen läheisyys tai yhdessä nukkuminen on parasta mitä tiedän.
Tämä on varmasti asia joka on hyvä puhua myös ennakkoon että kaikki on samalla viivalla asioiden suhteen.

Ei lisättävää. Henkinen krapula on viimeinen asia minkä haluaisi jättää jälkifiilikseksi. Riittävä empatia, välittäminen :love:

MissAlex

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2262
  • Losers. It was vanilla.
  • Galleria
    • Löydät mut täältä.
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #11 : 08.05.2019, 17:12 »
Mulle tärkeintä jälkihoidossa alistuvan/masokistin roolissa on se, että toinen on paikalla. Rankan session jälkeen tarviin läheisyyttä, mutta yleensä mulle riittää se, että toinen läsnä, juo esim. kahvit mun seurassa small talkatessa. Joskus tykkään myös käydä session kulun läpi.

Sadistina/dominoivana tykkään myös, että sub/masokisti on mun kanssa hetken session jälkeen. Se mitä session jälkeen tehdään (ollaan hiljaa/keskustellaan/halaillaan/juodaan kahvit, yms.) taas riippuu siitä minkälaisia toivomuksia subilla/masokistilla on.

Mulle jälkihoito on tärkeää, enkä lähtisi kunnolla sessioimaan ilman sitä.

Mr Birch

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1343
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #12 : 08.05.2019, 17:44 »
Vähintään rasvaa hakatuille persposkille.
"Se oli pureva messinkilanka. Olis' nyt rasvaa jossain." (Paavo Rintala: Pojat)

Lainatussa teoksessa on myös eräänlainen aftercare, tilanteessa, jossa selkäsaunalta aiemmin säästynyt poika pyytää sitä itse ja saakin, kera jälkihoidon.

Giftige

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 440
  • voisko siitä tehdä pannukakkua?
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #13 : 08.05.2019, 19:23 »
Kuten seksissä ja yleisestiottaen sessioinnissa mitään ei pidä tehdä väkisin, myöskään aftercarea. Mutta mun mielestä aftercare on verrattavissa urheilusuorituksen jälkeiseen venyttelyyn, eihän sitä kukaan pakota tekemään, mutta todellakin on suositeltavaa, kannattaa ja tekee hyvää.

Aftercaressa itselleni on tärkeitä aito henkinen-ja fyysinen läsnäolo, turvallisuuden tunne, mahdollisten ruhjeiden ja pipien puhaltaminen, hipsuttaminen ja haliminen. Joskus tosin session jälkeen ei halua tai pysty olemaan ihan iholla, mutta se tieto että toinen on läsnä silloinkin on tärkeintä.

Kerran yön pikkutunneille venyneen session, ja parin tunnin unien jälkeen sain kahvia ja pikkulettuja vuoteeseen. Voin sanoa, että se kontrasti minkä edellisen yön muistot ja tämä aamuherätys sai aikaan sai aikaan melkein onnenkyyneliä, miten se ihana kylmyys, sadistisuus, ja karheus oli vaihtunut vilpittömään lämpöön ja tarpeeseen pitää hyvänä. Lämmöllä muistelen.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #14 : 08.05.2019, 19:40 »
Jälkihoito on välttämätöntä niille, jotka sitä välttämättä kokevat tarvitsevansa. Mielestäni on hyvää kumppanin huomiointia, että vaikka itse ei alistuvana/dominoivana jälkihoitoa tarvitsisi, niin silti tarjoaisi sen mahdollisuuden toiselle. Tietysti mieluiten niin, että asiasta ja toiveista juteltu etukäteen. Huomionarvoista ehkä sekin, että jos on leikitty porukalla, niin todennäköisesti jälkihoidossakin se sama porukka toimisi parhaiten. Tai jos on leikitty kaksin, niin ei jälkihoito isossa porukassa välttämättä toimi. Toisaalta joillekin parasta jälkihoitoa voi kenties olla kova treeni yksin tai saunominen kavereiden kanssa tai vaniljasetti oman kumppanin kanssa tai mitä ikinä. Itse oon "perinteisesti" halailija sekä kun aikaa on kulunut vähän enempi, niin ajatusten vaihto on tarpeen setin osallisten kanssa.