Kirjoittaja Aihe: Aftercaresta  (Luettu 11296 kertaa)

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #15 : 08.05.2019, 21:20 »
Jos D tarvitsee jälkihoitoa, läheisyyttä, syliä, lämpöä, keskustelua. Mutta s ei halua eikä tarvitse.
Onko D:llä vääränlainen s?
Mitä voi tehdä. D hakee aftercaren muualta? Se taas olisi loukkaus subia kohtaan, vai onko?

Heippis

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #16 : 08.05.2019, 21:36 »
Jos D tarvitsee jälkihoitoa, läheisyyttä, syliä, lämpöä, keskustelua. Mutta s ei halua eikä tarvitse.
Onko D:llä vääränlainen s?
Mitä voi tehdä. D hakee aftercaren muualta? Se taas olisi loukkaus subia kohtaan, vai onko?

Mä näkisin sen niin että kumpi sitä aftercarea tarvitseekaan pitäisi se voida saada. Ei kaikilla olisi edes mahdollista hakea sitä muualta ja etenkin jos siihen liittyy tilanteen purkaminen ei sitä voi tehdä kenenkään muun kuin sessioon osallisten kanssa.

Tämänkin takia varmasti on hyvä käydä myös tämä asia läpi osapuolten kesken ennen kun lähdetään sessioimaan.

vila

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #17 : 08.05.2019, 21:58 »
Jos D tarvitsee jälkihoitoa, läheisyyttä, syliä, lämpöä, keskustelua. Mutta s ei halua eikä tarvitse.
Onko D:llä vääränlainen s?
Mitä voi tehdä. D hakee aftercaren muualta? Se taas olisi loukkaus subia kohtaan, vai onko?

D voi ilmoittaa etukäteen, että aftercare on pakollinen osa sessiota. Jos subi ei suostu alistumaan siihen niin sittenhän alistussuhdetta ei ole. Minusta D voi ilmoittaa millä ehdoilla on valmis toimimaan - jos s ei hyväksy niitä ehtoja niin voidaan edetä siitä lähtökohdasta.

Minä aika harvoin koen tarvitsevani session jälkeen aftercarea session jälkeen, mutta Master pakottaa vastaanottamaan sitä. Meillä toki kyseessä on minuun kohdistuva fyysinen aftercare,  jota en yksinkertaisesti endorfiinipäissäni ymmärrä tarvitsevani. Mutta varmasti hänkin saa siitä jotain, ainakin varmuuden siitä että olen session jälkeen kunnossa.

Toki on subeja, joiden mielestä on ihan vierasta halia ihmistä joka on juuri esim. satuttanut heitä. Mutta se on heidän ongelmansa, ja hyvin todennäköisesti hekin haluavat aftercarea sitten kun heillä on aito tunneside D:hen (ei sen tarvitse olla mikään parisuhde tietenkään). 

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 570
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #18 : 09.05.2019, 00:24 »
Omalla kohdalla riippuu siitä millä tasolla leikitään. Jos kyseessä on vain pientä ja viatonta esim. bile-hipsuttelua, mikä ei aiheuta syvempiä tuntemuksia, ei jälkihoidolla silloin ole tilausta. Yleensä kuitenkin päädyn leikeissäni sen verran pitkälle, että tilanteen purku on olennaista. Minulle on myös todella tärkeää, että jälkioitoon osallistuvat juuri se ihminen/ihmiset, jotka ovat minua satuttaneet. Erään kerran sauttajani jätti minut toisen paikalla olevan ei satuttaneen henkilön syliin ja poistui itse baaritiskille. Seurauksena tästä oli sitten ei todellakaan hyvät fiilikset ja todella jätetty ja hylätty olo.

Joskus myös kroppani ja mieleni toimii pienellä viiveellä. Saatan sanoa, että kaikki on hyvin ja romahtaa vasta muutaman minuutin päästä. Siksikin yhteinen rauhoittuminen ja läsnäolo on tärkeää.

Nuppu

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #19 : 09.05.2019, 18:24 »
Jos minua satutetaan tai muuten käsitellään kovasti, alkaa tilanteen jälkeen helposti vähän itkettää. Itse vain puren huulta ja yritän olla vaivaamatta toista, mutta oikeasti silloin tarvitsee syliä ja halia.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1019
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #20 : 09.05.2019, 18:57 »
Jos D tarvitsee jälkihoitoa, läheisyyttä, syliä, lämpöä, keskustelua. Mutta s ei halua eikä tarvitse.
Onko D:llä vääränlainen s?
Mitä voi tehdä. D hakee aftercaren muualta? Se taas olisi loukkaus subia kohtaan, vai onko?

Jollei mua silitellä kun oon kaikkeni antanut niin s on väärä mulle  :)
Sen verta joustan kyllä että kehotan silitteleen ellei se tapahdu itsestään  :P

Purppuratar

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #21 : 09.05.2019, 19:47 »
Se mitä jälkihoito voi pitää sisällään, riippuu aivan täysin ihmisistä ja tilanteista.

Kaikista tärkein asia kuitenkin aina on yksinkertaisesti se, että annetaan rauhassa palautua takaisin maanpinnalle, niin että kuitenkin ollaan siinä läsnä (heti session päätyttyä ei samantien jätetä ketään yksin!). Huolehditaan että kaikki on hyvin  :love:

Muuten sitten...sehän voi olla ihan vain kevyttä jutustelua, joidenkin kanssa läheisyyttä (syliin käpertymistä, hipsuttelua jne), toisten kanssa taas jotain kevyempää kiusaamistakin mikä palauttelee sieltä pilvilinnoista >:D Ihan mikä milloinkin on kenenkin kanssa luontevaa ja toimivaa.

Knotme

Vs: Aftercaresta
« Vastaus #22 : 10.05.2019, 03:27 »
Jos minua satutetaan tai muuten käsitellään kovasti, alkaa tilanteen jälkeen helposti vähän itkettää. Itse vain puren huulta ja yritän olla vaivaamatta toista, mutta oikeasti silloin tarvitsee syliä ja halia.

Tässä on Nupulla hyvä pointti.
Jos kerrottu info asiasta ja tarpeesta perustuukin muihin seikkoihin...
Oli sitten kyse mistä tahansa, niin täysin ei kai voi koskaan lukea?
Mun mielestä on hyvä varata riittävästi aikaa, että annetaan mahdollisuus korjata ei tarkoitettu kieltäytyminen.
Ajan kanssa kuin onkin jo tässä todettu.
Mahdollisuus palata...


Morticia

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 122
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #23 : 10.05.2019, 09:51 »
Minulle aftercaressa tärkeintä on kiireettömyys ja tietynlainen rauha ja rauhallisuus. Intensiivisen kanssakäynnin ja "tiloista" palautuminen vaatii oman aikansa. Toisinaan saatan nukahtaa ihan suoraan ja jos herään yksin niin iskee hätä. Meillä tuo tarve on sen verran selkeästi sanoitettu että molemmat tietävät mun tarpeen. Se on tavallaan etu kun on vakituisessa parisuhteessa, jos kommunikaatio toimii

mrp1980

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #24 : 13.05.2019, 11:57 »
Henkilökohtaisesti aftercare on pakollinen. Tietysti jokaisella tarpeensa mukaan, mutta kokisin itseni epäonnistuneeksi D:ksi, jos Sub ei haluaisi avata yhtään omaa henkistä tilaansa leikin jälkeen. Ja tietysti kaikissa ihmissuhteissa on tärkeää omien tunteiden ja fiilisten jakaminen.

Toisaalta varmaan tarpeet ei tuollaisen sub:n kanssa kohtaisikaan mitenkään, koska itse tarvitsen sen henkisen yhteyden toiseen myös leikin aikana, enkä ryhtyisi leikkiin, joka olisi täysin "suorittamista".


Brianna

  • Vieras
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #25 : 13.05.2019, 14:55 »
Kyllä koen erittäin tarpeellisena ainakin itselle, mutta se mitä se sisältää onkin sitten toinen asia. Riippuu paljolti siitä minkälainen kokemus ollut, yksin en haluaisi jäädä ajatusten ja tuntemusten kanssa. Nämäkin varmasti hyvä sopia sitten kumppanin kanssa.

PeterFlo

Vs: Aftercaresta
« Vastaus #26 : 17.05.2019, 14:57 »
Vähintään sylittelyä ja silittelyä. Eikä riitä minuutti siihen. Niin, että kaikki tuntevat itsensä osallistuneiksi ja huomioiduiksi.

OutoVelho

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 95
  • Polyamorinen Citykissa
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #27 : 18.05.2019, 00:29 »
Koen että aftercare pitäisi olla osa sessiointia aina. Omasta listastani löytyy teetä tai muuta lämmintä juotavaa, lämmin suihku jos on tullut tehtyä jotain likaista tai muuten lihakset tarvitsee vähän rentoutumista. Mahdollisten jälkien kuten mustelmien hoito. Kosketus on tärkeää. Hiusten harjaaminen (alistaja siis harjaa takkuiset hiukseni) on jostain syystä itselle kaikkein mieluisin aftercare.

Sekä tietysti yhteys toisen ihmisen kanssa että ei jäädä sinne alistuneen tilaan. Itselleni tämä on todella tärkeää sillä sessioiden ulkopuolella koen tarvetta kokea olevani tasavertainen ja merkityksellinen ihminen riippumatta siitä miten jalan alle on sessiossa laitettu.

Ja toki myös aftercare ei lopu siihen hetkeen kun sessio loppuu. Itselle subdropit tulevat joskus pari päivääkin sessioinnin jälkeen ja silloin on hyvä olla sessiokumppaniin edes jonkinlainen yhteys ja kanava nähdä livenä tai edes keskustella puhelimessa. Olen saanut traumoja siitä että minut on jätetty subdroppieni kanssa yksin ja dom ei niistä ole vastuuta ottanut.

Onneksi on ollut myös hyviäkin kokemuksia siellä täällä mutta päälimäisenä noottina on että aftercare on hyvinkin tärkeää ainakin itselle, koska silloin pääsen henkisesti alistuvan lelun osasta takaisin inhimilliseksi olennoksi.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Aftercaresta
« Vastaus #28 : 18.05.2019, 23:49 »
Jälkihoitoa voi tehdä myös sessiopäiväkirjan muodossa, jos intiimi läheisyys ei session jälkeisinä päivinä ole syystä tai toisesta mahdollista. Siinä on subilla mahdollisuus purkaa tuntojaan, kertoa kokemastaan ja se luo pohjan/mahdollisuuden dialogiin toiminnan kehittämiseksi jatkossa. Samalla se toimii muistojen kultaisena kirjana, josta voi kivoja (tai vähemmän kivoja) yhteisiä kokemuksia käydä lueskelemassa vielä vuosienkin jälkeen. 

qaf

Vs: Aftercaresta
« Vastaus #29 : 26.05.2019, 15:08 »
Omalla kohdalla riippuu siitä millä tasolla leikitään. Jos kyseessä on vain pientä ja viatonta esim. bile-hipsuttelua, mikä ei aiheuta syvempiä tuntemuksia, ei jälkihoidolla silloin ole tilausta. Yleensä kuitenkin päädyn leikeissäni sen verran pitkälle, että tilanteen purku on olennaista. Minulle on myös todella tärkeää, että jälkioitoon osallistuvat juuri se ihminen/ihmiset, jotka ovat minua satuttaneet. Erään kerran sauttajani jätti minut toisen paikalla olevan ei satuttaneen henkilön syliin ja poistui itse baaritiskille. Seurauksena tästä oli sitten ei todellakaan hyvät fiilikset ja todella jätetty ja hylätty olo.

Joskus myös kroppani ja mieleni toimii pienellä viiveellä. Saatan sanoa, että kaikki on hyvin ja romahtaa vasta muutaman minuutin päästä. Siksikin yhteinen rauhoittuminen ja läsnäolo on tärkeää.

Mä allekirjoitan tän ihan ihan täysin, haluan tulla huomioiduksi ja tuntea itseni tärkeäksi ja arvostetuksi. Ehkä se tasaaminen siinä kohtaa, että olemme tässä normaalitilanteessa tasa-arvoisia, on mulle tärkeää. Kai jos molemmille on ok, niin sen voi skipatakin.

Ja tietysti se, että käydään läpi mikä oli kivaa ja mikä vähemmän kivaa. Palautteenanto molempiin suuntiin.