Kirjoittaja Aihe: Miittien pelko?  (Luettu 33077 kertaa)

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #15 : 28.10.2019, 09:53 »
En ole varsinaisesti miittikielteinen. Introvertti olen. En käy vastaavissa tapahtumissa juuri muutenkaan, en oikein viihdy baareissa ja sosiaalinen ähky iskee jo arjen muissa puitteissa eli työ, ystävät ja muut-kuin-kinky-harrastukset. Kaiketi jos olisi pulaa samanhenkisistä ystävistä, kävisin miiteissä toiveena tutustua hyviin tyyppeihin. Bileissä käyn jonkin verran, ne ovat enempi oma juttu kuin miitit.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #16 : 28.10.2019, 10:20 »
Aikoinaan tuli käytyä miiteissä, nyt olen pitänyt niistä taukoa.

Miksi en käy miiteissä?

1. Miiteissä on kivoja ihmisiä, mutta varsinkin Tampereella tietyissä miiteissä on ainakin ollut aika vahva tuttujen ihmisten muodostama insidemeininki, johon ulkopuolisen voi olla vaikea päästä mukaan. Lisäksi miiteissä pitäisi olla hyvin sosiaalinen ihminen tutustuakseen uusiin ihmisiin ja vähänkin introvertti ihminen ei miiteissä ehkä viihdy. Itse olen kokenut tämän insidemeiningin sellaisena luontaantyöntävänä asiana. Ei kauheasti kiinnosta mennä miittiin, jos siellä puhuvat vain toisilleen tutut ihmiset, jotka eivät huomioi muita, insiden ulkopuolisia jäseniä.

2. Kaikki sanovat aina, että juuri miiteistä löytää seuraa. Itse olen kerran löytänyt seuraa miitistä, mutta paljon enemmän seuraa on löytynyt Tinderistä tai täältä baarista.

3. Olen itse huomannut, että minulle riittää omat kinkykaverini, jotka eivät myöskään hengaile scenessä sen sijaan että menisin miittiin puolituttujen ihmisten keskelle

4. Tällä hetkellä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta miitit. Mutta ehkä joskus taas.

bigbadpolarbear

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #17 : 28.10.2019, 10:35 »
En ole varsinaisesti miittikielteinen. Introvertti olen. En käy vastaavissa tapahtumissa juuri muutenkaan, en oikein viihdy baareissa ja sosiaalinen ähky iskee jo arjen muissa puitteissa eli työ, ystävät ja muut-kuin-kinky-harrastukset. Kaiketi jos olisi pulaa samanhenkisistä ystävistä, kävisin miiteissä toiveena tutustua hyviin tyyppeihin. Bileissä käyn jonkin verran, ne ovat enempi oma juttu kuin miitit.

Tuossa se kaikki tärkein varmaan tulikin jo, paremmin sanoitettuna kun mitä olisin itse osannut kirjoittaa. Ei miiteissä ole mitään erityistä mitä välttää tai miksi jäädä pois, en vaan ole nähnyt tarvetta niille, ja tuo sosiaalinen ähky on todellinen rajoittava tekijä.

Sinna

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #18 : 28.10.2019, 10:59 »
Omalla kohdalla käymättömyys johtunee siitä, etten usko miiteissä/bileissä olevan sellaista, mistä itse saisin jotain erityistä irti tai mistä jäisin paitsi olemalla menemättä. En etsi seuraa enkä verkostoja. Itselleni seksi ja bdsm ovat tosi henkilökohtaisia asioita, ja vaikka voin hyvin jutella täällä anonyymisti, en välttämättä halua tehdä niin muuten, kuin ehkä muutaman läheisen ihmisen kanssa. Ja sama toisinpäin, muidenkaan seksi- tai sessiojutut eivät kiinnosta. Hyvä kuitenkin, että miiteille löytyy se oma kävijäkunta ja varmasti sinne tasaisin väliajoin valuu uuttakin verta.

Rakentaja

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #19 : 28.10.2019, 11:03 »
Vaikka autolla tulee liikuttua emme käy auto-miitteissä, emme myöskään käydä kokkaus-miitteissä vaikka ruuanlaittoa harrastetaan. Nämä ovat kuitenkin asioita, josta keskustellaan ystävien ja tuttujen kesken, silti ei koeta tarvetta käydä miiteissä. Seksuaalisuudestamme keskustellaan vain keskenämme joten kinky-miiteissä käymiseen olisi vielä vähemmän syitä.

Eli alun perin ei ole ollut tarvetta, intoa tai halua käydä kinky-miiteissä. Kinky-miitti kielteisyys taas muodostunut aggressiivisen mainonnan seurauksena.
Edit: Agressiivisella mainostamisella ei tarkoiteta miitti ilmoituksia tai jos nyt kerran ehdotetaan uudelle jäsenelle, vaan toistuvaa suoramarkkinointia eli sitä kun mainostaminen jatkuu kirjoituksissa, yksäreissä spostitse  jne sen jälkeen kun toinen osapuoli on ilmaissut että ei kiinnosta.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 18:55 kirjoittanut Charelize-ja-Rakentaja »

Salanimi

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #20 : 28.10.2019, 11:13 »
Vaikka autolla tulee liikuttua emme käy auto-miitteissä, emme myöskään käydä kokkaus-miitteissä vaikka ruuanlaittoa harrastetaan. Nämä ovat kuitenkin asioita, josta keskustellaan ystävien ja tuttujen kesken
Tässä tiivistyy hyvin omia ajatuksia.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #21 : 28.10.2019, 11:33 »
Kinky-miitti kielteisyys taas muodostunut aggressiivisen mainonnan seurauksena.

Oon kieltämättä kokenut huvittavana tän jatkuvan miittimainostuksen. Porukka tulee mainostamaan deitti-ilmoituksiin miittejä eikä oteta huomioon sitä haluaako ilmoituksen jättäjä itse mennä miitteihin eikä oteta huomioon edes sitä, että pienillä paikkakunnilla ei miittejä juuri ole.

Mainostus on hyvä asia, mutta ei aggressiivinen sellainen

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #22 : 28.10.2019, 11:56 »
Kinky-miitti kielteisyys taas muodostunut aggressiivisen mainonnan seurauksena.

Oon kieltämättä kokenut huvittavana tän jatkuvan miittimainostuksen. Porukka tulee mainostamaan deitti-ilmoituksiin miittejä eikä oteta huomioon sitä haluaako ilmoituksen jättäjä itse mennä miitteihin eikä oteta huomioon edes sitä, että pienillä paikkakunnilla ei miittejä juuri ole.

Mainostus on hyvä asia, mutta ei aggressiivinen sellainen

Myös tämä. Kun täältä periferiasta ei-julkisten yhteyksien päästä lähtee samalla vaivalla bileisiin tai sessioon, miitteihin osallistuminen ei kiinnosta pätkääkään. Voisi olla eri asia jos asuisin kätevästi miittikaupungissa tai julkiset kulkisivat sujuvasti. Autoilen arkena niin paljon, että vapaalla pitää olla jotain todella erikoista ja mahtavaa että viitsin ajella ylimääräistä. Baarimiitti ei ole tarpeeksi vetovoimainen.

Salanimi

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #23 : 28.10.2019, 13:19 »
tietyissä miiteissä on ainakin ollut aika vahva tuttujen ihmisten muodostama insidemeininki, johon ulkopuolisen voi olla vaikea päästä mukaan
Tämä on sellainen juttu mistä oon usean kuullut sanovan. Eikä pelkästään miiteistä, vaan ns. skenestä ylipäätään. Tavallaan vähän samankaltainen mielikuva on itsellekin muodostunut, mutta kokemusta nyt ei ole kuin tämän foorumin lueskelusta vähän aikaa.
Seuraakin tuntuu tosiaan olevan helpompi löytää skenen ulkopuolelta, koska tuntuu (tähän saa toki kommentoida) että skenessä vähän varotaan sen ulkopuolisia ihmisiä ja tavataan mieluummin niitä jo valmiiksi ainakin jotain kautta tuttuja tyyppejä, eikä haluta tai jakseta nähdä sitä vaivaa, että tutustuttaisiin ns. skenen ulkopuolisiin ihmisiin. Siinä ei ole mitään väärää tietysti. Tämä vain kommentti omien havaintojen ja kokemusten perusteella.

NaughtyGorgeous

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2248
  • Galleria
    • Blogi
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #24 : 28.10.2019, 14:05 »
Kiitos paljon moninaisista vastauksista! Erittäin mielenkiintoinen keskustelu.

Sellainen tässä tuli mieleeni, että onko osassa tapauksista syynä enemmänkin yksin jäämisen pelko sosiaalisessa tilanteessa kuin "miitin pelko"? Tähän siis kyllä itsekin paljon samaistun, kun mietin sosiaalisia tilanteita. Esimerkiksi kinkybileisiin en välttämättä halua mennä yksin, ellen tosiaan tiedä että siellä on sitten ihmisiä, joissa voisin roikkua jos/kun epävarmuus tai ahdistus iskee.

Moni myös näyttäisi kokevan ettei tosiaan kaipaa miittien sosiaalista puolta. Itse olen ehkä siinä mielessä kummallinen yksilö, että aika suuri osa sosiaalisuudestani tapahtuu kinkyskenessä. Esimerkiksi, jos minun pitää valita lähdenkö koulukavereiden kanssa kaljalle vai miittiin juomaan kahvia, valitsen hyvin herkästi miitin, mutta olenkin ehkä kummallinen kun koen nauttivani nimenomaan siitä yhteisöllisyyden mahdollisuudesta skenessä. En mahdollisesti ole rakentanut moista ympäristöä muuten elämässäni, niin siksi tämä jotenkin kolahtaa helposti? Ei hätää, on minulla siis vaniljaystäviäkin, mutta sillai muuten viihdyn hyvin kinkyliitännäisissä sosiaalisissa kontakteissa. Ja siis käyn kyllä treeneissä (mahdollisesti vaniljoiden kanssa) sekä opiskelujen ja työn suhteen kohtaan ihmisiä (mahdollisesti vaniljoita). Mutta nautin erityisesti siitä että kinkyjen seurassa minun ei tarvitse sensuroida esim. mitä tein viikonloppuna, oli se sitten kinkybileitä tai kumiaskartelua tai köysitreenejä. Joillekin vaniljaystävillekin voin kyllä näistä puhua avoimesti, mutta en ole aina aivan varma haluavatko he kuulla näistä asioista elämässäni  :o

Mielenkiinnosta asiaan kysyn myös, eroaako suhtautumisenne osallistumiseen tai kiinnostukseen miittejä kohtaan kinkybileisiin verrattaessa?

Kaiken kaikkiaan, kiitos näkemyksistänne, jatketaan tästä! :)

LadySweet

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1421
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #25 : 28.10.2019, 14:41 »
Mulla esti paniikkioireilu paljonkin osallistumista miitteihin. Sitten helpotti, kun oli ihminen, kenen kanssa mennä. Ja oon tykännyt. Miittivastainenhan en ole, kun erinäisissä miiteissä kulkenut sen 15v.
Minen tiedä pienistä piireistä ja niihin sisälle pääsemisestä, en siis kai koe moista ongelmana missään. 

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1869
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #26 : 28.10.2019, 16:19 »
Menee aiheesta ohi, mut nyt oli pakko antaa ajatusten valua näppäimistölle. Ja kanssani saa olla eri mieltä. Enkä ota pahakseni jos joku kertoo minulle mikä asioissa mättää ja mikä on hyvin.

Ennen elämä pienellä paikkakunnalla parisuhteessa rajoitti kinkyelämää. Cityn kinkybaarista (olikohan se nimi noin) löytyi seuraa sen verran mitä itsellä oli asiaan aikaa panostaa. Työkuvioiden muuttuessa tuli Helsingissä poikettua miiteissä Mascotissa, siinä vähän ennen miitti paikan vaihtoa. Kokemukset oli pääsääntöisesti positiivisia, vaikka länsisuomalaiseen tapaan osa ei tuntemattomalle sanonut edes iltaa.
Kerran olin menossa jo Taffiin, mut jäätiin leikkimään hotelliin.
Asiat toimivat näinkin, en varsinaisesti kaivannut miittejä ja bileitä.

Tampereelle palattuani löysin miitit, bileet ja sceneen. Kolme vuotta olin vahvasti ulkoringillä, poissa kaikista sisäpiireistä. Tiesin kyllä miten pääsisi ns sisäpiiriin, mutta minulle oli kehittynyt 'incognito-fetissi'. :D

Nyt on kohta kolme vuotta tullut oltua enempi osa tätä mystistä sisäpiiriä. Siitä voin todeta kaksi asiaa: Kun luottaa toisiin sen verran, et liittyy watsuppiryhmään, on yhdessä sisäpiirissä yllättäen ja taas viime viikolla havaitsin merkkejä uudesta sisäpiiristä Tampereella.
Scenen sisäpiirit ovat juuri niitä pienempiä kaveriporukoita, joissa ihmiset tuntevat toisensa paremmin. Niihin pääsee sen isomman puolitutun porukan kautta. Kummallista..

Miksi sitten minä käyn miiteissä, yleensä kahdessa miitissä viikossa joskus kaikissa kolmessa ja työpaja siihen päälle tai bileet vielä. Yhdistysaktiiville ne on niitä tilaisuuksia, joissa kuulen ja näen mitä kinkyt on asioista mieltä Tampereella. Vaikka paljon puhunkin, myös kuuntelen.
Kritiikki on aina hyödyllistä, jos siinä on jotain konkretiaa, jotain mihin voi tarttua. Esimerkkejä, puutteita etc. Niitä on paljon helpompi lähteä muuttamaan kuin epämääräistä 'en tykkää siitä tyylistä' kritiikin perusteella.
Ei kaikki sovi kaikille mut Tampereella onneksi on kolme erilaista säännöllistä miittiä ja sit pienryhmille omia silloin tällöin.

Mitä menettäisin ilman miittejä?
Paljon sosiaalisesta elämästäni. Jotain muuta olisi keksittävä tilalle.

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #27 : 28.10.2019, 17:23 »


Sellainen tässä tuli mieleeni, että onko osassa tapauksista syynä enemmänkin yksin jäämisen pelko sosiaalisessa tilanteessa kuin "miitin pelko"? Tähän siis kyllä itsekin paljon samaistun, kun mietin sosiaalisia tilanteita. Esimerkiksi kinkybileisiin en välttämättä halua mennä yksin, ellen tosiaan tiedä että siellä on sitten ihmisiä, joissa voisin roikkua jos/kun epävarmuus tai ahdistus iskee.

Moni myös näyttäisi kokevan ettei tosiaan kaipaa miittien sosiaalista puolta.  :-\

Osittain ehkä edellinen, suurimmalta osin tosiaan jälkimmäinen. Näin keski-ikäisenä ainakin itselläni on isohko vakiintunut ystäväpiiri, jonka kanssa tahdon viettää vähän vapaa-aikani. Osa ystävistä on kinkyjä, osa vaniljoita, mutta kaikkia yhdistää sellainen avarakatseisuus, ettei puheitaan tarvitse ystävien kanssa varoa.

Perusyhteisöni on tietty harrastusyhteisö, joka syö leijonanosan vapaa-ajasta. Näistä ympyröistä tuttujen ihmisten kanssa en silti lähde baariin kuten en myöskään työkaverien. Vuoden muutamat baarireissut liittyvät lähinnä hyvin wanhoihin ystäviin, keikoilla käymiseen ja raskaaseen musiikkiin.

En ole keskimäärin kovin kiinnostunut tutustumaan keneenkään pelkästään yhteisen harrastuksen perusteella.

apudas

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 48
  • Thigh highs save lives
  • Galleria
Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #28 : 28.10.2019, 18:27 »
Olisinkohan vuoden-plus käynyt, sitten lopetin.

Vähän samoilla linjoilla kuin Kinajou. En loppujen lopuksi hirvesti löytänyt muuta yhteistä miitistä kuin tämän kinkyharrastuksen, eikä oma elämä pyöri niin paljon sen ympärillä että siitä kiinnostaisi jatkuvasti jutella.

ofelia

Vs: Miittien pelko?
« Vastaus #29 : 28.10.2019, 18:49 »
Täällä yksi joka vältteli aikoinaan miittejä, koska monen muun tapaan koen seksin ja kinkyilyn yksityisasioiksi. Nyt päälle vuosi miitteilyä takana, parit bileetkin ja edelleen yksityisasiat ovat yksityisiä ;D En jaa kokemuksiani niin avoimesti kuin monet muut enkä touhua bileissä. Ei ole ollut ongelma kenellekään. Sen sijaan olen tutustunut upeisiin ja mielenkiintoisiin ihmisiin, joihin tuskin olisin törmännyt missään muualla, käynyt kiinnostavia keskusteluja monenlaisista asioista ja nauranut monet naurut. Minut on myös otettu miiteissä hyvin vastaan niin Oulussa kuin Tampereellakin. Kokemukseni mukaan uudet kyllä otetaan hyvin vastaan jos vain avaa suunsa ja ottaa kontaktia muihin. Voi vaikka sanoa että moi oon uusi ja jännittää, niin ihmiset tietää ottaa rohkeammin mukaan juttuun. Tai jos haluaa seurailla ensin hiljaa sivusta niin sekin sallitaan.

Kenenkään ei toki tarvitse käydä miiteissä jos ei koe omaksi jutukseen, mutta tässä vähän näkökulmaa että miitteihin mahtuu monenlaisia ihmisiä.