Kirjoittaja Aihe: Ulkopuolinen kinky  (Luettu 20012 kertaa)

Kinkykundi

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #15 : 06.04.2020, 01:42 »
Olla kinky on liian laaja käsite että voisi yhdistää, tarvitaan jokin yhteinen mielenkiinnon  kohde että se yhdistäisi, jotain sellaista jonka harrastajia tämä porukka on.
Siksi esimerkiksi yksinäisyys ei häviä vaikka yksinäiset kokoontuisivat yhteen. Kysymykseen mitä te yksinäiset harrastatte siellä kokoontumisessa ? Vastaus: harrastamme yksinäisyyttä.
Oletko paljonkin käynyt miiteissä? Tuo lausuntosi ei millään tapaa vastaa omaa kokemustani, ja väitän että kymmenet tamperelaiset ovat tästä samaa mieltä.

Kyllä ihminen voi olla pohjattoman yksinäinen, vaikka kuinka kävisi miiteissä. Voi olla pervo, ja silti miitissä törmätä tilanteeseen, jossa ei ole oikein mitään puhuttavaa kenenkään kanssa.

Voihan sitä puhuttavaakin olla, mutta pinnallista ja merkityksetöntä. Itsekin pystyn jututtamaan ihmisiä vaikka kuinka, mutta silti ollaan luokassa 1/100 keiden kanssa tulee mitenkään järkevästi juttuun. Ehkä asia toimii ekstroverteilla toisin kuin meillä introverteillä.

Headmaster_

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #16 : 06.04.2020, 07:36 »


Kyllä ihminen voi olla pohjattoman yksinäinen, vaikka kuinka kävisi miiteissä. Voi olla pervo, ja silti miitissä törmätä tilanteeseen, jossa ei ole oikein mitään puhuttavaa kenenkään kanssa.
[/quote]

Voihan sitä puhuttavaakin olla, mutta pinnallista ja merkityksetöntä. Itsekin pystyn jututtamaan ihmisiä vaikka kuinka, mutta silti ollaan luokassa 1/100 keiden kanssa tulee mitenkään järkevästi juttuun. Ehkä asia toimii ekstroverteilla toisin kuin meillä introverteillä.
[/quote]

Pitää paikkansa. Yksinäisyys on enemmän mielentila kuin tosiasioihin perustuva kokemus.

balthazar

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #17 : 06.04.2020, 08:40 »
Mä olen käynyt miiteissä ympäri suomen, musta on ihan mahtavaa nähdä aina uusia tyyppejä jotka on just niitä, joita ei varmaan muuten ikimaailmassa kohtaisi. Musta on tosi mielenkiintoista kuulla ihmisten kokemuksista, elämästä ja mielipiteistä, enkä kyllä koe että olisin missään nähnyt minkäänlaista syrjintää saati vihamielisyyttä.

Suurin ongelma miiteissä liittyy aina siihen, jos paikalla on paljon porukkaa. Pari pöytää kun täyttyy ihmisistä, niin siinä on väistämättä käynnissä useampaakin keskustelua ja aina on niitä jotka pitää keskustelua yllä enemmän kuin toiset. En ole kuitenkaan kokenut että uusille, ujommille ja hiljaisemmille ei olisi annettu mahdollisuutta osallistua keskusteluun, jos vain jollakin on jotain sanottavaa. Joissakin miiteissä on käytössä esittelykierrokset, ja joissakin miiteissä toivotetaan paikallesaapuvat tervetulleeksi säännönmukaisemmin kuin muissa miiteissä, mutta yhtälailla olen nähnyt vain ystävällistä ja hyvää käytöstä.

Se että tunteeko kuuluvansa porukkaan; ihan varmasti ei vielä ensimmäisellä eikä välttämättä toisellakaan kerralla vielä ole mitään suurensuurta yhteenkuuluvuuden tunnetta. Itselläni menee noin pari-kolme tapaamiskertaa ennenkuin alan muistamaan ihmisten nimiä ja/tai nimimerkkejä, ja vielä senkin jälkeen saatan muistaa ainakin jommankumman väärin. Parhaani kuitenkin teen että osallistuisin siihen hyväksyvään ja osallistavaan ilmapiiriin jollaisen tiedän parhaimmillaan kaikissa miiteissä olevan.

ametistiaurinko

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #18 : 06.04.2020, 08:52 »
Olen käynyt parissa miitissä, joissa kummassakin oli tutustumisen arvoinen aihe. Tavallisiin miitteihin en koe mitään halua osallistua, en muutenkaan pidä kokoontumisista. Jos tapaamisessa on jokin aihe niin kiinnostun helpommin.

Chennai

  • Ketjureaktio
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 315
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #19 : 06.04.2020, 11:27 »
Ulkopuolisia on aina, olen itsekkin ollut sellainen koko elämäni. Ulkopuolisuus on kuitenkin usein tunne ja mielentila eikä välttämättä perustu mihinkään todenperäiseen. Sen korjaaminen on kuitenkin äärimmäisen vaikeaa ja siihen tarvitsee tukea muilta ihmisiltä. On myös ihmisiä jotka luonnostaan ja ehkä huomaamattaan vetävät toisia porukkaan ja niitä jotka työntävät pois. Ei tarvitse kuin mennä tsättiin niin sen huomaa. On kuitenkin loistavaa että on paikka missä porista sama henkisten ihmisten kanssa ja on mahtava seurata miten tyypit saavat olla omia itsejään.

Oma ajoitukseni ns. Skeneen pujahtamiseen oli huonoin mahdollinen. Ehdin käydä kahdessa miitissä ja suunnitella menon useampaan tapahtumaan jotka sitten kaikki peruttiin. Kiitti Korona. Tuntuu kuin ovi olisi läimäisty kasvojen edestä kiinni. Onneksi ehdin yhden ihanan elämääni ujuttaa.

Kaikki tapaamani ihmiset ovat olleet mukavia ja ihanan avoimia mutta tutustuminen on jäänyt näiden olosuhteiden valossa harmillisesti vähän pintaraapaisuksi. Ihmissuhteiden luominen on muutenkin itselleni hyvin haastavaa joten turrhautumisleveli on luokkaa 125.

Ehkä maailma vielä palaa raiteilleen...  O0

Susipentu

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 67
  • Mowgliette
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #20 : 06.04.2020, 14:01 »
Kertakaikkisen jännittävä väite, että pikkuiset on homogeeninen porukka. Ihan yhtä jännittävä kuin se että kinkyt olisi. Ja joo ehdottomasti nyt kalahti kalikka allekirjoittaneeseen, siihen pikkuiseen joka kokee olevansa pikkuisskenestä ulkopuolinen (osittain omaa valintaa, osittain siksi että koen olevani erilainen, sillä koen esimerkiksi yhteisöllisen pikkuistelun vaikeaksi. )

Itsellänikin herätti tuo "homogeeninen" mielenkiintoa, ei mun mielestä pikkuset oo muita kinkyjä homogeenisempiä. Kesyn sanoin, en määkään oo ihan yhtä kaikkien pikkusten kaa, sekä harvemmin sopeudun esim. pikkusten miitii-joukkoon, kun oon aika erilainen pikkunen verrattuna joihinkin muihin, varsinkin kun mun pikkusuus kumpuaa oikeestaan mun isosta. Pikkusuuteni nukkuu hieman talviuntakin nyt kun ei oo löytynyt uutta hyvää ehdokasta isoks.

Kuppikunnista kirjoittaja puhuu ihan asiaa toisaalta, mutta kesyeläimellä myös on hyvä pointti asiaan. Itse yritän aina kysyä onko joku uusi, mistä on paikalle pöllähtänyt ja toivotan tervetulleeksi uudelleen, sikälimikäli henkilö on ollut fiksu eikä esim. ympärihumalassa. :)

Susipentu

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 67
  • Mowgliette
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #21 : 06.04.2020, 14:11 »
Olla kinky on liian laaja käsite että voisi yhdistää, tarvitaan jokin yhteinen mielenkiinnon  kohde että se yhdistäisi, jotain sellaista jonka harrastajia tämä porukka on.
Siksi esimerkiksi yksinäisyys ei häviä vaikka yksinäiset kokoontuisivat yhteen. Kysymykseen mitä te yksinäiset harrastatte siellä kokoontumisessa ? Vastaus: harrastamme yksinäisyyttä.
Oletko paljonkin käynyt miiteissä? Tuo lausuntosi ei millään tapaa vastaa omaa kokemustani, ja väitän että kymmenet tamperelaiset ovat tästä samaa mieltä.

Samaa mieltä Hihattoman kanssa, mää sitä oon miettiny useestikkin, kuinka hienoa on olla kinky ja saada kinky kavereita, koska mielestäni kinkyt ovat oletukseltaan keskimääräisesti vaniljoita avoimempia mieleltään.
Itse käyn miiteissä ja pidän sitä yhtenä viikon kohokohdista koska siellä voi rentoutua ihmisten seurassa, olivat ne tuttuja tai vähemmän tuttuja. Hakeudun miitteihin kinkyjen takia, en vain ihmisten tai yksinäisyyden. Ei minua kiinnostaisi läheskään niin paljoa vanilja miitit. :))

Joten oikea vastaus minulle, että "mitä te yksinäiset harrastatte siellä?" =Yhtenäisyyttä. :love:
Kai sen sitten asenne ratkaisee, saman asian voi nähdä erilailla eri silmillä, aika negatiivista nähdä miitit yksinäisten miiteiksi jotka harrastavat yhdessä yksinäisyyttä. :)) Itse saan voimaa miiteistä. :love:

ps. En oo käyny tampereen lisäks oikeen muissa suomen miiteissä, (pari kertaa vaan oulussa) joten en tiedä miten muissa, mutta jenkeissä asti oli sama meininki kun treellä, tykkäsin. ^-^

Cottoncandy

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #22 : 06.04.2020, 16:19 »
Periaatteessahan ns kuppikuntien muodostuminen on ihan normaalia. Kaveriporukatkin on yhdenlaisia kuppikuntia. Kai siinä tärkeintä ois olla valmis vähän päästämään muitakin siihen omaan porukkaansa silleen avoimesti ja lokeroimatta. Voi tutustua vaikka kuinka kivoihin ihmisiin.  :) mun mielestä tolleen yleisesti on ollut ihan hyviä keskusteluja kinkyporukassa vaikka ollaan erilaisia ja eri kiinnostukset. Sehän siis vasta onkin kiehtovaa keskustella ihan erilaisella tavalla pervon kanssa! Uusia näkökulmia yms.  :D

Morticia

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #23 : 06.04.2020, 17:19 »
Voin olla väärässä, mutta käsittääkseni kyse on ostrakismistä...
http://letmegosuomi.blogspot.com/2019/04/ostrakismi.html?m=1

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #24 : 06.04.2020, 17:31 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1870
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #25 : 06.04.2020, 18:12 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.

Siihen onko asiat paremmin Tampereella saa ottaa muut kantaa, mutta itse en näe väitettyjä piirteitä.

Ouroboros

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #26 : 06.04.2020, 18:24 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.

Siihen onko asiat paremmin Tampereella saa ottaa muut kantaa, mutta itse en näe väitettyjä piirteitä.

Eikös ne olleet juuri Tampereen sadistimiitit, joissa feminismi oli kiellettyä? Se, että vain cis-miehillä on oikeus osallistua ja olla äänessä, ei ainakaan lisää marginaaliryhmien kiinnostusta ns. normikinkyporukoihin. Tosin Tampere ei ole juuri kiinnostanut tähänkään asti. En väitä, että Helsingissä tai Turussa asiat olisivat merkittävästi paremmin, mutta ainakin naisvihaa on helpompi vältellä ja löytää turvallisia tiloja ja ihmisiä.

Pip

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #27 : 06.04.2020, 18:40 »
Miten me kinkyt voisimme vaikuttaa siihen, ettei ulkopuolisuutta syntyisi scenessä?

Se, mikä mut on saanut kääntymään vikkelästi pois normikinkypiireistä (esim. tältä foorumilta), on avoin transvihamielisyys, avoimelle transvihamielisyydelle hymistely sekä yleinen setämiesöyhötys. En kuvittele, että tähän olisi tulossa mitään muutosta, joten pidän omat munani toisessa kinkykorissa ja käyn piipahtamassa normiscenessä silloin kun riittää energiaa kohdata kaikenlaisia huokauttavia ylläripylläreitä. On mulle yritetty välillä ehdotella, että olemassaolevia miittejä ja tiloja voisi yrittää muuttaa vähemmistöille turvallisemmiksi, mutta ei kiitos. Kyllähän nyt setämiehillekin pitää olla oma safe spacensa, jossa öyhötellä. ^-^

Tämä. Kinky(miiti)t ovat heteronormatiivisia - mikä on ihan luonnollista, hetero kun on se normi - ja setämiehet  aina ja kaikkialla eniten äänessä. Jälkimmäinen ei liene luonnollista, mutta niin kulttuurisidonnaista, että jos siitä ei tarkoituksella pyritä eroon, marginaali-ihmiset jäävät marginaaliin.

Nais-, homo- ja transvastaista läppää kestää tosi rajallisesti eikä vapaa-aikana ole mitään mieltä hakeutua porukoihin, joissa sellainen on, no, normi.

Oma kinkykuplani on aika erilainen kuin esim. tämä foorumi yleisesti ja mieluiten edelleen tutustun ihmisiin yksi kerrallaan, en isossa homogeenisehkossa oletusheteroporukassa.
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.

Siihen onko asiat paremmin Tampereella saa ottaa muut kantaa, mutta itse en näe väitettyjä piirteitä.

Eikös ne olleet juuri Tampereen sadistimiitit, joissa feminismi oli kiellettyä? Se, että vain cis-miehillä on oikeus osallistua ja olla äänessä, ei ainakaan lisää marginaaliryhmien kiinnostusta ns. normikinkyporukoihin. Tosin Tampere ei ole juuri kiinnostanut tähänkään asti. En väitä, että Helsingissä tai Turussa asiat olisivat merkittävästi paremmin, mutta ainakin naisvihaa on helpompi vältellä ja löytää turvallisia tiloja ja ihmisiä.
Mitkäköhän on olleet tollasia miittejä? Ei ainakaan niissä miiteissä, missä mä olen käynyt ja nyt haluaisin vähän tarkennusta tuohon. Oletko itse ollut paikalla, koska viimeisen kappaleen ensimmäinen lause antaa ymmärtää, ettet ole ollut.

Ninth

Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #28 : 06.04.2020, 18:57 »
Aika kovaa yleistystä. Väitteillenne on siis todellisuuspohjaa?
Miettisin kuitenkin hetken onko kokemusta läpi maan vai onko kokemus jostain tapahtumasta tai paikkakunnasta.
Tämä foorumi, monet FetLifen foorumit, Baarin chat, jotkut miiteistä joissa olen käynyt, vähemmistöihin kuuluvien kavereiden kokemukset yhdistystoiminnasta, työpajoista ja miiteistä eri paikkakunnilta sekä kansainvälisistä chateista. Osa "väitteideni todellisuuspohjaa" on toki sekin, että kerron vähemmistöläisenä kokeneeni syrjintää ja ulkopuolisuutta, ja heti joku heteromies tulee kysymään että onko väitteelle todellisuuspohjaa. Öö, no eikun ihan teoriapohjalta lurittelen puutaheinää syystä X?

Ei tämä edes mitenkään erityisen kovaa yleistystä ole. Trans-, homo- ja naisvihamielisyyttä ja vähintään tietämättömyydestä johtuvaa väsyttävää typerehtimistä kohtaa harmillisen monessa paikassa, eivätkä mainstream-kinkypiirit ole mikään poikkeus. Onneksi näissäkin asioissa löytyy queer- ja feministipainotteisia tiloja, niin ei tarvitse hakata päätä seinään perusjuttujen kanssa.

Jännä juttu kyllä, että enemmistöläiset eivät ikinä huomaa mitään vähemmistöjen syrjimistä omissa piireissään. Mistäköhän se mahtaa johtua? ;)

balthazar

  • Vieras
Vs: Ulkopuolinen kinky
« Vastaus #29 : 06.04.2020, 20:38 »
Minusta olisi mukavaa, jos tietämättömyyttä ja vihamielisyyttä ei rinnastettaisi lainkaan. On totta että minullakin olisi varmasti paljon kysymyksiä, joihin on joutunut vastaamaan kyllästymiseen ja turhautumiseen asti, mutta en myöskään tarkoitushakuisesti käy uteliaisuuttani ihmisiltä kyselemään, koska ei ole kenenkään velvollisuus minua tässä(kään) asiassa valistaa. Keskustelen ihmisten kanssa, jos haluan tuntea heitä paremmin.

Tässä on nähdäkseni kaksi leiriä; toinen ei tunnista vihamielisyyttä missään, toinen näkee sitä kaikkialla. En ole ihan varma, kumpi leiri on vihamielisempi, mutta jollain tavalla arvostan sitä, että heteroksi setämieheksi nimittely tehdään häpeilemättömän avoimesti.

Itse en ole osallistunut ainakaan toistaiseksi miittiin, jossa tietty ihmisryhmä olisi rajattu pois - olivatpa ne miittaajat sitten setämiessadisteja tai *lisää klikki tähän* - mutta eikös se ole vain hyvä jos on ilmoitettu ketkä sinne ovat tervetulleita?