Äänestys

Minkälainen kivun käyttäjä olet?

Kivusta ajatustasolla nautiskelija. En anna/saa oikeasti kipua.
4 (3%)
Annan/saan kipua, kovaakin, seksuaalisen mielihyvän takia.
35 (25.9%)
Kipu on vain väline kehon ja mielen yhteyteen. Ei sisällä seksiä eikä laukeamista.
20 (14.8%)
Käytän kipua vain alistumisen/alistamisen välineenä. En varsinaisesti nauti kivusta.
27 (20%)
Olen masokisti.
17 (12.6%)
Olen sadisti.
15 (11.1%)
Olen sadomasokisti.
17 (12.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 23

Äänestys päättynyt: 10.05.2012, 03:13

Kirjoittaja Aihe: Kivun käyttötarkoitus kysely.  (Luettu 9009 kertaa)

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Kivun käyttötarkoitus kysely.
« : 03.05.2012, 03:13 »
FatamorgaNan artikkelin http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=2802.0 innoittamana ajattelin tehdä
kyselyn, minkälaisia kivun käyttäjiä baarilaiset ovat.

Itse käytän kipua kahteen tarkoitukseen. Pelkästään seksuaaliseen mielihyvään, tai sitten hienosti sanottuna
"korkeampien päämäärien" saavuttamiseen. Eikä näitä kahta asiaa voi tehdä samaan aikaan.
Kun lähdetään hakemaan ruumiin ja mielen aistinautintoja kehon omien välittäjäaineiden avulla
silloin seksi ja laukeaminen ovat likaisia asioita, joita ei pidä sotkea tähän pyhään toimitukseen.
Eli kohdat 2 ja 3 soveltuvat minulle.

Kun on masokisti niin on samalla myös sadisti, koska haluaa tehdä toiselle samat jutut mitkä tietää itsellä
aiheuttavan euforisia väristyksiä. Vai voiko tällaista sanoa sadismiksi?

Ja vielä lopuksi pitää mainita, että en pidä kivusta. Masokistille kipu ei ole kipua siinä mielessä miksi sen ei masokisti mieltää. En minäkään hihku riemusta jos potkaisen varpaan pöydän jalkaan ja ajattele että potkaisempa uudelleen
kun tuntui niin mukavalle.

« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 03:36 kirjoittanut RigoriRasputin »

hippolyta

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #1 : 03.05.2012, 06:36 »
Neloskohdalle pitäisi olla joku toinen vastaavanlainen. On mahdollista kuitenkin käyttää kipua alistamisen keinona ja silti nauttia kivusta/kivun tuottamisesta. Vastausvaihtoehdot olisi hyvä olla niin, ettei niiden tarvitse sulkea toisiaan pois. :)

isabella

Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #2 : 03.05.2012, 06:44 »
Omasta näkökulmastani "Annan/saan kipua, kovaakin, seksuaalisen mielihyvän takia." ja  "Kipu on vain väline kehon ja mielen yhteyteen. Ei sisällä seksiä eikä laukeamista." ovat ristiriidassa keskenään. Minä aiheutan kovaakin kipua toisille ja saan siitä seksuaalista (toki myös henkistä) mielihyvää. Varsinaista seksiä tai laukeamista ei tilanteeseen kuitenkaan sisälly käytännössä koskaan.

swan

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #3 : 03.05.2012, 08:53 »
Olisin varmaankin se makkarisubi ja sitten kipu alistumisen välineenä. En koe,että osaisin/voisin käyttää kipua mitenkään. Vaikea asia käsiteltäväksi ja/tai käytettäväksi. Kovan kivun kokee asiana,josta koittaa selviytyä. Liiallista kipua alkaa kai torjua ja suojautua,jos ei ole masokisti (?)
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 10:59 kirjoittanut swan »

Fixx

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #4 : 03.05.2012, 10:28 »
Itse en kyllä pysty erottamaan seksuaalista kivun käyttöä ja "korkeampia päämääriä". Pannessa voi satuttaa tai vaihtoehtoisesti saada kiksejä kivun tuottamisesta ilman ylenmääräistä seksuaalista kiihotusta, mutta samasta suonesta s.o. seksuaalisuudesta ne molemmat nousevat.

Mietin tuota sadomasokisti-termiä... oikeastaanhan se tarkoittaa sado/maso-switchiä. Wikipedia taitaa pitää sitä melko tavallisena, mielestäni se on kuitenkin paljon harvinaisempaa kuin D/s-switchailu. Toisaalta voi tietty olla, että D/s nyt on vaan paljon tavallisempaa kuin S/M, suurimmalle osalle harjoittajia kipu kun taitaa olla enemmänkin väline D/s-suhteen hoitoon.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sadomasokismi

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #5 : 03.05.2012, 10:52 »
Nykyään kivunsietokykyni on melko huono. Seksissä (enkä tarkoita pelkkää BDSM-touhua) kipua siedän jonkin verran ja siitä jopa kiihottuu, mutta liika kipu toki vie halut.

Aurelia

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #6 : 03.05.2012, 11:55 »
Kukaan ei puhunut kivun laadusta. Toisia kivun olomuotoja sietää paremmin kuin toisia. Jotkut kivut ovat erityisen herkullisia ja kiihottavia. Piiskaaminen ei ole ainut keino antaa tai saada kipua. Yksilöllisyys on tässäkin päivän sana.

Konevitsa

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #7 : 03.05.2012, 16:19 »
En pidä kivusta, enkä kivun tuottamisesta. Kipua syntyy ainoastaan oheistuotteena, kun alistan ja nöyryytän subiani. Kipu itsessään ei siis ole se itsetarkoitus. Jos voisi piiskata kovaa ja rankasti niin ,että se tuntuisi oikealta piiskaamiselta ja nöyryyttämiseltä sekä se tuottaisi saman häpeän tunteen, niin luultavasti jokainen subi ottaisi sen ilman kipua.

Kipu on myös hyvä mittari, kun mennään äärirajoille etsimään sietokykyä. Ilman kipua voitaisiin vahingossa losauttaa nivelet paikoiltaan tai polttaa pysyviä palovammoja. Ei se kipu aina niin huonokaan asia ole.

swan

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #8 : 03.05.2012, 18:26 »
Itse en kyllä pysty erottamaan seksuaalista kivun käyttöä ja "korkeampia päämääriä".
...

Mietin tuota sadomasokisti-termiä... oikeastaanhan se tarkoittaa sado/maso-switchiä.

No kyllä myös mietin kovasti nuita korkeampia päämääriä, että mitä ne mahtavat olla. Onko henkinen puoli BDSM:ssä erotettavissa omaksi osa-alueekseen,joka ei välttämättä liity seksiin millään tavalla vai mitä tarkoitetaan?

Olen kai sitten hoopo, kun ajattelen itseni sadomasokistiksi, alistuvaksi, joka ei ole tippaakaan masokisti yksin eläessään ja lymyillessään, vaikka se luonne on kuitenkin olemassa pinnan alla. Mutta ehkä toi termi sitten on virallisesti oikeenpi.

..Jotenkin tullut tunne ja ajatus, että jos kovin korkealle pyrkii,voi joutua vähän liian korkealle ja kapsahtaa juureen toimintakyvyttömänä möykkynä. Mutta tuo nyt taas ihan noita omia yksinäisiä mietteitä vaan.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 18:41 kirjoittanut swan »

tomi

Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #9 : 03.05.2012, 18:33 »
Ruksasisin neloskohdan ku en tuossa sopivampaakaan vaihtoehtoa ollut.

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #10 : 03.05.2012, 18:48 »
Seksuaalisen kiihottumisen väline. Itse kun en ole mikään alistuja ollenkaan niiin mua ei yhtään nappaa ne nöyryytykset jne vaan puhdas "kipu" on itsessään se kiksit aiheuttava juttu. Ei se ole minulle rangaistusta tai nöyryytystä tai alistusta ollenkaan. Joskus myös tuossa toisessa mielessä ilman seksiä mutta hyvin pitkälti mulle kyse on seksuaalisesta toiminnasta.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #11 : 03.05.2012, 19:10 »
Valitsin kolme, eli seksuaalisen mielihyvän takia, välineenä myös henkiseen yhteyteen ilman seksiä ja sadistina olemisen.
Minään esileikkinä en kipua pitäisi vaan itse tarkoituksena. Se ei kuitenkaan tarkoita mielipuolista satuttamista ilman ajatusta tahi kohteesta riippumatonta mäiskintää. Vastakappale määrittää paljon millaista ja millä intensiteetillä kipua aiheutan, vastakappaleen tunteminen on tässä tärkeää, kertasessioissa ei siis kovin pitkälle päästä tässä asiassa.
Valtapeleissä kipu tulee rangaistuksena, mutta niitä harrastan vähemmän koska minusta on ihanaa satuttaa vain huvin vuoksi.  >:D

RigoriRasputin

  • TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1204
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #12 : 03.05.2012, 19:54 »
Valtapeleissä kipu tulee rangaistuksena, mutta niitä harrastan vähemmän koska minusta on ihanaa satuttaa vain huvin vuoksi.  >:D
Sopii hyvin sadistin määritelmään.

Seksuaalisen kiihottumisen väline. Itse kun en ole mikään alistuja ollenkaan niiin mua ei yhtään nappaa ne nöyryytykset jne vaan puhdas "kipu" on itsessään se kiksit aiheuttava juttu. Ei se ole minulle rangaistusta tai nöyryytystä tai alistusta ollenkaan. Joskus myös tuossa toisessa mielessä ilman seksiä mutta hyvin pitkälti mulle kyse on seksuaalisesta toiminnasta.
Tässä on ilmiselvästi masokisti.

Kukaan ei puhunut kivun laadusta. Toisia kivun olomuotoja sietää paremmin kuin toisia. Jotkut kivut ovat erityisen herkullisia ja kiihottavia. Piiskaaminen ei ole ainut keino antaa tai saada kipua. Yksilöllisyys on tässäkin päivän sana.
Kivun laadusta ja miltä erilaiset välineet tuntuvat voisi keskustella tunti tolkulla. Siinä olisikin ihan oman ketjun paikka.

Mietin tuota sadomasokisti-termiä... oikeastaanhan se tarkoittaa sado/maso-switchiä. Wikipedia taitaa pitää sitä melko tavallisena, mielestäni se on kuitenkin paljon harvinaisempaa kuin D/s-switchailu. Toisaalta voi tietty olla, että D/s nyt on vaan paljon tavallisempaa kuin S/M, suurimmalle osalle harjoittajia kipu kun taitaa olla enemmänkin väline D/s-suhteen hoitoon.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sadomasokismi
Sadomasokistilla ajattelin vain yksinkertaisesti henkilöä joka on sekä masokisti että sadisti. Varmaankin switch termillä enin osa ajattelee tarkoitettavan d/s juttuja eikä niinkään S/M switchailua.
Itsekkin huomannut, että d/s jutut ovat paljon yleisempiä eri saiteilla kuin S/M. Jotuuko siintä että d/s ihmiset ovat aktiivisempia kirjoittajia vai onko tosiaan niin että d/s on yleisempää kuin S/M.

Neloskohdalle pitäisi olla joku toinen vastaavanlainen. On mahdollista kuitenkin käyttää kipua alistamisen keinona ja silti nauttia kivusta/kivun tuottamisesta. Vastausvaihtoehdot olisi hyvä olla niin, ettei niiden tarvitse sulkea toisiaan pois. :)
Ajattelin pitää kyselyn yksinkertaisena. Eri vivahteita jos lähtee erottelemaan niin vaihtoehtolistasta tulee niin pitkä että kukaan ei viitsi lukea ja vastata. Eikä saada eroja selville jos on 30 kysymystä ja 30 vastaajaa ja kaikki löytävät juuri oman ruksin paikan.

No kyllä myös mietin kovasti nuita korkeampia päämääriä, että mitä ne mahtavat olla. Onko henkinen puoli BDSM:ssä erotettavissa omaksi osa-alueekseen,joka ei välttämättä liity seksiin millään tavalla vai mitä tarkoitetaan?
"korkeammat päämärät" oli ehkä hieman ylevä ilmaus joka vie ajatukset johonkin buddalaiseen munkkiin tai fagiiriin.
Ajattelin sillä vain sitä että kipuaistimuksia voi käyttää myös mielen rauhoittamiseen. Kun esim. istuskelee piikkimaton päällä ja vaikka sipaisee vähän chiliä genitaaleille ja perseeseen niin mieli lepää eikä ajatukset harhaile kun pitää keskittyä kipuaistimuksen nauttimiseen tai kestämiseen miten sen kukin ottaa.
Tai kun kipuleikeillä pyritään saamaan mieli tilaan jossa ei ole aikaa eikä paikkaa vaan leijutaan jossakin tietoisuuden tuolla puolen.
Ainakin itsellä nämä leikit eivät liity millään tavalla seksuaalisuuteen ja seksiin.

swan

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #13 : 03.05.2012, 21:02 »
"korkeammat päämärät" oli ehkä hieman ylevä ilmaus joka vie ajatukset johonkin buddalaiseen munkkiin tai fagiiriin.
Ajattelin sillä vain sitä että kipuaistimuksia voi käyttää myös mielen rauhoittamiseen. Kun esim. istuskelee piikkimaton päällä ja vaikka sipaisee vähän chiliä genitaaleille ja perseeseen niin mieli lepää eikä ajatukset harhaile kun pitää keskittyä kipuaistimuksen nauttimiseen tai kestämiseen miten sen kukin ottaa.
Tai kun kipuleikeillä pyritään saamaan mieli tilaan jossa ei ole aikaa eikä paikkaa vaan leijutaan jossakin tietoisuuden tuolla puolen.
Ainakin itsellä nämä leikit eivät liity millään tavalla seksuaalisuuteen ja seksiin.
Ok.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kivun käyttötarkoitus kysely.
« Vastaus #14 : 03.05.2012, 21:37 »
Ajattelin sillä vain sitä että kipuaistimuksia voi käyttää myös mielen rauhoittamiseen. Kun esim. istuskelee piikkimaton päällä ja vaikka sipaisee vähän chiliä genitaaleille ja perseeseen niin mieli lepää eikä ajatukset harhaile kun pitää keskittyä kipuaistimuksen nauttimiseen tai kestämiseen miten sen kukin ottaa.
Tai kun kipuleikeillä pyritään saamaan mieli tilaan jossa ei ole aikaa eikä paikkaa vaan leijutaan jossakin tietoisuuden tuolla puolen.
Ainakin itsellä nämä leikit eivät liity millään tavalla seksuaalisuuteen ja seksiin.

Tämä on totta; tietynlainen ei-seksuaalinen tuntemus kivusta voi myös olla oikein hyvä tunne. Harrastin muutama vuosi sitten jonkun aikaa erittäin tulisia chilejä ja chilisooseja ja niiden syöminen ja sen aiheuttama polttelun tunne toivat omanlaistaan mielihyvää. En yrittänyt chilejä sentään alapäähäni hieroa, mutta muutaman kerran juuri chilin käsittelyn jälkeen hieroin silmiäni; se oli kivuliasta väärällä tavalla. Piikkimattojakin moni käyttää rentoutumiseen, tosin kaikki kokeilemani markettien piikkimatot ovat olleet aikamoisia pettymyksiä; hyvä silti, että joillekin ne toimivat.