Kirjoittaja Aihe: Kipukynnys  (Luettu 19358 kertaa)

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #15 : 30.03.2011, 20:30 »
...turvasanaa tai merkkiä käytetään silloin kun on tarve, ei ohjailemaan session kulkua...

Tuo on kyllä totta. En käytä turvasanoja muutoin kuin todella tarpeessa. Ehkä tuolla aikaisemmin korostin liikaa turvasanoja. Siis ei ohjailuun vaan tarpeessa.

Verna

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #16 : 30.03.2011, 20:39 »
Jos on vaikea tuottaa pelkkää kipua niin paljoa mitä sub haluaa, voisiko olla mahdollista ottaa joskus sessioihin mukaan myös kolmas osapuoli?

Mun sopeutumisvauhdilllani ehkä 20 vuoden päästä. :) Idea sinänsä on hyvä ja kotiaivoriihessäkin joskus esille tullut, mutta ei ainakaan vielä ole mun juttuni. Mulla ei riitä varmuus tuohon tässä kohtaa.

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #17 : 30.03.2011, 21:59 »
Nyt alkaa peruskuvio olla pitkästä aikaa sen verran hanskassa, että tekee mieli laajentaa skaalaa. Nuo nipistimet ja niiden tarpeeksi tehokas käyttö tuntuvat sopivalta palikalta torniin, etenkin kun tiedän, että kumppani pitää niistä. Onhan noita käytössä ollut jo kaaaaauan, mutta kynnyskysymyksenä on uusin setti, joka nyt sattuu tuntumaan näpeissäni siltä, että omaan nahkaani en niitä tahtoisi.

Kun kerran kumppanisi nipistimistä pitää, niin eikun menoksi ja kohteeksi nännit, genitaalit, korvanlehdet ...
Nipistimet ovat kuitenkin turvallisia ja helppoja leluja siinä mielessä, etteivät ne aiheuta ihan helposti ikäviä vaurioita/jälkiä.

Tärkeintä on aloittaa hallitun kevyesti ja lisätä ankaruutta hiljalleen subin reaktioita koko ajan seuraten.
Anna leikille aikaa reilusti, jotta subin endorfiinit siirtävät kipukynnystä ja nautintoa yhä korkeammalle.
Vaikka subi kuinka leikkisi kivikasvoa, niin se onnistuu vain niin kauan kun ollaan subin kestokyvyn rajojen sisällä.
Voihkinta ja kiemurtelu alkavat kyllä takuuvarmasti jossain vaiheessa, kun lisääntyvä kipu alkaa ylittää nautintoa.

Nipistimien osalta ankaruuden lisääminen tarkoittaa vaikkapa lisää nipistimiä, tiukempia nipistimiä, painojen lisäämistä , nipistimien vääntelyä/venyttelyä jne.

Kaksiportainen turvasana (keltainen=hidasta/odota, punainen=lopeta heti) on hyvä ja kyllä se keltainen sieltä irtoaa, kun subin rajat löytyvät. 
Punaisen aika tulee vasta sitten, kun jotain menee pieleen tulee esim paha kramppi.

Verna, sinulla on lopulta kadehdittava ja upea tilanne. Halukas kumppani, jonka kanssa voit toteuttaa niin subin kuin dommen rooleja.
Onnellista kevättä teille ja nautinnollisia leikkejä - ota vähän löysemmin ja anna domme-puolesi tulla enemmän pintaan  8)


bemad

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #18 : 31.03.2011, 01:42 »
...turvasanaa tai merkkiä käytetään silloin kun on tarve, ei ohjailemaan session kulkua...

Tuo on kyllä totta. En käytä turvasanoja muutoin kuin todella tarpeessa. Ehkä tuolla aikaisemmin korostin liikaa turvasanoja. Siis ei ohjailuun vaan tarpeessa.

  Turvasana vain vie hohtoa sessioinnista, jossa pyritään autenttisiin tuntemuksiin tai
vallankäyttöskenaarioihin. Se miksi turvasanaa yleisesti käytetään johtuu siitä, ettei olla paneuduttu kylliksi harjoittelemaan tilanteita, joissa liikutaan turvallisuuden rajoilla (vai loppuiko arvon dominoilta aika kesken?). Usein myös toisen lukemisen taito puuttuu, tai siihen ei luoteta, mikä on näin kokeneesta subista aika huolestuttavaakin.

  Kehon anatomian tunteminen mahdollistaa turvallisen ja kovankin sessioinnin ilman turvasanaa, jolloin alistettu osapuoli voi tuudittautua autenttiseen kidutetuksi ja kuritetuksi tulemisen kokemiseen ilman mahdollisuutta ottaa tilannetta haltuunsa, mikä kuuluu sadomasokismin kontekstissa "antaville" osapuolille.

  Turvasanaton sadomasokismi on tietysti riskialttiimpaa (moneenkin suuntaan). Dominointi saattaa jäädä joko liian kevyeksi tai tehdyt asiat muodostua pysyviksi haitoiksi, mutta kyse on vain extremelajista, jossa järkeä käyttämällä ja opettelemalla riskin ja riskin realisoitumisen suhde on vallan hyvä. Itse olen ollut arviolta 3000 turvasanattomassa sessiossa osallisena, eikä mitään kovin vakavaa ole koskaan tapahtunut. Mutta meilläpä on ollut jopa 3 tunnin sessio, jossa harjoitellaan pelkkää käsirautojen asettelua.

  Pidän tuosta riskistä, kuitenkin.  ;)
 

peace

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 239
  • En ole vakava, vaikka näytän siltä
  • Galleria
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #19 : 31.03.2011, 08:05 »
bemadilla on tänään kommentteja, jotka minäkin ymmärrän. Turvasana voi viedä hohtoa sessioinnista, mutta enpä niitä juurikaan käytä. Rajoilla olen usein. Kertonee lukemisen taidosta.

"Turvasanaton sadomasokismi on tietysti riskialttiimpaa", kyllä on. Niin rajoilla en ole koskaan käynyt. Kertonee lukemisen taidosta.

"Pidän tuosta riskistä, kuitenkin". On se ihan kiehtovaa, ajatuksena ainakin.

hippa

Vs: Kipukynnys
« Vastaus #20 : 31.03.2011, 11:20 »
...turvasanaa tai merkkiä käytetään silloin kun on tarve, ei ohjailemaan session kulkua...

Tuo on kyllä totta. En käytä turvasanoja muutoin kuin todella tarpeessa. Ehkä tuolla aikaisemmin korostin liikaa turvasanoja. Siis ei ohjailuun vaan tarpeessa.

Jos sub yrittää ohjailla sessiota turvasanalla on ongelma minun mielestäni jossain muualla kuin turvasanan olemassaolossa. Mutta minä olenkin tällainen pehmopervo joka suosittelee aina ja kaikkialla ensimmäisenä kommunikointia ratkaisuna melkein mihin tahansa. ;D

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #21 : 31.03.2011, 13:39 »
Jos sub yrittää ohjailla sessiota turvasanalla on ongelma minun mielestäni jossain muualla kuin turvasanan olemassaolossa. Mutta minä olenkin tällainen pehmopervo joka suosittelee aina ja kaikkialla ensimmäisenä kommunikointia ratkaisuna melkein mihin tahansa. ;D

Itse suosin mallia missä punainen lopettaa leikin niin, että sitä ei enää samana päivänä jatketa. Toki voinen kuvitella muutaman poikkeuksen sääntöön, mutta kuitenkin. Tuo ainakin poistaa ohjauksen siltä osin.
Tosin jos punainen pompsahtaa sessiossani johtuen minun tekemisistäni, niin 95% tapauksista koen epäonnistuneeni.

- Opie

Milla

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #22 : 31.03.2011, 16:18 »
Kivun tuntemuksen kyky ja -kynnys vastaanottaa sitä vaihtelee jopa päivittäin, samoin kuin sillä on merkitystä kuka kipua tuottaa on jo mainittukin, mutta lähestyisin kivun tuottamista tunteen kautta: "rakastan sinua niin paljon että voin satuttaa sinua".

Mitä voimakkaampi keskinäinen tunne on sitä enemmän, kovempaa ja lujempaa kivun vastaanottaja kestää, ja siihen nojautuen myös kivun tuottajan pitäisi kyetä "ylittämään" itsensä. Vastaanottaja tietää viimeiseen kivun väreeseen asti, että satuttamisesta huolimatta on toiselle rakas ja tärkeä ihminen. Nimenomaan ihminen.

Omaan kehoon voi kokeilla miltä jokin kidutusjuttu tuntuu, samoin "kuivaharjoittelu" antaa osviittaa, mutta molemmista puuttuu ne sessio-endorfiinit ja kivun vastaanottajan kestän-vielä-hetken-vielä-15 sekunttia elementit. Aiheesta on jutskattu ennenkin miten toimia kun alistaja välittää "liikaa" eikä kykene satuttamaan rakastaan, mutta silloinhan siihen nimenomaan pitäisi kyetä  :-*

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #23 : 31.03.2011, 17:45 »
Kivun tuntemuksen kyky ja -kynnys vastaanottaa sitä vaihtelee jopa päivittäin, samoin kuin sillä on merkitystä kuka kipua tuottaa on jo mainittukin, mutta lähestyisin kivun tuottamista tunteen kautta: "rakastan sinua niin paljon että voin satuttaa sinua".

Mitä voimakkaampi keskinäinen tunne on sitä enemmän, kovempaa ja lujempaa kivun vastaanottaja kestää, ja siihen nojautuen myös kivun tuottajan pitäisi kyetä "ylittämään" itsensä. Vastaanottaja tietää viimeiseen kivun väreeseen asti, että satuttamisesta huolimatta on toiselle rakas ja tärkeä ihminen. Nimenomaan ihminen.

Omaan kehoon voi kokeilla miltä jokin kidutusjuttu tuntuu, samoin "kuivaharjoittelu" antaa osviittaa, mutta molemmista puuttuu ne sessio-endorfiinit ja kivun vastaanottajan kestän-vielä-hetken-vielä-15 sekunttia elementit. Aiheesta on jutskattu ennenkin miten toimia kun alistaja välittää "liikaa" eikä kykene satuttamaan rakastaan, mutta silloinhan siihen nimenomaan pitäisi kyetä  :-*


Milla, puhut niin asiaa :) komppaan tätä täysillä :)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2011, 14:59 kirjoittanut Smooth »

kuuliainen

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #24 : 31.03.2011, 19:48 »
Turvasana vain vie hohtoa sessioinnista, jossa pyritään autenttisiin tuntemuksiin tai
vallankäyttöskenaarioihin. Se miksi turvasanaa yleisesti käytetään johtuu siitä, ettei olla paneuduttu kylliksi harjoittelemaan tilanteita, joissa liikutaan turvallisuuden rajoilla (vai loppuiko arvon dominoilta aika kesken?). Usein myös toisen lukemisen taito puuttuu, tai siihen ei luoteta, mikä on näin kokeneesta subista aika huolestuttavaakin.
...

 Itse olen ollut arviolta 3000 turvasanattomassa sessiossa osallisena, eikä mitään kovin vakavaa ole koskaan tapahtunut.

3000 = 30 vuotta 100 sessiota vuodessa - King of Kinky !

Ketjun aloittaja ei selvästikään ole tuolla tasolla, joten vahvasti uskon hänelle sopivan juuri kelta-puna turvasanasysteemi.
Tällöin koko vastuu ei ole kokemattomalla dommella ja se toivottavasti helpottaa turhaa ylivarovaisuutta.
Toisen lukemisen taito kasvaa vain harjoittelemalla.

Ne Dommet kenen kanssa minulla on ollut kunnia sessioida ovat kaikki vaatineet turvasanan/eleen käyttöä.
Pari kertaa olen joutunut siihen turvautumaan ja silloinkin on nimenomaan harjoiteltu jotain uutta juttua etsien rajojani tarkoituksellisesti.
Toiset pari kertaa on iskenyt kramppi hankalasta asennosta johtuen ja on ollut pakko hakea lievennystä hetkeksi.
Sessiot eivät silti ole olleet minun ohjailtavissa eikä turvasanan/eleen olemassaolo ole vienyt fiilistä pois. 

bemad

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #25 : 31.03.2011, 21:09 »
3000 = 30 vuotta 100 sessiota vuodessa - King of Kinky !

  Kyllä ne on 17 vuoden aikana. Kyseessä oli heitto, joka varmaankin menee aika lähelle, eikä kaikki sessiot ole olleet ns. keston äärirajoilla.

Lainaus
Ketjun aloittaja ei selvästikään ole tuolla tasolla, joten vahvasti uskon hänelle sopivan juuri kelta-puna turvasanasysteemi.

  Ei kannata edes välttämättä aloittaa turvasanalla. Voi aloittaa sillä, että harjoitellaan juttuja pidempään ja sitten kun homma on kunnossa aloitetaan varovasti varsinainen sessiointi... Eli ensin harjoituksia, kokeiluja, ja paljon.

Lainaus
Ne Dommet kenen kanssa minulla on ollut kunnia sessioida ovat kaikki vaatineet turvasanan/eleen käyttöä.

  Se on alan tapa, eikä dommeilla usein ole kiinnostusta harjoitella riittävän pitkään. Turvasanallisessakin voi tulla vahinkoa jos ei osaa.

Lainaus
Toiset pari kertaa on iskenyt kramppi hankalasta asennosta johtuen ja on ollut pakko hakea lievennystä hetkeksi.

  Dommen pitäisi pystyä lukemaan tuollainen.

Lainaus
Sessiot eivät silti ole olleet minun ohjailtavissa eikä turvasanan/eleen olemassaolo ole vienyt fiilistä pois.

  No jos ei saa parempaakaan, mikäs siinä vaikka asuisi Hakunilassa.

Smooth

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #26 : 01.04.2011, 15:03 »
Nyt tuo väenväkisin vänkääminen loppu tähän paikkaan.
Jos ei ole muuta sanottava kun nälviä muiden sanomisia voi olla hiljakin.

Ja ymmärtääkseni Hakunilassa asuu monta ihmistä. Niitä asuu myös Kulosaaressa, Hakanimessä ja jopa Punavuoressa.

Kiviäkin kiinnostaa.

Boogey

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #27 : 02.04.2011, 01:49 »
Minun perhe viihtyy hemmetin hyvin Hakunilassa, paras paikka missä Suomessa olen ikinä asunut. Alueen dissaus minulle lähinnä tuo mieleen, että ei ole henkilö ikinä tainnut käydä Hakunilassa, joka pääasiassa muodostuu varsin uusista 200m²+ oma- ja paritalojen alueista, jotka on rakennettu lähelle melko kattavia kaupunkipalveluita. Täältä on alle 10 mins kävely Natura alueelle, pääkaupunkiseudun parhaat urheilumahdollisuudet, noin vartti autolla stadiin ja viitsien minuuttia Tikkurilaan. Vaan ko. henkiklö on vain lukenut jostain homma-forumilta miten asioiden siellä täytyy olla, kun kerta siellä on kaupungin asuntojakin muutama.

Tervetuloa käymään, saatat ymmärtää miksi alueen asukastyytyväisyys on yksi maan parhaita.

bemad

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #28 : 02.04.2011, 05:10 »
Tervetuloa käymään, saatat ymmärtää miksi alueen asukastyytyväisyys on yksi maan parhaita.

  Muiden asukasviihtyvyys on asia, joka ei minulle kuulu. Minä kuulun silti
niihin ihmisiin, jotka eivät suhtaudu myönteisesti itähelsinkiläisyyteenkään, vaikka käymmekin Itäkeskuksessa ja tykkäämme joskus piipahtaa esim Vuosaaressa. Ongelmien ja tietyn sekoboltsiaineksen keskittyminen tietyille alueille kuitenkin on monien ihmisten havaitsema fakta. Alunperin taisin verrata Hakunilassa asumista turvasanan käyttöön bdsm:ssä. Okei, en jauha asiasta enempää, kyse oli vähän turhan ympäripyöreästä vertauksesta, mutta minulle siinä on jotain samaa. Itse olen tottunut turvasanattomaan playhyn ja minusta se on erittäin kivaa. Kukin tyylillään. Ok. Tietysti Vesalan omakotitaloalueetkin ovat mielenkiintoisempia, kuin Kontulankaaren kerrostalot. Mutta, suosittelen käymään Kontulan kirjastolla tai metroasemalla. Pienempänä bongasin siellä elämäni ensimmäiset lentävät lehmät.  8)

Hermes

  • Vieras
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #29 : 02.04.2011, 08:35 »
Eikö Smoothin sana kuulunut vai eikö se tehonnut?  Pysykäähän aiheessa.