Kirjoittaja Aihe: Älä pane lapsia  (Luettu 36632 kertaa)

Fia

  • Vieras
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #60 : 12.10.2020, 19:28 »
Tähän aloitukseen en tohdi ottaa kantaa, sillä keskustelun seuraaminen on näin nopeatempoisessa vaiheessa aavistuksen haastavaa, ja edellyttäisi kaiken edeltävän lukemista todella ajatuksen kanssa. Ehkä vielä jossain vaiheessa sisäistän, mistä tässä oltiinkaan keskustelemassa.

Kiitos Fia, tägäys noteerattu.  ;D

Oman aloitukseni kirjoitin pienessä tunnekuohussa, ja se tosiaankin näin jälkikäteen tarkasteltuna näkyy sisällön kökkönä laatuna. Ilmeisesti pointti on mennyt kuitenkin jollain lailla jakeluun, sillä osasit referoida tekstiäni äärimmäisen vakuuttavasti. Taisit itse asiassa tajuta takaa-ajamani aatoksen jopa paremmin, kuin minä itse...
Tuohon mainitsemaasi huolipuheeseen liittyen haluaisin lisätä vielä, että ihan kuin ei nuorena riittäisi, että on jo valmiiksi enemmän tai vähemmän solmussa seksuaalisuutensa kanssa. Sitten vielä ulkopuolelta tulee jatkuvasti kyseenalaistamista, epäilyä ja joskus jopa holhoamista. Näistä mitään tuskin yksikään, kinky tai ei-kinky, nuori kaipaa.

Mitä tulee tuohon syyllisyyskysymykseen leikkien mennessä pieleen, niin harvoinpa se varmaan suoranaisesti kummankaan (kenenkään) osapuolen vika on. Matkassa kun on usein mukana monta muuttuvaa tekijää, ja toisinaan rapatessa roiskuu.
Se, miten vaikkapa juuri rape playta voi toteuttaa turvallisesti, menee kyseisen aktiviteetin tekniselle puolelle, eikä ole tämän keskustelun kannalta mielestäni relevanttia. Niin tai näin, mielestäni paras tapa varmistaa se, ettei kenellekään tule paha mieli mistään tekemisestä, on lähtökohtaisesti ennaltaehkäisy. Tällöin ei tarvitse miettiä (ainakaan niin paljoa), kenen syytä, tai miten hoidetaan. Eivät asiat tietysti aina mene suunnittelusta huolimatta putkeen, ja pieni riski on aina olemassa, mutta riskienhallinnan keinoin sitäkin on mahdollista pienentää tasolle, jossa riskin toteutuminen on epätodennäköinen ja seuraukset vähäiset, jolloin se on ottamisen arvoinen. Tätä edesauttaa mm. huolellinen tutustuminen kumppaniin ja asioista etukäteen tarkasti sopiminen.

Moikka Särö,
kiva kun hoksasit "tägini". En halunnu huudella selän takana.

Musta tuntuu, että oon nyt ehkä jakanu tähän ketjuun oman viissenttiäni muuten, mutta haluun vielä sanoa sulle henk. koht., että vaikkei me tunneta (toivottavasti joskus vielä tavataan naamakkain, sama kaupunki ja kaikki) niin tapa, jolla kirjoitat antaa susta hyvin fiksun ja sympaattisen vaikutelman ja valaa osaltaan muhun uskoa, että totisesti nuori nainen voi olla riittävän fiksu ja täyspäinen tietääkseen itse mitä haluaa ja pitääkseen itsestään riittävän hyvää huolta halujaan toteuttaessaan.

Kirjoitat musta tosi hyvin juuri tuosta, mitä oon tässä koittanu itsekin muotoilla, että toki rapatessa joskus roiskuu ja omelettia ei voi oikein tehdä rikkomatta munia, mutta riskitietoista toimintaa on juuri se, että kun lähdetään touhuamaan ihan mitä vaan BDSM:ää niin ensin keskustellaan rajat ja ennen kaikkea tutustutaan ja valitaan partneri(t), jotka ei pese käsiään sn hyvinvoinnista edes silloin kun kaikki ei mee ihan niin kivasti kuin fantasiassa.

Leikkikaverin ikä voi olla tätä valintaa tehdessä yksi kriteeri suuntaan tai toiseen, mutta ainoa kriteeri sen ei varmasti kannata antaa olla.

Mä koen, että valitettavan usein kun puhutaan nuorista, ehkä erityisesti nuorista naisista, ja eteenkin kun ollaan huolissaan nuorista naisista, puhutaan helposti nuorten ohi. Meillä "aikuisemmilla" ihmisillä on taipumus tietää, mikä nuorille olisi hyväksi ja usein se perustuu siihen, että olemme nyt mielestämme postuumisti itse oivaltaneet, mikä meille itsellemme olisi nuorena ollut hyväksi.

Kuitenkin jälkikäteen kokemus omasta menneisyydestä on hyvin erilainen kuin miltä asiat tuntuivat kun ne tapahtuivat. Itselläni esimerkiksi on varmasti joiltain osin romantisoitunut kuva siitä, millainen olin vaikkapa 19-vuotiaana, ja toisaalta saatan nyt jälkikäteen olla esimerkiksi järkyttynyt joistain tuolloin kokemistani asioista, jotka kuitenkaan niiden tapahtuma-aikana eivät ehkä järkyttäneet lainkaan. Joltain osin tässä on varmasti kyse siitä, että ajan kuluminen on antanut vaikeille tunteille tilaa, mutta toisaalta ainakin omalla kohdallani tunnistan joskus taipumusta moralisoida omaa nuorempaa minääni.

Kukaan meistä entisistä nuorista ei saa elää nuoruuttaan uusiksi. Siksi mielestäni oleellista on kysyä nykyisiltä nuorilta, miten he itseään toivovat kohdeltavan ja miten heitä voisi parhaiten tämän maailman kokemisessa tukea.

Sulla, Särö, on tähän asiaan se haettu kokemusasiantuntijuus ja siksi ilolla kuuntelen ajatuksiasi aiheesta.

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #61 : 12.10.2020, 22:34 »
Mitä enemmän kuuntelen ja luen ihmisiä, sitä useammin hahmotan olevan pikemminkin sääntönä kuin poikkeuksena se, että vanhemmat tahtovat kieltää nuorilta sen vapauden mistä nauttivat itse samanikäisinä. Kenties se on ymmärrettävääkin, mutta siinä on vaarana tietty perspektiiviharha: nuoren ihmisen toiminnan lisäarvon määrittely paljon vanhemman kokemuspääomalla.

Harva nelkytvuotias tahtoo istua pimeällä, talvisella parkkipaikalla autonsa ikkunat auki, pitäen kajarit täysillä. Harva nelkytvuotias tahtoo juoda halvinta litkua, minkä vanhempi sisarus tälle jälleenmyy. Harva nelkytvuotias tahtoo sekstailla tuplasti vanhemman kanssa.

Lisäarvon määrittely toisen puolesta aivan eri elämänkokemuksella on yksinkertaisesti petollista.

Mikä tulee nuoren kertasubilihan saalistajiin, niin se on sitten jo ihan oma aiheensa.

Pip

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #62 : 12.10.2020, 22:42 »
Mikä tulee nuoren kertasubilihan saalistajiin, niin se on sitten jo ihan oma aiheensa.
Se vähä mitä olen tätä ketjua ajatuksella saanut luettua, niin eiköhän tämä ole ollut ap:n tarkoituksena tuoda esiin.

Jägermies

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 379
  • Noviisi
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #63 : 12.10.2020, 22:45 »
Jos on tarpeeksi vanha kuolemaan juoksuhautasodassa niin on tarpeeksi vanha päättämään kenen kanssa haluaa panna.
Eikä se että joku on nuori tarkoita ettei tätä pitäisi varoittaa kusipäästä sen vähempää kuin muitakaan.

https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=21054.msg387893#msg387893

Kinkykundi

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #64 : 13.10.2020, 00:40 »
Jos teillä on Kaislasen kanssa näin suuret näkemyserot asiasta, niin väitelkää siitä keskenänne, älkää minun kanssani.

Itse koen olevani hyvinkin samalla linjalla pikkusiskon kanssa.

Niinkö? Toinenhan oli sitä mieltä, että seksualisointia pitää rajoittaa ja toinen piti rajoittamista seksualisoimisena.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #65 : 13.10.2020, 08:35 »
Mikä tulee nuoren kertasubilihan saalistajiin, niin se on sitten jo ihan oma aiheensa.
Se vähä mitä olen tätä ketjua ajatuksella saanut luettua, niin eiköhän tämä ole ollut ap:n tarkoituksena tuoda esiin.

Tarkoitus tosiaan oli, että se olisi juurikin tämä keskustelu :) Tosin pitäisin merkityksettömänä, onko se kertakaato vai pitempi omistussuhde, jos motiivit on pielessä ja vastuuta ei kanneta.

Kukaanhan ei ole kieltämässä nuorilta ihmisiltä yhtään mitään, alusta asti on todettu että päättää he saavat ja päättää heidän kuuluu. En nyt oikein ymmärrä, miten heidän vapauttaan ja itsenäisyyttään ivaa se, jos aikuisilta ei hyväksytä perseilyä. Kysyttäisiinpä miltä nuorten parlamentilta tahansa, en usko että sieltäkään tulisi kannanottoa, että kyllä pitää tuplasti vanhempien saada toteuttaa perversiotaan paneskella mahdollsimman nuorten kanssa autuaan piittaamatta näiden tunteista tai hyvinvoinnista. Jos sieltä jokunen "ihan sama" tulisikin, niin ei se kyllä vain silti ketään vastuustaan vapauta.

Jos se vastuupuoli on oikeasti kunnossa, ja on suotu huomiota sillekin mistä mullasta niitä poikaystäviä pikaisesti tyydyttäviä panoleluja kasvaa, niin jo minun puolestani vain. Eikä minun suostumuksestani kiinni olekaan :)

Index

  • Vieras
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #66 : 13.10.2020, 09:50 »
Mielenkiintoinen keskustelu. Varsin paljon sivuraidetta. Itsekin tunnen sen verran monta nuorena hyväksikäytettyä/raiskattua naista, että pidän ongelmaa siltä osin todellisena.

Sitten kun mennään 18+ puolelle, asia kyllä muuttuu monimutkaisemmaksi. Missä vaiheessa naisen voi olettaa kantavan itse vastuun omista seksuaalisista teoistaan? Onko kyse vain iästä tai kokemuksesta vai onko mukana muitakin tekijöitä, kuten mielenterveys, sosiaalinen asema tms? Tunsin naisen, joka ei vielä 35-vuotiaanakaan kyennyt käymään keskustelua omista seksuaalisista tarpeistaan. Johtui tietty tuosta kaikkein ensimmäiseksi mainitusta ongelmasta, eli ongelma voi johtaa toiseen. Tämänkin vuoksi tärkeä aihe.

Mutta: vanhempien miesten vastuu. Sehän tässä on se varsinainen pihvi. Jotkut eivät pysty sitä kantamaan. Eikä kyse ole aina mistään kusipäisyydestä. En tiedä pystyisinkö minäkään. Siksi olen onnellinen, etten arvota naisia nuoruuden perusteella. Ja joskus kun kuulee vanhempien miesten varta vasten hinkuvan nuorempaa seuraa tai leveilevän sillä, tulee mieleen onko taustalla jotain omaa kypsymättömyyttä.

vesimies

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #67 : 13.10.2020, 12:33 »
"Kinkypiireihin löytäessäni olin vähän päälle parikymppinen nuori äiti. Mielestäni aikuinen, mutta jälkeenpäin ajatellen täysi kakara vielä silloinkin. Sessioin itseäni reilusti vanhempien ihmisten kanssa ja pidin henkilökohtaisena tyhmyytenäni, jos sekoitin himon tyydyttämisen rakkauteen. Ja satavarmasti pitivät kaikki muutkin. Nuori ja kokematon, oma syy. Näin hoetaan tyytyväisenä, kun taas joku nuori hölmö on saanut ansaitsemansa opetuksen. "

Olit parikymppinen aikuinen tullessasi piireihin et edes enää mikään teini. Ryhdyit suhteeseen kertomasi mukaan omasta halustasi. Se että tuli myöhemmin paha mieli ei siirrä vastuuta sen aikaisille kumppaneillesi.  Omasta puolestani sanon vielä etten usko ison ikäeron olevan hyvä suhteen kannalta. Kun jossain elämänvaiheessa ikä on muutakin kuin numeroita.


hwyl

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #68 : 13.10.2020, 17:19 »
Ja joskus kun kuulee vanhempien miesten varta vasten hinkuvan nuorempaa seuraa tai leveilevän sillä, tulee mieleen onko taustalla jotain omaa kypsymättömyyttä.

Tätä olen vähän  miettinyt - siinä saattaa päästä henkisesti helpommalla kun toinen on niin nuori vielä, on helpompi tehdä vaikutus ja helpompi myöskin manipuloida epäterveellä tavalla. Siis keskimäärin. Tietysti estetiikka, mutta olen huomannut että itse olen kehittynyt myös ulkonäön suhteen - keski-ikäiset ja myös sitä vanhemmat naiset saattavat näyttää todella irstaan kiihottavilta, mitä nuorempana vielä ei. Ja jos on sapioseksuaalisia taipumuksia niin siinä ovat kaikki samalla viivalla.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1026
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #69 : 13.10.2020, 17:22 »
Ketähän sitä heterosetämies saa enää panna ettei joku ulkopuolinen pahastu  :o
Eikai setämies mummoja pane vaan nuorempia naisia,ei tietenkään lapsia. 

Mua ei isommin kiinnosta kuin kolmekymppiset enkä yli kahteenkymmeneenviiteen vuoteen oo pannut alle 20 vuotiaita.  Parikymppisiä lapsenmielisiä pikkusia kyllä panen jos haluan mutta silloin hyväksikäyttö pitää olla selvää entistä paremmin ettei pikkusen pää mee rikki.
Molemminpuolinen hyväksikäyttö on ihan kivaa kunhan se menee sovitusti  :P

Pankaa ketä haluutte mutta kokemattomien ja pikkusten kanssa ei saa olla väärällä tavalla kusipää  >:(

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #70 : 13.10.2020, 18:28 »
Ehdottomasti naiset pitäisi sulkea luostareihin odottamaan sitä oikeaa, heille valittua puolisoa. Missään tapauksessa sieltä ei poistuta ennen neljääkymmentä ikävuotta, eikä silloinkaan ilman kahta naispuolista saattajaa.

Muutenkin BDSM pitäisi kieltää kaikilta, joilla ei ole siitä vähintään kymmenen vuoden kokemusta. Partnerien valinnassa pitää ensin kuulla kinkyjen kanalauman muodostamaa raatia, joka karsii kaikki liian setämiesmäiset ällötykset pois. Vain priimatavaraa pikku lumihiutaleille.

Ylipäätään maailma tulee pehmustaa pumpulilla ja vaahtomuovilla, jottei kukaan koskaan joudu kohtaamaan elämässään mitään ikävää. Vain hattaraa ja yksisarvisia kaikille.


Kinkykundi

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #71 : 13.10.2020, 18:36 »
Ja jos on sapioseksuaalisia taipumuksia niin siinä ovat kaikki samalla viivalla.

Ei oikeastaan. Kyllä se elämänkokemus ja kokemuksen tuoma näkemys vaikuttavat paljonkin, vaikka älykäs 25-vuotias onkin kiinnostavampi kuin ei-älykäs nelikymppinen.

pikkusisko

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #72 : 13.10.2020, 19:11 »
Ehdottomasti naiset pitäisi sulkea luostareihin odottamaan sitä oikeaa, heille valittua puolisoa. Missään tapauksessa sieltä ei poistuta ennen neljääkymmentä ikävuotta, eikä silloinkaan ilman kahta naispuolista saattajaa.

Muutenkin BDSM pitäisi kieltää kaikilta, joilla ei ole siitä vähintään kymmenen vuoden kokemusta. Partnerien valinnassa pitää ensin kuulla kinkyjen kanalauman muodostamaa raatia, joka karsii kaikki liian setämiesmäiset ällötykset pois. Vain priimatavaraa pikku lumihiutaleille.

Ylipäätään maailma tulee pehmustaa pumpulilla ja vaahtomuovilla, jottei kukaan koskaan joudu kohtaamaan elämässään mitään ikävää. Vain hattaraa ja yksisarvisia kaikille.

Niin tai sitte pyritään välttämään olemasta täysiä kyrpiä kukin tahollaan :) kuvittelepa sellainen mielikuvitusmaailma!

hwyl

Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #73 : 13.10.2020, 19:38 »
Ja jos on sapioseksuaalisia taipumuksia niin siinä ovat kaikki samalla viivalla.

Ei oikeastaan. Kyllä se elämänkokemus ja kokemuksen tuoma näkemys vaikuttavat paljonkin, vaikka älykäs 25-vuotias onkin kiinnostavampi kuin ei-älykäs nelikymppinen.

Totta kyllä.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Älä pane lapsia
« Vastaus #74 : 13.10.2020, 20:21 »
Heii.. haastetaan meidät:

Mitä sen vanhemman tai kokeneemman olisi hyvä ottaa huomioon, millaisilla asioilla voisi varmistaa että suhteeseen ollaan lähdössä tietoisesti ja terveellä pohjalla? Miten varmistaa uuden tyypin kohdalla, ja millaisia asioita voisi kysyä itseltään?

Miten, siis oikaasti MITEN, me yhteisönä voidaan puuttua. Konkreettisesti.